1 night stand om sexverleden vriend te 'wreken'?

25-05-2016 02:00 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriend R. heb ik nu anderhalf jaar een fijne relatie. R. is heel open en benoemd alles. Dat was ik zelf niet zo gewend maar nu voelt dit juist als de kracht van onze communicatie/relatie. Sinds het begin heb ik wel grote moeite met een 'bekentenis' van R.; hij had in zijn studententijd heel veel sex met wisselende meiden (=geen opschepperij, ik vroeg er naar). Terwijl ik altijd heel 'braaf' was; alleen sex binnen een relatie. Ik heb hier na anderhalf nog steeds heel veel moeite mee. Ik kan hierover van tijd tot tijd heel kwaad op hem worden. Dat kan van mij misschien raar zijn, hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had. Maar waar het nu om gaat: ik heb meerdere keren tegen R. gezegd dat ik spijt heb dat ik altijd zo braaf ben geweest en dat ik misschien ook ooit eens een keer me moet laten gaan met een 'one night stand'. Omdat dit zo blijft hangen in onze relatie (terecht of onterecht van mij) heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen. Mits safe en niet met een bekende." Ik weet nu niet of ik dat zou kunnen, maar eerlijk gezegd denk ik hier nu steeds vaker aan. Sterker nog: ik denk dat dit best wel eens zou helpen om van m'n frustratie af te komen. Nu ben ik verward door tegenstrijdige gevoelens; misschien stel ik me aan, maar R. geeft aan dat hij ook denkt dat het zou (kunnen) helpen. Misschien dat jullie mening mij verder kan helpen....
Nou, inderdaad.
Profiteer jij nu niet dan van al dat oefenen van je vriend? ????
Eens met iedere posting van BGB.

Alsof het buiten de pot pissen van jou betekent dat zijn slettenbakseks verleden ongedaan gemaakt wordt.

Slaat absoluut nergens op.



Als je je vriend een slet vindt, wat best kan, dat je dat zo voelt en vindt en daar moeite mee hebt, dan moet je niet met hem samen zijn. Dan is hij niet de man voor jou.

Als zijn verleden zo knaagt en je je er niet overheen kunt zetten zou dat op den duur ook je respect voor hem aan kunnen tasten.



Accepteer hem inclusief zijn sekshistorie óf zoek een andere verkering. Een die jouw kijk op seks deelt.
Ditquote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:01:

Wat een ongelofelijke flauwekul.



En dit



quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:09:

Quote: "hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had"



Niet misschien; gewoon NIET.Het wordt allemaal steeds gekker. Doe eens even lekker normaal, TO. Ik heb hier niet eens woorden voor.
diep van binnen wilde je ook een slet zijn, maar je opvoeding, je verlegenheid of andere dingen hielden je tegen.

en hoe vaker je nu denkt aan al die keren dat je vriend geile neukpartijen had, dan wil je het ook.



maar kijk uit dat je het niet verheerlijkt hoor. in je gedachten is soms beter dan in het echt. in je gedachten heb je die man met zijn dikke harde paal die jou precies neukt zoals je het nodig hebt. maar in het echt blijkt hij zijn zweet raar te stinken of blijkt hij ineens een rare fetisj erbij te hebben.
Je moet allereerst onderzoeken waarom dit zo aan je knaagt:



Je kan een vervelend gevoel hebben dat hij lossere standaarden heeft (gehad) dan jij. Dan kun je je afvragen of hij wel bij je past.



Je kunt je afvragen welk gevoel nu maakt dat je er een vervelend gevoel bij hebt. Ben je jaloers dat hij zoveel vrouwen gehad heeft? Of ben je jaloers dat jij zelf niet zo rondgesloerd hebt zoals hij en wil je dat eigenlijk ook?



Kom er voor jezelf eerst eens achter waarom precies je dit vervelende gevoel hebt. En dan eerlijk naar jezelf. Pas dan kun je een oplossing vinden.



1. Verschil in standaarden: passen jullie dan wel bij elkaar? En dat mag hè, dat is geen schande.

2. Jaloers op die vrouwen: hem niet mee lastig vallen, dit is jouw probleem waar jij mee moet dealen.

3. Spijt dat je zelf niet gesloerd hebt. Dan alsnog buiten deze relatie doen (dus de relatie stoppen), en erkennen dat je nog niet klaar bent voor deze vaste relatie. Of accepteren dat je het jammer vindt maar dat je leven nu eenmaal zo gelopen is.



Maar hopelijk besef je dat een eenmalige ONS geen oplossing gaat geven en écht heel bizar is die niks oplost, hooguit iets heel erg kapot maakt.
quote:blijftgewoondametje schreef op 25 mei 2016 @ 09:10:

Profiteer jij nu niet dan van al dat oefenen van je vriend? ????







Stel dat je dit doet. Dan heb je 1x een onenightstand gehad. En je vriend tig keer. Dus is het nog niet gelijk. Moet je nog een keer.

Stel dat je het net zo vaak doet als je vriend heeft gedaan. Dan deed hij het nog toen hij single was en jij terwijl je in een relatie bent. Dus is het nog niet gelijk.

Wanneer sta je gelijk volgens jou?



Waarom stelde je die vraag toen überhaupt?
Oh, ik vergeet nog te zeggen dat seks zonder liefde (casual sex) overrated is. De kans dat je teleurgesteld zult zijn over je one night stand is gigantisch groot aanwezig. Maar goed, dat moet je zelf maar gaan ondervinden als het zo belangrijk is voor je.
quote:Libra1990 schreef op 25 mei 2016 @ 09:39:

Oh, ik vergeet nog te zeggen dat seks zonder liefde (casual sex) overrated is. De kans dat je teleurgesteld zult zijn over je one night stand is gigantisch groot aanwezig. Maar goed, dat moet je zelf maar gaan ondervinden als het zo belangrijk is voor je.Misschien is het wel zo fijn als ze teleurgesteld is. Stel dat het andersom is, dat de seks met die ONS echt geweldig is, mindblowing. Hoe gaat ze seks met haar vriend daarna vinden dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 25 mei 2016 @ 09:41:

[...]



Misschien is het wel zo fijn als ze teleurgesteld is. Stel dat het andersom is, dat de seks met die ONS echt geweldig is, mindblowing. Hoe gaat ze seks met haar vriend daarna vinden dan?



Daar dacht ik ook aan.

Dat kost je gewoon je relatie dan.

Nee, dat moet je anders doen, dat was bij Pietje lekkerder. Of nee, Pietje wist meteen het juiste plekje te vinden.

Hup, relatie stuk. Toekomst weg.

En waarom? Alleen omdat je te onvolwassen bent om te dealen met de " zondes " uit het verleden van je vriend.

Zo jammer dat je een zo te lezen goede relatie op het spel wilt zetten voor je eigen frustraties die in je hoofd zitten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:Marana_ schreef op 25 mei 2016 @ 09:41:

[...]



Misschien is het wel zo fijn als ze teleurgesteld is. Stel dat het andersom is, dat de seks met die ONS echt geweldig is, mindblowing. Hoe gaat ze seks met haar vriend daarna vinden dan? Ja, inderdaad. Zo komt ze misschien wel tot de conclusie dat een (monogame) relatie helemaal niets voor haar is. Interessant experiment eigenlijk!
Goed verhaal zeg. Lekker geloofwaardig en zo.
Alle reacties Link kopieren
Go blijfgewoonbianca! Je haalt me de woorden uit de mond.



Echt, die one night stand gaat helemaal niks oplossen. Begin er niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik citeer "Sinds het begin heb ik wel grote moeite met een 'bekentenis' van R.; hij had in zijn studententijd heel veel sex met wisselende meiden (=geen opschepperij, ik vroeg er naar). Terwijl ik altijd heel 'braaf' was; alleen sex binnen een relatie. Ik heb hier na anderhalf nog steeds heel veel moeite mee. Ik kan hierover van tijd tot tijd heel kwaad op hem worden."



Jij hebt moeite met jezelf, niet met hem. Je bent kwaad omdat jij niet geëxperimenteerd hebt, en hij wel. Jouw probleem.



Het feit dat je met een ander wat wilt doen zegt wel wat over je gevoelens voor je vriend lijkt me. Je hoeft niet bij hem te blijven he? Je kan het gewoon uitmaken als zijn verleden niet bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk...maar ik herken het gevoel wel. Ex en ik waren elkaars jeugdliefdes. Ik maakte het uit en hij was zoooooo verdrietig dat hij het met de halve stad aan de stok had. Zijn stok welteverstaan.

Terwijl ik weer zwaar braaf een volgende monogame relatie in ging. Uiteindelijk kwamen we weer bij elkaar en totaal heeft het 32 jaar geduurd.



Toch is er altijd iets blijven knagen. Niet over hem maar over mezelf. Waarom ik niet meer heb rond gekeken, gefeest, gevreeën, geëxperimenteerd en genoten.

Niemand te verwijten behalve mijn brave want bange zelf. Natuurlijk sprak ik mezelf toe dat mijn normen en standaarden nou eenmaal hoger en fijnbesnaarder waren dan al die losbollen om mij heen. Bullshit natuurlijk.



Onderschat dit niet TO. Het is nog altijd een thema in mijn leven op dit moment, als 46 jarige (zucht)

Tip: wat je wilt is heel normaal, veroordeel jezelf er niet om en hem al helemaal niet. Ga samen op pad en verleg je grenzen veilig en met vertrouwen in jezelf en elkaar. Dan hebben jullie samen een kans.
quote:pimpampum schreef op 25 mei 2016 @ 10:06:

Goed verhaal zeg. Lekker geloofwaardig en zo.

Klinkt ongeloofwaardig hè? Helaas weet ik dat er écht van die jaloerse en onzekere mensen bestaan.



Mijn eigen moeder ziet groen van de jaloezie als een andere vrouw maar lacht of praat tegen haar vriend. Of als hij zonder haar naar bijvoorbeeld een strandje gaat ofzo. Want "hij mag niet naar andere vrouwen kijken". Dan gaat ze het liefst meteen een avondje uit om haar vriend terug te pakken. Geen idee wat ze dan precies gaat doen, ik wil het niet eens weten. En als ik haar geestelijk wil martelen, hoef ik alleen maar voor de grap een videoclip zoals Anaconda van Nicki Minaj aan te zetten waar haar vriend bij is. Ik was namelijk een keer zo dom om dat in mijn hoofd te halen. Als blikken konden doden.. Ze heeft me ook nog net niet gewurgd.



Maar dat wraakzuchtige (wat voortkomt uit jaloezie en onzekerheid) herken ik dus. Super creepy.
quote:Zelatrice schreef op 25 mei 2016 @ 05:16:

Ik vind dit werkelijk te kinderachtig voor woorden.

Alsof jouw vriend een beter mens is omdat hij meer genoikt heeft .

Jij hebt gewoon andere keuzes gemaakt dan hij. Zoals ieder mens.

Dat knagende gevoel dat moet je lekker even met jezelf oplossen ipv. deze achterlijke ego - oplossing.



Echt wat kan jou het nou in godesnaam boeien dat hij voor jou misschien iets vaker gesexed heeft dan jij.

Alsjeblieft zeg waar hebben we het over...Dit dus! Word volwassen en stel je niet zo aan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig Libra! Zeker om dat bij je eigen moeder zo te moeten mee maken!

voor jou
Maar "wraak nemen" door iets te doen waar je zelf eigenlijk helemaal geen trek in hebt? Wraak nemen op zogenaamd sletterig gedrag, door zelf een nacht lang een slet te zijn? Ik snap werkelijk waar het verband niet, zelfs niet als ze inderdaad ziekelijk jaloers zou zijn.



Die vriend van je moeder is trouwens ook maar een lulletje lampenkatoen zo te horen. Dan moet je zelf ook wel een minderwaardigheidscomplex hebben als je je dat manipulerende gedrag laat welgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je wraak op je vriend, of wil je wraak op jezelf ? op hoe je was voordat je hem kende? Op dat brave meisje? Je kunt het verleden toch niet veranderen, je zal in je gedachte altijd dat brave meisje blijven. Is die ene keer seks met een ander dat waard, of kom je over een paar weken met een topic dat je spijt hebt van die wraakactie en wat je er aan kunt doen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Mijn vriend is 8 jaar ouder dan ik en heeft ook heel wat ONS gehad in zijn studententijd. Daarentegen is hij mijn eerste en enige en zijn we inmiddels 5 jaar samen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te zien hoe het met een ander is omdat hij toevallig wel met allemaal andere vrouwen naar bed is geweest. Het gaat je echt niet helpen om dat te doen. Als het je zo dwars blijft zitten, moet je er wel over na gaan denken of je het ooit kan accepteren
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een kronkel heb je in je hoofd dat jij wraak wil nemen op je vriend omdat hij seks heeft gehad met anderen voor jou. Er spoort echt iets niet in jouw gedachtengang.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hier niet zo gauw rust in zal vinden.

Het blijft aan je knagen, en een andere vraag zal zijn waren ze beter in bed of waren ze mooier.

Hij heeft nu voor jouw gekozen om wie je bent.



En ik denk als je nu een one night gaat proberen je misschien wel vies gaat voelen.

Een one night gebeurd en je geniet van het moment jij gaat iets doen ter compensatie, geloof nooit dat het goed voor je relatie zal zijn.

En vind het heel lief van hem dat hij je daar vrij in laat.

Of hij denkt als ik een keer de fout in ga met een ander meisje hoef ik me niet schuldig te voelen.



Denk er maar eens goed over na voor je je relatie op het spel zet.

Aan de andere kant misschien geniet je er wel zo van dat je zelf je relatie verbreekt en helemaal los gaat.

In dat geval veel plezier en geniet van de dingen die je doet.
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het maar lekker uitmaken, TO, kun je dat allemaal nog fijn "inhalen" wat je gemist denkt te hebben en jou nu overmatig bezighoudt.



Ik denk dat jouw vriend juist door losbol te zijn geweest toen hij student was inmiddels daar juíst geen behoefte meer aan heeft.

Hij weet ook hoe dat is, en dat dat dus helemaal niet ideaal is, en ook geen fantasie, want dat heeft ie al meegemaakt.

Daarom kan hij zijn relatie met jou juíst op waarde schatten.

Jíj bent degene nu die dat niet kan, veel minder of geen ervaring en vergelijkingsmateriaal heeft en denkt (of blijft denken) dat seks met iemand die niks voor je betekent zo aantrekkelijk is dat het nu tot fantasie aan het worden is.



Want dat is het: je maakt er nu een soort leuke, spannende fantasie van.

Van iets wat je nooit gemist hebt ga je nu ophemelen tot iets wat jij gemist hebt en alsnog "recht" op hebt oid?

Dat kan nog flink tegenvallen!

Veel vrouwen vinden een ONS niet veel aan, al zouden ze volop kunnen rondsloeren, en kunnen zich ook niet laten gaan met een wildvreemde onbekende.

Ik ben bang dat je dit enorm aan het romantiseren bent.



Jij bent imo degene die jullie relatie dus niet serieus neemt!

Als je zo gek bent op deze lover neem ik ff aan dat je (in de verliefde fase waarin jullie nog zitten) helemaal geen trek zou hebben in vrij lege, onbetekenende seksbeleving met een wildvreemde, met wie je helemaal geen connectie hebt.



Lijkt mij iig de snelste manier om alle intimiteit die jouw vriend wél kan waarderen met jou, vakkundig om zeep helpt hiermee.

Het idee dat je dat uit "wraak" doet alleen al zegt mij dat jij niet waardeert wat je hébt gevonden, en heeft echt niks met liefde of eigenliefde te maken.



Gooi dit soort twijfels en negatieve motieven/gevoelens in je relatie, dan loopt het vanzelf wel spaak.

Wellicht omdat jij dit nooit gedaan hebt, dat je niet snapt dat hij niet voor niks met jóu is, en een relatie met jou hem dus zoveel waard is dat hij zich heeft willen committen/binden aan een exclusieve relatie met jou.



Lees voor de lol eens de Tindertopics en de (psyche- en) relatiepijler erop na, dan zie je dat veel mensen juist een "moord" zouden doen voor een "serieuze liefdesrelatie met toekomst".

Niet dat jij daarom ook maar moet waarderen wat je hebt, hoor, als dit voor jou nu al eerder afgunst, gemis, jaloezie, fantasieen over (een) ander(en) wrok en wraak oplevert, ben jij zelf denk ik nog niet geschikt voor de liefde en voor wat een gezonde relatie inhoudt, of jíj hém dat wel te bieden hebt.



Dat is iets anders wanneer je allebei bijv een open relatie nastreeft, maar dat is een heel ander type relatie (waar dat juist alleen maar goed kan gaan vanuit een heel heel sterke relatie + sterke liefde + volkomen vertrouwen in elkaar en openheid samen, elkaar kunnen gunnen, enz.

Dus niet vanuit tekortkomen bij elkaar, wraak en jaloezie, op iemands verleden nog wel, toen hij met niemand iets te maken had behalve met zichzelf en die losse andere vrouwen en waar niks mis mee is.



Hoe dan ook kan ik in jouw plannen/fantasieen niks positiefs vinden wat zou bijdragen aan de liefdesband en connectie tussen jullie te versterken, alleen maar onderuit zal halen.



Bedenk dat wat je zelf in de relatie inbrengt, consequenties zal hebben en of dat wel de meest wenselijke zullen zijn, voor jou én voor hem.

Ik denk dan dat als je werkelijk om hém geeft (en niet zo aan jezelf zou denken en gaat verzinnen wat jij tekortgekomen bent/tekortkomt om je "evenwaardig" te voelen tov hem) dat je niet bezig zou (hoeven?) zijn met wat je hem onderhuids en hardop kwalijk neemt, maar met liefde aan hem denken en je oa bezighouden met waar (ook) hij gelukkig mee zal zijn van jou en waar niet mee.



Bedenk dat dit een "ego-dingetje" is van jou, en als je dat maar flink blijft "voeden" (met gedachten in die richting), ben je iig niet met liefde bezig en ook niet met wat jullie relatie en hem ten goede komt (zoals vertrouwen in elkaar, bedenken wat de ander nodig heeft van jóu, dichter bij elkaar brengt, de verbondenheid en saamhorigheid vergroot).



Dus het is een besluit wat je neemt, welke richting je uit wilt met deze vriend en relatie.

Als je nu al niet tevreden bent, zou ik me zeker eens achter mijn oren krabben of je momenteel wel geschikt bent voor een (exclusieve) relatie.

Je kunt ook negatieve dingen zoéken he, ipv "gewoon" gelukkig te zijn met wat jij getroffen hebt.

Sommige mensen zoéken drama, terwijl het voor hetzelfde geld ook lekker kan lopen.

Ik zou me afvragen en onderzoeken (in eigen innerlijk) waar dat vandaan komt bij jou.

"Oog om oog" hoort imo niet in een gezonde & liefdevolle relatie thuis.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy: Mooi stuk schrijf je!

Ik ben het met je eens, als je in een relatie geen gelijkwaardig gevoel/

onzekerheid en andere vervelende gevoelens hebt moet je dit zelf oplossen

en mijns inziens is dit niet echt liefde.

TO: in verband met je imo best wel wanhopige 'oplossing' is het helemaal niet

zo gek wat Suzy zegt al denk ik dat je er misschien wel even van schrikt maar

als je zo ontzettend onzeker ben is het handig om dit goed op te lossen

en dat kan een ander niet voor je doen, dat moet je zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven