Ongewenst kinderloos a la Halina Reijn

23-05-2016 13:06 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier rondgekeken maar zie niets over ongewenst kinderlozen die medisch gezien WEL een kind kunnen krijgen maar geen relatie hebben. Recent is dit onderwerp weer actueel geworden door Halina Reijn die er een documentaire van heeft gemaakt die op 16 mei 2016 in DWDD (De Wereld Draait Door) is uitgezonden. Ik, man, herken heel veel van de dilemma's die zij aanhaalt.



Zijn hier OK-vrouwen (EN OK-mannen?) die medisch gezien wel kinderen kunnen krijgen maar die niet hebben door ontbreken van een partner? Hoe gaan jullie hiermee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 23 mei 2016 @ 19:51:

Wat een gigantische drogredenering om te stellen dat je NIET ongewenst kinderloos bent als je er niet ALLES aan gedaan hebt.

Ook al heb je ervoor gekozen om bij je zieke partner te blijven, of niet voor die IVF te gaan dan nóg kun je ongewenst kinderloos zijn. Wat een kul om te zeggen dat dat niet zo is zeg.Ik snap Halina juist heel goed, kan me zo goed voorstellen dat je heel lang met andere dingen bezig bent en in je hoofd hebt zitten dat je 'later' kinderen wil, en dat het dan plotseling 'later' is en je je kans op een kind hebt gemist. Dat gelul van mensen die dan vinden dat je maar een kind had moeten nemen op jongere leeftijd omdat je het anders niet graag genoeg wil. Het leven vliegt voorbij en niet iedereen maakt altijd verstandige langetermijnbeslissingen, dat maakt het gemis en verdriet niet minder echt en waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 23 mei 2016 @ 18:51:

Hoe oud ben je, TO? Weet jouw omgeving dat jij een kinderwens hebt?

Er staan vrouwen te springen om mannen zoals jij. Het verbaast mij daarom dat je steeds onserieuze dames treft op een datingsite. Het zijn nl. vaker de mannen die aangeven geen kind te willen. We hebben hier een topic gehad over een vrouw die een fijne relatie had maar die toch heeft verbroken voor haar kinderwens. Ik snap dat dit ook een gevaar is voor je, omdat je dan niet zeker weet of de vrouw voor jou of voor jouw zaad gaat.



Wat zeggen de vrouwen die uiteindelijk afhaken tijdens het daten? Of ben jij degene die het contact beëindigt?Ik ben 53. Sommigen weten dat maar het is niet echt een gespreksonderwerp. Leuk dat je zegt dat vrouwen om mannen zoals ik staan te springen maar waar kan ik die tegen komen? Bij een date kijk ik echt naar de persoon en niet naar "een moeder voor mijn kind". En ja het klinkt stom, niet de "juiste" persoon tegengekomen.
quote:Bibi1973 schreef op 23 mei 2016 @ 20:15:

[...]





Dat gaat denk ik niet alleen om een gezin, het samen kunnen doen. Maar ook met name om je kind twee ouders te gunnen. En die houdt het in de meeste gevallen ook na een scheiding.Je kunt ook een andere constructie bedenken en toch zelf besluiten om er alleen voor te gaan. Zelf ga ik bijvoorbeeld voor een bekende donor, die echt wel een vader gaat zijn voor kinderen. Ik heb het dan ook niet over 'donor', maar over 'toekomstige vader'. Ga bijvoorbeeld ook eerst een band met deze man opbouwen, hem beter leren kennen en vriendschap opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 23 mei 2016 @ 18:56:

[...]





Dat klinkt altijd leuk, dat mannen op hun 60e nog een kind kunnen krijgen, maar ondertussen hebben die mannen jarenlang ongewenst geen kind gehad. Ik zou nu theoretisch ook nog een baby kunnen krijgen, maar dat doet niet af aan het verdriet dat je hebt in de jaren dat het kind er niet is.Je slaat de spijker op z'n kop.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 23 mei 2016 @ 20:15:

[...]



Wie zegt dan dat dat niet erg is? Volgens mij niemand.

Maar het is wél een keuze, dat niet alles doen of geen medische molen in te gaan.

Hoe groter de wens hoe meer je er voor wil doen toch.Het is een keuze tussen twee kwaden. Ik ken vrouwen die kapot zijn gegaan aan de medische molen waar zij inzaten, IVF kan een hel zijn en leidt ook niet lang altijd tot een kind. Psychisch en lichamelijk is het heel zwaar, de keus het niet te doen maakt echt niet dat je kinderwens kleiner is dan die van een vrouw die wel voor IVF etc. kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 23 mei 2016 @ 20:20:

[...]





Ik snap Halina juist heel goed, kan me zo goed voorstellen dat je heel lang met andere dingen bezig bent en in je hoofd hebt zitten dat je 'later' kinderen wil, en dat het dan plotseling 'later' is en je je kans op een kind hebt gemist. Dat gelul van mensen die dan vinden dat je maar een kind had moeten nemen op jongere leeftijd omdat je het anders niet graag genoeg wil. Het leven vliegt voorbij en niet iedereen maakt altijd verstandige langetermijnbeslissingen, dat maakt het gemis en verdriet niet minder echt en waard.Dat is het precies! En, soms "overkomen" je gewoon dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 23 mei 2016 @ 20:15:

[...]



Wie zegt dan dat dat niet erg is? Volgens mij niemand.

Maar het is wél een keuze, dat niet alles doen of geen medische molen in te gaan.

Hoe groter de wens hoe meer je er voor wil doen toch.

Ik zeg ook niet dat iemand zegt dat het niet erg is, dus waarom je dat erbij haalt???



Ik zeg enkel dat óók als je er niet alles aan gedaan hebt je nog stééds ongewenst kinderloos kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:dutch1 schreef op 23 mei 2016 @ 20:25:

[...]



Ik ben 53. Sommigen weten dat maar het is niet echt een gespreksonderwerp. Leuk dat je zegt dat vrouwen om mannen zoals ik staan te springen maar waar kan ik die tegen komen? Bij een date kijk ik echt naar de persoon en niet naar "een moeder voor mijn kind". En ja het klinkt stom, niet de "juiste" persoon tegengekomen.Ik vind het het helemaal niet stom klinken. Ik kan me goed voorstellen dat je je leven leidt en dat je de juiste persoon niet tegenkomt. Eerlijk gezegd dacht ik dat je begin 40 was (weet niet waarom). 53 maakt het een stuk gecompliceerder want een vrouw met een kinderwens wil liever niet zo'n leeftijdsverschil. Ik snap heel goed dat je het gevoel hebt de boot gemist te hebben. En dat terwijl je graag was ingestapt als er voor jou en boot langsgekomen was.
Alle reacties Link kopieren
53 is dan ook wel oud om nog vader te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongewenst kinderloos aangezien mijn man gesteriliseerd is (ik leerde hem zo al kennen).

Ik had graag een kind gehad maar dan wel biologisch van hem.

Wij hebben over een donor nagedacht maar het blijft een lastige keuze. Het is gewoon niet hetzelfde en daar heb ik persoonlijk moeite mee.

Dan maar beter geen kind en het leven accepteren zoals het is.

Wat niet betekent dat ik daar geen last van heb, op momenten heb ik het behoorlijk moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je met je onderwerp een behoorlijk groot taboe uit de hoek haalt. Daar heb je weliswaar niets aan. Ik weet niet hoe oud je bent, hoe lang je jezelf nog "de tijd" denkt te willen geven....

Niet alle vrouwen zijn op hun 35e al verminderd vruchtbaar (oprecht excuus aan iedereen die ik hiermee voor het hoofd stoot).

Ik kan me wel indenken dat je als man hier heel anders in staat dan als vrouw. Een vrouw bepaalt gewoon wat ze wil (mits mogelijk) en dan gebeurt dat gewoon. Jij bent echt afhankelijk en dat lijkt me niet zo'n fijne positie om in te verkeren in een wereld waar vrijwel alles mogelijk is. Sterkte!
quote:Barbara1978 schreef op 24 mei 2016 @ 22:53:

Ik ben ongewenst kinderloos aangezien mijn man gesteriliseerd is (ik leerde hem zo al kennen).

Ik had graag een kind gehad maar dan wel biologisch van hem.

Wij hebben over een donor nagedacht maar het blijft een lastige keuze. Het is gewoon niet hetzelfde en daar heb ik persoonlijk moeite mee.

Dan maar beter geen kind en het leven accepteren zoals het is.

Wat niet betekent dat ik daar geen last van heb, op momenten heb ik het behoorlijk moeilijk.Ik neem aan dat de herstel operatie niet wilde lukken?
Alle reacties Link kopieren
Herstel operatie hebben wij overwogen zo'n 6 jaar geleden maar de arts zei dat het vrijwel kansloos was. Mijn man was toen al 10 jaar gesteriliseerd en de kans dat het zou lukken was ongeveer 10%.

Dus hebben wij ervan afgezien.

Ik ben 37, mijn man is 46.

Na een lange tijd van twijfelen over wel of geen donor begin ik me er nu bij neer te leggen: it's not in my cards.

Het is nu moeilijker dan een paar jaar geleden omdat de klok nu toch wel heel hard tikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven