Dagje Eindhoven, welke winkels en restaurants??

25-05-2016 16:48 44 berichten
Zaterdag wil ik een dagje naar Eindhoven. Een bezoek aan het Van Abbemuseum staat op het programma en daarna wil ik gaan shoppen.

Wie weet leuke winkels in Eindhoven? Ben meest geinteresseerd in mooie tassen en woonwinkels.

Daarna wil ik nog ergens een hapje gaan eten. Wat zijn fijne restaurants / eetcafees? Niet al te duur, maar ook geen vreetschuurgebeuren. Ooit (zeker wel 10 jaar geleden) heb ik bij toeval gegeten in een restaurantje dat heel veel leek op een boekenwinkel?? In ieder geval stonden er wanden met volle boekenkasten. Erg leuke ambiance en het eten was ook goed. Iemand een idee welk restaurant dat was en of het nog bestaat?



Andere tips zijn ook van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Si Senor en Que Pasa. Twee tapasrestaurantjes op de Dommelstraat. Zoooo lekker!

Of Sizzeling op het Stationsplein. Ook lekker. Wel vaak druk, dus van te voren reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Om te winkelen de Bergen en Strijp-S inderdaad.

Om te eten zou ik Calypso aanraden (op Stratums Eind). Zit er nog niet zo lang en je kunt er ontbijten, lunchen en dineren. Ik vind het echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als je een leuke woonwinkel zoekt. Tegenover boekenwinkel van Pierre zit een vrije nieuwe winkel, ik weet niet hoe die heet, waar ze echt heel leuke dingen verkopen. Beetje vintage-achtig.
Alle reacties Link kopieren
Woonwinkel heet Home Stock, geweldig leuke dingen hebben ze daar!!



Qua restaurants sluit ik me aan bij Cooks en Ons. Daar in de buurt zit ook een saladebar PIT040, kun je superlekker lunchen. Ook in die hoek: restaurant Vintage. Voor lekkere tapas: Señora Rosa
Alle reacties Link kopieren
Bij de oude danssalon had ik laatst heel lekker geluncht.

Op het wilhelminaplein zit the Prince. Soort tapas maar dan ook met wat andere gerechten (dus niet alleen Spaans). Ik heb dat vaak heel lekker gegeten, maar de laatste keer viel het me tegen.



Winkels zijn redelijk standaard eigenlijk. Ik mis in Eindhoven wat leuke boetiekjes.

Van Abben vind ik btw echt het sufste museum waar ik ooit ben geweest (en ik ga graag naar musea)
Deense Kroon voor leuke kleding en interieur spulletjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook nog bij Piet Hein Eek langs gaan. Is een werkplaats, winkel, en soort galerie ineen. En er zit een restaurant bij.
quote:carrie-bradshaw schreef op 25 mei 2016 @ 17:33:

[...]





De wok of Javaans eetcafe?



De wok, was sowieso al niet mijn idee om daar heen te gaan maar durf het nu helemaal niet meer aan.



Is wel alweer een jaar of 3 geleden weet niet hoe het nu is.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vanostassenenkoffers.nl/winkels/eindhoven
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 25 mei 2016 @ 22:13:

[...]





De wok, was sowieso al niet mijn idee om daar heen te gaan maar durf het nu helemaal niet meer aan.



Is wel alweer een jaar of 3 geleden weet niet hoe het nu is.Echt ja?!? Wij komen er echt al jáááren. Meestal wel 1x per maand . Ik vind de kwaliteit echt super goed en ook een heel uitgebreid assortiment met carpaccio, Hollandse garnalen en coquilles enzo. Er komen heel veel vaste klanten te zien aan hoe de eigenaresse veel klanten begroet.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:carrie-bradshaw schreef op 26 mei 2016 @ 08:18:

[...]





Echt ja?!? Wij komen er echt al jáááren. Meestal wel 1x per maand . Ik vind de kwaliteit echt super goed en ook een heel uitgebreid assortiment met carpaccio, Hollandse garnalen en coquilles enzo. Er komen heel veel vaste klanten te zien aan hoe de eigenaresse veel klanten begroet.



Misschien hebben wij die avond net pech gehad, ik durf alleenVoetbal zo goed meer ergens terug als ik daar zo ziek van ben geweest. We zijn echt 3 dagen goed beroerd geweest.



Wellicht toch maar weer een keer proberen ????
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 26 mei 2016 @ 08:46:

[...]





Misschien hebben wij die avond net pech gehad, ik durf alleenVoetbal zo goed meer ergens terug als ik daar zo ziek van ben geweest. We zijn echt 3 dagen goed beroerd geweest.



Wellicht toch maar weer een keer proberen ????



Wel de Wiro wok toch he? Niet die in het centrum?



Tja ik zou zeggen gewoon doen als je van dat concept houdt. Dat je allemaal ziek bent geworden zou je zeggen dat t wel aan t eten heeft gelegen ja.. Maar het ziet er altijd enorm hygiënisch uit (voor zover je dat kunt zien dan). Ik zou er uiteindelijk wel weer teruggaan ookal zou ik een keer ziek worden ervan. Het is echt mijn lievelings"restaurant" haha.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelingsrestaurant in Eindhoven is Sizzling! Geweldig eten voor een goede prijs.
Alle reacties Link kopieren
En een leuke tip voor een woonwinkel: Homestock aan de Nieuwe Emmasingel.

Brasserie't Zusje schijnt ook leuk te zijn, maar is wel druk. Daar kun je niet zo binnenlopen in ieder geval.
Wow. I wish I could speak whale.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje terug geluncht in het centrum bij Zoet & Zout, vooral de uiensoep was erg lekker! Omdat wij 's avonds naar de bioscoop gingen, aten wij bij het naastgelegen restaurant 'Movies'. Wederom erg lekker en heel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
En? Welk restaurant is het uiteindelijk geworden? Nog geslaagd met winkelen?
quote:heavenorhell schreef op 25 mei 2016 @ 17:43:

[...]





De Bergen zijn nog steeds leuk en een stukje verderop op Strijp-S gebeuren ook allerlei dingen.



Naast de al genoemde restaurants, De Iris, vegetarisch restaurant, buiten het centrum maar 5-10 lopen van het van Abbe, je moet er wel reserveren. Op Strijp-S zit ook grand cafe het Ketelhuis, waar je lekker kunt eten. Berlage op de Kleine Berg is qua eten ook een aanrader, maar de bediening is er matig.Restaurant Iris, ja! Zúlke goede herinneringen aan. In de tijd dat ik studeerde, volledig vegetariër was en vaak nog 's weekends naar mijn ouders ging , ging ik daar zo graag met hen eten. Inmiddels is het denk ik misschien wel 12-15 jaar geleden dat ik er voor de laatste keer kwam en vroeg me af of het nog bestond. Bekeek van de week dus hun website en zie dat ze nog steeds een heerlijke kaart hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 30 mei 2016 @ 09:46:

[...]





Restaurant Iris, ja! Zúlke goede herinneringen aan. In de tijd dat ik studeerde, volledig vegetariër was en vaak nog 's weekends naar mijn ouders ging , ging ik daar zo graag met hen eten. Inmiddels is het denk ik misschien wel 12-15 jaar geleden dat ik er voor de laatste keer kwam en vroeg me af of het nog bestond. Bekeek van de week dus hun website en zie dat ze nog steeds een heerlijke kaart hebben.Grappig, ik heb er jaren pal naast gewoond! Inmiddels verhuisd overigens. De laatste keer dat ik er geweest ben is een jaar of 2 geleden en zover ik weet is het nog steeds prima.
quote:heavenorhell schreef op 30 mei 2016 @ 10:24:

[...]





Grappig, ik heb er jaren pal naast gewoond! Inmiddels verhuisd overigens. De laatste keer dat ik er geweest ben is een jaar of 2 geleden en zover ik weet is het nog steeds prima.Wat leuk! Wel in (de buurt van) de lichtstad gebleven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven