Stekker modem eruit snachts?

25-05-2016 00:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie de stekker van de modem eruit halen voor het slapen. Mijn moeder doet dit namelijk wel ze is bang dat er brand ontstaat haha en ook dat het onnodig veel stroom trekt. Hoe denken jullie hierover. Ik heb de mijne 24/7 aanstaan.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:07:

Nee, doe ik niet. Iemand die ik ken doe het wel. Ik vind het een vreemd avond ritueel, manisch.Het is meer wat dwangmatig, maar dat ter zijde.
quote:pimpampum schreef op 25 mei 2016 @ 10:19:

Dat kan alleen als je graag elke dag met vissticks ontbijt Dubbz Daar verzinnen we nog even wat op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman haalt de stekker van het modem er 's nachts uit vanwege al die gevaarlijke straling.

Maar de buurman is gek, dus dat scheelt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 25 mei 2016 @ 10:19:

[...]





Het is meer wat dwangmatig, maar dat ter zijde.



Onder andere.

- verlies van realiteitszin, overschatten en door niemand te corrigeren

- psychotische verschijnselen zoals grootheids- en paranoïde wanen (ziekelijke achterdocht)
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 25 mei 2016 @ 10:21:

Mijn buurman haalt de stekker van het modem er 's nachts uit vanwege al die gevaarlijke straling.

Maar de buurman is gek, dus dat scheelt.

Hahahaha Veel te veel gekkies onder ons zo te lezen.



Diegene over wie ik heb heeft dag en nacht alle ramen dicht (op slot en met sleutel dicht). wasmachine steker uit, magnetron, tv, tvkast, lampen. Deur van de tuinpoort gaat nooit, echt nooit open (drie sloten).

Een lamp blijft s'avonds altijd aan, als die de deur uit gaat neemt altijd zijn laptop mee, want inbrekers. Ga zo maar door. Pffffffffffff



Tis toch geen leven meer als je zo veel moet iedere dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik trek zelf ''s nachts ook de stekker niet uit de muur, maar ik ken iemand waarbij door blikseminslag diverse (grote) elektrische apparaten zijn vernield omdat ze nog ingeplugd waren.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:32:

[...]



Weet je zelf dan niet wat manisch betekent?

Verder ga ik je geen uitleg geven, zou mooi zijn zeg mij komen commanderen hier en gekke bekken trekken. Schei toch uit.Ik wel. En ik heb nog nooit stekkers eruit gerukt in de avond. Raar gelul.
Vraag me eerder af of het wel goed is voor zo'n modem elke keer helemaal uit en weer aan. Dus ik laat alles lekker zitten.
quote:Goede-Fee schreef op 25 mei 2016 @ 13:53:

[...]





Ik wel. En ik heb nog nooit stekkers eruit gerukt in de avond. Raar gelul.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 'm een tijdje op zo'n afstandsbediening aangesloten. Wanneer ik van huis was of sliep zette ik mijn modem uit. Was ook handig met resetten. Totdat mijn verbinding steeds langzamer werd en iemand mij vertelde dat dat daarmee te maken kon hebben. Iets met dat ze dataverkeer instellen op je verbruik en er door hem uit te schakelen er zo'n dip in je verbruik ontstond dat dat dus ten koste ging van je downloadsnelheid. Sindsdien laat ik hem aan en heb ik geen langzame verbinding meer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Apparaten van tegenwoordig zijn niet meer gemaakt om uit te gaan, zeker een modem niet.



Internet is een best kwetsbaar iets wat in ieder geval als het om internet via de telefoonlijn gaat zichzelf stelt naar het gedrag van het modem. Als het modem elke dag offline gaat en weer online komt dan kan dit als een niet stabiele lijn gezien worden en zal de verbinding problemen gaan opleveren.



Ik werk bij een internet provider, en ik heb tot nu toe ( ruim 2,5 jaar ) maar 2 maal mee gemaakt dat een modem in de hens gevlogen is, dit was niet omdat het apparaat de sluiting gaf maar omdat er bliksem inslag was.



Moraal van het verhaal, laat dat ding lekker aan en hou je internet stabiel ;)
quote:NosceTeIpsum schreef op 25 mei 2016 @ 08:47:

[...]





Je berekening klopt niet. Een verbruik van 18 Watt betekent 18 Wh per uur. De vuistregel is dat als je 1 Watt een heel jaar continue verbruikt, dit ongeveer 2 euro kost. Als je de modem er elke nacht 8 uur uit laat (=1/3 van een dag), scheelt dit dus zo'n 18*2*1/3=12 euro.



Overigens is het niet nodig om stekkers eruit te trekken voor de veiligheid. D.w.z. als je iets hebt gekocht wat in Europa is gemaakt en wat volgens de geldende normen is getest, dan is dit niet nodig. Als je daarentegen iets uit China hebt laten komen, dan zou ik er niet zondermeer vanuit gaan dat het veilig is. Voor mijn werk heb ik bijvoorbeeld wel eens China import opladers voor de telefoon getest (van die Alibaba dingen voor 1 euro incl. verzendkosten vanuit China). In 1 woord verschrikkelijk!Mijn apparaat was toch echt gewoon een degelijk, Nederlands merk dat zomaar in de fik vloog.
Ik trek alleen alles uit als ik met vakantie ga. Ook de koelkast, want ik ga meestal een paar weken en dan vind ik het zonde om alles aan te laten ( of op standby ). Zal in energie niet veel schelen, maar alle beetjes helpen en geeft een rustig gevoel.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 25 mei 2016 @ 20:16:

[...]



Mijn apparaat was toch echt gewoon een degelijk, Nederlands merk dat zomaar in de fik vloog.Dat is mij ook overkomen met mijn router (en die was gewoon van ziggo). Sindsdien haal ik altijd de stekker eruit als ik langer dan een nacht weg ben.
quote:MinionX schreef op 25 mei 2016 @ 20:17:

Ik trek alleen alles uit als ik met vakantie ga. Ook de koelkast, want ik ga meestal een paar weken en dan vind ik het zonde om alles aan te laten ( of op standby ). Zal in energie niet veel schelen, maar alle beetjes helpen en geeft een rustig gevoel.Dat doe ik ook. Ook sluit ik gas en water af als ik op vakantie ga. Zelfs de stekker van de afzuigkap gaat eruit
Alle reacties Link kopieren
Nu ik erover nadenk mijn modem staat in de meterkast waar het erg stoffig wordt! Toch maar wat vaker doekje overheen halen haha
quote:Steampunkcat88 schreef op 25 mei 2016 @ 09:42:

[...]





Technisch gezien heb je ongelijk,al lees je in de krant altijd dat het door kortsluiting kwam.

Waar het eigenlijk door komt is oververhitting.



Bij kortsluiting klapt je stop er namelijk uit en is daarmee het probleem opgelost.



Oververhitting,door teveel apparaten op bijvoorbeeld een stekkerdoos aan te sluiten,geeft geen klap en wordt langzaam heter en heter.Dat laatste was hier niet het probleem. De stop klapte eruit door de kortsluiting idd. Man kon op de apparaten van de stopcontacten op die stop niks raars ontdekken en heeft daarna de stop weer gewoon kunnen inschakelen. Apparaat kreeg toen dus weer kortsluiting en is doorgebrand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hun-ty schreef op 25 mei 2016 @ 20:21:

Nu ik erover nadenk mijn modem staat in de meterkast waar het erg stoffig wordt! Toch maar wat vaker doekje overheen halen hahaZo warm wordt een modem niet. Stof was gevaarlijk bij die oude TV's met een beeldbuis die behoorlijk warm kon worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat hem aan staan ( snachts netflix als ik niet kan slapen ) maar wil in de toekomst de stekker er wel uit ivm electrosmog. Dat bestaat echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nachtvlinder7 schreef op 25 mei 2016 @ 22:24:

Ik laat hem aan staan ( snachts netflix als ik niet kan slapen ) maar wil in de toekomst de stekker er wel uit ivm electrosmog. Dat bestaat echt.Was dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Uitleg van leerwiki geplukt. WiFi dus ook





Electrosmog is een modewoord voor de vervuiling die optreedt door invloeden van elektromagnetische velden. In die velden kunnen zowel laagfrequente als hoogfrequente frequenties voorkomen. Onder elektrosmog verstaat men alle bijwerkingen die ontstaan, wanneer elektriciteit geproduceerd, getransporteerd of gebruikt wordt, wanneer er spanning is, een elektrische stroom vloeit of een zender elektromagnetische golven afgeeft.



Als we in EMF (Elektromagnetische velden) verblijven worden er continue trillingen op ons lichaam afgevuurd en als de velden te sterk zijn of als we er te lang in zitten dan kan dat behoorlijke gevolgen hebben. De elektromagnetische straling / electrosmog is te vinden in de, gsm, umts, wifi, bluetooth, Hoogspanningsmasten enz.
Alle reacties Link kopieren
Electrosmog? Is dat die befaamde straling?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nachtvlinder7 schreef op 25 mei 2016 @ 22:36:

Uitleg van leerwiki geplukt. WiFi dus ook





Electrosmog is een modewoord voor de vervuiling die optreedt door invloeden van elektromagnetische velden. In die velden kunnen zowel laagfrequente als hoogfrequente frequenties voorkomen. Onder elektrosmog verstaat men alle bijwerkingen die ontstaan, wanneer elektriciteit geproduceerd, getransporteerd of gebruikt wordt, wanneer er spanning is, een elektrische stroom vloeit of een zender elektromagnetische golven afgeeft.



Als we in EMF (Elektromagnetische velden) verblijven worden er continue trillingen op ons lichaam afgevuurd en als de velden te sterk zijn of als we er te lang in zitten dan kan dat behoorlijke gevolgen hebben. De elektromagnetische straling / electrosmog is te vinden in de, gsm, umts, wifi, bluetooth, Hoogspanningsmasten enz.Als je een aluminium hoedje opzet, ben je veilig.
quote:viva1966 schreef op 25 mei 2016 @ 21:23:

[...]





Zo warm wordt een modem niet. Stof was gevaarlijk bij die oude TV's met een beeldbuis die behoorlijk warm kon worden.



Daar vergis je je toch lelijk in, die dingen kunnen loeiheet worden! Zeker in een kleine ruimte zonder ventilatie of achter een gordijn oid. Was zelfs een tijdje geleden nog een nieuwsitem over, dat die dingen best vaak in de fik vliegen.

*edit: de tijd vliegt, maar http://www.rtlnieuws.nl/e ... -voorzichtig-met-je-modem
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 22:47:

[...]





Daar vergis je je toch lelijk in, die dingen kunnen loeiheet worden! Zeker in een kleine ruimte zonder ventilatie of achter een gordijn oid. Was zelfs een tijdje geleden nog een nieuwsitem over, dat die dingen relatief vaak in de fik vliegen.Ja inderdaad. Ik voelde net even aan mijn modem en die was toch best warm. Zijn voorganger is bij ons al in de fik gevlogen een jaar geleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven