Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin





Dit wel

Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Duet, dus niet echt succesvol lijkt jouw verhaal. Ik wil die aardappel gaan proberen. Ik laat nog wel weten of het succesvol is geweest!
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Heb je het met rozenwel al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja met rozen wel, al een tijd geleden. Dat ging erg goed. Van de 8 probeersels zijn er toen 7 geslaagd. Dus best oké. Ik ga het volgend jaar weer doen. Ik meen me namelijk te herinneren dat je het in een bepaald jaargetijde moest doen, maar wanneer moet ik nog even opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ha medetuinliefhebbers!



Sinds enkele dagen Lees ik elke avond dit topic, ben pas op pagina 20 maar ik word er helemaal zen van.



Enkele jaren geleden ben ik begonnen mijn tegeltuin om te toveren in een groene, kleurrijke tuin en ik ben al een heel eind. Tuintje is maar 8 bij 5 jammer genoeg, maar haal er zoveel plezier uit. Elke keer pak ik weer een klein stukje aan.



Dit jaar heb ik twee merelnestjes in de tuin, dus ik doe iets goed!



Ik heb geen voortuin en ben nu aan het pinteresten op geveltuinen of mooie bakken voor aan de voorkant.



Sinds kort heb ik ook elders een klein stukje grond waar ik een moestuin heb, zo leuk.



Geen idee hoe ik eigen foto's plaats anders zou ik wel eens iets willen laten zien.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
je moet even plaatjesplakrechten aanvragen, dan kun je ze plakken. Dit kan door even een mailtje te sturen
quote:Maleficent schreef op 23 mei 2016 @ 21:18:



[img]http://myalbum.com/photo/lPaEvX71Lxns/360.jpg[/img]



Hier komen de pronkerwten al op! En dat kruipertje trek ik steeds weer weg van de grond daar



[img]http://myalbum.com/photo/wN11VZA0PdQb/360.jpg[/img]



Dat kruipertje is muurleeuwenbek volgens mij. Ik vind dat zulk leuk spul! Bij mij groeit dat onder onze japanse esdoorn. Echt prachtig. Mooie tuin verder, prachtig die clematis. Wat zijn die paarse toortsen eronder?



Ik vind dit een heerlijk topic. Zo leuk om verhalen, plannen en enthousiasme van mede-tuinliefhebbers te lezen!!



Vorig jaar hebben wij onze tuin aangepakt. Vrijwel helemaal bestraat met borders aan de zijkant van 30 cm breed. Nu: grote borders, klein terras en gras. Zo mooi..echt puur genieten. Als het mooi weer is zijn we de hele dag buiten in de tuin en voelt het net vakantie
quote:noctua schreef op 25 mei 2016 @ 11:57:

[...]



Dat kruipertje is muurleeuwenbek volgens mij. Ik vind dat zulk leuk spul! Bij mij groeit dat onder onze japanse esdoorn. Echt prachtig. Mooie tuin verder, prachtig die clematis. Wat zijn die paarse toortsen eronder?



Ik vind dit een heerlijk topic. Zo leuk om verhalen, plannen en enthousiasme van mede-tuinliefhebbers te lezen!!



Vorig jaar hebben wij onze tuin aangepakt. Vrijwel helemaal bestraat met borders aan de zijkant van 30 cm breed. Nu: grote borders, klein terras en gras. Zo mooi..echt puur genieten. Als het mooi weer is zijn we de hele dag buiten in de tuin en voelt het net vakantie Salvia volgens mij




Hier is maar een klein stukje border,die gaat we uitbreiden met de potten ervoor. Eigenlijk wil ik hier in de toekomstige border een treuriep.




De grondtegels gaan eruit, ik heb mooie stapstenen gezien,van die flagstones. Dan kan de leeuwenbek daar mooi tussendoor. De border hier tegenover heeft nog geen opstaand randje,dat is onhandig met water geven.




De lamp moet nog aangesloten worden,mooi klusje voor als het pad er toch uit gaat.




Verzameling oude wijnkruiken.




Achter de sering hangt vogelvoer, druk stukje tuin qua vogels




De hortensia in de teil komt van het grofvuil,ik heb hem nog geen twee maanden. Ben benieuwd welke kleur het is.




Met luie kat. De marmeren schouw waar hij tegen aan ligt moet weer in elkaar gelijmt/gemetseld worden. Die wordt onderdeel van de borderrand als we de borders gaan uitbreiden. Er zaten ooit bielzen omheen,maar die zijn heel erg weggerot en houden de aarde inmiddels niet meer tegen.



Ik heb heel poreuze stenen blokken gezien,daar willen we randen van gaan maken. Ik hoop dat er dan plantjes tussen gaan groeien, zodat het lijkt alsof het er al honderd jaar staat.
Tips om die schouw weer in elkaar te zetten zijn welkom trouwens!




Vijver
Mooi Steampunkcat. Die wijnflessen zijn ook prachtig en je grote zinken badkuip
Ik ben zo blij met die badkuip! Geklooi om dat ding hierheen te krijgen,maar alle moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk die vijverpartij!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 25 mei 2016 @ 12:44:

[...]





Salvia volgens mijJa klopt!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf Steampunkcat! Echt heel leuke ideeën! Vooral die vijvertjes. Ik heb alleen een soort schaal met water en een plantje maar dit is wel erg leuk!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Betrap me er nu dus ook op dat ik probeer te bedenken of een vijver in mijn tuin zou passen
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Whahah een vijver is gaaf! Geeft ook zo veel nieuwe mogelijkheden! Ik zeg DOEN!!! Ookal ligt mijn halve tuin overhoop ivm zo'n vijver!
Tuurlijk past dat Jack. Je kan het zo groot of klein maken als je wil, en het blijft verplaatsbaar.



Die half dooie tak die in de badkuip ligt is een aalbes stek trouwens. Ik wacht op worteltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven