Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Was lekker. In bad een aflevering van Netflix-serie gekeken. Daarna in pyama beneden aan eettafel aangeschoven.
Heerlijk Troetel, en wat fijn dat je man ook al zo vroeg thuis is. Voor zessen komt hij niet thuis, behalve soms op vrijdag. Vandaag pas kwart voor 7.
Alle reacties Link kopieren
Marlye, wat een narigheid dat het zo tegenvalt. Het verbaast mij ook niet zo dat je galblaas zo ontstoken was, gezien de vele pijn die je eraan had. Dat moet genezen natuurlijk. Probeer je er maar even aan over te geven en je niet groot te houden maar gewoon om pijnstilling te vragen indien nodig. Dan herstel je het snelst. En geen zorgen maken over thuis; mannen kunnen ook wel wat als het er echt op aankomt



Leighton, alweer op vakantie, wat lekker joh! Zit je in het land waar je naartoe overweegt te emigreren? goed voorproefje van het weer dan in elk geval ik kan helemaal niet tegen zoveel warmte. Maar het weer nu in Nederland is wel weer het andere uiterste... ;-(



Troetel, wat lekker dat je man al zo vroeg thuis was zodat jij even lekker relaxed in bad kon.



Hier ook het vakantiegeld vandaag binnen! het voelt toch altijd als een extraatje, als is het wanneer je het nuchter bekijkt gewoon een deel van je loon dat in één keer wordt uitgekeerd natuurlijk. Het meeste is overgeboekt naar de spaarrekening hier, maar misschien ga ik ook nog wel wat geld spenderen aan iets leuks voor mezelf.



Lijstje (drukke dag...)

Ontbijt: yoghurt met muesli, banaan, blauwe bessen en frambozen

tussendoor: appel

lunch: grote volkoren pistolet met zaden met hummus en komkommer, halve paprika, worteltjes, cherrytomaten

tussendoor: paar pepermuntjes (nogal veel knoflook in de hummus, ha ha ha )

avondeten: restje krieltjessalade met sperziebonen, asperges, mosterddressing en gegrilde halloumi van gisteren
Alle reacties Link kopieren
oh, momo, ik lees nu pas over je zoon. wat sneu, zo'n val! je hebt m vast lekker verwend. moesten jullie naar de EHBO om te checken voor breuken etc, of viel het mee?



finjie, even doorbijten met je minder interessante vakken dan maar. knap van je hoor, een opleiding naast al het andere op je bordje. hoe is het met je man? spreken jullie elkaar dagelijks?



kimmeling, ik vind ook dat je erg weinig eet. zou echt wat gezonde tussendoortjes toevoegen als ik jou was, of anders een groter ontbijt en grotere lunch nemen.
Alle reacties Link kopieren
Marlye, beterschap!! Wat erg zoveel pijn, hopelijk wordt het snel iets minder.



Troetel, klinkt heerlijk, jouw relaxmiddag!!



Leighton, ben jaloers op je! Al jouw vakanties klinken zo heerlijk.



Momo, beterschap voor je zoon! Is de pijn minder geworden of heeft hij er de hele tijd last van?



Gember, fijn hè, zo'n "extraatje"?



Mijn "wond" van de verstandskies is gelukkig niet meer ontstoken en ik heb het idee dat het eindelijk aan het genezen is. Zó fijn, want eten is voor mij echt een rustmoment en ik baal als eten niet goed lukt. Ik kan alles nu gewoon eten, al durf ik echt hard eten nog niet te eten. De snee loopt namelijk langs mijn normale kies nog een beetje en die kies is dus ook nog best gevoelig. Ik ga de komende weken allerlei leuke dingen doen, daar kijk ik echt naar uit!



Vandaag ff geen eetlijstje, want het was nogal raar, random enzo. Morgen beter.



Ook al post ik niet veel, ik lees hier wel regelmatig mee. Vind het nog steeds leuk om te weten hoe het allemaal met jullie gaat.
Ik ben thuis! Met een flinke stapel oxicodon en diclofenac ,maar ik ben thuis. Nog veel pijn en een héle blauwe buik maar dat mag de pret niet drukken.
Marlye, fijn om te horen, nu maar goed bijkomen!
Alle reacties Link kopieren
Marlye, wat fijn dat je thuis bent!! Ik hoop echt voor je dat de pijn snel minder is.



Vandaag poging tot wat gezonder eten.



Ontbijt: Bakje griekse yoghurt (beetje karig, maar had haast)

Tussendoor: Pakje chocolade soyamelk, klein bakje italiaanse salade

Lunch: 3 kleine tarweboterhammen met zeezout boter

Tussendoor: Waarschijnlijk druiven en een nootjesmix (Pecan, macadamia, amandel en cashew)

Diner: Pasta met zongedroogde tomaten saus, fijngesneden roerbakgroente en geraspte kaas

Tussendoor: Denk een mini Magnum, zo goddelijk Denk de roze (framboos/chocola)



Drinken: 400 ml water met Carvan Cevitam go aardbei. Straks denk ik een kan English Tea Shop white tea, of misschien de japanse groene thee van dat merk



Over thee gesproken: Ik drink veel soorten thee heel graag. Ik vond van lipton green tea citrus erg lekker! Dan wel die in een piramidezakje. Ik wist niet dat er echt smaakverschil in zat, maar ik had dus een keer een ander doosje gekocht en daar zaten ineens normale theezakjes in en die vond ik minder lekker. Misschien was dat een oudere of nieuwe variant ofzo, kan ook.

Wat ik de laatste tijd vaak drink en goddelijk vind: Pukka three cinnamon tea met holland and barrett acacia honing erin.

Losse thee vind ik ook lekker, maar dat vind ik meestal teveel moeite.
Alle reacties Link kopieren
@marlye : fijn dat je thuis bent! Laat je maar goed verzorgen.



@gember: leuk, vakantiegeld! Weet je al wat je er mee gaat kopen?



Hier weer leuk dagje. Voormiddag les. Namiddag geshopt (ja weeral *bloos* zou niet mogen maar ach wil ook af&toe iets voor mezelf), betalingen gedaan, gras afgereden, beetje in de zon gezeten, gestudeerd. Nu net kindjes van school gehaald, we zitten in de tuin.



Lijstje:

O: cracker met kaas&tomaat

T: blikje cocktailworstjes

L: slaatje met hamblokjes en goji bessen

T: half bakje aardbeien

D: macaroni met kaas&ham

T: geen idee nog
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Marlye, fijn dat je thuis bent. Lekker thuis laten knuffelen door de meiden.

En neem de tijd om het rustig aan te doen he!?



Gebruikersnaam, fijn je weer te lezen. Je schrijft altijd zo heerlijk vrij en vrolijk. Ik heb het idee dat het stukken beter met je gaat dan in de periode dat je begon met schrijven in dit topic. Klopt dat?



Finjie, heb je tijdens het shoppen ook echt gekocht? Of meer gekeken. Natuurlijk mag jij jezelf verwennen. En je man en je kinderen genieten ook van een mama die goed voor zichzelf zorgt. En jijzelf uiteraard ook.



Pannekoekje, vakantiegeld is fijn he. Doet ons allemaal goed. Dat hoor en zie en lees ik overal.

Hier is het ook binnen. Doorgesluisd naar andere rekening. Mag niet worden uitgegeven aan ongein. Kunnen we goed gebruiken.



Vandaag een emotionele dag. Heb ik soms. Ben weer moe. Voel de spanning ook weer in nek/schouders/rug. Dat is echt mijn zone die mij laat weten dat het tijd is om het goed voor mezelf zorgen weer snel op te pakken.

In eigen tijd ben ik zo nu en dan emotioneel. In andermans tijd ben ik een bikkel en ga ik met verheven hoofd door en door en door. Zo ben ik. En dat is niet altijd de slimste aanpak merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb zo'n tricot broek gekocht. Met zwart witte print. Kan je bij veel dragen. Kon die voor 15 euro niet laten liggen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
En helemaal hip deze zomer, want zie ze nu veel.



Dus toch een stiekeme fashionista.
Alle reacties Link kopieren
Haha t verbaast mij ook! Maar ze zagen er gewoon zo gemakkelijk uit! En da's wel ik!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Finjie, volgens mij zitten dat soort broeken super lekker of niet? Zou ik toch ook maar eens moeten proberen dan.



Troetel, dankjewel! Ik vind dat echt een heel lief compliment.

Zorg je wel goed voor jezelf? Ik vind het zelf ook moeilijk hoor, om het aan te geven als iets niet goed gaat.



Het gaat met mij wel beter inderdaad, maar er is wel iets waar ik tegenaan loop. Misschien kunnen jullie mij helpen met inzicht?

Mijn probleem is: Ik voel me vaak eenzaam. Bijna al mijn vrienden en familie wonen een heel eind van mij vandaan en ik merk dat ik contact mis. Vooral doordeweeks dus. Dat je gewoon even gezellig ergens een paar uurtjes langs gaat. Of mensen die uit zichzelf wat regelmatiger contact met je opnemen.

Ik ben al speciaal lid geworden van een club hier in de buurt om ook hier meer contacten te krijgen. Nu is dat wel gelukt, maar het probleem is dat die mensen bijvoorbeeld studeren in een andere stad of zelf erg druk zijn.

-Spreken jullie vaak doordeweeks af? En in het weekend?

-Hoeveel behoefte hebben jullie aan contact met vrienden/familie?

Ik vraag me namelijk af wat normaal is.

Het voelt voor mij zo opgesloten om afhankelijk te zijn van het weekend en dat ook nog eens weken van te voren moet worden vastgelegd.
Tja wat is normaal? Ik niet denk ik, ik ben een echte einzelgänger bij eigen keuze, naast familie weinig sociale contacten. Zie familie ook niet wekelijks. Door de week zeker niet, dan heb ik mijn energie voor mijn werk nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam, in mijn beleving hangt wat 'normaal' is in dit opzicht heel erg af van levensfase. De overgang van de ene levensfase naar de andere is vaak best lastig. Ik sprak in mijn studententijd veel vaker en makkelijker met mensen door de week af. Nu veel meer in het weekend. Het hangt er vaak ook erg vanaf of je vooral vrienden hebt met een relatie of ook alleenstaanden. Die laatste zijn vaak wat flexibeler is mijn ervaring in het afspreken.

Een andere grote factor vond ik de periode dat mensen in mijn omgeving aan kinderen begonnen. Ineens bleek het veel moeilijker om met vriendinnen die ik voorheen vaak zag nog een afspraak te plannen (zelfs in het weekend).

Nu heb ik zelf een drukke baan en merk ik dat ik ook liever voornamelijk in het weekend afspreek, omdat ik door de week gewoon moe ben 's avonds. Het overkomt me nu regelmatig dat een vriendin en ik een afspraak proberen te maken en dat inderdaad de eerstvolgende mogelijkheid om elkaar te zien pas over zes weken is. Dat leggen we dan vast en dan maken we er echt een fijne afspraak van. Ik geloof dat mijn vrienden er ook zo in staan. En ik denk ook dat het een fase is die weer kan veranderen als hun kinderen groter en zelfstandiger worden.

Mijn tip zou zijn (maar makkelijker gezegd dan gedaan) is om te leren je comfortabel te voelen met alleen zijn. Dan is een leuke afspraak een bonus, maar niet iets waarvan je per se afhankelijk bent om je eenzaamheid te bestrijden.
Gebruikersnaam, ik kan je wel inzage geven in hoe wij er in staan, echter dat is niet per definitie de gangbare manier voor ieder ander.



Wij zijn een beetje "apart" daarin.

Wij hebben beiden banen waarin hektiek en communicatie met mensen een hele grote rol speelt. Na een werkdag/ in eigen tijd merken wij beiden dat we die communicatie met anderen graag op een laag pitje schalen.

Met andere woorden, wij onderhouden wel sociale contacten echter niet zozeer actief.



We hebben het fijn met zijn 3, genieten van de tijd samen en merken dat we contacten niet zo hard nastreven dan menig ander.



Ook ligt ons dagritme anders dan bij veel andere gezinnen. Vroeg uit de veren en daarom vroeg naar bed. Slaap echt hard nodig.



We zijn als gezin zeer op onszelf en zijn niet van de theekransjes met buren. We hebben beiden beste vrienden en ruimen daar eens in de zoveel tijd afzonderlijk van elkaar tijd voor vrij.



Familie hebben we ook, daarmee hebben we contact echter niet zeer intensief. Geen behoefte aan zeer intensieve contacten.



Ik kan me voorstellen dat jij, als jij die contacten wel nastreeft, het moeilijk vind als je familie ver weg woont. Wij zouden familie niet te dichtbij willen hebben.



Overigens.....op een vrije dag in mijn uppie......trek ik me liever in mijn eentje terug in mijn huis om mijn ding te doen dan dat ik er op uit wil.

Spaarzaam moment van me-time geniet ik dan pas echt van als ik op mezelf ben.
Shoppen doe ik ook graag alleen.

Ik laad het best op als ik alleen ben.
In studententijd en vrijgezellentijd hing ik overal en nergens uit. Thuis zijn........ gebeurde weinig. Altijd op pad, altijd in de weer. Veel afspraken met Jan en alleman zowel individueel als met groepen vrienden.
Alle reacties Link kopieren
zo te horen lijken wij wel een beetje op elkaar dan Troetel. Heel herkenbaar wat je schrijft
Gebruikersnaam is het ook niet een beetje een levensfase? Ik merk dat ik, sinds ik kinderen heb, minder door de week afspreek. Eigenlijk nog maar heel weinig. En de weekenden moeten echt worden gepland inderdaad. Maar wat ik nu wel vaak doe is op doordeweekse dagen met vriendinnen en de kinderen iets ondernemen. Dan spreek je elkaar weer wat vaker. Mijn ouders wonen vlakbij en die zie ik vaak. Zeker 2 à 3 keer per week. Soms wel 5 of 6 keer. Vaak wel kort, maar toch. Maar wat naar dat je je eenzaam voelt. Ik weet ook niet zo goed wat je daarmee moet...



Vanavond lekker gewinkeld met man, hij moest nieuwe shirts, polo's en overhemden. Goed geslaagd! Zelf ook nog een leuk shirtje gekocht. Veel van die broeken gezien, lijken me heerlijk zitten!



O: boterham met kaas

T: druiven

L: boterham met pindakaas

T: waterijsje

D: burrito met kip en sla

T: rabarbervlaai en latte macchiato
Gebruikersnaam, ik mis het ook weleens. Nu ben ik op zich erg graag alleen, maar sinds ik niet meer werk merk ik dat je dan toch al wel snel een soort kluizenaar wordt. En dan mis ik ook weleens even een snel praatje en bakkie koffie zomaar tussendoor. Nu heb ik wel vrienden hoor, maar ook een aantal ver weg. Afspreken wordt daardoor lastiger en moet altijd gepland worden. Zeker omdat ik zelf ook niet ver kan autorijden ben ik daarin ook nog eens vreselijk afhankelijk. En iedereen werkt natuurlijk gewoon.

Dus ja, ik voel me ook weleens een tikkie eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
Even uit mijn leesstand voor de vraag van gebruikersnaam!

Ik ben nooit het type geweest voor een grote vrienden- en kennissenkring. Had en heb altijd een paar hele goede vriendinnen, die steunen bij vreugde en verdriet. Daarnaast altijd een teamsport gedaan dus 1 doordeweekse avond trainen en op zondag competitie (en daarna nog wat drinken). Paar keer per jaar met team op pad.

Studententijd: veel afspreken met vriendinnen of met huisgenoten koken etc. Niet elke avond, maar de meeste toch wel. In het weekend bij man-toen-nog-vriend.

Daarna: na afstuderen zijn vriendinnen en ik door de hele provincie heen gaan wonen. Man en ik gaan samenwonen in een stad waar we weinig mensen kennen. Doordeweeks sporten we beiden 1 avond. Verder thuis, beide lange werkdagen. Alle familie en goede vrienden wonen op 45-60 min rijden dus dat doe je ook niet op een woensdagavond.

Met vriendinnen spreken we elke 4-6 weken af. Vaker halen we niet: eentje werkt in de zorg, eentje lat met haar vriend die 150km van haar vandaan woont, enz. Vrienden van man wisselt: de een zien we bijna wekelijks, een ander ook maar eens in de paar maanden. Familie: dan 3-4 weken niet en dan weer 3 weken elk weekend.

Klinkt triest zo zeg! Ik zou vriendinnen best vaker willen zien, maar dan gaat het ten koste van de tijd met man en meisjes samen en die is me ook dierbaar. Volgens mij is dat het dilemma waar iedereen mee zit in mijn omgeving : jonge werkende ouders die in de spaarzame vrije tijd een balans zoeken tussen huishouden, sporten, tijd voor jezelf, tijd voor het gezin, tijd voor familie en tijd voor vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Gizzmo, daar heb je een punt. Ik werk natuurlijk ook maar parttime en hou voor mijn gevoel daar teveel vrije tijd mee over. Het liefst zou ik nog 1 dag extra werken, maar dat is op mijn werk helaas niet mogelijk. Ik heb op mijn werk in ieder geval wel al aangegeven dat ik meer zou willen werken, mocht dat in de toekomst wel mogelijk zijn.



Gember, dat klopt inderdaad! Ik moet er meer vrede mee hebben als ik tijd alleen moet doorbrengen. De manier waarop is inderdaad nog wel een vraag. Heb last van een slecht zelfbeeld en slechte concentratie. Ben wel al aan het werk om beter over mijzelf te gaan denken. Waarschijnlijk staan mensen dan ook meer open voor mij, want met een slecht zelfbeeld heb ik natuurlijk wel een gesloten houding.

Van de levensfase klopt ook. Ik zit nu in een fase waar veel mensen bezig zijn met afstuderen en werk zoeken en dus overal in het land wonen en niet veel geld hebben om te reizen.



Troetel, met zo'n drukke baan en ook nog een kind kan ik me voorstellen dat je behoefte hebt aan rust! Sommige familie zou ik inderdaad ook niet te dicht in de buurt willen hebben. maar ik vind het jammer dat ik familie maar 1x in de 2 maanden ofzo zie.



Momo, bedankt voor je lieve reactie. Fijn dat je ouders dichtbij wonen zeg en dat je vaak wat afspreekt met vriendinnen en de kinderen. Het is inderdaad ook een beetje de vrijheid wat ik mis. Soms heb ik bijvoorbeeld zin om bij iemand langs te gaan en dan kan het eindelijk en dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin meer, haha. Mijn vriend en ik willen geen kinderen, dus die fase komt bij ons helaas waarschijnlijk niet. Kan me voorstellen dat dat een fase kan zijn met meer leuke contacten.

Jouw winkeldag klinkt leuk! Lekker eetlijstje heb je ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven