Stekker modem eruit snachts?

25-05-2016 00:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie de stekker van de modem eruit halen voor het slapen. Mijn moeder doet dit namelijk wel ze is bang dat er brand ontstaat haha en ook dat het onnodig veel stroom trekt. Hoe denken jullie hierover. Ik heb de mijne 24/7 aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gedaan.



Trekt ze ook de stekkers van de tv, lampen, opladers, electrische tandenborstel, afzuigkap etc eruit?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem er gewoon in zitten. Het kost meestal maar een paar watt. Ik doe hem er soms wel uit als ik niet thuis ben, maar dat is meer omdat ik het niet nodig vind mijn netwerk beschikbaar te houden als ik er toch geen gebruik van maak. Alhoewel ik ook een tijdsschema voor de uptime van mijn router kan instellen, alleen ben ik niet altijd op dezelfde tijdstippen van huis.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de afwasmachine, droger en wasmachine niet
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de stekker er altijd in.

Heb er nog nooit aan gedacht om die er uit te halen.

Maar als je moeder bang is voor brand dan moet ze dat gewoon blijven doen.

Zo slaapt ze vast beter en hoeft ze zich niet ongerust te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft in zoverre gelijk dat de meeste branden ontstaan door kortsluiting. Maar dat kan evengoed je wasmachine of koelkast zijn die (vaak) ook aanstaan 's nachts. Echt overdreven is het dus niet maar noodzakelijk zou ik het ook niet noemen. Als het de nachtrust bevordert waarom niet? Kan in elk geval geen kwaad.
Ik doe 'm niet uit, hoe moet ik anders in bed forummen?

Wel doe ik regelmatig de stofzuiger eroverheen. Dat ding vangt namelijk stof en dat in combinatie met het warm worden kan brand veroorzaken.
De vaste telefoon én de digitale tv hangen er aan vast.

Geen zin in dus.



Alleen als we op reis zijn en er aan denken trekken we hem uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 25 mei 2016 @ 00:53:

Vergeet de afwasmachine, droger en wasmachine niet







Laat alles er gewoon in zitten. Dormouse zegde het, dat een kortsluiting evenzo met andere elektronische apparaten kan gebeuren.
Always do what you're afraid to do.
Alle reacties Link kopieren
Kan ze net zo goed de schakelaar in de meterkast om zetten als ze naar bed gaat
Alle reacties Link kopieren
Elke dag alle stekkers eruit, vier sloten op de voordeur, drie op de balkondeur, het water af, de tralies voor de ramen checken, het alarm aanzetten en daarna nog een controlerondje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een modem is een stroomvreter. 18 watt verbruikt die van mij, 24 uur per dag.
Power to the people
Ik laat hem er gewoon in zitten. Anders heb ik ook geen telefoon of TV meer! En ik ben er te lui voor, dat vooral...



Mijn oma trok elke avond alle stekkers in het hele huis uit het stopcontact ivm angst voor brand. Alle schemerlampjes (met netjes achter de kast weggewerkte snoeren ), het koffie-apparaat, de wasmachine, de videorecorder... Alles werd 1 voor 1 uitgetrokken en 's ochtends weer ingeplugd, behalve de koelkast en de diepvries. Ik vond het tamelijk neurotisch, maar ja wie ben ik.
Hier er gewoon in. Ken wel mensen die hem er s nachts uithalen. Noet voor brand, maar vanwege de straling (hun mening).
Hier ook gewoon erin. Eigenlijk alles laat ik erin zitten. Heb laatst wel een apparaat gehad dat ineens, na kortsluiting en een gesprongen stop, 20 minuten nadat het apparaat uitgezet was in de fik ging. Gelukkig was mijn dochtertje zo slim om snel papa te roepen. Het kan dus wel, dat een apparaat in de fik gaat na kortsluiting. Maar nog steeds haal ik niet alle stekkers eruit. Alleen van dat apparaat nu wel
quote:MarianneDavids schreef op 25 mei 2016 @ 02:20:

Elke dag alle stekkers eruit, vier sloten op de voordeur, drie op de balkondeur, het water af, de tralies voor de ramen checken, het alarm aanzetten en daarna nog een controlerondje. En halverwege de nacht even de wekker zetten he. Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het in zitten. Maar als je moeder er gerust om is om de stekker eruit te halen waarom niet?
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 25 mei 2016 @ 07:15:

En halverwege de nacht even de wekker zetten he. Je weet maar nooit.Wel een wekker op batterijen dan toch zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 mei 2016 @ 07:18:

[...]



Wel een wekker op batterijen dan toch zeker?Nee, natuurlijk niet. Zo'n ouderwetse met bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huis gekocht van iemand die elke avond de cv-ketel uitzette. Niet met stekker eruit, maar wel op de uit-stand. Daar had ik ook nog nooit van gehoord.
quote:Mevrouw75 schreef op 25 mei 2016 @ 07:25:

[...]



Nee, natuurlijk niet. Zo'n ouderwetse met bellen.Opdraaiding
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 25 mei 2016 @ 02:23:

Een modem is een stroomvreter. 18 watt verbruikt die van mij, 24 uur per dag.Al uitgerekend hoe veel (hoe weinig dus) het scheelt als je 's nachts de stekker eruit trekt?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als ik de modem eruit haal ben ik ook gelijk niet meer telefonisch bereikbaar. Ik laat mijn mobiel beneden namelijk. De modem van Galileo gebruikt 0,75 watt per uur. Dat is, als je uitgaat van 8 uur slaap 6Wh per nacht. Op een heel jaar scheelt dat 2 kWh aan verbruik en dan moet je hem er consequent elke nacht er uit halen.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij verbruikt 5 watt per uur. Ik zou er trouwens eerder een schakelklok opzetten dan de stekker eruit trekken, want die moet je er ook weer steeds insteken, en wachten tot het ding is opgestart.



Vind die kilowatt per maand besparing, zo'n 0,20 ct, niet echt de moeite waard.
Hier blijft hij er gewoon in zitten.

Ik val na een drukke dag ook wel eens in slaap met de radio en het licht nog aan. Na een uur of 4-5 gaan ze alsnog uit zodra ik wakker word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven