Mode & Beauty alle pijlers

Klitten

25-05-2016 17:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi



Sinds een aantal maanden weet ik dat ik een allergie heb voor het schuimende element in shampoo. Dus ik kan nu alleen nog heel milde shampoos gebruiken. Het resultaat: ik heb echt heel erg klitten in mijn haar. Als ik olie o.i.d. gebruik dan wordt mijn haar heel vettig, wat met de milde shampoo lastig is om eruit te krijgen.

Is er iemand die tips en/of ervaringen heeft voor een niet-vette conditioner?
Ik heb lang fijn krullend haar. Ik gebruik de producten van Leonor Greyl, het is alleen wel erg duur. Werkt bij mij wel erg goed.
Ik ben ook groot fan van de tangle teezer. Verder vind ik de sprays van gliss kur goed helpen tegen klitten maar daar zitten wel siliconen in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze conditioner:



https://www.kruidvat.nl/s ... lit-conditioner/p/2099588



bevat geen siliconen
https://s.s-bol.com/imgba ... /4/8/9200000005178426.jpg



Sinds ik deze leave-in conditioner gebruik kan ik onder de douche klitloos mijn haren uitkammen . Zeer prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 25 mei 2016 @ 20:15:

Het "schuimende" element? Sofinummer Laureth Sulfate?

Er zijn zovele goede biologische shampoos en conditioners op de markt die deze kankerverwekkende stof niet als hun hoofdingrediënt hebben.Het is niet kankerverwekkend. Heb er voor de zekerheid mijn verzamelbestandje op nageslagen (werk op een lab). Maar in mijn weten is het alleen in vaste vorm schadelijk voor je, het is namelijk een heel fijn poeder dat je longen kapot maakt als je het inademt. Daarom wordt dat ook bijna niet meer verkocht als poeder maar meestal als een oplossing. Je poetst er zelfs je tanden mee.
Alle reacties Link kopieren
OT: heb je niet 'gewoon' gespleten haarpunten waardoor het gaat klitten? Dat is bij mij meestal het geval als het gaat klitten, maar gebruik niet die shampoo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 18:41:

[...]



Dat ligt echt aan je haar. Een druppeltje geeft bij mij al vette slierten.



Hier ook, ik heb een dikke bos halflang fijn haar, vette wortels, droge lengtes.

Maar veel conditioners/olies krijg ik er amper uitgewassen, dan loop ik een week met vies haar

Gliss Kur is hier trouwens ook zo'n drama, dat krijg ik er amper uit.



Ben sinds kort wel helemaal verliefd op deze leave in, toevallig gevonden bij AH. M'n haar wordt er niet vet van maar wel heerlijk zacht en hij ruikt de eerste vijf minuten naar snoepjes







Als gewone conditioner vind ik deze wel een fijne:



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven