Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil; ervaringen?

27-04-2015 16:48 999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt genoeg denk ik



Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) en ik wil er mee stoppen. Er zijn diverse redenen, die nu niet zo van toepassing zijn.



Waar ik benieuwd naar ben: wie is ook gestopt met de pil (na hoelang gebruik?) en wat zijn je ervaringen? (positief en negatief).
Alle reacties Link kopieren
Tea tree volgens mij had ik ergens gelezen dat dat weer niet goed was, maar zal er eens goed naar kijken thnks voor de tip. Ik heb last van Seborische exceem wat zich helaas voornamelijk op je gezicht en hoofdhuid laat zien...heel irritant en ik word er super onzeker van.



Ja die puistjes bleh....van veel hoor ik dat dat een jaartje duurt en het daarna weer normaal word.

Maar dat zal ook wel weer persoons afhankelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat apart dat jij juist een drogere huid krijgt Sweetsunny!



Wat mijn huid betreft, toen ik net stopte was het wel ineens veel vetter. Inmiddels lijkt het wel stabiel, maar ik heb nooit een super zuivere huid gehad, dus mee-eters hier en daar zullen er altijd wel blijven.



Afgelopen zaterdag kreeg ik na het eten ineens super erge buikpijn, in eerste instantie dacht ik dat het eten gewoon slecht gevallen was. Maar later ging het over naar buikpijn onderin mijn buik, wat nog het meeste weg had van menstruatiepijn. Zo erg dat ik er pijnstillers voor heb genomen. Dus ik dacht dat het nu zover was. Pas laat in de avond ging het over, maar nog altijd geen menstruatie.



Als ik jullie updates zo lees, bedenk ik me ineens dat ik ook bijna geen vage klachten meer heb na het stoppen met de pil zoals moeheid, hoofdpijn etc.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja miss, Mijn huid is over mijn hele lichaam echt droger. Wel puistjes, maar mijn voorhoofd is dan weer heel erg droog. Ik hoop wel dat dat over gaat want iedere dag smeren is aan mij niet besteed haha



Is het misschien je eisprong die je gevoeld hebt? De eerste keer duurde dat bij mij ook uren, in mijn rug vooral maar toch. En heel erg heftig, ik kon niet op of om. Deze keer (als het idd maandag avond was) viel het mee, even kramp in mijn buik, en dan alleen links...



Zou kunnen toch? Dan zou je over 2 weken voor het eerst ongesteld worden... Spannend!
Alle reacties Link kopieren
quote:edda8 schreef op 19 april 2016 @ 17:29:

ik ben gestopt met een zware pil al 2,5 week. ik voel me energieker dan nooit. Maar gedraag me echt als een bitch en ben overal boos over. Hoelang duurt het aanpassen??Hoi allen, hierbij een update zit nu op 7 weken vanaf laatste ongesteldheid. Ik slik zink en b vitamines altijd al. Laatste paar weken is energie omgeslagen naar extra vermoeidheid en veel slaap. Hebben jullie hiervan ook last of moet naar DA gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweetsunny schreef op 26 april 2016 @ 14:48:

Ja miss, precies 28 dagen... En tis maar wat je ongesteld noemt........ Echt mega weinig...... Smerig verhaal maar een mini tampon na 12 uur zit nog niet eens "vol".... Als ik alles bij elkaar optel had ik in de afgelopen 48 uur denk ik makkelijk met 1 mini gekunt maar dat is niet zo gezond maar qua volume... Dus maar overstappen als dat blijft....



Maar mijn gezicht zit wel vol mini puistjes... Grrrr....Oh dubbel
Alle reacties Link kopieren
Oh vervelend Edda, ik kan me niet herinneren dat mijn energie ineens omsloeg. Zou het niet ergens anders van kunnen komen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand nog meer last gehad van regelmatig hoofdpijn?



Ik heb bijna nooit last van hoofdpijn en als ik die al heb is het meestal na 30min weer over. Maar nu heb ik daar regelmatig last van zeg 1x in de week, ik moet gewoon gaan liggen en slapen om het weer de deur uit te sturen. Mijn werk lijd daar dus best wel een beetje onder. Aspirientje werken niet. Kan stoppen met de pil zoveel invloed hierop hebben?



Verder:

Mijn eerste ongesteldheid duurde 3 dagen (heerlijk ik ben 6 gewend).

Ben ik niet zo meer zo hoe moet ik dat noemen, mijn wil is de weg. Vind mijn partner erg prettig hahaha.

Zit ik onder de puitjes, ik lijk wel weer 16 :( :(

Heb ik geen tieten meer over.... :( :(

Geen opgeblazen buik meer gehad

Met andere dingen merk ik nog steeds geen verschil, hoop nog steeds dat mijn libido nog iets gaat doen, want anders kan ik net zo goed die pil weer gaan slikken en kunnen die vervelende condooms ook weer de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh orphan wat naar van je hoofdpijn! Ik heb sinds het stoppen juist geen hoofdpijn meer gehad. En dat terwijl ik daarvoor bijna iedere dag hoofdpijn had, ik dacht dat het bij mij hoorde. Het kan dus wel met je hormonen te maken hebben, misschien nog even doorzetten? Het kan zijn dat je overgevoelig bent voor iets in paracetamol/aspirine en dat je daardoor hoofdpijn als reactie krijgt, het gevolg is dat je denkt niks te merken aan de pijnstiller. Probeer eens voltarin, dat is diclofenac. Niet dagelijks slikken want het is super slecht voor je maag, maar als die werkt kan je naar de huisarts/apotheek om te kijken welke opties er voor je zijn?



Verder ik herken veel van wat je zegt! Het viel mijn vriendinnen nu op dat mijn borstel veel kleiner zijn geworden. Puistjes lijkt nu weer wat minder te worden (jeeej). Ik ben een stuk liever haha. Maar ook mijn Libido is niet heel erg toegenomen, wel al een beetje dus ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook nog niet opgeven hoor, maar als ik over een paar maanden de verschillen nog niet merk, zie ik niet in om zonder pil te blijven en elke keer naar winkel voor condooms te moeten. Diclofenac is wel een heel ander middel dan een simpele paracetamol. Met dat middel mag je toch helemaal geen auto rijden? Of haal ik nu iets door elkaar.



Even een rare vraag maar hoe merk je dat je libido is veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Haha nee met diclofenac mag je gewoon auto rijden het is net als ibuprofen het is een pijnstiller met ontstekingsremmende werking.



Ik merk het omdat ik nu vaker denk van hey, ik heb zin. Maar nog niet dermate veel vaker dat ik denk whooohoooooo :')
Alle reacties Link kopieren
29 dagen cyclus dit keer. Dus een dag langer...

Eens zien hoe het nu is. Tot nu toe wat minder krampen, maar of dat blijft is een tweede hahahaha
Ik heb nog 2 weken school en dan een week toetsen, als ik na die tijd nog niet ongesteld ben geworden ga ik maar eens naar de huisarts. Nu weinig tijd voor dus die paar weken maken dan ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Pak je tijd zharon, week meer of minder maakt ook niet uit
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niks. Had 2 weken geleden dus wel die enorme buikpijn en nu lijk ik ook wat meer puistjes te hebben, dus er gebeurt echt wel wat, maar nog altijd geen menstruatie. Denk niet dat het zin heeft om langs de ha te gaan, dus ik wacht het gewoon nog even af.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben een van de "Lucky few". Man weer een partij rugpijn... Zullen we ruilen? :')
Alle reacties Link kopieren
Haha, laat me nu dan eerst nog maar even "genieten". Mijn tijd komt ook wel weer...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Heb het hele topic doorgelezen omdat ik toch ook wel echt graag wil stoppen met de pil.

Ben aan de pil gegaan op m'n 12e ivm puistjes en heel erg last van zware ongesteldheid.

Paar keer veranderd van pil omdat ik last kreeg van tussentijdse bloedingen of m'n ongesteldheid pas stopte na speciale hormoon kuur om het te laten stoppen. Afgelopen 5 jaar aan de microgynon 50.



Ik wil nu stoppen omdat ik veel moe ben, onverklaarbare buikpijn heb, vaak hoofdpijn, weer veel last van ongesteldheid en laag libido.

Ben wel erg bang om weer puistjes te krijgen.



Zit te twijfelen of ik eerst helemaal stop en we condooms gaan gebruiken of gelijk aan een koperspiraal te gaan. Wilde eerst eigenlijk kijken hoe het zou zijn en dan mocht her echt slecht gaan met huid Bv voor lichtere pil te kiezen. Als het goed gaat een koperspiraal. Maar nu lees ik dat het soms wel een jaar of langer kan duren voor je ongesteld wordt en begreep dat het advies is om de spiraal tijdens de menstruatie te laten zetten.. En een jaar met condooms moet ik niet aan denken eerlijk gezegd.



Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik condooms. Sowieso omdat ik dat fijner vind dat de pil te slikken en een spiraal zetten moet ik nu even niet aan denken. Even gewoon niks
Wij gebruiken ook condooms. Ik vind ze eerlijk gezegd best kut, maar het hoort er nou eenmaal bij. Voordeel is dat je daarna geen rotzooi op hoeft te ruimen Spiraal moet ik persoonlijk ook echt niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier op dit moment gewoon aan de condooms...ja ook ik vind die dingen onhandig, je moet er toch weer rekening mee houden ondertussen omdoen, nou ja niet optimaal haha.



Koperspiraal heb ik geen seconde over nagedacht. heb ooit een mirena laten zetten, die pijn ga ik niet nog een keer door....



@sweetsuny zo een zware rugpijn..is dat tijdens je eisprong?

@MissW, nog steeds niet....op een geggevne moment wil je gewoon dat je menstruatie doorkomt, je wacht al een tijdje toch? Of haal ik jullie nu door elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hmm vooral condooms dus..

Zou het voor paar weken/maanden te doen vinden maar we willen over jaar of 2/3 toch wel kindjes. Dus nog zo lang aan condooms vind ik te lang. (En m'n vriend helemaal, maar die heeft wat mij betreft iets minder te zeggen.. Ik slik immers al jaren dagelijks hormonen ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik werd gek van de haaruitval, puistjes op mijn hoofd, vet haar en aankomen..

Ben dus weer met pil begonnen...
Alle reacties Link kopieren
@orphan_black Ja ik heb rond 7 september 2015 mijn laatste pil geslikt en ben sindsdien aan het wachten op mijn menstruatie (voel me af en toe weer net zo'n 12-jarig meisje dat bij elk "symptoom" zich afvraagt of het nu eindelijk komt :') ) maar ben idd wel benieuwd of ik het nog "doe".



@sweethome: ik gebruikte de pil destijds ook voor de puistjes, maar na het stoppen is het nooit meer zo erg teruggekomen als dat het was. Dus laat dat je vooral niet tegenhouden om te stoppen.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
@orphan de eerste keer bij de eisprong, tweede eisprong niet alleen even wat kramp in mijn buik, links. Dus ik weet precies welke eierstok actief is haha. En beide keren met de menstruatie 1 dag heftige rugpijn maar ik kan wel gewoon alles doen



Wel wat puistjes maar alweer een stuk minder dan een maand terug (yes), vet haar ach co washen doet wonderen. Tot nu toe geen reden om weer aan de pil te gaan!



Echt ik slik die troep van mijn levensdagen niet meer als het aan mij ligt. En mijn vriend ja ach dan moet ie maar rubbers kopen, vind hij niet erg gelukkig. Het is wel minder romantisch maar aan de andere kant, na de seks naar het toilet rennen of een handdoek tussen je benen is dat ook niet :')



Ach miss. Bij jou komt het vanzelf, rustig aan als je opgeblazen wordt, of knorrig dan merk je het vanzelf hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Dankje miss-W, fijn om te horen!



Denk toch maar naar de huisarts voor advies.. Al heb ik het idee dat ik soms wijzer wordt van internet dan van mijn huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven