Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Ik heb op mn zwaarst 85 kg gewogen ook bij lengte 1.76. Bij mij zit het vet bij mn buik..minst gunstige plek :(
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Dank Rozea! Jij dus vandaag vastendag. Ik moet echt nog even uitvogelen hoe ik het precies ga doen maar ik laat koekjes en chips en alles al een aantal weken staan, omdat ik die spijkerbroek niet meer pas dus. Sinds mijn weegschaal-rot-moment heb ik wel een

waaat d.f. gevoel dus ik ben meteen heel fanatiek. Vind ik zelf. Ben momenteel werk-zoekende en veels te veel achter de laptop. Ik heb net heel hard schoongemaakt en ga dat voorlopig maar even er in houden, laptop voor zoeken en dit dan, verder actie in de tent.



Het zit bij mij op bovenbenen, borsten, buik valt nog mee, bovenarmen. Voel me gewoon meer in zijn totaal een stuk forser.



Wat eet jij vandaag Rozea?



Op de website van het onderzoek-kankerfonds kun je je bmi berekenen en meteen een gratis meetlint aanvragen!
anoniem_94953 wijzigde dit bericht op 25-05-2016 14:46
Reden: onderzoek aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Snubbel schreef op 25 mei 2016 @ 14:45:

Dank Rozea! Jij dus vandaag vastendag. Ik moet echt nog even uitvogelen hoe ik het precies ga doen maar ik laat koekjes en chips en alles al een aantal weken staan, omdat ik die spijkerbroek niet meer pas dus. Sinds mijn weegschaal-rot-moment heb ik wel een

waaat d.f. gevoel dus ik ben meteen heel fanatiek. Vind ik zelf. Ben momenteel werk-zoekende en veels te veel achter de laptop. Ik heb net heel hard schoongemaakt en ga dat voorlopig maar even er in houden, laptop voor zoeken en dit dan, verder actie in de tent.



Het zit bij mij op bovenbenen, borsten, buik valt nog mee, bovenarmen. Voel me gewoon meer in zijn totaal een stuk forser.



Wat eet jij vandaag Rozea?



Op de website van het onderzoek-kankerfonds kun je je bmi berekenen en meteen een gratis meetlint aanvragen!



Ik ben ook werkeloos..nu anderhalf jaar. En sindsdien is er 10kg bijgekomen ..zomaar..gratis



Vanochtend smoothie van mag.yoghurt en banaan. Lunch 2 rijstwafels met hummus (dat zijn er uiteindelijk 4 geworden) en gekookt ei. Zonet witlofsoep gemaakt en daar gaan nog zalmsnippers over. Maar ik wacht met eten tot 17u. Dan kom ik uit vandaag op 561 kcal.



Wel handig idd om je even voor te bereiden ook qua recepten enzo
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Rozea, niet zo'n fijne bijkomstigheid. Misschien dat het bij mij ook wel gedeeltelijk daardoor komt, nooit zo bij stilgestaan. Het viel me na het innemen van die medicatie pas op.



Ik blijf het wat vreemd vinden dat je op je vastendag wel mag eten, als het maar zo 500 kcal is. Zeker omdat jij luncht. Stomme is dat ik dat boek van M.M. hier heb liggen maar vind het zo saai. Het filmpje uit de link van Elske staat op de achtergrond. Nog maar half gekeken want moet bewegen
Alle reacties Link kopieren
quote:Snubbel schreef op 25 mei 2016 @ 16:27:

Rozea, niet zo'n fijne bijkomstigheid. Misschien dat het bij mij ook wel gedeeltelijk daardoor komt, nooit zo bij stilgestaan. Het viel me na het innemen van die medicatie pas op.



Ik blijf het wat vreemd vinden dat je op je vastendag wel mag eten, als het maar zo 500 kcal is. Zeker omdat jij luncht. Stomme is dat ik dat boek van M.M. hier heb liggen maar vind het zo saai. Het filmpje uit de link van Elske staat op de achtergrond. Nog maar half gekeken want moet bewegen Misschien toch om je binnenboord motortje wat aan de gang te houden. Je hoeft niet persé te lunchen he. Je kunt ook 500 kcal nemen bij je avondeten. Maar ik vind dat too much, dan hou ik het niet vol zeg maar.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Damn..geëindigt op 720 kcal.. vandaag mislukt dus
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Rozea, had je verkeerd gerekend of kon je je niet goed inhouden? Waar kwam het door? Het is toch al ook goed, beter dan een snaaidag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snubbel schreef op 25 mei 2016 @ 17:16:

Rozea, had je verkeerd gerekend of kon je je niet goed inhouden? Waar kwam het door? Het is toch al ook goed, beter dan een snaaidag!Ik kon me niet inhouden.. Het was maar wat houmous maar toch..en ik ben poepiechagerijnig haha.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
@ Rozea: Jammer, volgende keer misschien echt op je bord doen wat je mag, rest terugzetten en dan pas gaan eten ofzo? Geen idee hoor. Ik vind het toch nog steeds knap van je want het is vast een stuk minder dan normaal.



Maar ik ben juist vrolijk want ik ben net ongesteld geworden en dat verklaart vast minimaal 1 kilo! Weeg me dus al een hele tijd maar zelden maar ik herinner me van vroeger dat dat echt aardig kon schelen. Jammer dat er geen tabel is en ik er ook nog niet eens in sta.
quote:00gjes schreef op 24 mei 2016 @ 22:04:

Elske, ik las gisteren dat het niet de bedoeling is dat je het heel koud hebt op je vastendag. Dat kan een teken zijn dat je te weinig eet op je eetdagen. Zou het kunnen dat jij daar last van hebt?

Ik eet wel genoeg op de gewone dagen, maar wel heel anders dan voorheen. Ik zit rond de 1600-1900 calorieën per dag.
quote:rozea schreef op 25 mei 2016 @ 08:43:

Toch maar vandaag vasten ipv morgen ..komt me beter uit

Hoe gaat het vandaag, rozea?
Alle reacties Link kopieren
Niet zo..ik ben geëindigd op 720 :(. Flink chagerijnig ook. En ik moest steeds aan de heerlijkste dingen denken..helpt ook niet mee. Misschien toch wat meer afleiding zoeken voortaan
aan het typen...
Snubbel, welkom! Ik geloof dat er iemand in dit topic was (is?) die ook met een eetraam werkt. Misschien meldt zij zich nog.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elske, dank! Ja, kan even niet op de namen komen, volgens mij waren er meerdere. Ook 1tje die elke dag een groene smoothie dronk, daar wil ik nog aan vragen hoe zij haar smoothie maakt. Ik heb een sapcentrifuge maar dat is rot schoonmaken om elke dag te gebruiken en ik heb een blender maar daar krijg ik bv spinazieblaadjes echt niet drinkbaar mee. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Nou nu heb ik het echt verpest.. hele bakje houmous is op en een stuk of wat rijstwafels en cola . Stom gedoeee
aan het typen...
quote:rozea schreef op 25 mei 2016 @ 19:42:

Nou nu heb ik het echt verpest.. hele bakje houmous is op en een stuk of wat rijstwafels en cola . Stom gedoeee Volgende keer beter! Ik ben nu ook het boek van Mieke Kosters aan het lezen. Was het eten waaraan je minstens een 8 geeft? Heb je ervan genoten? Zo ja, prima en volgende keer houd je je gewoon wel beter aan je afspraken met jezelf!
Ik heb morgen weer een vastendag. Heeft iemand nog een lekker recept van 500 calorieën?
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 25 mei 2016 @ 20:00:

[...]





Volgende keer beter! Ik ben nu ook het boek van Mieke Kosters aan het lezen. Was het eten waaraan je minstens een 8 geeft? Heb je ervan genoten? Zo ja, prima en volgende keer houd je je gewoon wel beter aan je afspraken met jezelf!Ja ik genoot er wel van.. en het was geen chocola of taart..maar toch
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ennn toch 1,5 kg eraf Zo eerst maar weer es even lekker sporten. Fijne dag!
aan het typen...
hai Snubbel, dan ben ik gelijk niet meer de junior hier, welkom!



ik ga morgen beginnen aan de tweede vastendag...



wegen jullie jezelf na elke vastendag?
quote:rozea schreef op 26 mei 2016 @ 07:33:

Ennn toch 1,5 kg eraf Zo eerst maar weer es even lekker sporten. Fijne dag!wow! wat goed zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:omuwala schreef op 26 mei 2016 @ 15:48:

hai Snubbel, dan ben ik gelijk niet meer de junior hier, welkom!



ik ga morgen beginnen aan de tweede vastendag...



wegen jullie jezelf na elke vastendag?



Ik probeer me in te houden tot eens per week..hihi



Succes morgen! Al helemaal besloten hoe en wat je gaat eten?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
@ Rozea: wat fijn, dat gaat hard!



@omuwala: dank! Junior ben ik al een tijd niet meer geweest Gelukkig ook niet senior, meestal middior. Haha, zoiets.

Ik ga me pas over een week weer wegen, dwz gisteren over een week. 1 keer per dag lijkt me niet bemoedigend.



Vandaag helemaal geen tijd gehad om na te denken over wat te eten op een vastendag, weer hele dag nog niet gegeten maar vanavond gewoon avondeten. Met het filmpje van Elske ben ik nu net over de helft, even druk met andere dingen. Dus ik lees graag wat een ieder eet!
quote:00gjes schreef op 24 mei 2016 @ 22:04:

Het maakt niet zoveel uit op welke dagen je vast, als je er inderdaad maar wel minimaal een eet-dag tussendoor doet. Tenminste, dat is het 5:2 dieet. Ik heb totnutoe steeds gewisseld met dagen, omdat me dat beter uitkwam. Daar is niets op tegen.



De eerste dag dat ik had gevast, had ik de dag erna ook enorme honger. Ik denk dat dat een opstart-dingetje is, want na de derde dag was dat al voorbij. Ik krijg nu juist steeds minder honger. Overcompenseren op eetdagen is dus niet echt een probleem. Leg een extra plak kaas op brood, of neem een extra stukje vlees, daarna ben je echt voldaan en heb je nog steeds niet de 'gewonnen' calorieën teruggecompenseerd.

...dat geeft de burger moed! het klinkt logisch dat je lichaam er met de tijd meer aan gewend raakt :-)
quote:rozea schreef op 26 mei 2016 @ 15:52:

[...]





Ik probeer me in te houden tot eens per week..hihi



Succes morgen! Al helemaal besloten hoe en wat je gaat eten?



ja pcs dat dacht ik ook, als ik vaker weeg raak ik denk ik een beetje geobsedeerd :-)



plan voor morgen is: iets van (alleen) groente als ontbijt, rond lunch iets met groente en een eitje, en dan avondeten met zelfgemaakte maaltijdsoep (met vooral groenten en ook wat peulvruchten voor de vulling)



ik hoop dat t sowieso beter gaat omdat t inmiddels de tweede dag is, en ik dus niet de sugar rise and fall krijg vh fruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven