On his way to stardom

25-05-2016 14:00 44 berichten
Bedankt voor de reacties allemaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 25 mei 2016 @ 14:15:

Misschien herken ik een beetje van wat je voelt, het zat bij mij destijds iets anders; Mijn vriend werkt dagelijks met (soms hele grote) artiesten, bekende personen en komt dagelijks in contact met hele knappe, getalenteerde alleskunners: Supermodellen die kunnen zingen, dansen, muzikaal slim en grappig zijn.. Theaters, concerten, modeshow. You name it.



Ik was (en soms ben ik dat nog steeds met een vlaagje) daar aan het begin erg onzeker over. Want wat heb ik hem te bieden? Ik heb dat allemaal niet. Nada. Ik ben gewoon mijzelf, rustig, bezig met een studie en werk, onzeker met vlagen.. - Ik heb zeker geen slecht zelf beeld, ik vind van mijzelf dat ik er best mag zijn. Maar toch overviel me dit gevoel wel. Dit een paar keer met hem besproken en hij zag het zelf echt niet. Hij vind mij leuk om wie ik ben, en hij wil geen relatie met iemand uit zijn (werk)veld hebben juist omdat hij werk en privé gescheiden wil houden :-) Hij wil juist die rust en regelmaat en heeft dat ook nodig van mij zodat hij zichzelf niet voorbij loopt in de 24/7 baan die hij heeft.



Dus bespreek het met je vriend en neem genoegen met wat hij zegt.. Herkenbaar. Het is wel een heel ander soort baan welke mijn man heeft maar ook werk dat nooit stopt, dag en nacht bereikbaar en veel reizen naar het buitenland. Ook hij geeft aan het erg prettig te vinden dat het thuis zo rustig en regelmatig is. Het kan prima samen. Maar zoals in elke relatie is het wel belangrijk dat je elkaar verwachtingen weet en op een lijn zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als je vriend in een populaire band speelt. Groupies zijn nou eenmaal een gegeven en er zijn maar weinig mannen die altijd tegen zulke aandacht bestand zijn.
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 14:29:

[...]





Herkenbaar. Het is wel een heel ander soort baan welke mijn man heeft maar ook werk dat nooit stopt, dag en nacht bereikbaar en veel reizen naar het buitenland. Ook hij geeft aan het erg prettig te vinden dat het thuis zo rustig en regelmatig is. Het kan prima samen. Maar zoals in elke relatie is het wel belangrijk dat je elkaar verwachtingen weet en op een lijn zit.Dit ook inderdaad. TO nu je vriend het drukker gaat krijgen en dus waarschijnlijk wel meer weg gaat zijn, juist in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen ( Zoals gebruikelijk in dat wereldje) moeten jullie wel zorgen dat je op de juiste lijn zit. Ik heb er destijds voor gekozen; Ik wist hoe druk hij het had en dat hij niet zomaar nee kan zeggen tegen een klus. We hebben hier een weg in gevonden, maar het is vaak geven en nemen. Daarnaast werk ik zelf ook onregelmatig - Voor jullie is dit misschien nog nieuw en dat zal wennen zijn. Misschien kan je daar ook vast over nadenken :-) Hoe gaat dat in de toekomst zijn, en hoe staat het met eventuele andere toekomstplannen.
Alle reacties Link kopieren
Echte groupies is iets van een ver verleden. Tegenwoordig vlieg je gewoon je vrouw, vriendin, sidechick of scharrel in of zit er wel een jong kippetje in de hotellobby die heel graag met je wil chillen.



Zijn echt nog maar heel erg weinig meiden die mee touren met bands en exclusief artiesten neuken als lifestyle.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat ze het hierin nooit goed kan doen in de ogen van anderen. Als ze wacht tot ze een gezin hebben en hij heeft het steeds te druk dan zal ze weer te horen krijgen dat ze er toch zelf aan begonnen is en dat ze dit had kunnen weten. Als ze aan hem gaat trekken dan is het weer dat ze het hem niet gunt. Als ze besluit dat ze hem niet in de weg wil staan maar dat dit ook niet is wat ze zelf voor ogen heeft dan is het weer niet goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 25 mei 2016 @ 14:59:

Ik heb het idee dat ze het hierin nooit goed kan doen in de ogen van anderen. Als ze wacht tot ze een gezin hebben en hij heeft het steeds te druk dan zal ze weer te horen krijgen dat ze er toch zelf aan begonnen is en dat ze dit had kunnen weten. Als ze aan hem gaat trekken dan is het weer dat ze het hem niet gunt. Als ze besluit dat ze hem niet in de weg wil staan maar dat dit ook niet is wat ze zelf voor ogen heeft dan is het weer niet goed.Dat is met bijna alles hier zo geloof ik
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 25 mei 2016 @ 14:43:

Echte groupies is iets van een ver verleden. Tegenwoordig vlieg je gewoon je vrouw, vriendin, sidechick of scharrel in of zit er wel een jong kippetje in de hotellobby die heel graag met je wil chillen.



Zijn echt nog maar heel erg weinig meiden die mee touren met bands en exclusief artiesten neuken als lifestyle.Nee, het is tegenwoordig leuk voor erbij. Ga na een feest of concert en hoop dat je wordt uitgekozen voor de backstage afterparty.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zo'n lage zelfdunk van jezelf, maar denk je wel graag voor je vriend?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Eén van m'n beste vrienden heeft net hetzelfde. Hij is helemaal doorgebroken met zijn band en dat heeft 'm tijdelijk zijn relatie gekost. Zij vond het lastig en voelde zich te veel. Hij voelde zich ZO ROT toen ze het gedaan maakte, maar zij wilde dat niet zien, vond het beter zo etc. Ze kreeg ook best veel fucked up berichtjes van (jonge) vrouwelijke fans. Ik ook trouwens, dat was grappig

Toen ze uit elkaar waren heeft hij zich helemaal laten gaan (met die jonge vrouwelijke fans haha) en dat zag zij dan weer als een bevestiging dat ze juiste keuze had gemaakt etc etc.



Ondertussen zijn ze weer (in het geheim) samen en dat gaat heel goed. Zij heeft 't kunnen loslaten en hij beseft nu dubbel zo hard wat hij aan haar heeft.



Je moet sterk in je schoenen staan, maar het is absoluut haalbaar. Ga er gewoon even in mee en kijk waar je uiteindelijk uitkomt. Genoeg bekende koppen die met hun high school sweetheart zijn getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf getrouwd geweest met iemand die in een band speelde maar het is stukgelopen. Hij bleef in het wereldje hangen wat betekent dat je veel alleen zult zijn en de muziek altijd op nr. 1 staat. We groeiden uit elkaar en hij werd verliefd op een bandlid. Je zult sterk in je schoenen moeten staan en je kan het ook niet over 1 kam scheren, elke situatie is anders.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huwelijk was uiteindelijk ook geen succes maar daar zijn wij beiden schuldig aan. Drugs was onze ondergang en nog veel langer zijn persoonlijke demoon. We zijn nog steeds beste maatjes alleen waren we te jong om alles het hoofd te bieden wat op ons afkwam.



Daarna nog een paar artiesten gedate maar pas daar inmiddels ook niet meer zo tussen. Ben inmiddels heel erg gelukkig met mijn kantoorpik, die overigens soms ook weken van huis is voor werk. Staan alleen geen gillende meiden meer voor het hek gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, drugs. Dat ook effe checken.



En 'groupies' an sich hebben gewoon een andere vorm aangenomen en zijn er nu ALTIJD - yay for social media.
Alle reacties Link kopieren
Heb mij gek genoeg nooit bedreigd gevoelt door de gillende groupies, ik ik gewoon onder de fans schaar. Er is wel een clubje dames dat internationaal opereert en alleen met rijke of beroemde mannen date. Die zijn best eng en geslepen, maar na een tijdje ken je ze wel en weet je man beter dan heel gezellig met ze te doen waar jij bij bent.



Die meiden horen vaak bij de entourage maar je komt ze overal tegen waar er wat te gilddiggen valt.
Is het een optie elkaar vrij te laten en te kijken wat er gebeurt over pakweg 3 à 5 jaar?

Of jullie als de ergste "drukte" misschien geluwd is elkaar misschien wel terugvinden?



Ik zou ook niet zitten te wachten op een leven als alleenstaande, terwijl ik eigenlijk een partner heb.

Laat staan als er dan eventueel kinderen bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 25 mei 2016 @ 14:30:

Ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als je vriend in een populaire band speelt. Groupies zijn nou eenmaal een gegeven en er zijn maar weinig mannen die altijd tegen zulke aandacht bestand zijn.



Ik maak me over dat soort dingen juist geen seconde druk. Mijn vriend speelt niet in de Rolling Stones. Het is een vrij a-romantisch bestaan, dat hele muziekwereldje, vooral veel wachten, uitruimen en inruimen. In ieder geval op het niveau waar vrijwel alle Nederlandse bandjes zitten.



Het deel wat ik lastig vind, is vooral dat je nooit weet wanneer iemand echt thuis is, want je kunt zomaar gebeld worden of je vanavond in Lutjebroek kunt invallen voor een afzegger, dat ik er qua huishouden grotendeels alleen voor sta, ondanks dat mijn vriends bijbaan maar parttime is, omdat hij doodmoe om drie uur 's nachts terugkomt uit Lutjebroek of ergens op een bank heeft geslapen en een paar uur later alweer naar zijn bijbaan moet. Dat levert wel eens frustratie op, omdat ik niet een minder druk leven heb, maar wel veel meer thuis ben omdat ik dan vanuit huis werk/studeer. Ik doe vaak het huishouden tussendoor en hij zegt soms makkelijk "ja, maar jij bent tóch thuis" en gaat er dan aan voorbij dat de uren die ik poets ik ook niet aan echt werk kan besteden. Je bent altijd alleen met feestdagen en in weekends, zeker omdat zijn bijbaan ook nog onregelmatig is, dus speelt hij niet dan werkt hij op zulke momenten. Vanuit de omgeving is er niet altijd begrip voor, kijk, natuurlijk wel als je Marco Borsato bent, maar als je op een lager niveau speelt, vinden veel mensen het wel mooi geweest als je rond de 30 bent. Dan wordt het tijd om met dat kinderachtige bandjesgedoe te stoppen en een volwassen kantoorbaan te zoeken.



Aan de andere kant zie ik dat hij dit nodig heeft, toen hij een tijdje geen band had, werd hij diep ongelukkig. En ik heb altijd geweten dat dit erbij hoort. Ik ben heel blij voor hem dat het nog steeds vooruit gaat in zijn muzikale carrière, dat hij op mooie plekken speelt, platen opneemt, iets ziet van de wereld (al zie je tegelijkertijd heel weinig, altijd maar in die zelfde bus op dezelfde snelwegen met dezelfde paar mensen, hooguit wat verschillende tankstations) . Het zou voor mij veel te beklemmend voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten en ik kon het helaas niet. Ik werd er gewoonweg niet gelukkig van. We zagen elkaar te weinig en ik werd onzeker, ook al wist ik heel goed dat hij gek op me was. Ik was niet zo bang dat hij vreemdging of zo, maar ik vond het soms erg lastig dat ik niet ineens spontaan bij hem langs kon gaan, dat hij altijd van huis was. Lastig een avond plannen, omdat hij dan toch vaak weg moest. En ga zo maar door.

Ik word toch gelukkiger van iemand die er wel kan zijn en niet steeds weken in het buitenland zit op tour.



Maar dat moet jij natuurlijk voor jezelf beslissen



Praat er eerst met elkaar over. Misschien kan hij je op een bepaalde manier wat geruststellen door je vaker te bellen of je af en toe mee te nemen. Niet gaan doomdenken en gaan denken dat iemand naast de pot pist als je daar geen rede toe hebt! Dat is echt nergens voor nodig. Muziekantenbestaan is loeihard werken en veel reizen. Ze komen soms wel in de verleiding, maar mijn ex-vent was/is echt serieus met zijn muziek bezig en die randzaken deden er weinig toe, en dat geloof ik oprecht. Verder denk ik dat je toch zijn leefstijl moet zien te accepteren, en levert het na deze gesprekken nog steeds veel twijfel en moeilijke tijden voor jou op, dan kan ik me voorstellen dat jullie leefstijl gewoon niet op elkaar aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees iets verkeerds, ik dacht dat heavenorhell de TO was.
Alle reacties Link kopieren
en komt TO nog even reageren of schrijven wij het nieuwste artikel voor Viva?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 25 mei 2016 @ 19:06:

en komt TO nog even reageren of schrijven wij het nieuwste artikel voor Viva?Nou inderdaad zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven