Waar gaan jullie heen op vakantie?

22-05-2016 20:29 181 berichten
Ik ben best nieuwsgierig waar de forummers op vakantie gaan.





Wij gaan dit jaar een tour doen door israel. Historische plekken bezoeken en heerlijk liggen aan de dode zee. Het schijnt dat het goed is voor je huid de dode zee.
quote:dolfje schreef op 24 mei 2016 @ 11:15:

[...]





Ja dat lijkt mij ook hoor.. Voor 2 weken vrij hoeft zij geen 10 verlofdagen in de te leveren en mijn man bijvoorbeeld wel. Ik ook niet want ik werk ook maar 25 uur per week.Precies.
Wij gaan dit jaar zo'n 2,5 week naar Oostenrijk, als het lekker weer is daar. Dat was vorig jaar ook het plan, maar met 10 dagen regen en onweer op de 10 daagse voorspelling zijn we toen uitgeweken naar de Dordogne.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke bestemmingen! Japan (wil ik volgend jaar), Sicilië (staat al lang op de lijst, maar komt er maar niet van ---- heel misschien in de herfstvakantie toch?), Dubai (hopelijk volgend jaar als de spaarrekening gereanimeerd is) en nog veel meer....



Wij gaan deze zomer ruim 3 weken naar de VS. Startpunt NY, eindpunt LA dus we gaan er dwars door . In het najaar sowieso gastronomisch weekendje met man en in de herfstvakantie zullen we ook nog wel een weekje weggaan, maar naar waar en of het auto/vliegtuig wordt dat zien we dan wel weer.



Ik ben dit jaar al met de kinderen naar Disneyland Parijs geweest, we zijn allemaal samen vier dagen naar Z-Italië geweest en ook nog een weekendje weg met vrienden. Behoorlijk verwend dus.
quote:fromfebruary schreef op 23 mei 2016 @ 17:41:

Heel 2016 bestaat voor mij al uit vakantie, eind december begonnen met een wereldreis van 7 maanden Inmiddels Bangkok, Myanmar, Nieuw-Zeeland en Taiwan gehad en zit nu al bijna 2 maanden in Nepal. Half juni nog 7 weken Maleisië en dan zit het er weer even op. Voor nu in ieder geval, ideeën voor een tripje in de herfst en in december ben ik al aan het uitdenken



Je bent gegaan, gaaf!!!



Dit topic wekt reiszin op.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 mei 2016 @ 12:42:

[...]





Dit topic wekt reiszin op.Dat heb ik altijd wel kan voor de rest van mijn leven genoeg bestemmingen bedenken.
quote:dolfje schreef op 24 mei 2016 @ 12:43:

[...]





Dat heb ik altijd wel kan voor de rest van mijn leven genoeg bestemmingen bedenken.



Ik eigenlijk ook wel maar nu ik kinderen heb wil ik toch eigenlijk vooral ook vakanties die leuk voor hen zijn/passend bij hun leeftijd. En voor de bestemmingen die ik graag zou willen zien moeten zij toch net wel iets ouder en zelfstandiger zijn. Verre strandbestemmingen zouden evt wel kunnen (hoewel ik de vliegreis ook niet fijn zou vinden met die kleintjes) maar om "nou ja, dan maar de Malediven/Seychellen etc" te boeken vind ik het een beetje te duur. Die bestemmingen zouden overigens ook niet in mijn top 50 voorkomen, maar USA, Canada, Vietnam, Japan, safarireis, sledenrijtocht door Lapland, Australië en stedentrips etc. Die wachten maar even.



Misschien dat een Scandinavisch land over een of twee jaar wel kan. Of Italië misschien.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege alle stakingen in Parijs, maar geannuleerd.... Ga nu met jongste zoon naar München.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heerlijk 2 weken naar bonaire.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dit jaar in februari al een weekendje naar Limburg geweest, in de meivakantie weer, maar toen een week. Net terug van een lang weekend Parijs met man samen en we gaan van de zomer met zijn vieren eerst naar Duitsland, dan een weer de Alpen en dan nog een week de Provence. Man heeft nog een weekend in september gepland staan met zijn vader, dan ga ik met de kinderen een weekend weg denk ik. En ik ga in augustus als het goed is nog met mijn moeder weg.



Herfst- en kerstvakantie vooralsnog geen plannen, maar zou nog wel ergens een weekend weg kunnen worden.



We hoeven ons niet echt te houden aan vakantiedagen, want eigen bedrijf. Tussen de bedrijven door werken we in vakanties op een heel laag pitje door.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken volgende week naar de USA voor twee weken. Washington en New York om precies te zijn. Derde keer in twee jaar tijd dat we naar de USA gaan (eerste keer NY/LA/San Francisco, dagtripjes Washington, Boston en tweede keer was LA + maand Hawaii), maar we zijn nou eenmaal super dol op de USA. Wellicht later in het jaar nog een lang weekend London of weekje Barcelona.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in vakantie land Canada en gaan eigenlijk nooit weg in de zomer en winter, alleen in de tussenperiodes zoals maart-april-mei en eind september-oktober en november.

We zijn dit jaar 2 weken naar California geweest en gaan een paar keer kamperen om de hoek. Maar onze echte grote vakantie in de zomer is naar Nederland. We zijn intussen 6 jaar lang niet geweest dus het zal druk zijn met familie- en vrienden bezoeken. Maar ik hoop dat we ook nog wat dingen voor onszelf kunnen doen.



Overigens hebben de meeste mensen hier maar 10 vakantiedagen per jaar en soms 3 weken wanneer je langer bij 1 werkgever werkt. Ik heb mazzel omdat ik bij een College werk, ik heb recht op 5 weken per jaar.
Alle reacties Link kopieren
iris1986p: leuk, ben ik een maandje geleden geweest. Ben je er al eens geweest? Ik zou de ezelopvang echt aanraden! Daar kun je met een auto doorheen rijden en ezels voeren (je kunt worteltjes kopen in het winkeltje) en ze hebben een apart deel met ezels die meer zorg nodig hebben en de baby's! Verder is het leuk om met een auto een dagje rond het eiland te rijden en te snorkelen bij Klein Bonaire. Als je gaat met de Seacow, kun je foto's kopen die een fotograaf onder water koopt. Kost 30 dollar, maar ze zijn erg mooi. Wij staan op de foto met een zeeschildpad, toch leuk!



Wij willen in augustus nog weg, maar weten nog niet zeker waarheen. We denken nu aan Mauritus, iemand daar al eens geweest?
quote:Ttass28 schreef op 23 mei 2016 @ 12:33:

[...]





Wat prachtig en wat goed van je wat bestaan er toch goede mensen in deze wereld. Kan ik een bijdrage doen? Kleding speelgoed u name it. Dan stuur ik het op. Ik heb je een pb gestuurd.
quote:Mietrot schreef op 23 mei 2016 @ 13:50:

Hier zijn toch écht mensen met extreem veel verlof of overuren, lijkt mij.

(Ik heb 3 weken. Plus 1 verplichte week sluit tussen Kerst en Nieuw.)



Ik heb 5 weken vakantie in een jaar, waarvan een week verplicht tussen kerst en oud en nieuw. Eigenlijk mogen we ook niet langer dan 3 weken weg, ik ga 4,5 week in november. Bij mijn sollicitatie heb ik daarom gevraagd, omdat ik vrijwilligerswerk doe in mijn vakanties, nu mag ik dus wel alles in een keer opnemen en dan langer gaan

Als ik alleen op een zonvakantie zou gaan zou ik 4,5 week niet eens uithouden.....
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 23 mei 2016 @ 15:26:

[...]





Wat is ontzettend duur?



Wij willen in oktober 3 weken gaan, maar allerlei dingen (tickets ongeveer 800 euro + treinpass 450 euro + hotels circa 80 euro per nacht) vind ik enorm meevallen!



Oh gelukkig. Japan staat ook hoog op mijn lijstje en ik schrok al... toch weer bizar duur geworden? Maar dit valt me reuze mee inderdaad.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 23 mei 2016 @ 16:09:

[...]





Hotels idd ongeveer 80 euro per nacht (althans, voor zover ik het nu heb bekeken want wij gaan op de bonnefooi en hebben alleen eerste en laatste nacht geboekt), maar in Thailand slaap je in hetzelfde soort hotels voor rond de 20 met z'n tweetjes. Voor Azië is het héél duur.Thailand en Japan vergelijken is hetzelfde als Portugal en IJsland vergelijken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Canada en in het bijzonder Victoria is mijn dromenland! Maar dit is voor de volgende jaren, dit jaar gaat het lekker naar Croatië (Zadar een enkele eilanden) en voor een week surfen in Portugal )))
Always do what you're afraid to do.
Alle reacties Link kopieren
Nergens deze zomer. Ik ben afgelopen jaar weer naar een ander land verhuisd en voor mijn nieuwe baan heb ik deze zomer hard nodig om alle achterstand weg te werken. Maar in juli wel een vriendenweekendje gepland hier. Ook fijn.



Ik denk eraan om met Kerst naar NL te komen. Maar eerst even de zomer door om te kijken of dat haalbaal is. Jammer wel dat de vliegtickets rond die tijd zo schreeuwend duur zijn.
quote:patsy--stone schreef op 25 mei 2016 @ 00:24:

[...]





Thailand en Japan vergelijken is hetzelfde als Portugal en IJsland vergelijken.Ja, dat weet ik. Maar ik denk dat als mensen het hebben over 'bizar duur' dat ze het dan hebben over in vergelijking met de rest van Azië. In vergelijking met Europa is het namelijk niet bizar duur. Dat bedoelde ik.
Ik wilde graag op de bonnefooi naar Kroatië en dan verschillende plekken aan doen. Maar dat wordt toch wel erg duur, dus willen we nu waarschijnlijk een weekje naar Frankrijk. Nu moeten we nog een goedkope regio zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in Juni een midweek naar Landal Lommerbergen (Limburg), waar ik 8 jaar geleden ook ben geweest. Dus nog net voor de dure periode.

Het is al 4 jaar geleden dat ik er echt eens even uit geweest ben. Alleen dagjes weg. Wel eigen keus. Ik ben een huismus en vind op vakantie gaan nogal een gedoe. Maar nu wil ik ook wel weer eens andere winkels zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 25 mei 2016 @ 10:50:

Ik wilde graag op de bonnefooi naar Kroatië en dan verschillende plekken aan doen. Maar dat wordt toch wel erg duur, dus willen we nu waarschijnlijk een weekje naar Frankrijk. Nu moeten we nog een goedkope regio zoeken.Ik denk als je goed plant kan je zeker Kroatië doen, kijk naar een goedkope optie naar het zuiden te komen en blijf in hostels. Neem de bus van stad naar stad en kijk naar aanbiedingen in staden voor eiland-hopping ;)
Always do what you're afraid to do.
quote:MarloesAUS schreef op 25 mei 2016 @ 11:22:

[...]





Ik denk als je goed plant kan je zeker Kroatië doen, kijk naar een goedkope optie naar het zuiden te komen en blijf in hostels. Neem de bus van stad naar stad en kijk naar aanbiedingen in staden voor eiland-hopping ;)Wij wilden eigenlijk met de auto en tent gaan (willen veel natuur zien) en dan op de bonnefooi, omdat we daar willen zien hoe lang we overal blijven. Maar wij kwamen voor reis, overnachting en eten al op zo'n 750pp en dan heb je nog niets gedaan verder. Dus dat vonden we toch wel erg prijzig. Naar Frankrijk kun je ook prima een week gaan, dus dat is dan toch wel een stukje goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
750pp is heel duur en het maakt zin dan liever naar Frankrijk te gaan. Heb enige dagen geleden foto's van Ile de Re gezien en ik denk de brug is niet alleen indrukwekkend maar de eiland is een leuk plek in Frankrijk. Hebben ook camping ;)
Always do what you're afraid to do.
Ile de Re klinkt heel goed, maar ik las het dat in het augustus wel heel erg druk is daar! Wij zoeken eigenlijk iets wat een stuk rustiger is. We zijn twee twintigers en hebben niet zo'n behoefte aan de drukte, die zoeken we dan wel op in een stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven