Voorbij

25-05-2016 13:31 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is liefdesverdriet toch een ellendig gebeuren. Dan weer vastberaden, dan weer de neiging er heen te gaan, dan weer boos, om vervolgens misselijk te worden van het gevoel van afwijzing.

Bang altijd alleen te blijven, boos op mezelf om die stomme gedachte (want ik ben toch een zelfstandige vrouw).

En hier maar verhalen lezen over dat dat allemaal maanden tot een jaar kan duren...
Alle reacties Link kopieren
Hier duurde het nog langer

En toch ging het uiteindelijk over



Zolang je niet maanden lang blijft huilen met snot uit je neus en rode vlekken in je nek, zeg ik, gewoon even zwelgen in je liefdesverdriet



Er komt vanzelf een moment dat je je weer bij kop en kont pakt en weer doorgaat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoe rot het ook is, het gaat over
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de samenhang met het woord zelfstandig even niet.

.



Maar goed, vertel eens wat meer over je verdriet..

.

Verhip het rijmt!!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Haha summerdance, die kop functioneert ff niet zo helder en die kont wordt een beetje kleiner (das wel een bijkomend voordeel).



Elle, wat moet ik vertellen? Dat rijmt ook trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:avaha schreef op 25 mei 2016 @ 14:16:

Haha summerdance, die kop functioneert ff niet zo helder en die kont wordt een beetje kleiner (das wel een bijkomend voordeel).



Elle, wat moet ik vertellen? Dat rijmt ook trouwens

Haha, nou..je verdriet..dat heb je toch?

Was hij je liefde?..je man?.de zoveelste in de rij?., kan ook, kan allemaal.

Maar goed, wat maakt dat je zo,n verdriet hebt?.je mist hem?...heb je kids?..had hij kids?

Nu ja, zulke dingen, hoeft niet, mag.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet sucks!
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Wil je hier van je afschrijven, mede-liefdesverdriet forummers vinden, tips?



Voor wij met onbedoeld advies komen;)

Dingen als 'ach met de tijd wordt alles beter' of 'er zijn ergere dingen' grrr op dit moment is het gewoon ronduit kut! Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2016 @ 13:33:

Hier duurde het nog langer

En toch ging het uiteindelijk over



Zolang je niet maanden lang blijft huilen met snot uit je neus en rode vlekken in je nek, zeg ik, gewoon even zwelgen in je liefdesverdriet



Er komt vanzelf een moment dat je je weer bij kop en kont pakt en weer doorgaat



Sum.......



Sterkte TO, het doet inderdaad vreselijk veel pijn
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Heb hier niet zon duidelijk doel mee, behalve dan voorkomen dat ik domme dingen doe, zoals contact zoeken...



Tips mogen, de "het wordt beter" opmerkingen mogen ook, al helpen ze helaas niet echt. Zeg het ook steeds tegen mezelf. En ja, er zijn veel ergere dingen, maar ook dat helpt nu ff niet.

Het is makkelijker als ik gewoon aan het werk ben, lekker afleiding.



Elle: het was "slechts" een knipperlichtrelatie. Toch hield ik van hem en hij van mij. Werken deed het blijkbaar niet, al kost het me soms moeite om dat te geloven.



Daar baal ik eigenlijk het meeste van, dat ik ondanks alles (hij is zeker van zijn zaak, date er lustig op los, hij past niet bij me, ik heb de relatie verbroken), toch maar geen grip krijg op die "zwakke" gedachten.



Ik betrap me er regelmatig op dat ik zoek naar strohalmpjes, zo irritant!



Had via een datingsite zowaar een erg aantrekkelijk 7 jaar jonger blaadje ???? aan de haak geslagen (of hij mij eigenlijk), maar ik kan me er niet toe zetten er een date mee aan te gaan. Word een beetje onpasselijk bij de gedachte aan seks met iemand anders.



Ik wou dat ik een man was... Haha
Hebben mannen geen liefdesverdriet dan denk je?
Alle reacties Link kopieren
Oh jawel hoor, maar ze kunnen wat rechtlijniger denken (vaak), waardoor ze wat makkelijker bij een eenmaal genomen beslissing kunnen blijven. Én ze zijn gemiddeld genomen (ik zal mijn woorden wegen) wat beter in afleiding zoeken in casual seks dan vrouwen.
quote:avaha schreef op 25 mei 2016 @ 15:41:

Oh jawel hoor, maar ze kunnen wat rechtlijniger denken (vaak), waardoor ze wat makkelijker bij een eenmaal genomen beslissing kunnen blijven. Én ze zijn gemiddeld genomen (ik zal mijn woorden wegen) wat beter in afleiding zoeken in casual seks dan vrouwen.Ik wilde je niet aanvallen hoor. Liefdesverdriet sucks
Alle reacties Link kopieren
quote:avaha schreef op 25 mei 2016 @ 15:33:

Heb hier niet zon duidelijk doel mee, behalve dan voorkomen dat ik domme dingen doe, zoals contact zoeken... ????



Tips mogen, de "het wordt beter" opmerkingen mogen ook, al helpen ze helaas niet echt. Zeg het ook steeds tegen mezelf. En ja, er zijn veel ergere dingen, maar ook dat helpt nu ff niet.

Het is makkelijker als ik gewoon aan het werk ben, lekker afleiding.



Elle: het was "slechts" een knipperlichtrelatie. Toch hield ik van hem en hij van mij. Werken deed het blijkbaar niet, al kost het me soms moeite om dat te geloven.



Daar baal ik eigenlijk het meeste van, dat ik ondanks alles (hij is zeker van zijn zaak, date er lustig op los, hij past niet bij me, ik heb de relatie verbroken), toch maar geen grip krijg op die "zwakke" gedachten.



Ik betrap me er regelmatig op dat ik zoek naar strohalmpjes, zo irritant!



Had via een datingsite zowaar een erg aantrekkelijk 7 jaar jonger blaadje ???? aan de haak geslagen (of hij mij eigenlijk), maar ik kan me er niet toe zetten er een date mee aan te gaan. Word een beetje onpasselijk bij de gedachte aan seks met iemand anders.



Ik wou dat ik een man was... Haha

Haha, geweldig die laatste zin, een knipperlicht relatie.dat zijn de moeijksten! ...want je raakt zowaar verslaafd, aan het gevoel zo fijn en lief...zo slecht, en shit.

Die op en neer beweging, zo hoog laag...doet pijn.

En werkt verslavend.

Ik weet het.

En nu terug naar stabieliliteit, voor jou...en dat is even wennen.

Lang wennen, dus geef je even tijd.

.

Maar wat knap! Een jonger blaadje he?.je hoeft er niet mee te sexen, ga wat leuks met hem doen!

Gewoon iets, maakt niet uit wat, desnoods fietsen, wandelen..weet ik wat.

Verzet je gedachten.

Probeer iedere keer, als er eene gedachte opkomt, hem uit te bannen,en dat lukt naarmate je het vaker doet, en jezelf streng toespreekt.

Jij bent je gedachtens namelijk.

Dus ...kun jij ze ook beïnvloeden.

.

Onthoud dat maar.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Word een halve man daarin!!..haha, en dan begrijp jij vast wat ik bedoel.

.

You go girl.

Wij kunnen leren van die mannen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dat jongere blaadje, dat durf ik echt niet hoor!



Dat een knipperlicht relatie verslavend werkt, klopt wel denk ik. Het is al zo vaak uit geweest, waarom zou het nu dan definitief zijn? We houden immers nog steeds van elkaar (denk ik). Op andere momenten ben ik zo boos over hoe hij met me om is gegaan, dat het kanaal nog een vriendelijke optie lijkt.



Misschien sta ik het zwelgen inderdaad teveel toe. Mijn gedachten stopzetten lukt maar niet, geen zin in andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het blaadje was trouwens duidelijk niet uit op fietsen of wandelen... Voor me koken en goede wijn schenken, dat wel. Daarbuiten waren zijn bedoelingen vrij helder
Alle reacties Link kopieren
Okee, duidelijk je doel met topic:)



Pff geweldige tips heb ik ook niet. Het is gewoon echt een heel naar rot gevoel vind ik! Waar je zelf weinig invloed op hebt.

Denk dat afleiding zoeken goed is. Maar alleen maar afleiding zoeken en het voor jezelf nuanceren en je sterk houden werkt vaak ook niet. Wissel het afleiding zoeken af met soms wel even (hoe pijnlijk ook) stil staan bij je gevoel en het verdriet ervaren.

Na een tijd wordt het verdriet gelukkig steeds beetje minder.



En afleiding kan ook iets anders dan mannen daten zijn he! Lekker met vriendinnen op stap, een cursus volgen, sporten met een bepaald doel. Dingen die mij echt een doel geven en me sterker deden voelen hielpen mij.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelij sweethome. Ik probeer ook inderdaad veel af te spreken met vriendinnen, dat is wel fijn. Een cursus volgen is praktisch gezien wat lastig, maar ik moet inderdaad maar eens wat actiever worden en mezelf uit de malaise trekken.



Stom genoeg was één van de struikelpunten dat ik wat meer tijd voor mijn eigen dingen wilde en hij daar moeilijk mee om kon gaan (want dan hadden we minder tijd samen en die was inderdaad ook vrij schaars). Nu heb ik de tijd en maak ik er geen gebruik van
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 mei 2016 @ 14:54:

[...]





Sum.......



Sterkte TO, het doet inderdaad vreselijk veel pijn



Oh nee joh, het is hartstikke over nu hoor

Sterker nog, ik loop al maanden met mijn kop in de wolken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:avaha schreef op 25 mei 2016 @ 15:56:

Dat jongere blaadje, dat durf ik echt niet hoor!



Dat een knipperlicht relatie verslavend werkt, klopt wel denk ik. Het is al zo vaak uit geweest, waarom zou het nu dan definitief zijn? We houden immers nog steeds van elkaar (denk ik). Op andere momenten ben ik zo boos over hoe hij met me om is gegaan, dat het kanaal nog een vriendelijke optie lijkt.



Misschien sta ik het zwelgen inderdaad teveel toe. Mijn gedachten stopzetten lukt maar niet, geen zin in andere dingen.

Geen zin?..dan geen zin, geeft niks, mag best...helemaal niet erg.

Er komt vanzelf een tijd, dat je je weer aanzet.

Probeer wel zo goed mogelijk voor je zelf te zorgen, gezond eten, bewegen, de douche en je zelf dan fijn verwennen, met allerlei lekkere geurtjes en luchtjes, draai muziek, kijk film, dat soort dingen.

Koop een hond, kan ook.

Maar bovenal, zorg goed voor jou..dat is belangrijk, want straks kom je weer een man tegen, waar je opnieuw van gaat houden, ...net als ik.

.

En dan ben je weer heel gelukkig.

Maar nu even niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Thanks Elle, ben maar eens begonnen met de verzorging van mijn huis. Nog geen inspiratie om het leuker te maken voor mezelf. Dat zal vast wel weer komen ja.



Ik sta echt met verbazing naar mezelf te kijken. De vorige keren dat het uitging, voelde ik me juist vaak opgelucht en energiek. Nu verre van.
Alle reacties Link kopieren
Je moet proberen te vergeten dus zoveel mogelijk je dag volboeken met activiteiten met vrienden. Je mogen je best wat bezig houden zodat je niet aan hem hoeft te denken. Vechten moet je voor elke dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels duidelijk dat ook PMS een rol speelde in de labiliteit. Nu dus een beetje beter



Ben inderdaad zoveel mogelijk afleiding aan het inplannen, met kinderen lukt het niet om alles met vrienden vol te boeken, maar zij zorgen gelukkig ook voor wat afleiding.



Hij stuurde nog een voorstel voor een afsluitend gesprek. Aanvankelijk wilde ik dat ook. Nu ik weet dat hij aan het daten is, voelt dat toch heel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven