Borstvoeding en ongesteld

24-05-2016 11:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier maanden geleden ben ik bevallen van mijn zoontje en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik geef borstvoeding wat het lijkt te vertragen. Hoe vruchtbaar ben ik nu? En hoe lang duurde het bij jou dat je weer ongesteld werd (met of na de borstvoeding)?



Een vriendin van mij werd pas twee(!) jaar na de bevalling weer ongesteld. Dus ik maak me een beetje zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn 1e was ik na een half jaar zwanger van een tweeling en had nog geen menstruatie gehad.



Bij de jongste kwam de menstruatie al na 3 maanden bij volledige bv
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Laat een spiraaltje plaatsen, dan hoef je je geen zorgen te maken over je vruchtbaarheid en hormonen in de andere vormen van anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dit topic eigenlijk? Ja, je zou vruchtbaar kunnen zijn.

Je zegt dat je je zorgen maakt omdat jouw vriendin na 2 jaar weer ongesteld werd. Waarom maak jij je zorgen dan?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je je zorgen over? Als je niet zwanger wilt raken, kun je de cerazette-pil slikken. Die gaat goed samen met borstvoeding.



Ik werd bij mijn eerste kind na een maand of 10 weer ongesteld, bij mijn tweede kind ben ik met 11 maanden gestopt met bv en toen was ik meteen weer zwanger (niet ongesteld geweest) en mijn jongste is nu 10 maanden en krijgt nog bv. Ik ben nog niet ongesteld geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 24 mei 2016 @ 12:38:

Volgens mijn apotheker was ik niet vruchtbaar zolang ik nog niet ongesteld was geworden.. haha zowel jouw apotheker als jouw huisarts zijn erg apart.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus kwam op gang zodra ik stopte met nachtvoedingen geven (bv overdag liep toen ook al sterk terug). Was na een maand of 8.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd overigens na een jaar borstvoeding weer ongesteld, maar ik slikte vanaf 3 weken de cerazette. Nu heb ik af en toe een doorbraakbloeding.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:carrie-bradshaw schreef op 24 mei 2016 @ 13:19:

[...]





haha zowel jouw apotheker als jouw huisarts zijn erg apart.Ja ik moet nog steeds een keer overstappen. De papieren liggen er al sinds augustus
Eerste keer na 3 maanden. Gaf volledige bv om de 2 uur ook s nachts. Ik was na 4 maanden zwanger(bewust) bij de 2e na 11 weken al ongesteld!! Terwijl ik fulltime bv gaf en zelfs aan baby en dreumes.
Alle reacties Link kopieren
Na 9 maanden pas weer ongesteld. Tot die tijd seks met condoom, om alle redenen die hier gegeven worden. Na de die menstruatie was n tweede welkom en werd ik meteen zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat er bij mij een andere OP dan bij de rest van het forum gezien de reacties ... (of wordt er iets anders gelezen)



Ik lees een TO die zich er zorgen over maakt dat haar menstruatie na de bevalling nog niet op gang is gekomen en heeft een vriendin waarbij dit wel twee jaar duurde waardoor ze bang is dat het bij haar wellicht ook lang gaat duren voor ze weer vruchtbaar is.

Dat is iets heel anders dan denken dat je door de borstvoeding niet zwanger kunt raken wat een hoop er nu van maken.



Ontopic; Bij mijn eerste zwangerschap had ik zes maanden na de bevalling de eerste eisprong en bij mijn tweede ben ik direct na de bevalling aan de pil gegaan, dus dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Na vijf weken bij volledige borstvoeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven