Werk & Studie alle pijlers

Blijven jullie nog hangen op het werk

24-05-2016 15:11 317 berichten
Toch even nieuwsgierig of ik de enige ben die stipt op tijd naar huis gaat.





Veel collegas's blijven altijd hangen, maar ik ga stipt op tijd naar huis. Ik begin 5 min van te voren al met opruimen, en aanstalten maken om naar huis te gaan.



Zijn er meer mensen die dat ook doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 24 mei 2016 @ 22:19:

Ik krijg op de wc ook altijd de beste ideeën

Of tijdens het lunchen. Dan schiet mij ineens wat te binnen en dan kan ik dat meteen uitproberen na de pauzeIn de auto naar huis!! Als ik dan thuis ben schrijf ik dat nog even kort op en dan kan ik dat de volgende dag meenemen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ik ga graag op tijd naar huis. Als ik vijf minuten langer werk, kom ik al in de knoei met de trein die ik wil halen. Haal ik de trein niet, dan heb ik een half uur later pas een trein. Vervolgens moet ik dus een half uur inleveren van de tijd met m'n gezin, dochter is anderhalf dus gaat nog vroeg naar bed: ik zie haar maar een uurtje à anderhalf in de avond. Die tijd lever ik niet graag in.



Vroeger beginnen, naar de kroeg met collega's, ruilen van vrije dag, iets doen voor een ander of, als het werk echt in een crisis schiet langer blijven werken doe ik met liefde want ik vind m'n werk en collega's erg leuk. Maar gezin heeft de prioriteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:maud+ schreef op 24 mei 2016 @ 16:12:

[...]





Het gaat mij er meer om dat het iedere dag stipt 17.00 uur klaar is. Alsof je computer om 16.59 vanzelf uitgaat.

Als die collega's een mailtje krijgen om 16.55 beantwoorden ze die gewoon niet meer, dat is toch vreemd? Ze hebben er dan vaak geen problemen mee om te starten om 08.35, om 10 minuten te praten bij de koffiehoek of om 40 minuten pauze te houden.

Het komt op mij over als negatieve werkhouding. Is het dan echt zo verschrikkelijk om een paar minuten later in de auto te zitten?



Voor sommigen wel. Misschien moeten ze een trein halen, kind halen, zorgen voor een zieke moeder.

Dat later starten kan je werkgever wat over zeggen, voor de rest is hij ook maar een jan doedel door dit zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn werkgever vorig jaar tegen me heeft gezegd dat ik te flexibel was met mijn werktijden (lees langer doorgaan indien gewenst, compenseren als het kan) laat ik aan het eind van mijn werkdag alles uit mijn handen vallen en kom ik stipt op tijd binnen. Extra werken, no way, ik ben er klaar mee! En, omdat ik 'slechts uitvoerend' ben moet dit dus ook geen probleem zijn. Jammer hoor, dat het zo is gegaan, maar wijs niet met een vinger naar mij, want blijkbaar is dit wat mijn werkgever wil.....
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal wel dezelfde tijd weg. Kan mijn werk grotendeels zo inplannen dat ik geen grote klus meer start vlak voor ik weg ga. Hier heeft niemand er ook problemen mee als je je normale stoptijd weg gaat, veel hebben ook nog afspraken na het werk/last van files bij later weg gaan ofzo. Voel me er totaal niet schuldig over. Als ik structureel mijn werk niet af zou krijgen binnen de uren waarvoor ik betaald wordt, is het tijd om daarover een gesprek aan te gaan met mijn leidinggevende.

Bovendien wil het niet zeggen dat iemand die langer blijft, ook per sé productiever is, of meer hart voor de zaak heeft.



Ik heb geen toegang tot mail oid buiten werktijd, dus werk is bij mij werk, en vrije tijd is vrije tijd. Ik vind het prima, collega's en manager ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tot heden is het nog niet veel voorgekomen dat ik langer moet blijven of iets af moet maken, dus ik ben ook op tijd weg. Mocht het voorkomen is dat natuurlijk geen probleem en ik ben mobiel altijd bereikbaar mits nodig.
Ik vind het wel een beetje raar dat op tijd weggaan als slecht arbeidsethos wordt gezien door sommigen.



Ik heb soms een klus die misschien nog 20-30 mins duurt en die heel onhandig is om de volgende dag weer op te pakken, zoiets waar je echt uitraakt. Dan blijf ik gewoon wat langer. Maar je wordt echt niet voor precies 8 uur uitbetaald hoor, het is niet eens mogelijk om je 8 uur strak te concentreren op iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf in principe ook tot mijn 8 uur voorbij zijn, dan ga ik naar huis. Maar omdat ik vroeg begin, eindig ik ook vroeg en soms is er dan nog een vergadering gepland of er is net nog een dringende vraag. En daar ga ik wel heen/die beantwoord ik nog wel.



Maar echt niet, dat ik op mijn vrije avonden, weekenden en vakanties mails blijf beantwoorden.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 24 mei 2016 @ 17:04:

Ik sta om 04:30 op en om 06:15 zit ik in de trein. Lijkt mij meer dan logisch dat ik stipt op tijd de deur uitga.



Ach het kan altijd erger, ik heb vaak de trein van 05:30!:cry:

9 van de 10 keer vraag ik mezelf dan wel af waar ik in godsnaam aan begonnen ben!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op tijd naar huis. Zolang alles netjes is afgerond en m'n werkuren productief zijn benut zou ik niet weten waarom ik daarop aangekeken zou moeten worden. Ik zet overdag liever een tandje bij en andere collega's maken hun inhaalslag weer liever na werktijd. Leef en laat leven.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan waar ik werk, hoever ik moet reizen en hoe leuk ik het vind.

Ik woon nu 3 keer vallen bij mijn werk vandaan, dan is het makkelijker om even iets langer te blijven om iets af te maken. Bij vorige werkgevers ging ik op tijd weg, want anders zat ik in de file of ik zat met het OV. Aan de andere kant, ik was er dan ook altijd 10 à 15 minuten eerder aanwezig. Dus per saldo voldoen om stipt op tijd weg te gaan of kletspraatjes te compenseren. Mijn werkgevers/collega's deden nooit moeilijk aangezien ze wisten dat ik altijd op tijd aanwezig was en gewoon serieus mijn uren maakte. En dat ik, indien nodig, langer bleef. Liever niet, maar ja, soms kan het niet anders.

Daarnaast werk ik in een vak, waarbij je je uren moet verantwoorden. Dat maakt compensatie toch wel makkelijker.

Nu maak ik soms nog even een praatje met een collega, deels privé, deels werkgerelateerd. Maar ik ga niet nog even iets drinken of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je 's ochtends zo bizar veel tijd nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 25 mei 2016 @ 13:06:

Waarom heb je 's ochtends zo bizar veel tijd nodig?Daar zat ik mij ook over te verbazen. Ik kom hoogstens een half uur vóór mijn vertrektijd uit bed. Aan de andere kant, een vriendin van mij komt ook minimaal 1 uur van de voren uit bed omdat ze rustig wakker wil worden met een kop koffie en de krant... Als ik dat doe, is de krant nog geen eens bezorgd..
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb in de ochtend meestal een half uurtje nodig. Maar hoe laat beginnen jullie meestal in de ochtend dan?



Ik begin meestal tussen 8.00 en 8.30 en ga dan rond 7.15 mijn nest uit. Dan ben ik rond 7.45 klaar om te vertrekken naar mijn werk (heb maar een kwartiertje reistijd dus vandaar)
Ik heb 's ochtends een half uurtje nodig. Douchen, aankleden, opmaken, haar doen en ik spring bij man in de auto. Ik ontbijt op mijn werk ( we hebben een koelkast in onze kantoortuin staan, die volgestouwd is met yoghurt, beleg en er ligt brood in de vriezer voor degene die dat wil eten).



Wekker gaat om 06.30, tussen 07.00 en 07.10 rijden we weg. 30-40 minuten reistijd.

Tussen 07.30 en 07.45 ben ik dan op kantoor ( terwijl ik eigen om 08.30 hoef te beginnen). Man rijdt dan door naar zijn werk, waar hij om 08.00 begint.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de ploegen en begin de ene week om 5:15,anderen kwartier later omdat ik op moet starten



En de andere week om 14:15 en wederom overdracht moet doen(rest 14:30)



Ik ga s'ochtends om 4:00 mijn bed uit en ga rond 5:00 weg en begin meestal 5:10 al(werk is maar paar minuten van mijn huis)

S'middags moe ik eigenlijk om kwart over 2 beginnen maar ben er meestal al rond 2.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn bijbaan wordt ik overgenomen en ga dan dus ook direct naar huis. Heb dan niets om af te maken aangezien het in een winkel is. Bij mijn stage wat later mijn baan is, zal ik nooit klaar zijn aangezien er in het onderwijs altijd dingen zijn die nog gedaan moeten worden. Ik heb al tijdens stage gemerkt dat ik soms te lang door wil gaan dus ik ga voor mezelf wel afspreken dat ik half 6 er echt mee kap. We hebben ook een hond dus die kan ik ook voor mezelf als duwtje in de rug gebruiken dat ik naar huis moet. En waarschijnlijk zal ik soms werk mee naar huis nemen. En misschien een enkele keer dat ik wel tot 18.00 door moet. Ik had bij een stage dat de duopartner van mijn begeleider altijd om 16.00 naar huis ging, ook meegemaakt zelf toen ik een week stage moest lopen tussendoor. Terwijl er voor mijn gevoel nog dingen gedaan moesten worden. Maar misschien deed ze die dan wel thuis. Het stond wel raar naar de andere leerkrachten die nog tot laat op school bezig waren
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk is er de laatste maanden veel veranderd. Eerst tussen half 9 en 9 inloop en tussen 5 en half 6 ongeveer naar huis. Nu we gefuseerd zijn zit iedereen verplicht van half 9 tot half 6 op kantoor en ook de vrijdagmiddagborrels zijn geschrapt. Een halfuur middagpauze en tweemaal een kwartier per dag (wat alleen de rokers pakken). Eerst bleef iedereen wel eens wat langer om iets af te maken of iemand te helpen. Dit is nu helemaal veranderd. Om half 9 is iedereen binnen en om stipt half 6 vertrekt het hele bedrijf.

Wel wordt het hier niet getolereerd om 5 minuten van te voren al op te ruimen, dat wekt irritatie bij de rest. Maar weet niet hoe de omstandigheden bij jouw bedrijf verder zijn.
Live Laugh Love
Ja, ik blijf regelmatig langer, wanneer dat nodig is, maar ik ga soms ook eerder weg. Ik kan ik mijn werktijden grotendeels zelf bepalen, dat is erg prettig. Soms ben ik s avonds aan het werk, bijv. wanneer ik s middags eerder weg ben gegaan om iets met de kinderen te doen.
quote:Nicky_dB schreef op 25 mei 2016 @ 14:43:

Wel wordt het hier niet getolereerd om 5 minuten van te voren al op te ruimen, dat wekt irritatie bij de rest. Maar weet niet hoe de omstandigheden bij jouw bedrijf verder zijn.

Dit inderdaad. Ik vind dat ook irritant, als er nog dingen zijn die je kunt doen (hoeveel is er nou helemaal op te ruimen, op de meeste plekken is pc afsluiten genoeg toch?)



En verder mbt de rokers die veel meer pauze nemen, dat zou mij ook irriteren. Je kunt erbij gaan staan eventueel, om een punt te maken Gelukkig heb ik geen rokende collega's.
quote:Marana_ schreef op 25 mei 2016 @ 17:08:

[...]



Dit inderdaad. Ik vind dat ook irritant, als er nog dingen zijn die je kunt doen (hoeveel is er nou helemaal op te ruimen, op de meeste plekken is pc afsluiten genoeg toch?)



En verder mbt de rokers die veel meer pauze nemen, dat zou mij ook irriteren. Je kunt erbij gaan staan eventueel, om een punt te maken Gelukkig heb ik geen rokende collega's.



Momenteel geen rokers, maar ik had ooit wel een rokende collega.



Die mocht van de baas rustig tussendoor een peuk buiten roken, maar dan bleef ze dus wel een kwartier langer elke dag.

Baas ging echt niet tellen of bijhouden, maar rekende een gemiddelde van een 3-tal sigaretten per dag (de middagsigaret niet meegerekend) aan 5 minuten per sigaret.

Aan haar de keuze of ze die sigaretten dan nog rookte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geloof ik niet echt van die verplichte tijden. Het gaat erom dat je werk gedaan is, maar wanneer en hoe mag je grotendeels zelf bepalen. Ik ga vaak wel rond 17 naar huis, omdat ik de kinderen moet ophalen, maar het kan goed zijn dat ik na het eten dan nog een uurtje door werk. Soms ben ik om 16 klaar met een klus en heb ik niks kleins liggen om nog even op te pakken. Dan kan ik zomaar om 16:15 richting huis gaan. Of ik heb een aantal avonden hard doorgewerkt en neem een ochtend vrij (niet zo vaak overigens, er ligt toch meestal wel werk). Fijn om mijn tijdens redelijk zelf in te delen, en heel handig icm priveleven.
Wij hebben flexibele tijden. Soms werk ik een kwartier langer door, vaak een half uur en soms een uur. Meestal komt dit door werk maar soms ook even bijkletsen met collega's aan het einde van de dag. In mijn werktijd kom ik niet toe aan bijkletsen want er ligt teveel werk dus dan in mijn eigen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 45min. Tot uur eerder. En minimaal 30 min. Nadien..

9-5 mentaliteit wordt meestal niet echt op prijs gesteld...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 25 mei 2016 @ 18:31:

Ik ben 45min. Tot uur eerder. En minimaal 30 min. Nadien..

9-5 mentaliteit wordt meestal niet echt op prijs gesteld...Bij jouw baas bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven