Geld & Recht alle pijlers

Studenten spaarsaldo

25-05-2016 00:19 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Een discussie die vaak onder mijn leeftijdsgenoten wordt gehouden (18/19 jaar) en allemaal Hbo-student. Wat is nou een normaal spaarsaldo voor een student? Ik vind het gek dat er vaak mensen in mijn groep het maximale lenen, maar het toch voor elkaar krijgen om 0 saldo te hebben op betaal én spaar voordat het eind van de maand in zicht is.



Disclaimer: natuurlijk kan dit ook aan mij liggen, mij is altijd geleerd om voldoende te sparen voor later, maar natuurlijk wel gewoon te 'leven'



Zijn er dus meer studenten op dit forum met spaargeld? En zo ja, om hoeveel gaat dit ongeveer. Totaal niet om te showen, maar ik ben gewoon benieuwd of alle studenten forever blut zijn.



Deze studenten lenen overigens niet voor hun studie, waar het geld wel naar toe gaat is een raadsel.

Voor de nieuwsgierige, inclusief ikzelf naar anderen, ik heb zelf zo'n 7 duizend euro gespaard. Op mijn betaalrekening staat meestal rond de 300 euro.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik leen net niet maximaal en nu zo'n 600. Maar dat komt door vakantiegeld. En tja, sparen. Lijkt me heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
€15.000 hier, gaat een mooie en nuttige start zijn binnen enkele jaren
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op het hbo zat en 20/21 was had ik ongeveer 3000 euro spaargeld en op de uitgeefrekening stond gemiddeld circa 1500 euro.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog studeerde had ik maximaal 1500 euro op mijn spaarrekening. Betaalrekening was afhankelijk van wat voor kosten ik had die maand (buiten vaste lasten). Ik kan me maanden herinneren dat ik een dag of 2-3 op pasta en tomaten-uit-blik heb geleefd omdat ik een duur studieboek moest kopen en ik het eindelijk onzin vond om dan geld van mijn spaarrekening te halen voor 10 euro boodschappen.