Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Mjaa, de les was wel heel goed, maar ik had iets voorzichtiger moeten doen. Mijn 2 probleemspieren in mijn rug zaten al vast, en op het allerlaatst van de les schoot één van de twee nog wat erger in een knoop. Denk niet dat het een blessure is, maar wel jammer. Maar verder ben ik wel content, hij is iets meer op kracht en iets minder op flexibiliteit als de les die ik laatst deed. Die leverde een iets lekkerder gevoel in m'n lijf op, maar de abonnementsvorm is niet praktisch voor mij. En ik vind eigenlijk deze docente beter. Dus ik denk dat ik er maar voor ga.

Lief vond het ook fijn en nuttig, hij kende veel oefeningen al uit de tijd dat hij fysio had voor z'n hernia. Maar hij weet nog niet of-ie ook mee gaat, ergens vindt-ie dat hij het bijna net zou goed thuis zou kunnen doen, en hij snapt niet goed waarom-ie wel de motivatie zou kunnen vinden om naar les te gaan en niet om thuis wat te doen. Dus ik kijk wel of-ie ook wil.



Mijn saaie salade die ik vanochtend geflanst had was eigenlijk heel lekker! Het waren alleen linzen, tomaten, een hand sla en wat hazelnoten en geitenkaas, maar de tomaten waren superrijp en geitenkaas is natuurlijk altijd lekker..
Alle reacties Link kopieren
Pitabroodjes met kip, paprika, ui en ijsbergsla en een yoghurtsausje. Beetje weinig tijd en inspiratie. Maar goed, het was snel en lekker. Met goede biologische kippendijfilet. Ik haal echt nooit meer gewone kipfilet!



En regen, poeh, daar viel wat vandaag!

Wel goed voor de tuin, je ziet alles zowat groeien.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik at part 2 van de frittata van gisteren.
Vandaag pannekoeken gegeten, had er al maanden zin in. Eten we normaal nooit, ik vind het verschrikkelijk om te maken en ook niet 'echt' avondeten. Maar vandaag toch maar aan me zin toegegeven.



Morgen eten we volkoren spaghetti met veel groentes en zelfgemaakte tomatensaus.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, we eten dus bij schoonouders. Geloof tomatensoep want dat vinden de kleinkinderen zo lekker en pastasalade en dat soort dingen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Morning, ik weet het nog niet, werk vandaag thuis ook omdat er een monteur komt voor mijn koelkast (ja, die nieuwe) het vriesvak daarvan doet het niet goed en ik ben bang dat dat komt omdat ie onder de kookplaat zit , ik weet niet eens of dat wel kan maar de keukenboer heeft het gewoon zo geplaatst. Enfin, alsof ie het wist die koelkast want vanmorgen deed ik de deur ervan open en boink het lampje weer uit en niet meer aan te krijgen, vraag me af of ie het überhaupt nog doet, dat kan ik niet zien, heb de stoppenkast gecontroleerd maar daar ziet alles er gewoon uit. Bah ik baal ervan. Apparatuur moet het gewoon doen en zo, het was al duur genoeg allemaal.



Wellicht moet mijn koelkast dus leeg, geen idee.... mopperdemopper



(einde rant )
Alle reacties Link kopieren
Hèhè, het waren drukke dagen hier. Zaterdag was (gedeeltelijk) gevuld met het jaarlijkse kampioenschap van kind en verder was onze CEO met zijn acolieten gisteren bij ons op de plant.



Zondag konden we lekker buiten eten : gemarineerde lamskoteletjes, courgette, ui, lente-ui en knoflookpitas van de gril. Verder nog sla, humus en yoghurt-kruiden-knofsaus. Wijntje erbij.



Gisteren aten we couscous met een zondag gemaakte tomaten-lamsstoof met ras-el-hanout en verse koriander, munt, een lik Turkse yoghurt. Mjammmm.



Vanavond wordt het pasta met een lichte roomsaus met verse tomaten, gerookte zalm en dille. Sla erbij.



De gevulde uitjes van je kookclubdiner klinken goed, GeorgieB ! En je kabeljauw met kruiden/citroenkorst ook, koreveen !



Wat suf van je koelkast, rastan. O eigenlijk is het gewoon irritant ! Moest wel lachen om je plaatje…
Alle reacties Link kopieren
En hier regende het gisteren ook de HELE dag. Vanochtend toen ik naar m'n werk ging, zag ik dat er vanaf zo'n 1600 meter sneeuw lag op sommige hellingen



Maar de komende dagen wordt het mooi weer, zelfs tot zo'n 27 °C
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de knuffels, het is en blijft aftellen en ondertussen vooral rustig aan doen. Die kleine in mijn buik doet regelmatig de samba en dat is dan wel weer gezellig ;)



Dat boekje van opa vertel eens invullen is echt heel leuk om te doen. Ik heb echt al nieuwe dingen geleerd over het leven van mijn vader en ik snap dat het voor zijn kleinkinderen nu nog niet zo relevant voelt, maar ik zou het nu wel leuk vinden om zo'n boekje te hebben van mijn grootouders.



Gisteren en eergisteren aten we pasta met een saus van artisjokken, kappertjes, witte wijn, peterselie en citroen. Dat was lekker. Vandaag maak ik polenta die ik vervolgens opbak/gril en een tomaten/sperziebonen salade. Dat eten we ook morgen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Kaat dat het nog niet echt lekker wil. Hoop dat je snel wat opknapt!



Hmmm irritant Rast van die vriezerT. Eens dat apparatuur gewoon moet werken. Zeker als het nog gloedjenieuw is.



Weekend hebben we vooral gebruikt voor nuttige dingen. Verhuisdozen die naar mijn huis zijn gebracht met de verhuizing hebben we doorgespit, spullen weggegooid en spullen naar de opslag gebracht. Ook zijn er nog even bij hete bouwproject wezen kijken, het heien is inmiddels begonnen. En daar nog een tijd staan kletsen met toekomstige buren.



En we hebben alvast wat spulletjes gehaald voor ons nieuwe harige huisgenootje. Zaterdag nog wat speciaal voer halen en dan mogen we haar zondag eind van de ochtend ophalen. Kan niet wachten!



Vanavond eten we gebakken bistrokrieltjes, snijbonen en een hamburgertje. Morgenavond nemen we onze ouders en mijn broers mee uit eten om te vieren dat de bouw van ons huis echt van start gaat. Morgenmiddag hebben we ook de feestelijke start van de bouw met daarbij de projectontwikkelaar en de gemeente.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Monteur geweest, nieuw deurtje in het vriesvak gezet, nieuw lampje erin en het advies om het vriesvak vooral niet te leeg te laten worden - er desnoods een paar koel elementen in te leggen. Ooit gehoord? Nou ja, een maandje proberen maar.



Ondertussen verzonnen wat ik ga "koken" (groot woord) fried rice. Ik kwam namelijk nog een bakje gekookte rijst tegen in die bijna lege vriezer. Groente wokken, knof etc erbij, rijst en eitje erbij, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een superdruk weekend (wel een lang weekend, waren gisteren ook vrij). Wij hadden vanaf oktober vorig jaar al problemen met onze riolering en we zijn een grote garage met appartement erboven aan het bouwen. Die garage is nu in de afwerkfase maar daarvoor moet de riolering van de garage op de hoofdriolering aangesloten worden. Vorig jaar hadden we wat overstromingen in onze kelder waar ook onze wasmachine en droger staan en toen bleek dat er een elleboog trap in de gietijzeren pijp zit die helemaal volgeslipd was door de jaren heen. Die moest er tussenuit gehaald worden en tegenwoordig heb je ook geen trap meer nodig omdat die al bij alle apparatuur zoals wasmachine en vaatwasser zit. Dus mijn mannetje moest dit weekend nog 1.5 meter onder de keldervloer gaan graven om het te vinden, door een betonnen vloer heen. Hij heeft het gevonden en vervangen en weer dichtgemaakt, alles is aangesloten en we kunnen alle badkamers in huis weer gebruiken.



Het enige nadeel was, dat we regelmatig het water moesten afsluiten, vooral op de momenten dat ik eigenlijk moest koken. Dus aan het einde van de dag frietjes in de oven, komkommer salade erbij en schnitzels in de pan.



Vanavond is het BMX race avond voor mijn zoon en dan hebben we maar 30 minuten om te koken en te eten. Gelukkig had ik nog kip in de koelkast, gemarineerd gisteravond en vanavond lekkere wraps eten met sla erbij. Ik hoop dat mijn marinade mix lekker is, voor het eerst gemaakt.
Je snelle gerecht voor vanavond klínkt in ieder geval lekker grootepan! Hoop dat het ook zo smaakt.



Rastan, wat een gedoe met je koelkast-vriezer! Ik heb wel geleerd dat je de koelkast / vriezer nooit helemaal leeg aan moet laten staan, maar met name vanwege het milieu (de koelkast blijft dan maar loeien, als er allerlei koude dingen in liggen dan heeft ie minder energieverbruik), maar niet dat dit moet omdat ie anders stuk gaat.



Vanavond bij m'n ouders gegeten, salade van vier verschillende soorten sla uit hun eigen tuin, ei, radijs, tomaat en gebakken aardappelen erbij.
Vanavond eten we verse worst, aardappels met schil uit de actifry en spinazie met een ei.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten Chinees wat over was van het weekend. Niet zo'n zin in maar de diepvries zat veel te vol.
Alle reacties Link kopieren
De pasta van gisteren was erg lekker !



Vanavond vega nuggets uit de oven, gewokte spinazie met knof en een sjalotje en, en… iets wat ik nog moet verzinnen...



Morgen is het hier een vrije dag. Het wordt mooi weer dus ik haal wat dingen voor op de gril, die we in de loop van de middag aansteken. Beetje vlees en/of vis, courgette, aubergine, troskerstomaatjes en evt. een k&k afbakfoccacia. Beetje knofsaus, hummus of babaganoush erbij. En sla. En wijn !
Alle reacties Link kopieren
Helleu ladies, vanmorgen heb ik mij enigzins verslapen en moest dus laagvliegend naar kantoor om mijn eerste afspraak te halen. En dat is nog best lastig als je afhankelijk bent van het OV

(BTW wat zijn die treinen achterlijk vol tijdens de spits, nu weet ik weer waarom ik daar graag vóór zit!)



Net een broodje gehaald bij de turk om de hoek hier, normaal gezien zou ik gaan spinnen vanavond maar ik moet echt eea afmaken vandaag dus dat haal ik niet. Wat ik vanavond eet is me dan ook nog een raadsel.



Lekker Irma, grillen, wel op echte houtskool? Maakt niet uit wat "ze" zeggen, die paar keer in het jaar dat ik iets van de grill eet vind ik het op houtskool wel zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we een portobello burger met een salade.

Vanavond een vegaversie van hom kha kai, nu al zin in!



Recept van de aardappel bloemkool soep die ik vorige week at:

In een grote soeppan rode ui en knoflook fruiten. Daar een flinke hoeveelheid (geloof een liter) bouillon aan toevoegen. Als dat kookt het vuur lager en 800 gram bloemkool en 400 gram zoete aardappel en cayennepeper toevoegen. 15-30 minuten laten pruttelen en daarna 50 ml kokosmelk en eventueel zout en peper toevoegen.

Als je er een maaltijdsoep van wilt maken kun je er ook nog rijst bij doen (tegelijk met de groenten). Dan wordt het een dikkere, papachtige soep. De soep hoeft niet gepureerd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Mini pizzaatjes, zelf gemaakt van pitabroodjes en 'gezonde' toppings!
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 van de gebakken polenta met sperziebonen tomatensalade voor mij. Broodjes voor mijn lief. Die ga ik nu smeren want hij staat vast in de file en we moeten over een kwartier weg.... hopen dat hij dan thuis is.
Gisteren hapjes gegeten. Brood, kaas, olijven, tapenade, boquerones. Vandaag falafel... Het liep zo... Morgen beter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn wraps waren goed gelukt met die nieuwe marinade, alleen jammer dat ik nu het recept niet meer kan vinden. Ik had het snel online gezocht en daarna weer weggedrukt.... Niet handig !!



Nog geen idee wat het vanavond gaat worden, geen idee wat er in de koelkast zit dus dat wordt beslissen wanneer we thuiskomen vanavond.
@rastan: ik reis ook altijd met het OV, reis over jouw stad en inderdaad, daar is het altijd loeidruk. Soms kan zelfs niet iedereen mee, dat vind ik altijd zo sneu. Stap zelf eerder in de trein en dat gaat prima, kan altijd zitten.



Gisteren na werk gaan sporten. Frut logeerde bij opa & oma vannacht, omdat wij zo naar de notaris moeten. Lief greep deze kans aan om mij, totaal onverwacht, op te wachten op het station, mét bloemen en een restaurantreservering in the pocket. Zo lief! We gingen naar een restaurantje met goede recensies op Iens, maar zelf kenden we het nog niet. Het was echt geweldig lekker, superverzorgd en hele fijne bediening. Je kunt er alleen maar verrassingsmenu's eten, want ze hebben geen kaart. Er werd netjes gevraagd naar allergieën of dingen die we liever niet aten, dat is voor mij orgaanvlees en venkel, verder eten we alles. We namen een viergangenmenu, bij het tussen- en hoofdgerecht een bijpassende wijn (ook al zo smaakvol). Vier glazen wijn voor mij, na een werkdag en sport, is geen optie, haha dan kan ik niet meer fietsen .

Amuses waren komkommer met houmous, een kaasstengeltje en geroosterde gekruide cashewnoten. Vooraf een tartaar van rundvlees met salade van Noordzeekrab, sla, granny smith appel, mosterdzaadjes en een crème van avocado voor mij en van eendenlever voor lief. Dan het tussengerecht: een bakje met daarop een deksel, op dat deksel stond een uitgehold ei. Daarin zat een op lage temperatuur gegaarde eierdooier, met een schuim van asperges, stukjes ham en een krokantje van een of andere typische wortel die ik niet meer weet. Ín het bakje zat een asperge carbonara. Het hoofdgerecht was Kampers lam in eigen jus, met auberginepuree (ooooh die was zo lekker, rokerig en diep van smaak) en paprikapuree, met parelcouscous met erwten en korenaarasperges. Vervolgens het dessert: lief houdt niet van zoet, die kreeg een kaasplankje met Madeira erbij. Ik kreeg een bakje met aardbeien, koekkruimels, ijs en balsamico-azijn. Het andere bakje bevatte ook aardbeien, maar dan met champagnesabayon en basilicumgranita. Dat was écht een smaakexplosie, na het eerste hapje zei ik 'wow' en dat bleef zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een diner Teig! Ik voel me altijd echt een boer als ik dat zo lees want ik lust zoveel dingen niet (vis etc). Probeer het wel, vooral tijdens onze eetmeets maar het zal nooit mijn ding worden.



Ik heb even pauze, straks weer aan de gang en daarna naar sportschool. Ik ben van plan pasta te maken met champignons en spinazie en een beetje room en halloumi erbij.

Man houdt niet van halloumi,hij vindt het te zout maar hij heeft dus pech vandaag
Klinkt goed, Teig, je etentje.



Dolf, aan de andere kant, mss ontdek je ook soms iets wat je nog niet kende en wel heel lekker vindt. Is vast wel eens gebeurd.



Ik heb dinsdag goed nieuws gekregen wbt mijn gezondheid, waar ik me afgelopen periode nogal druk om maakte en waardoor ik iets minder hier aanwezig was. Erg blij en opgelucht. Dus ik ga weer wat beter m'n best doen met socialer te reageren.



Ik heb weer groene asperges meegenomen. En ik ga nog een keer de (eclectische ) flied lice met asperges maken. Ik heb nog rijst in de koelkast, dus lekker snel klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven