Hoe druk is Tong Tong Fair, Den Haag?

25-05-2016 00:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet onder welke peiler het nou het meest hoort, het gaat niet alleen om eten maar ook muziek... dus ik plaats het hier maar.



Ik heb een beetje Indisch bloed en al jaren wil ik wel eens naar de Pasar Malam, tegenwoordig Tong Tong Fair. Eigenlijk heb ik geen idee wat ik me erbij voor moet stellen, maar het kan toch niet zo zijn dat ik als indo nog nooit daarheen ben geweest , dus ik wil gewoon eens kijken, lekkere hapjes eten, misschien wat meer horen / lezen / zien over Nederlands Indië...



Op de website zie ik allemaal dingen over tickets van tevoren kopen... is dat echt nodig? Hoe druk is het? Kan je ook gewoon aan de deur tickets kopen?

Welke onderdelen raden jullie echt aan? Kan je je er uren vermaken of ben je er zo doorheen? Is het nou ook op meerdere plekken?

Ik woon zelf in Amsterdam dus dan zou ik er met de trein (en eventueel OV-fiets... of beter mijn eigen vouwfiets?) heen gaan. (Zijn OV-fietsen dan misschien op omdat het zo druk is??)



Ik ben benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft en wat meer kan vertellen. Alvast bedankt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch op het Malieveld in Den Haag, of niet meer?

Dan heb je in elk geval geen OV fiets nodig. Dat is 5 min lopen vanaf Den Haag CS.



Ik ben jaren geleden wel naar de Pasar Malam geweest. Dat is inderdaad wel druk.... Ik zou je aanraden niet in het weekend te gaan en niet rond etenstijd naar binnen te willen. Maar als je niet te lang na opening voor de deur staat, moet het prima te doen zijn volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
OV-fiets op Den Haag CS is altijd dramatisch als je na half 10 komt. Ongeacht Tong Tong Fair of niet. Het Malieveld is prima te lopen vanaf het station.



Ik ben er geweest toen het nog Pasar Malam heette. Het werd rond etenstijd drukker, maar dat vond ik ook de gezelligste tijd om er te zijn. Verwacht verder heel veel winkeltjes en stands, bijna een beurs. Ik vond het toen al best commercieel.

Heel leuk om een keer gezien te hebben hoor.



Ik zou vooraf een kaartje kopen, liefst niet in het weekend. De rij was in mijn herinnering al best lang.
Alle reacties Link kopieren
Heel druk rond etenstijd, beste tijd is doordeweeks in de ochtend. Kaarten van tevoren is lekker makkelijk, dan loop je zo door, de rijen kunnen voor de ticketverkoop lang zijn. Verder een geliefd uitje van mij, maar inderdaad wordt het elk jaar meer commercieel. Lees je van tevoren goed op de site in wie en wat je wilt zien. Niet elke dag is hetzelfde programma. Veel plezier!
Absoluut kaartjes kopen van te voren, je staat zo maar anderhalf uur in de rij.

Ook doordeweeks in de ochtend.
Natuurlijk ga je als echte Indo niet in de ochtend! Hele groepen Indo's uit het hele land gaan dagelijks op en neer alleen voor het eten. Daarom is het rond die tijd zo druk. Als je de echte Indische cultuur wil beleven, dan is dat dus juist wat je doet. En dan eet je saté met longtong en drink je cendol en maak je een dansje
Oh, en als Indo noem je het gewoon Pasar Malam
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 mei 2016 @ 07:02:

Natuurlijk ga je als echte Indo niet in de ochtend! Hele groepen Indo's uit het hele land gaan dagelijks op en neer alleen voor het eten. Daarom is het rond die tijd zo druk. Als je de echte Indische cultuur wil beleven, dan is dat dus juist wat je doet. En dan eet je saté met longtong en drink je cendol en maak je een dansje Goed om te weten dat ik dus blijkbaar geen échte Indo ben als ik niet van grote groepen mensen houd
Alle reacties Link kopieren
En ik noem het Pasar, meer niet. Ook niet des Indo's, blijkbaar.
quote:lionlily schreef op 25 mei 2016 @ 07:09:

[...]



Goed om te weten dat ik dus blijkbaar geen échte Indo ben als ik niet van grote groepen mensen houd Grappig dat jij je zo aangesproken voelt!
Alle reacties Link kopieren
De "pasar", is dit jaar 9 dg ipv 12, ook iets om rekening mee te houden. Ik ben er al een aantal jaar niet geweest maar in mijn jeugd kwam ik hier vaak.. Meerdere familieleden hebben/hadden er ook tentjes staan, dus voor mij/familie was het altijd een soort bijeenkomt van alle Indos en Molukkers die we kende (adoeeeeeh wat ben je groot geworden) , leuke herrineringen aan overgehouden iig



Wat je kan verwachten : veel eten en kraampjes , drukte en thuis komen en als een "echte indo / ambon " ruiken haha



Zoals meerdere al zeiden, cs is 5 min lopen van het Malieveld dus fietsen is niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit langer als 5 minuten in de rij gestaan voor een kaartje. En wij gaan altijd verschillende dagen/tijden. Alleen de eerste 2 dagen en de laatste dag is altijd een stuk drukker.

Rond etenstijd is het drukker maar ook een stuk gezelliger.

Wel wat commercieel geworden inderdaad. Vind er ook weinig vernieuwends aan elk jaar.

Laatste jaren dezelfde tentjes met dezelfde spulletjes op dezelfde plek.

Maar het eten maakt alles goed! Lekker martabak telor
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ah, het Malieveld dat ken ik wel ja. Doordeweeks gaat niet lukken dus ik denk dat ik dan toch maar van tevoren een ticket regel, als ik echt ga. Ben benieuwd!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een paar uurtjes gegaan! Ik had gisteravond tickets gekocht, dat scheelde ook in de kosten (vanaf vandaag zijn ze duurder).

Ongeveer kwart over 1 daar, was bij de ingang niet zo druk.



Ik vond het wel leuk om een keer mee te maken! Best wel diverse kramen, grappig om zoveel indo's bij elkaar te zien (en sommigen leken ook naar mij te staren zo van: is dat er ook één? Ja een klein beetje!), lekker overdreven 'culturele' Polynesische dansvoorstelling gezien, veel kitsch... lekker eten maar wel een beetje prijzig voor die kleine portie.

Binnen was het op veel plekken best benauwd, weinig zuurstof, en de muziek van de band was zo hard dat we niet konden praten... Dus het eten mee naar buiten genomen en lekker op het gras gezeten.

Ze hadden ook veel goede boeken over het verleden, maar ik heb nu een e-reader... Dus ga wat titels digitaal zoeken.



Ik heb wel wat leuke dingetjes gekocht.



Al met al blij dat ik het een keer heb meegemaakt.



Bedankt voor jullie adviezen en de tip om van tevoren tickets te kopen.



Voor wie nog gaat: niet elke kraam / bar heeft pin, of genoeg kleingeld om te wisselen. Dus neem genoeg cash mee, liefst klein.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven