Onzeker

25-05-2016 10:50 43 berichten
Beste allemaal,



Ik lees al een tijdje mee en nu toch besloten om jullie mening te vragen omdat ik zelf ook wel een onderwerp heb waar ik mee zit.



Eind april ben ik een soort "oude vriend" tegengekomen op Tinder. Na twee weken praten vroeg hij of we een keertje konden afspreken. Eigenlijk had ik het gevoel dat wij vrienden waren, tot hij me aan het einde van ons afspraakje zoende en we afgesproken hadden over een paar dagen weer wat af te spreken. Ik merkte dat ik hem leuk begon te vinden en dat ik onzeker werd of hij wel hetzelfde gevoel had. Ook merkte ik dat hij ook best onzeker was. Bij toeval kwam ik hem tegen en hij kon niet meer stoppen met glimlachen en verbaast kijken op dat moment vervolgd door een bericht met "super raar dat ik precies jou daar tegen kom!" Het tweede afspraakje was dan ook erg gezellig, merkte dat hij mij ook leuk vond. Hij lachte continu, gaf kusjes en wilde eigenlijk alleen maar kroelen. 2 dagen na onze tweede afspraak ging hij 2 weken weg voor zijn studie. In deze twee weken stuurde hij vaak wel lieve berichten en planningen over wat we konden gaan doen als hij terug was. Toen hij afgelopen weekend terug kwam merkte ik dat de berichten minder werden en hij vertelde mij ook dat hij erg moe was. Over afspreken is hij voor mij gevoel niet heel enthousiast meer dus heb ik zelf maar gevraagd wanneer hij weer is wilde afspreken. Nou.. vanavond dus. Vaak wacht ik een halve dag tot ik eindelijk is een bericht heb en ik merk dat ik daardoor nog meer onzeker geworden ben. Het hele probleem is eigenlijk dat wij allebei niet direct zijn over het feit dat wij elkaar wel wat vinden. Heb eigenlijk een beetje het gevoel dat hij vanavond gaat vergeten??? Terwijl ik er best naar uit keek.



Dus.... afwachten of...



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:celineco schreef op 25 mei 2016 @ 13:46:

[...]





Wat een super voorbeeld! En inderdaad dan weet ik wel waar ik aan toe ben. Wacht het nog even af tot vanavond en dan stuur ik zelf wel een berichtje. Ben het er niet echt mee eens dat het allemaal van een man zijn kant moet komen en dan weet ik ook precies waar ik aan toe ben!

Dan kun je het ook wel nou doen.

De k je dat die man dat njet weet ?, haha, niks hoor, weet hij best.

.

Doe het nu maar, dan hoef je ook vanmiddag al niet meer in spanning te zitten.

Toch?

Als die vlieger dan toch opgaat?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 25 mei 2016 @ 13:49:

[...]



Dan kun je het ook wel nou doen.

De k je dat die man dat njet weet ?, haha, niks hoor, weet hij best.

.

Doe het nu maar, dan hoef je ook vanmiddag al niet meer in spanning te zitten.

Toch?

Als die vlieger dan toch opgaat?Kan nog wel even wachten op een berichtje, en anders stuur ik dalijk zelf een bericht. Als ik niks meer hoor is het ook een nee, kan ik net zo goed zelf om duidelijkheid vragen ipv blijven hopen. Ben ook eigenlijk niet zo snel uitgekeken op mannen, geef ze graag een kans en ik weet in mijn achterhoofd wel dat er onzekerheid speelt...
Alle reacties Link kopieren
quote:celineco schreef op 25 mei 2016 @ 13:57:

[...]





Kan nog wel even wachten op een berichtje, en anders stuur ik dalijk zelf een bericht. Als ik niks meer hoor is het ook een nee, kan ik net zo goed zelf om duidelijkheid vragen ipv blijven hopen. Ben ook eigenlijk niet zo snel uitgekeken op mannen, geef ze graag een kans en ik weet in mijn achterhoofd wel dat er onzekerheid speelt...

Dus hij is onzeker, denk je?..haha, dat zijn dan twee onzekeren bij elkaar.

Maar goed , geeft niet.

.

Wens je wel alle geluk .
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 25 mei 2016 @ 14:11:

[...]



Dus hij is onzeker, denk je?..haha, dat zijn dan twee onzekeren bij elkaar.

Maar goed , geeft niet.

.

Wens je wel alle geluk .Inderdaad en dat is het hele probleem. Ben zelf ook onzeker. Wacht het wel af..
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 25 mei 2016 @ 13:02:

Van een afwijzing ga je niet dood. Als het ergste wat er kan gebeuren is dat hij zegt toch niet zoveel zin te hebben in vanavond, dan weet je waar je aan toe bent en kun je verder. Anders zit je hier de hele dag over na te denken en straks krijg je nog buikpijn van de stress.



Ik heb een keer gelezen over een man die heel bang was een blauwtje te lopen dus nooit een vrouw benaderde. Zijn coach nam hem mee naar een druk winkelcentrum. Daar kreeg hij de opdracht 50 afwijzingen van vrouwen te verzamelen door ze mee uit te vragen. Onzeker begon die man met de opdracht. Maar na de 20e keer werd het bijna leuk om nog meer afwijzingen te verzamelen. Wat maakte het uit? Die kon er ook nog wel bij. De onzekerheid raakte hij kwijt, hij merkte dat het hem niet zoveel meer deed. Het mooie komt nog: omdat het hem niet zoveel meer uitmaakte, zeiden er steeds meer vrouwen ja. Hij kwam namelijk niet zo wanhopig en onzeker meer over.

Hoewel ik het als therapie geweldig vind maakt het nogal een verschil of je wordt afgewezen door willekeurig aangesproken vrouwen of door vrouwen waar je al verliefd op was.



quote:celineco schreef op 25 mei 2016 @ 13:57:

Kan nog wel even wachten op een berichtje, en anders stuur ik dadelijk zelf een bericht. Als ik niks meer hoor is het ook een nee, kan ik net zo goed zelf om duidelijkheid vragen ipv blijven hopen. Ben ook eigenlijk niet zo snel uitgekeken op mannen, geef ze graag een kans en ik weet in mijn achterhoofd wel dat er onzekerheid speelt...Onzeker en onzeker is een moeilijke combinatie. Het standpunt van elle is mij veel te zwart-wit maar het zou mooi zijn als hij iets meer dan jou aandurft. Ga in dit specifieke geval gewoon op je gevoel af.
Daar zit zeker verschil in. Maar toch is het zo dat je van een afwijzing van iemand op je wie verliefd bent of van iemand op wie je niet verliefd bent, niet doodgaat.
Hij stuurt me wel berichten als ik spreek je morgen, slaaplekker, ben thuis etc. is geinteresseerd in mijn dag en wat ik nog ga doen op een dag. Vraag me af of ik me niet druk maak om niks en hij gewoon bezig is. Daarom twijfel ik of ik zelf een bericht zou moeten sturen over vanavond of het dit keer aan hem overlaat en afwacht..
Alle reacties Link kopieren
Als je te lang wacht gaat de kans aan je neus voorbij. Ik zou het niet opdringerig vinden.

Als hij je niet leuk vind appt hij je niet om je welterusten te wensen. En zal hij ook niks afgespoken hebben met je.

En van zijn kant; het is toch leuk als iemand die je leuk vindt jou appt? Dat is echt niet opdringerig.



Tjee, met een wereld vol mensen als jullie was het probleem overbevolking zo opgelost.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 25 mei 2016 @ 14:47:

Daar zit zeker verschil in. Maar toch is het zo dat je van een afwijzing van iemand op je wie verliefd bent of van iemand op wie je niet verliefd bent, niet doodgaat.

Doodgaan niet nee. Als je verlegen bent en vervolgens, na heel lang wikken en wegen je moed hebt verzameld (een aantal keren), wordt afgewezen wordt de verlegenheid daar bepaald niet minder van.



quote:celineco schreef op 25 mei 2016 @ 14:55:

Hij stuurt me wel berichten als ik spreek je morgen, slaaplekker, ben thuis etc. is geinteresseerd in mijn dag en wat ik nog ga doen op een dag. Vraag me af of ik me niet druk maak om niks en hij gewoon bezig is. Daarom twijfel ik of ik zelf een bericht zou moeten sturen over vanavond of het dit keer aan hem overlaat en afwacht..Grappig om te lezen dat vrouwen ook verschrikkelijk kunnen piekeren. Maar is het zo'n misdaad om hem gewoon te vragen?
Als je ergens bang voor bent wat in feite geen verschrikkelijke situatie is, helpt het vaak om hetgeen je bang voor bent vaak mee te maken zodat je leert dat het niet verschrikkelijk is. Vermijding leidt in zulke gevallen tot het omgekeerde: de angst groeit.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo waar, helaas herkenning! Daarbij moet je wel genoeg geschikte gelegenheden hebben om dat actief te veranderen.
Gelegenheden om te oefenen met op mensen af stappen heb je overal om je heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 25 mei 2016 @ 19:09:

Gelegenheden om te oefenen met op mensen af stappen heb je overal om je heen.Ik neem aan dat je hier op gewone gesprekken doelt, dat kun je idd overal oefenen. In een ander topic is uitgebreid besproken dat koud aanspreken niet de weg naar een relatie is. Geschikte gelegenheden om ervaring op te doen met romantisch contact liggen voor sommigen niet voor het oprapen.
Update: date ging niet door, hij was ziek. Verder ook helemaal niet meer over een andere keer gesproken, nu al 2 dagen helemaal niet gesproken.



Snap er niks meer van
Alle reacties Link kopieren
quote:celineco schreef op 29 mei 2016 @ 14:56:

Update: date ging niet door, hij was ziek. Verder ook helemaal niet meer over een andere keer gesproken, nu al 2 dagen helemaal niet gesproken.



Snap er niks meer vanIs hier uit op te maken dat je hem hebt gevraagd voor een nieuwe date? En is hij weer beter of niet?? Maar op een forum vragen wat er in iemand zijn hoofd omgaat is weinig doeltreffend.
quote:ooitverlegen schreef op 25 mei 2016 @ 19:57:

[...]



Ik neem aan dat je hier op gewone gesprekken doelt, dat kun je idd overal oefenen. In een ander topic is uitgebreid besproken dat koud aanspreken niet de weg naar een relatie is. Geschikte gelegenheden om ervaring op te doen met romantisch contact liggen voor sommigen niet voor het oprapen.



Je hebt je vastgebeten, he, in dat het allemaal zo moeilijk is. Dan is dat ook zo. Voor jou.



Als het je lukt gewone gesprekken te voeren, dan kan daaruit zeker wel eens een romantisch contact uit ontstaan.
quote:celineco schreef op 29 mei 2016 @ 14:56:

Update: date ging niet door, hij was ziek. Verder ook helemaal niet meer over een andere keer gesproken, nu al 2 dagen helemaal niet gesproken.



Snap er niks meer vanAls je ziek bent, staat je hoofd niet naar daten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt ziek ben dan ben ik al blij als ik überhaupt mijjn afspraak kan afzeggen,

Een nieuwe maken staat dan ook niet echt op mijn prioriteitenlijstje dan.

Komt wel weer als ik beter ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven