Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Bedankt leuketas,

De coach op de sportsschool noemde het het belang van een stabiele suikerspiegel. Vandaar dat ik het dip noem, maar ik besef dat dat niet juist is.

Ik geloof ook niet dat ik een te lage suikerspiegel heb, mijn suikerwaardes waren eigenlijk altijd goed/uitstekend.



Complexe suikers: is dat ook wat in fruit zit? Een appel is voor mij een prima tussendoortje. D
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat leuketas ook zegt, je suikerwaarde kan eigenlijk nooit te laag zijn.

Daar zorgt ons lichaam wel voor, door aanmaak insuline etc.



Maar we maken het ons lichaam wel lastig door onze bloedsuikerspiegel zo te laten schommelen, als we iets suikerrijks eten dan krijgt ons lichaam een suikerpiek en moet het hard aan de slag, je alvleesklier maakt insluine aan dat er voor zorgt dat de suikers vanuit het bloed wordt opgenomen in de cellen zodat je bloedsuikerspiegel weer terugkeert naar normale waardes. Snelle koolhydraten en pure suikers zorgen voor een snelle stijging en dus voor een snelle aanmaak van vaak grotere hoeveelheden insuline. Deze insuline zorgt er in korte tijd wel voor dat je bloedsuikerspiegel daalt, maar daardoor krijg je dus steeds enorme pieken in je bloedsuikerspiegel, wat ook voor slapte, bibberigheid of duizelingen kan zorgen. Je bloedsuikerspiegel is dus niet té laag, maar het verschil is erg groot met de hoge piek die je daarvoor had.



Een hoge piek in je bloedsuikerspiegel zorgt er trouwens ook voor dat er vaak meer suikerenergie beschikbaar is dan het lichaam nodig heeft en dus kan opslaan in de cellen. Onder invloed van insuline worden deze suikers opgeslagen als vet in je lichaam.



Langzame koolhyrdaten in combinatie met voldoende eiwitten en vetten zorgen voor een goede balans van je suikerspiegel.



In mijn ogen is een appel ook een suikerbom, je lichaam ziet namelijk niet het verschil in geraffineerde en natuurlijke suikers. Dit betekend natuurlijk niet dat je geen appel kunt eten, maar een appel eten omdat je je flauw voelt lijkt mij niet handig, omdat daarmee je bloedsuikerspiegel wel omhoog schiet.

Natuurlijk is dit altijd beter dan een snicker of iets anders suikerijks.



Je kunt je ook verdiepen in de Glycemische Index en Glycemische Lading.

Dit heeft te maken met de snelheid waarmee een koolhydraat in je lichaam wordt omgezet in suiker (en dus je bloedsuikerspiegel beïnvloedt)
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
Zo! Moeilijk avondje! Er ligt vanalles lekkers in de koelkast en ik zit op de bank met mijn:'ik houd de regie! Ik wil niet eten-mantra' een wortel weg te knagen!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 mei 2016 @ 21:51:

Zo! Moeilijk avondje! Er ligt vanalles lekkers in de koelkast en ik zit op de bank met mijn:'ik houd de regie! Ik wil niet eten-mantra' een wortel weg te knagen!



Oh oh,

Hongergevoel of trek in snack gevoel?

Haha zie voor me hoe je nu gefrustreerd een wortel wegknaagt.

Knap dat je de verleiding weerstaat.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 24 mei 2016 @ 11:56:

Goeiemorgen.



tsjatsjietsjie wat drink je zoals? Alleen een kopje thee en limonade?



@Nikkie wat goed!

@Queen-D opzich ziet jouw dagschema er best goed uit, maar zit in die magere kwark niet veel suiker?



Verder eten jullie allemaal minder dan ik, hahaha. Ik kom snel boven de 2.000. Maar wat ik eerder al zei, dat zit het vooral in dat ik in de avond veel eet vanwege moeheid of dat ik altijd werk dan.

Maar vanaf nu probeer ik niets meer te eten in die avond of alleen een stuk fruit.

Ik las laatst het boek van 'Op dieet, doe normaal' en daar las ik ook over angst voor honger. Dat herken ik eigenlijk wel. Daar was ik mij nooit zo van bewust. In de avond vind ik het ook eng, om weinig te eten. Ik hoop dat ik daar de komende tijd mee aan de slag kan.

Elke werkdag ga ik fietsen op mijn home-trainer. Meestal doe ik dat als mijn man aan het koken is.

Ik houd vanaf gisteren ook een blog bij. Ik ben benieuwd.



Hallo,

Drink inderdaad water, koffie met melk en suiker, mint thee, en Kc siroop.

Helaas de warme dranken met suiker, 2 klontjes.



Hoe bedoel je angst voor honger?

Dat je het eng vind om savonds weinig te eten?

Voel je je misschien flauwtjes?

Misschien dat je dan te weinig van een bepaald vitamine of dergelijks binnen krijg.



Ik ga sws aan de diëtist vragen, wat de relatie is tussen mij flauw voelen, bloeddruk, eetpatroon. Heb soms echt het idee zout nodig te hebben.



Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
T was eigenlijk niet zozeer honger als meer gewoonte, verveling etc?



Daarom vond ik ook dat ik er niet aan toe moest geven: ik had vanmiddag al iets lekkers gelunchd en besloten dat ik vanavond slank zou kiezen. Ik heb het volgehouden!

Maar dit is wel precies mijn valkuil...dat na de avondmaaltijd maar door blijven grazen omdat ik het gezellig vind als er wat op tafel staat en me soms gewoon verveel, moe of geirriteerd ben ('nu de kinderen eindelijk in bed liggen heb ik wel wat verdiend'). Maar ik wil niet wat te eten verdienen: ik wil me goed voelen! Dàt verdien ik pas echt!



Enfin: vandaag gelukt dus...1200 kcal gegeten én me aan mijn plan gehouden maar poehee...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 25 mei 2016 @ 14:14:

Graag gedaan.



Wat mij de 1e week van dit topic wel heeft geleerd is dat regelmaat belanrijker is dan hoeveelheid. De 1e week had ik als doel 900 kcal en heb daar geen dips gehad. De groentesoepjes met een bouilonblokje erin zullen daar zeker aan hebbrn bijgedragen.



Oh ja, voor noodgevallen heb ik altijd een cup a soup/bouilonnetje en een mueslireep bij me.



Slim, ik neem ook altijd een muesli reep in mijn tas mee, soms duurt het onverwachts lang bij Bv het Z-H dan heb ik altijd wat bij de hand, vind het altijd al zo naar ruiken en als je dan flauw voelt vd honger is het helemaal niet te harden. 900 calorieën is wel weinig hoor, heb ik gemist misschien dat je dit voor een specifieke reden aanhield? Of 900 geminderd op de normale dagelijkse hoeveelheid?



Hoop reacties zijn er trouwens,

Mocht ik iemand vergeten te antwoorden, mijn excuses.

Morgen de huisarts bellen om te informeren of mijn doorverwijzing klaar ligt.

Hoop dat het geregeld is.



Morgen ga ik op de weegschaal staan.

Ben nu een week bezig met bewust eten.

Mocht het niet zo zijn niet getreurd, dan ga h met behulp van diëtiste wel lukken hoop ik.

Als ik maar niet weer bijgekomen ben..afwachten en duimen dus.



Ps vandaag lekker gezond gegeten, vis met geb. Aardappeltjes en wortels en erwten.



Finne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 25 mei 2016 @ 22:53:

T was eigenlijk niet zozeer honger als meer gewoonte, verveling etc?



Daarom vond ik ook dat ik er niet aan toe moest geven: ik had vanmiddag al iets lekkers gelunchd en besloten dat ik vanavond slank zou kiezen. Ik heb het volgehouden!

Maar dit is wel precies mijn valkuil...dat na de avondmaaltijd maar door blijven grazen omdat ik het gezellig vind als er wat op tafel staat en me soms gewoon verveel, moe of geirriteerd ben ('nu de kinderen eindelijk in bed liggen heb ik wel wat verdiend'). Maar ik wil niet wat te eten verdienen: ik wil me goed voelen! Dàt verdien ik pas echt!



Enfin: vandaag gelukt dus...1200 kcal gegeten én me aan mijn plan gehouden maar poehee...



Knap hoor!

Wel fijn toch dat je bewust er van bent dat je uit verveling wilt gaan snacken.

Misschien de verleiding van tafel halen, dus geen lekkere dingen op tafel in de avond.

Maar bv ervoor kiezen om dat in het weekend te doen.

Dan kijk je daar ook naar uit, en kan je er van te voren rekening mee houden met wat je verder eet die dag.

Waarschijnlijk ook een gevoel van hehe de kinderen liggen op bed, nu ik ff qualitytime

Probeer je jezelf te verwennen met wat anders, lekker maskertje op je haar of gezicht, een leuk tijdschrift of iets dergelijks.

Haha ik wou zeggen film, maar ik snack juist bij een film, dus ik kijk tegenwoordig minder film, schuif het door naar het weekend.

Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Ha Leuketas, goed gedaan! Maar wel jouw keus. Dus je hebt de touwtjes in handen.



Hoi Tsjatsjietsjie, die 900 kcal was te laag, dat was voor ik het boek had. Ik heb mijn doel nu opgetrokken naar 1500. Op werkdagen voel ik mij prettig met 1200. Ik heb geen honger gevoel of lekkere trek.

In het weekend gebruik ik die 300 voor een glaasje en een snackje.

Ik duim voor je



Nou die noodvoorraad is voor het geval ik mijn normale tussendoortje vergeet.



Als het gaat om knagen om te knagen bij een film: zelf popcorn maken. Dus niet die kant en klare. Gewoon droge popcornmaiskorels in zo een glazen schaal met deksel doen(niet te veel) en even in de magnetron. Dan heb je een megabak zonder suiker met weinig calorien. Evt beetje zout erop. Niet te vaak doen, dan komt het je neus uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 26 mei 2016 @ 08:17:

Ha Leuketas, goed gedaan! Maar wel jouw keus. Dus je hebt de touwtjes in handen.



Hoi Tsjatsjietsjie, die 900 kcal was te laag, dat was voor ik het boek had. Ik heb mijn doel nu opgetrokken naar 1500. Op werkdagen voel ik mij prettig met 1200. Ik heb geen honger gevoel of lekkere trek.

In het weekend gebruik ik die 300 voor een glaasje en een snackje.

Ik duim voor je



Nou die noodvoorraad is voor het geval ik mijn normale tussendoortje vergeet.



Als het gaat om knagen om te knagen bij een film: zelf popcorn maken. Dus niet die kant en klare. Gewoon droge popcornmaiskorels in zo een glazen schaal met deksel doen(niet te veel) en even in de magnetron. Dan heb je een megabak zonder suiker met weinig calorien. Evt beetje zout erop. Niet te vaak doen, dan komt het je neus uit.



Goedemorgen,



Ah helder snap het nu, idd 900 is erg laag.

Wat een handige tip om zelf popcorn te maken.

Zou dat ook lukken op het gasfornuis? Ik heb helaas geen magnetron.

Scheelt zeker qua vettigheid zonder olie, vd winkel kant en klaar is ook best vettig.



Fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 26 mei 2016 @ 10:24:

[...]





Goedemorgen,



Ah helder snap het nu, idd 900 is erg laag.

Wat een handige tip om zelf popcorn te maken.

Zou dat ook lukken op het gasfornuis? Ik heb helaas geen magnetron.

Scheelt zeker qua vettigheid zonder olie, vd winkel kant en klaar is ook best vettig.



Fijne dag Jazeker, maar dat is meer werk. Je moet dan regelmatig schudden en de deksel vasthouden zodat ze niet op de bodem blijven plakken en verbranden. Zo deden we dat vroeger ook.
Alle reacties Link kopieren
Zo! Ik heb hem weer lekker te pakken! Gisteravond goed volgehouden en vandaag tot nu toe goed bezig!

Heb mijn vaste pastasalade recept eens opgeschoond (minder pasta, meer groente, geen feta, magere yoghurt als basis voor dressing ipv creme fraiche) en t is heerlijk! Voelt zo goed dit!



Wat valt het trouwens tegen hoeveel calorieen er in pasta zitten zeg! Oeps! Weet ik meteen hoe ik dik geworden ben!

Andere tactiek vd afgelopen dagen is ook grotere glazen (laag calorisch!) drinken: cola light, thee, water....zo heb ik niet meer de neiging te eten als ik eigenlijk dorst heb en heb ik minder honger gevoel...



Over de 'nood muesli reep' ik heb een 'nood maaltijd reep' van kruidvat of weight care in mijn tas: 200 kcal en die dingen vallen als een blok in je maag....daar kun je met recht een maaltijd mee doen! (Dan sla ik dus ook echt een maaltijd over...)



Hoe is het bij jullie vandaag? Al een afspraak bij de dietist? Boeken al binnen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Goh, popcorn... Goed idee inderdaad. Ik heb hier een popcornmachine staan. Die ga ik eens uit de kast halen.

Wat eten jullie vanavond?

Ik een couscoussalade met geroosterde paprika, olijven, ui en een kipfilet in blikjes erbij.
Blokjes dus......
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even kort, doorverwijzing is geregeld.

Word opgestuurd. Antwoord app. Van diëtiste ingesproken dus hoop snel een afspraak.

Net te pletter geschrokken, weer 2,5 kilo erbij van 1 week.

Meer calorieën is dus geen goed idee.



Liefs
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
En mijn vriend zei nog wel, ik denk wel dat he afgevallen bent

Waarschijnlijk om te motiveren.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 26 mei 2016 @ 17:45:

Hallo,

Even kort, doorverwijzing is geregeld.

Word opgestuurd. Antwoord app. Van diëtiste ingesproken dus hoop snel een afspraak.

Net te pletter geschrokken, weer 2,5 kilo erbij van 1 week.

Meer calorieën is dus geen goed idee.



Liefs





Ha Tsatsjietsjie. Wat goed dat je je gewogen hebt. Wees nou niet te streng voor jezelf. In jouw situatie is het heel lastig te bepalen waar je goed aan doet qua eten.



En je doet echt goede dingen:

Je hebt gekozen dat je af wil vallen;

Je gaat of hebt al een afspraak met de dieetist(daar zou ik nu wel prio van maken als je dat niet hebt)

En je houdt al eem logboek bij met je eetpatroon.



Dit laatste helpt je ook met je bezoek aan de dieetist.



Natuurlijk is het balen dat je bent aangekomen. Maar je weet gewoon niet hoe je het het beste aanpakt. En daar ben je nu mee bezig.

Niet opgeven hoor! Ook niet vanavond even.



PS als jij 1200 kcal per dag eet is dat echt weinig. Een dieetist kan je echt goede tips geven over wat je het beste wel en niet kan eten.
Leuketas, slim van dat drinken. Dat doe ik d avonds met een kopje thee. Overdag met (ongezoete soja of amandel)melk. Dat vult ook zo goed.



Wij eten tv sticks met spinazie(kliekje) en ik denk gebakken nieuwe aardappels uit de oven. Mijn variant op de airfryer.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 26 mei 2016 @ 17:57:

[...]







Ha Tsatsjietsjie. Wat goed dat je je gewogen hebt. Wees nou niet te streng voor jezelf. In jouw situatie is het heel lastig te bepalen waar je goed aan doet qua eten.



En je doet echt goede dingen:

Je hebt gekozen dat je af wil vallen;

Je gaat of hebt al een afspraak met de dieetist(daar zou ik nu wel prio van maken als je dat niet hebt)

En je houdt al eem logboek bij met je eetpatroon.



Dit laatste helpt je ook met je bezoek aan de dieetist.



Natuurlijk is het balen dat je bent aangekomen. Maar je weet gewoon niet hoe je het het beste aanpakt. En daar ben je nu mee bezig.

Niet opgeven hoor! Ook niet vanavond even.



Dankje voor je woorden Lonely

Ik schrik er gewoon van, het viel mij al op dat het ineens erg snel ging de laatste weken.

Hoop dat diëtiste mij morgen belt, anders bel ik wel een andere.

Moet gewoon snel wat gebeuren, in dit tempo weeg ik over 4 weken 100 kilo.

Inderdaad gelukkig dat ik alles bij houd, dan kan de diëtiste mij hopelijk aangeven wat er mis gaat.



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Oh tsjatsjietsjie: niet tof als je zo je best doet!

Je hebt de belangrijkste stap gezet! Hopelijk inderdaad snel contact!

Misschien is je lichaamssamenstelling ook wel aan het veranderen of houdt je vocht vast! 2,5 kg zou betekenen dat je 17.000 kcal teveel gegeten hebt (7.000 is 1 kg). Als je 1200-1500 per dag eet kan dat dus niet in 1 week (al zou je niks verbranden en dat kan niet). Er moet dus ook iets anders zijn...



Houdt vol!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een tegenvaller tsja! Denk dat t goed is als er een professional met je mee gaat kijken inderdaad. Precies wat leuke tas zegt, als je elke dag 1200 kcal binnenkrijgt zou je 0 moeten verbranden om zoveel aan te komen. Dus waar t nou aan ligt is zeker vanaf een scherm echt niet te zeggen. Helaas, had graag met je meegedacht maar ik snap er niks van. Enige wat ik kan bedenken is dat je misschien te krap rekent wat hoeveelheden betreft. Maar dat weet je zelf het beste.



Ik heb vanmiddag een maaltijd van hello fresh gemaakt als lunch. Volgens de receptkaart slechts 271 kcal, volgens de app 355 kcal maar ik vertrouw ze niet helemaal. Het waren noodles, met verder groente dus dat stelt ook niet zoveel voor. Maar het is precies wat iemand anders al zei; in pasta zitten best wel wat kcal dus ik kan t me gewoon bijna niet voorstellen dat t klopt.



Vanavond heb ik daarom de kinderen aardappel uit de airfryer gegeven, kip, beetje saté saus en voor mezelf de groente variant: twee paprika's in reepjes gesneden met humus en tomaten salsa. Klinkt karig misschien maar we hebben ook niet zoveel meer in huis
@Morfientje, ja suikers. 15 jaar geleden heb ik enkele jaren suikervrij gegeten. Ik viel toen af naar 53 kilo! Ik weet nog dat ik toen mensen vertelde dat suiker voor mij althans niet goed is. Heel veel mensen waren verbaasd, suiker? Hoezo dat? En moet je nu kijken hoe alles is verandert. Helaas ben ik in der loop der jaren wel meer en meer suiker gaan eten. Anders was ik nu ook niet te zwaar.

@advies dat klinkt goed toch? aardappelen, groenten en vlees.

@leuke tas met kleine aanpassingen kan je best grote resultaten boeken. Zo at ik vanavond van een klein bord. Scheelt ook weer.
@tsjatsjietsjie

Vind je het goed als @tsja zeg, anders moet ik steeds je hele forumnaam uittypen.

Maar hoeveel van die KC drink je dan? Want daar kan aardig wat kcal in zitten, plus je denkt wellicht dat je geen honger hebt omdat je juist een soort drankje heb gedronken?

Ik ben erg benieuwd wat die diëtist zal zeggen. Maar ik vermoed wel dat ze gaat zorgen dat je meer gaat eten. Meer brood, aardappelen etc.

Je zou je misschien flauw kunnen voelen, omdat je te weinig binnen krijgt. Tenminste aan volwaardig voedsel. Maar dat denk ik, weet het natuurlijk niet zeker.



Angst voor honger. Hoe zou ik dat uit moeten leggen? Idee van straks heb ik niet genoeg binnen gekregen. Terwijl dat juist wel zo is. Misschien moet ik dat van mezelf even gaan uitwerken, waar ik precies bang voor ben.

Ik denk bang voor duizeligheid. Bij mijn middelste zoon heb ik een jaar na de bevalling last gehad van duizeligheid. Dat was heel naar en beangstigend. Dat had met mijn bloeddruk e.d. te maken, maar toch heb ik dat misschien wel gelinkt aan eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 26 mei 2016 @ 18:45:

Oh tsjatsjietsjie: niet tof als je zo je best doet!

Je hebt de belangrijkste stap gezet! Hopelijk inderdaad snel contact!

Misschien is je lichaamssamenstelling ook wel aan het veranderen of houdt je vocht vast! 2,5 kg zou betekenen dat je 17.000 kcal teveel gegeten hebt (7.000 is 1 kg). Als je 1200-1500 per dag eet kan dat dus niet in 1 week (al zou je niks verbranden en dat kan niet). Er moet dus ook iets anders zijn...



Houdt vol!!



Hoi, nee zeker niet tof.

Ik hoop inderdaad dat ik snel achter de oorzaak kom, voch vasthouden?

Dat is denk ik niet het geval als je vaak naar het toilet gaat toch?

Nee klopt zoveel eet ik niet.

Aardappel eet ik vrij weinig, misschien dat brood de boosdoener is.

Want dat eet ik iedere dag. Of toch de medicatie, hoop dat de diëtiste het weet.



Ik hou vol ja, thx
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:advies schreef op 26 mei 2016 @ 20:19:

Wat een tegenvaller tsja! Denk dat t goed is als er een professional met je mee gaat kijken inderdaad. Precies wat leuke tas zegt, als je elke dag 1200 kcal binnenkrijgt zou je 0 moeten verbranden om zoveel aan te komen. Dus waar t nou aan ligt is zeker vanaf een scherm echt niet te zeggen. Helaas, had graag met je meegedacht maar ik snap er niks van. Enige wat ik kan bedenken is dat je misschien te krap rekent wat hoeveelheden betreft. Maar dat weet je zelf het beste.



Ik heb vanmiddag een maaltijd van hello fresh gemaakt als lunch. Volgens de receptkaart slechts 271 kcal, volgens de app 355 kcal maar ik vertrouw ze niet helemaal. Het waren noodles, met verder groente dus dat stelt ook niet zoveel voor. Maar het is precies wat iemand anders al zei; in pasta zitten best wel wat kcal dus ik kan t me gewoon bijna niet voorstellen dat t klopt.



Vanavond heb ik daarom de kinderen aardappel uit de airfryer gegeven, kip, beetje saté saus en voor mezelf de groente variant: twee paprika's in reepjes gesneden met humus en tomaten salsa. Klinkt karig misschien maar we hebben ook niet zoveel meer in huis



Zeker een tegenvaller,

Ik dacht dus af te vallen, door wel aan de juiste hoeveelheid calorieën te komen, daar stop ik nu dus maar ook even mee,. Ik heb ook wel eens friet gegeten vd airfryer maar vond het toch slapjes.

Misschien dat aardappeltjes wel lekker zijn vd fryer.

Ovenkroket ook eens getest vd fryer, was lekker krokant.



Friet eten we eigenlijk vrij weinig, als ik het eet dan bak ik het wel gewoon in de olie, maar goed komt dus zelden voor.

Paprika is heerlijk

Humus heb ik 1 x geproefd en vond het niet zo lekker maar tomatensalsa is heerlijk,

maak je dat zelf?

Ik voer het in op secret, ik neem aan dat die app klopt qua calorieën.



Krijg je nou altijd een verrassingspakket als je bij Hello fresh bestel, of weet je van te voren wat je krijgt?



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven