Traktatie kind 1 jaar creche

25-05-2016 13:03 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 25 mei 2016 @ 13:47:

[...]



Met één jaar? Konden die al blazen dan?Mijn dochter had laatst van de buren een gekregen. Wij blazen en ze had een lol. Dus ik vond dit nog het leukste idee haha!
quote:bloemetje77 schreef op 25 mei 2016 @ 13:46:

[...]





Dan doe jij het toch niet? Je bepaalt zelf of je meedoet aan die onzin.



Voor de mensen die hier op danootjes, knijpfruit en nijntje koeken (wat zijn dat??) trakteren bij hele kleintjes zou ik helemaal willen roepen "doe het niet!" Ik bepaal zelf wat mijn kind eet en dat is geen suikertroep uit een plastic bakje/pakje. Daar ben ik niet de enige in, heel veel oudes kunnen dat niet waarderen.Inderdaad.
G
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 25 mei 2016 @ 13:46:

[...]





Dan doe jij het toch niet? Je bepaalt zelf of je meedoet aan die onzin.



Voor de mensen die hier op danootjes, knijpfruit en nijntje koeken (wat zijn dat??) trakteren bij hele kleintjes zou ik helemaal willen roepen "doe het niet!" Ik bepaal zelf wat mijn kind eet en dat is geen suikertroep uit een plastic bakje/pakje. Daar ben ik niet de enige in, heel veel oudes kunnen dat niet waarderen.



Tja, ik ga ervan uit dat de leidsters geen knijpfruit geven aan kinderen die nog te jong zijn of dat niet mogen hebben.

En ik heb dus liever niet nog meer plastic troep, waar niet meegespeeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dochter zat ik een verticale groep. Daar dus ook oudere kindjes in de groep. Rozijntjes ed worden in het bakje gelegd.



Wat ik leuk vond was een zandbak vormpje dat dochter gekregen had. Je kunt dan gewoon zo'n zak vormpjes kopen en ieder kind er een geven.



Dochter is geen snoeperd en wordt blij van bellenblaas of een mooie potlood (ze is nu 3 dus misschien niet iets voor een eenjarige ).



Ik zie bij ons ook goodiebags voorbij komen met 3-4 dingen. Dat vind ik teveel. Ik doe daar niet aan mee. Een ding per kind is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
quote:samarkand schreef op 25 mei 2016 @ 13:56:

[...]





Tja, ik ga ervan uit dat de leidsters geen knijpfruit geven aan kinderen die nog te jong zijn of dat niet mogen hebben.

En ik heb dus liever niet nog meer plastic troep, waar niet meegespeeld wordt.En dat knijpfruit zit niet in plastic ? ???? ik geef mijn kind vers fruit zonder toegevoegde suikers enzo.
Zoon trakteerde voor zijn 2e verjaardag, babygroep, op bellenblaas die ik versierd had als vlinder. Daarnaast had ik samen met zijn broer minicupcakes gebakken.



Toen ie één werd hadden we Shaun the sheep rijstwafels.
Alle reacties Link kopieren
Vormpje voor in de zandbak!
quote:Siepie1974 schreef op 25 mei 2016 @ 14:03:

Vormpje voor in de zandbak!Mijn kind is 1,5 en heeft denk ik al zo'n 10 vormpjes. Wel zelf gekocht maar in een netje met harkje enzo zitten er al een stuk of drie.
Alle reacties Link kopieren
Neem dan idd een bak mandarijnen mee en teken er een gezichtje op. Koekjes, cupcakes, knijpfruit had die van mij niet gemogen op die leeftijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 mei 2016 @ 14:28:

[img]http://www.laurasbakery.nl/wp-content/u ... ties-3.jpg[/img]Die katjes zijn wel heel schattig!
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 25 mei 2016 @ 13:46:

[...]



Voor de mensen die hier op danootjes, knijpfruit en nijntje koeken (wat zijn dat??) trakteren bij hele kleintjes zou ik helemaal willen roepen "doe het niet!" Ik bepaal zelf wat mijn kind eet en dat is geen suikertroep uit een plastic bakje/pakje. Daar ben ik niet de enige in, heel veel ouders kunnen dat niet waarderen.



+1

Jullie verklaren me ongetwijfeld voor gek maar mijn dochter had op de eerste dag (na het wennen) voor alle kinderen een kleinigheidje meegenomen. Klein uitdeelboekje. Ik vond het fijn om haar zo een plaats in de groep te geven. Voor de juffen had ze ook wat lekkers bij zich.



Geen pakje, zakje, suiker of plastic dus. We kregen er positieve reacties op.
Alle reacties Link kopieren
Ons kind heeft bananen getrakteerd toen hij 1 werd. Om de banaan zat een aapje met een staartje gewikkeld (van papier).
Alle reacties Link kopieren
quote:elmo11 schreef op 25 mei 2016 @ 14:38:

Ons kind heeft bananen getrakteerd toen hij 1 werd. Om de banaan zat een aapje met een staartje gewikkeld (van papier).even gegoogled.... http://www.mamaenzo.nl/ge ... traktatietip-banaan-aapje
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
@wieoowiej: Ja, dat is 'm!
Hier trakteren ze op het kdv op focaccia. En een taart voor de leidsters.



Vanaf de kleuterschool, (3 jaar) is het verschillend. De meesten trakteren op een zakje snoep. Zoon heeft een verse taart meegenomen (met ingrediënten lijst, zodat juffen weten wat er in zit). Er zitten een paar kids met allergieën in de klas, dus vandaar...
Alle reacties Link kopieren
En dan voor de juffen een glazen pot met apenkoppen (snoep).
Alle reacties Link kopieren
quote:elmo11 schreef op 25 mei 2016 @ 14:42:

@wieoowiej: Ja, dat is 'm!Ja die ziet er echt heel leuk uit! Die doe ik denk ik! Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een cake bakken voor de leidsters. Voor de kindjes zou ik niets doen, ze zijn nog veels te klein om het door te hebben, en ik denk niet dat de andere ouders op die plastic prulletjes zitten te wachten eerlijk gezegd. Zonde van je geld
Mijn kind van, vandaag 2, is anders gek op plastic prullaria, ballonnen, bellenblaas, etc.
Alle reacties Link kopieren
Even overleggen met de juf en een grote bak fruit meenemen? Wellicht wat verschillende soorten ivm allergie?

Kan me niet voorstellen dat ouders zouden vallen over extra fruit (tegenover koek ofzo) en geen extra spullen waar iemand misschien niet op zit te wachten. En je kan het zo feestelijk presenteren als je wil.
quote:Loeske85 schreef op 25 mei 2016 @ 14:32:

[...]





+1

Jullie verklaren me ongetwijfeld voor gek maar mijn dochter had op de eerste dag (na het wennen) voor alle kinderen een kleinigheidje meegenomen. Klein uitdeelboekje. Ik vond het fijn om haar zo een plaats in de groep te geven. Voor de juffen had ze ook wat lekkers bij zich.



Geen pakje, zakje, suiker of plastic dus. We kregen er positieve reacties op.Sorry, maar gaat dit niet een beetje te ver? Dat je uitdeelt op de 1ste verjaardag oké, maar uitdelen op én de eerste dag én je kind een plaats in de groep te geven? Het is een BABY, en de rest 1-2-3-4 jarigen. Die zijn er echt niet mee bezig of een baby iets uitgedeeld heeft op zijn eerste dag en dat die er dan bij mag horen of niet. Net zomin de ouders, er is een baby bijgekomen, meer niet.
Tja, en eten en/of spulletjes, ik ben dan echt weer niet blij met nóg meer prullaria. Van al het speelgoed wat dochter heeft is al 90% gegeven door anderen, hoef er echt niet meer bij.



Waar dochter te jong voor is (onlangs een winegum, ben zo bang dat ze er in blijft!) leg ik opzij/eten we zelf op/gooi ik weg en al het andere mag ze gerust zelf opeten. Maar ik ben meer van het type 'eet maar op de opvang, dan ben ik er van af'. Dochter wordt hier binnenkort twee en ben dus van plan iets mee te geven (weet nog steeds niet wat) wat ze daar op kunnen eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven