Mode & Beauty alle pijlers

Primark

23-05-2016 19:28 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een dagje primark gepland!

Wat vinden jullie daar goed om te kopen?

Voor dochter vind ik meestal wel leuke dingen. Voor mezelf blijft het meestal beperkt tot t-shirts en accessoires.

Heeft iemand ervaring met de lingerie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Harry Potter sokken gekocht. Heel veel kinderkleding en een spijkerbroek voor mezelf. Die spijkerbroek heb ik gekocht om die slappe kwaliteit toch eens uit te proberen en tot mijn verbazing zit 'ie als gegoten. Ik ga er nog een paar kopen.

De hemdjes met een soort kanten randje en een borstondersteuningstoestand vind ik het fijnst als gewoon hemd onder een jurk.

Ik heb ook een Harry Potter pyjamabroek.



Voor mijn dochter van negen heb ik ook een paar shirts gekocht met pailletten. Als je naar boven wrijft staat er tekst en als je naar beneden wrijft staat er een afbeelding.

Zijn haar lievelingsshirts. Verder de goedkope t-shirts van een tafel. Zitten best leuke t-shirts bij.



Schoenen en tassen koop ik daar niet. Jassen ook niet. Als je het een beetje combineert met een mooie tas en goede schoenen vind ik het er helemaal niet goedkoop uitzien.



Voordeel is ook dat als ik eens op een zaterdag in de H&M ben dat ik het er zo heerlijk rustig en opgeruimd vind
Het Viva forum is papaja.
quote:Het-groepje schreef op 23 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Mijn lichaam komt het best uit in goedkope troep.
Nadeel vind ik dat veel shirtjes niet geschikt zijn voor lange Nederlandse vrouwen en zo lang ben ik nou ook weer niet. Maar de meeste shirtjes zijn te kort.
Alle reacties Link kopieren
De nagellak vind ik best goed.

Heb hier een potje van een duur merk van de parfumerie, 'bloddert' meteen af! Na een paar uur al!

Die van de primark blijft mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 23 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Mijn lichaam komt het best uit in goedkope troep. Wat jij beschrijft heb ik dus bij de bh's van Hunkemöller en de hema bijv Das wel handig voor je portemonnee.
Ik kom eens in de zoveel tijd bij de Primark. Lingerie durf ik niet aan, dus nooit geprobeerd.



Ik heb er niet zo heel veel gekocht, maar ik vind leuk rondkijken als ik er keer ben.



Ooit een sweater gekocht, waar ik nog steeds zo blij mee ben. Verder wat pyjama broekjes en oorbellen. Iemamd noemde het hier al. Sommige dingen lijken gelijk uit elkaar te gaan vallen en andere dingen zijn weer prima kwaliteit voor de prijs die je ervoor betaald.



Ik wil binnenkort ook weer kijken of ze iets leuks voor de zomer hebben.



Ik boycotte Primark vroeger ook, tot ik ooit las dat boycotten ook niet de optie is. De vrouwen raken werkloos en belanden in de prostitutie. Tja, wat vind ik erger, ik weet het niet.



De H&M is overigens ook geen garantie voor betere arbeidsomstandigheden. Ook zij hebben al slecht in het nieuws gestaan.
quote:Het-groepje schreef op 23 mei 2016 @ 20:22:

[...]



Wat jij beschrijft heb ik dus bij de bh's van Hunkemöller en de hema bijv Ik heb twee keer bh gekocht bij de Hunkemöller, beide keren na 1 keer dragen weggegooid. Wat zaten die dingen kut. Zonde van mijn geld. Ik doe het niet meer, lingerie bij de Hunkemöller.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bh van de primark (75D), heeft me 7,50 euro gekost en ben er nog steeds super blij mee. Ik heb 'm nu al een aantal jaren en hij begint nu pas wat slapper te worden. Bh's uit die tijd die ik bij de hunkemöller heb gekocht (30-35 euro) zijn inmiddels allang niet meer mooi.



Maar uit principe kom ik er niet vaak. Ik ben arme student, dus soms komt het wel mooi uit, maar als ik een baan heb ga ik er sowieso niets meer kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft ook aardig ondergoed op het moment hoor, voor minder dan de primark, en de kwaliteit is prima. Hetgene wat ik daar ooit heb gekocht en wat ik hield, heb ik nog steeds. Ik heb nog een beha uit 2011 en die ziet er nog perfect uit. Een jaar later een elastisch shapewear broekje, ook nog perfect passend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:clemance schreef op 23 mei 2016 @ 20:32:

[...]





Is echt zo
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 23 mei 2016 @ 19:37:

Primark verkoopt dagkleding. Na een dag dragen is het rijp voor de prullenbak.

Geen last van, heb nog shirts in de kadt liggen die al vaak gewassen zijn en nog zijn ze goed.



Binnenkort maar weer eens heen om wat spul in te slaan voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:therealarya schreef op 23 mei 2016 @ 20:22:

Tja goedkoop of duur zegt helemaal niks over de omstandigheden van de medewerkers in de textielindustrie. Primark probeert ook aan het image te werken :

http://www.primark.com/nl ... -for-sustainable-textilesKlopt dat dure kleding geen garantie biedt voor maarschappelijk verantwoord ondernemen, maar iedereen snapt dat met de prijzen van Primark het niet verantwoord kan zijn. Echt, ga zelf lekker 70 uur per week werken onder bizar slechte omstandigheden als je het niet belangrijk vindt. Als je dat niet wilt, doe anderen dat dan ook niet bewust aan...
quote:sophiax schreef op 24 mei 2016 @ 00:09:

[...]





Klopt dat dure kleding geen garantie biedt voor maarschappelijk verantwoord ondernemen, maar iedereen snapt dat met de prijzen van Primark het niet verantwoord kan zijn. Echt, ga zelf lekker 70 uur per week werken onder bizar slechte omstandigheden als je het niet belangrijk vindt. Als je dat niet wilt, doe anderen dat dan ook niet bewust aan...

Beter 70 uur per week werken in bizarre omstandigheden dan je kinderen dood laten verhongeren.



Ik koop soms wel eens bij de primark, de babykleding vind ik goede kwaliteit en ook alles wat ik voor mijzelf heb gehaald gaat al maanden mee.
De sokken en pyjamabroeken zijn ideaal en zitten na een jaar nog steeds heerlijk. Verder veel shirts gehaald die ik wekelijks draag en eigenlijk is er maar eentje die echt lelijk begint te worden. Verder koop ik daar ook mijn haarelastiekjes en knipjes, kost echt geen hol en ben ook erg blij met mijn verzameling zonnebrillen van 2,50€.



Lingerie nog niet geprobeerd, durfde de onderbroeken en bh's niet te halen, maar misschien moet ik na de bovenstaande positieve verhalen erover het toch nog even een kansje geven ;)

De schoenen daar hebben mijn maat niet (heb een tussenmaat), dus die zal ik daar nooit halen ondanks de leuke modellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de bootcut en straight spijkerbroeken heel fijn. Meestal ook mooie wassingen.



Pyama's, nachthemden en badjassen zijn goed. Het is een tijd geleden dat ik er bh's heb gekocht, maar die waren toen heel fijn. Slips en boxers vind ik nooit hoog genoeg, dus die koop ik er niet.



Wat ik echt superfijn vind, zijn de microfibre sneakersokken. Sluiten perfect aan, zweten niet en heel fijn glad stofje. Ene keer hebben ze ze in neonkleuren, dan in zwart met neonrandje of zwart met ander randje. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Er is net een Primark in mijn woonplaats geopend, dus ik zal daar nog vaak komen. Je kunt vanzelf wel zien wat een beetje goed zal blijven of niet. Ik heb er van de winter een aantal mooie vesten gekocht, blijven ook mooi. Broeken passen vaak net niet. Maar dat zal aan mijn model liggen Maar schoenen en tassen kan ik er altijd wel vinden. Laatst voor mijn zoon een jeans met gaten gekocht, echt een superbroek. Maar er hangen ook veel dingen die ik nog niet gratis zou willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gekocht:

- sneakersokken

- sokken

- bh en slip

- sokjes voor dochter

- strandjurk

- oorbellen

- toilettas



Kleding voor mij heb ik niet echt mijn zin gevonden. Ofwel zie je dat de kwaliteit niet denderend is ofwel is het toch niet zo mijn smaak.

Bh en slip zijn om uit te proberen. Hopelijk blijft ie goed zitten.

Voor kinderen was er wel veel maar mijn dochter heeft meer dan genoeg kleding. Die heeft echt niks nieuw meer nodig.



De drukte viel mee zo op een dinsdag maar echt rustig was het toch niet hoor. Ik heb wel alles goed kunnen bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er vanalles. Alleen de sport broeken slijten snel. Maar genoeg dingen die prima blijven na vaak wassen. Shirts, broeken blousjes .En een hele fijne jas.En aangezien ik beugel bh's afschuwelijk vind. Verkopen ze daar leuke zonder beugel. Alleen afgelopen zaterdag zag ik ze niet hangen. Alleen bij 1 bh die begin na bijna een jaar wassen wel slecht te worden. Maar de rest nog steeds prima
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 mei 2016 @ 22:21:

Lidl heeft ook aardig ondergoed op het moment hoor, voor minder dan de primark, en de kwaliteit is prima. Hetgene wat ik daar ooit heb gekocht en wat ik hield, heb ik nog steeds. Ik heb nog een beha uit 2011 en die ziet er nog perfect uit. Een jaar later een elastisch shapewear broekje, ook nog perfect passend.Ik kan een bh vaak niet eens een jaar aan zonder dat de beugels eruit komen. Als ik ze vaak draag nog veel eerder, laat staan 5 jaar
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
- Basic shirts en hemdjes, ik kies zelf altijd voor minstens 95 % katoen (kun je in het etiketje vinden). Gaan best lang mee!

- Sjaaltjes

- Linnen tasjes, leuk voor het boodschappen doen.

- Haarelastiekjes
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 24 mei 2016 @ 00:09:

[...]





Klopt dat dure kleding geen garantie biedt voor maarschappelijk verantwoord ondernemen, maar iedereen snapt dat met de prijzen van Primark het niet verantwoord kan zijn. Echt, ga zelf lekker 70 uur per week werken onder bizar slechte omstandigheden als je het niet belangrijk vindt. Als je dat niet wilt, doe anderen dat dan ook niet bewust aan...



Merkkleding betaal je alleen voor het merk.

Zo heb ik een g star spijkerbroek die na 2x wassen als niet meer mooi was. Heb er wel 120 euro voor betaald. Zo heb ik spijkerbroeken van 25/30 euro en die blijven wel mooi. Goedkoop zegt helemaal niks.

En die spijkerbroeken worden voor een paar euro gemaakt,was pas nog zo'n fabriek op tv. En ze lachten erom wat wij hier betalen voor merk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 25 mei 2016 @ 10:47:

[...]





Merkkleding betaal je alleen voor het merk.

Zo heb ik een g star spijkerbroek die na 2x wassen als niet meer mooi was. Heb er wel 120 euro voor betaald. Zo heb ik spijkerbroeken van 25/30 euro en die blijven wel mooi. Goedkoop zegt helemaal niks.

En die spijkerbroeken worden voor een paar euro gemaakt,was pas nog zo'n fabriek op tv. En ze lachten erom wat wij hier betalen voor merk.Misschien goed om niet alle merken over één kam te scheren? Zoals ik zelf zeg in de tekst die je quote zijn dure kleren geen garantie voor duurzaam ondernemen. Gelukkig zijn er ook merken die daar wel oog voor hebben. Iedereen kan verzinnen dat als je een t-shirt koopt voor €4, dat dat gemaakt is onder omstandigheden die wij niet acceptabel vinden. Ik vind het nogal gek dat mensen lopen te zeuren over werkomstandigheden hier terwijl ze bewust meewerken aan erbarmelijke, slavernij-achtige omstandigheden elders. En ja, daar zijn wij verantwoordelijk voor. De consument bepaalt namelijk. Als wij dit soort troep niet kopen, dan wordt het niet geproduceerd. Als consument heb je nou eenmaal de macht om te eisen dat dit soort praktijken stopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 23 mei 2016 @ 19:37:

Nooit geweest en niet van plan om ooit naar toe te gaan. Dat pubermeisjes met weinig kleedgeld daar komen snap ik best, maar als volwassen vrouw bewust meewerken aan dit soort praktijken? Bij dure merken heb je ook geen garantie over de wijze waarop het artikel geproduceerd is, maar bij zulke bedragen weet je zeker dat de omstandigheden waaronder het geproduceerd is belabberd zijn.



Helemaal met je eens. Primark; de plofkip onder de winkelketens.

En dan zijn er ook nog mensen die zeggen dat ze nu eenmaal niet meer kunnen betalen. Meestal onzin want waarom heb je 26 broeken in je kast nodig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 24 mei 2016 @ 00:15:

[...]



Beter 70 uur per week werken in bizarre omstandigheden dan je kinderen dood laten verhongeren.



Ik koop soms wel eens bij de primark, de babykleding vind ik goede kwaliteit en ook alles wat ik voor mijzelf heb gehaald gaat al maanden mee.Tja, en zo lul je wat krom is weer recht en verandert er nooit iets. Maakt niet uit joh, jij hebt lekker je kast vol liggen toch triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 25 mei 2016 @ 14:34:

[...]





Misschien goed om niet alle merken over één kam te scheren? Zoals ik zelf zeg in de tekst die je quote zijn dure kleren geen garantie voor duurzaam ondernemen. Gelukkig zijn er ook merken die daar wel oog voor hebben. Iedereen kan verzinnen dat als je een t-shirt koopt voor €4, dat dat gemaakt is onder omstandigheden die wij niet acceptabel vinden. Ik vind het nogal gek dat mensen lopen te zeuren over werkomstandigheden hier terwijl ze bewust meewerken aan erbarmelijke, slavernij-achtige omstandigheden elders. En ja, daar zijn wij verantwoordelijk voor. De consument bepaalt namelijk. Als wij dit soort troep niet kopen, dan wordt het niet geproduceerd. Als consument heb je nou eenmaal de macht om te eisen dat dit soort praktijken stopt.In die fabriek werden de spijkerbroeken gemaakt voor 6 euro, ook voor de dure merken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven