Ineens andere vakantie bedenken.

25-05-2016 10:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zouden met onze drie tieners gaan kamperen in Engeland. Helaas gaat het al een tijdje niet zo goed tussen en ons en we hebben gisteren besloten apart op vakantie te gaan.



Dat betekent een andere vakantie gaan bedenken voor mij en 15-jarige puberzoon. Hij pubert enorm en ik zie er wel een beetje tegenop. Daarom dacht ik aan een weekje kamperen in de Ardennen ofzo. Hij is namelijk wel heel sportief en we houden allebei van buiten en actief zijn.



Maar misschien heeft iemand andere suggesties voor ons? Ik ben nog erg verdrietig over deze beslissing en denk nog niet echt helder. Het nadenken over de vakantie geeft me in ieder geval wat welkome afleiding.
Before you assume, there is this thing called asking.
Misschien eens vragen aan je zoon wat hij wil voor vakantie?



En verder een knuffel, wat erg voor jullie dat het zo slecht gaat.

Is dit een pauze, of een breuk?
Alle reacties Link kopieren
http://www.vakantie-met-k ... vakantie-met-tieners.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen in Zeeland bij de Brouwersdam, zodat hij daar kan gaan kitesurfen. Heel gezellig daar, met veel sportieve jongeren en gezellige strandtenten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
http://www.vakantie-met-kinderen.com/labyrinth.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad aan je zoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wil hij niet alsnog naar Engeland?
Alle reacties Link kopieren
ik lees 'drie tieners' in je OP. Wat gaan de andere twee tieners doen dan?
Alle reacties Link kopieren
En de andere twee gaan met je vriend mee op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook aan je zoon vragen wat hem leuk lijkt. Voor hem is het misschien ook een grote tegenvaller en hij is oud genoeg om mee te beslissen waar jullie samen een leuke vakantie kunnen hebben.
..
Alle reacties Link kopieren
dikke knuffel voor je, is het zoals iemand zei een pauze of een definitieve breuk.

Je kan kijken om in nederland/belgie op vakantie te gaan met Estivant (1-ouder vakantie).

Weet niet of er nog veel plekken zijn, maar daar kun je selecteren op leeftijd van de kinderen, of in ieder geval zien welke leeftijd catogorien er mee gaan.

Zij ondernemen veel met de kinderen, dus gegarandeerd contact voor je zoon, en ook voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
De andere twee gaan met hun vader mee. Mijn oudste gaat alleen en dan blijven zoon en ik met zijn tweeën over.



Natuurlijk vraag ik ook wat hij wil. Maar dat is pas vanavond en vandaag heb ik vrij en afleiding nodig :-).



Mijn auto is niet geschikt voor hele lange reizen. Ik wil niet alleen naar Engeland maar juist iets heel anders gaan doen. Ik ben bang dat ik vriend en zijn kinderen anders nog meer ga missen omdat we dat samen zouden gaan doen.



Ik ga de suggesties bekijken. Eerst even koffie maken Leuk, al zoveel reacties. En lief van de knuffels.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging trouwens op mijn 16e met Vinea mee. (groepsvakantie met begeleiding) Vriendin van mij ging ook en had de tijd van mijn leven! Misschien is dit ook nog een optie, dan kan jij even tot jezelf komen en opladen?

Leg hem de opties voor en laat hem zelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij sportief is dan zou ik hier heen gaan:

Pine Beach Pakostane, Kroatië. Vooral voor pubers helemaal geweldig.



Ik was er vorig jaar en ook met jonge kinderen volop genoten van omgeving en de sporten die je daar kon doen. Vliegen via Ryanair Weeze is net zo duur als de autorit naar de Ardennen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag zoon. Neem eventueel vriendje mee voor

Zoon ?
Alle reacties Link kopieren
Of last minute ?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het budget?



Eventueel lekker met het vliegtuig weg? (Rhodos, Cyprus enz.)



Of anders naar het eiland Rügen (Dld) prachtige natuur, Prora (door Hitler gebouwd), strand enz.
Alle reacties Link kopieren
Zoon zie ik vanavond en dan overleg ik ook met hem.



Voor nu heb ik gewoon wat afleiding nodig. Leuke vakantie ideeën om mijn gedachten te verzetten want ik ben erg verdrietig over de afstand die vriend en ik moeten nemen.



Het helpt me om suggesties van anderen te lezen en plannen te maken. Ik wil graag met zoon weg. We hebben pittige tijden achter de rug en ik wil graag tijd mét hem doorbrengen. Een week is dan wel lang genoeg.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
De Griekse eilanden trekken me maar is het daar niet heel heet in de zomer? Ik was ooit in mei naar Kreta en dat waren heerlijke temperaturen.



Van Rügen heb ik nog nooit gehoord. Ik ga kijken.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Ardennen ist best een goed idee, wij waren er ooit een week toen ik 14 was en we stonden op een camping met allerlei buitensport activieteiten, klimmen, kanoen enz. Of een weekje oo wandelvakantie in belgie of duitsland en dan van pension naar pension.
Alle reacties Link kopieren
Rügen is heel mooi inderdaad, maar voor een puberende zoon van 15 lijkt het me behoorlijk saai! Ik zou dat voor een andere keer bewaren.



Misschien kano/raften/fietsen/vlot varen/gps-en in scandinavie? Bergwandelen van hut naar hut in Oostenrijk.

Of, als het budget het toelaat, een reis naar Amerika/Thailand oid. Maar dan zou een week wel heel erg kort zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je persé tijd mét hem doorbrengen? De vakantie duurt 6 tot 8 weken dus tijd genoeg om sámen wat te doen ook als hij een weekje weg is.

Ga dus gewoon eens kijken naar idd de begeleide jongeren reizen én iets waar je zelf blij van word. Een weekje verwen ergens?

En dan kun je straks diverse mogelijkheden aan hem voorleggen. WIl je samen, of misschien dit.. etc.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is ook een deel van de tijd bij zijn vader en met hem gaat hij ook op stap. Vorig jaar ben ik een paar dagen met hem naar Maastricht geweest, vonden we allebei erg leuk. Dus misschien is een stedentrip ook een optie. En dan een stad waarbij je ook makkelijk de natuur in kan.



Hij heeft inderdaad lang vakantie, ik iets minder :-). Maar mogelijkheden genoeg.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst inderdaad een knuffel, wat balen zeg. Maar bedenk ook maar: beter dat het nu al uitkomt, dan dat je tijdens de vakantie met elkaar in de knoop had gezeten of knallende ruzie had gekregen. Zit je daar!



De Ardennen hebben onwijs veel te bieden aan sport en leuke dingen. Bijvoorbeeld Durbuy is een leuk middeleeuws stadje (google maar eens plaatjes) met een kleine bierbrouwerij, en vanuit daar kun je een kanotocht maken. Dan ga je met een busje naar een startpunt verderop en kano je terug naar de plek waar je de kano's inlevert. Onderweg (halverwege de tocht) is een leuke plek om te lunchen, als je daar niet te hard voorbij vaart

Ik vond de omgeving daar prachtig, echt heel buitenlands door alle groene heuvels.

Verder kun je bergwandelen, karten, abseilen en weet ik veel wat allemaal.



En in de Ardennen vind je ook diverse indrukwekkende grotten (bijvoorbeeld Remouchamps, of de grotten van Han), en oorlogsmusea (bijvoorbeeld eentje in Bastogne).



Je kunt kiezen uit appartementen, campings, hotels etc.



Succes! En sterkte.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Zoon wil graag naar de Ardennen. Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik heb ook heel veel ideeën op gedaan voor in de toekomst.
Before you assume, there is this thing called asking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven