Werk & Studie alle pijlers

Lastige bazin; Vrij nemen voor sollicitatie defensie

02-05-2016 16:19 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
I need help..



Ik heb gesolliciteerd bij defensie en binnenkort twee (deel)dagen keuring in Amsterdam.

Zelf werk ik in de tandheelkunde 4/5dagen in de week, bij een erg lastige bazin. ( licht uitgedrukt ).

Wij werken alleen met ze tweeën. Als ik er niet ben, heeft zij dus ook geen assistente. Dit is op zich geen probleem omdat ze het lang zonder heeft gedaan en ik de agenda hierna toe kan boeken.



Zij word deze zomer 6 weken opgenomen in het ziekenhuis voor een zware burn-out dus heb geen verlof dagen meer over, moet juist overuren maken. ( Een van de redenen dat ik hier weg wil, maar daar zou ik me niet teveel over uit.. zucht!!)

Ze is een Duitse, kan prima Nederlands praten.. maar haar normen en waarden zijn volledig anders dan hier. Wij begrijpen mekaar dan ook vaak niet.



Amsterdam is voor mij 1.5 uur reizen, dus kan niet ''een middagje vrij'' nemen. En de keuring verzetten bij Defensie is ook niet zo 1/2/3..



Als ik eerlijk ben tegen haar dan stort ze denk ik in, en word de sfeer nog slechter dan dat het nu al is.

Ik weet dat ik niet verplicht ben om te zeggen waarom ik een dag vrij wil.. Maar zij gaat hier sowieso om vragen. Dan komen we weer in een eindeloze discussie terecht waarom zij hier geen recht op heeft, en waarom ik het niet wil vertellen.



Hebben jullie tips/tricks en ideeën? . Word er een beetje wanhopig van.
Alle reacties Link kopieren
Vind het vreselijk als mensen continu de schuld op andere schuiven, zelf nooit verantwoording nemen en op alles commentaar hebben.

Ik snap die instelling van denken niet. Als je handelt, neem je zelf verantwoording voor je taken.

Als je iets verwacht van andere ben je hier duidelijk en oprecht in.

En overal het negatieve in vinden word je helemaal niet beter van.



Ik overleef het wel. Verstand op 0. ene oor in andere oor uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 04 mei 2016 @ 09:42:

[...]





Euh..... Ik wil je niet bang maken.....



Keuring in Juni, Uitslag Eind Juli (als je geluk hebt en de betreffende P&O-er niet toevallig zelf 6 weken zomervakantie heeft), daarna je VOG opvragen, onderzoek MIVD, pas daarna officiële indiensttreding....... Ik denk dat jij half oktober pas gaat beginnen.



En geloof me, ik weet waar ik over praat.



Sollicitatie 2e week januari, In dienst-bevestiging Half april, eerste werkdag 1 Mei......



Staat tegenover dat het al dat wachten wel waard is, want Defensie is echt een toffe werkgever, waar je veel ontwikkelmogelijkheden hebt, over het algemeen fijne collega's, en goede arbeidsomstandigheden. Het blijft wel overheid natuurlijk.... alles duurt lang, gaat in kleine stapjes, mag geen geld kosten en er zijn altijd minsten 3 lagen leidinggevenden die ergens iets van moeten vinden.



Maar toch erg leuk!!!



Bedankt voor je reactie!!

Ik heb idd vaker gehoord dat een keuring erg lang kan duren. soms wel tot een jaar.

Alleen is bij deze vacature aangegeven dat de opleiding 22augustus start.

Heb hier over geinformeerd bij de wachtmeester waar ik voorlichting van kreeg. De opleiding was al ingekort, en startdatum vervroegd omdat ze z.s.m. iemand nodig hebben.

En dat is typerend bij alle bedrijven.. Als het hun uit komt, kan het heel snel! haha.

Maar goed we weten het nooit.. dus ik wacht af. Ik hoop niet dat het zo lang duurt!



Fijn om een ervaring te horen dat defensie een fijne werkgever is!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief binnen dat ik aankomende woensdag 18-5 ( Morgen dus!) de psychologische keuring heb. Dat was even snel! En dan op zo een korte termijn vrij nemen.

Ik heb haar direct een email gestuurd afgelopen zaterdag dat ik jegens ''prive omstandigheden '' woensdag niet aanwezig kan zijn.

tot mijn verbazing.. vroeg ze vanochtend of ik de agenda wou controleren of het niet te druk was voor morgen. Oftewel; geen reactie ,commentaar niks. Ik zeg top
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Zo zie je maar, soms valt het tegen, en soms valt het mee.



Veel success met de keuring morgen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad! Heb der in een redelijk goede bui getroffen. Maar het kan altijd nog zijn natuurlijk dat ze er om gaat vragen.

Dankjewel! Vind het wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag me psychologische keuring gehad en met bovengemiddelde doorgekomen!



Nu heb ik eind mei twee kennismakingdagen, en in juni wederom op de kazerne een gesprek met het AAC. En daarna nog de lichamelijke keuring. Ik moet dus nu minimaal nog vier dagen vrij nemen.



Nu heb ik dus geen andere optie meer dan eerlijk zijn. Heb de hele terug reis lopen malen maar toch maar besloten het te vertellen.

Dat ik deze kans heb gekregen en het niet voorbij wil laten vliegen.

En als ze er echt heel lastig over gaat doen ben ik zelfs nog wel bereid om onbetaald verlof op te nemen.



Als ik uiteindelijk toch niet word aangenomen is de kans immens groot dat me contract niet verlengd word.. Maar dit heb ik er dan wel voor over. Hoe dan ook moet ik daar toch stoppen met werken, omdat ik het toch niet trek.

Maar het is natuurlijk altijd prettiger als je er zelf wat meer controle over heb.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd alvast voor nu. Hoe heb je het voor vandaag geregeld dan. Je schreef priveomstandigjeden: Kreeg je vandaag wel van de baas betaald dan of heb je een vakantiedag ingeleverd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor vandaag gewoon een dag verlof opgenomen ivm privé omstandigheden. Hier heeft ze niks over gezegd maar dit was ook de eerste dag. Denk niet dat ze het gaat slikken voor nog vier dagen. Helemaal niet zo kort achter elkaar. Dan gaat ze sowieso vragen, dus beter eerlijk zijn denk ik.



Dank voor je felicitatie!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Doorenroosje! Zet 'm op die komende paar keer!



Misschien valt het wel mee met je baas, als je het gewoon eerlijk vertelt dus. Succes!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel makreel! Ik ga me best doen



Ik hoop dat het meevalt. Vanmiddag 14.00 heb ik uitgeplant voor een gesprekje.

Maar goed, moet maar zo denken, mijn toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je hele verhaal meegelezen en ben wel een beetje benieuwd hoe je gesprek is verlopen??
Alle reacties Link kopieren
Nou.. interessant vooral. Ze reageerde eigenlijk wel heel rustig, aangezien ik had verwacht dat ze emotioneel zou worden. Maar daarna direct ook defensief. Maar dat zit in het aard van het beestje denk ik. Heb haar rustig uitgelegd wat de bedoeling is, wanneer die dagen zijn en wanneer de functie eventueel start. En dat ik tot het einde gewoon blijf ondersteunen.



Momenteel komt ze van meerdere vooral emotionele kanten.

-Haar vorige assistentes zijn allemaal op een rot manier vertrokken ( schuld ligt niet alleen bij hun, maar goed dat wil zij niet inzien). En ze denkt dus dat ik dit ook ga doen. '' Ze voelt zich er niet goed bij''



-Ze vind het onredelijk dat ik zomaar weg wil midden in me contract, dit kan toch niet zomaar?! Vroeg ze zich af.. Helaas voor haar staat er in de wettelijke bepaling;

Opzegging dient schriftelijk en onder opgave van

redenen te geschieden. De werkgever heeft voorafgaande

toestemming van UWV nodig om de

arbeidsovereenkomst te kunnen opzeggen.

2.1. Opzegging geschiedt tegen het einde van de

maand.

2.2. De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt

één maand.



- Ik heb het verhaal uitgelegd en vertelt dat de eventuele functie 22augustus begint.

Zij gaat mogelijk vanaf 25juli in het ziekenhuis tot en met 2september. ( met de kans dat ze pas later terecht kan).Ik kan tot ongeveer 1 augustus blijven werken i.v.m. de werkzaamheden. De rest van de dagen worden dan verlof.Ik werk 32uur (4dagen), en zou dan ongeveer 12 vakantie dagen op hebben gebouwd.Vaak werk ik de vrijdag over om extra dagen op te bouwen. ( momenteel 4 extra dagen) en er kunnen tot die tijd nog 7 vrijdagen bij) Circa 23 waarvan er sowieso 4 vanaf gaan voor de keuringen. hou er max 18 over. (in mijn ogen genoeg voor verlof maar dat ter zijde)



Het komt er dus op neer dat ze me niet in de weg wilt zitten.. Aangezien ik haar meerdere keren heb aangegeven dat ik dit op een goeie manier wil oplossen. Maar ze vind het ook niet normaal dat ik zomaar wil switchen van baan. En dat ze dit wel even grondig ging uitzoeken.



Ik vind het wel prima. Ik neem die verlofdagen op, en als ik straks te kort kom kan ik altijd nog onbetaald verlof nemen. En als ze echt heel lastig gaat doen, hebben we altijd nog de ziektewet.
Alle reacties Link kopieren
Je werkgeefster is echt niet van deze wereld. Wat een vermoeiend mens. Alsof het tegen de wet is om een andere baan te zoeken.....



Ik vind het vreemd dat jij vrij moet nemen als zij naar het ziekenhuis moet. Ik vraag me af of ze dat mag eisen.

Zijn er geen andere mogelijkheden? Een vervangende tandarts? Of dat jij in de vakantieperiode in een andere praktijk gaat helpen?
Alle reacties Link kopieren
Tell me about it.. Die vrouw neemt alles zo onwijs persoonlijk. Ze denkt dat ik weg ga omdat ik het bij haar niet goed heb ( Klopt ook wel een beetje ).

Maar zij is van mening dat men langer bij een baan moet blijven, en dat je iets moet opbouwen ect ect.

Ze probeert nu dus haar mening bij mij door te drammen dat ik niet weg moet.

Ze mag proberen wat ze wilt, maar ik weet gelukkig wat mijn rechten zijn.

Al vind zij nu dus ook, dat ik alleen maar neem en neem, en zij er niets voor terug krijgt.. '' ik zie haar rechten niet en alleen die van mezelf''. Sorry hoor maar uiteindelijk doet iedereen dit toch?!



Ik vraag me dat ook af, maar heb hier nog geen duidelijk antwoord op.

Dit is alleen mondeling besproken tijdens het sollicitatie gesprek.. verder niet eigenlijk.

Heb inderdaad een vervangende tandarts gevraagd .. en daar zou ze naar gaan kijken, maar dat word toch niks. En als ze dat zou doen, en ik stop in augustus heeft die vervangende dus geen assistente meer.

Maar heb nog genoeg administratief om 1 a 2 weken vol te maken zoals ik al aangaf.
Alle reacties Link kopieren
Dus je neemt alleen maar, vandaar dat je het ook op een normale en juiste manier wilt oplossen/afhandelen is alleen maar nemen.

Echt gekke baas heb jij hoor. Als je ergens niet lekker zit om wat voor rede dan ook ga je opzoek naar iets anders, dat jij maar je vakantie dagen moet inleveren als zij er niet is vind ik ook erg vreemd.



Ik hoop dat je straks lekker bij die andere baan kunt beginnen, wel in de gaten houden dat je dat op tijd opzegt, die maand kan ze je namelijk echt aan houden.
Alle reacties Link kopieren
Haha, tja. Ik negeer het maar. Weet zelf beter, dat me instelling goed is.. en ik bedoel het ook oprecht goed. Hoe onuitstaanbaar ze ook is, ik zou nooit iemand met opzet zo zakelijk naaien.

Maar ik kies wel voor mezelf. Dit is iets wat ik al heel lang wil, en waar ik nu ook voor ga.

Gelukkig weet ik dat ik in goed recht sta. Dus als ze het aan wilt vechten prima.



Ja ik weet dat ik minimaal aan die maand vast zit! dus wil voor 19 juli kunnen opzeggen.

Gelukkig heb ik 16juni gesprek met AAC. Als ik dat doorkom een week later lichamelijk en daarna arbeidsvoorwaarde. Dus mooi optijd! Defensie heeft háást!
Alle reacties Link kopieren
Precies en doe dat ook schriftelijk via de mail dat je per die datum opzegt en dan ook je opzegtermijn in gang treed. Maar al te vaak meegemaakt (niet bij mij) dat collega's dit mondeling hadden afgesproken en niet hadden vastgelegd of vastgelegd 3 weken daarna met nieuwe datum van drie weken daarna, sommige zijn daar flink mee in de problemen gekomen bij nieuwe werkgever.



Ik ga heel hard voor duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ja bij de arbeidsvoorwaarde in het KNMT is het zelfs verplicht om een schriftelijk brief voor te dragen en beide een handtekening onder te zetten.



Dankjewel @orphan_black!!

Ik ga onwijs me best doen, meer kan ik niet doen.

Weet gewoon dat ik geschikt ben.. nu nog bewijzen
Alle reacties Link kopieren
Alleen he... wil je alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft MIJN ipv ME schrijven.



Mijn werkgever, mijn fiets, mijn vriend, mijn best.



Ik stoor me niet snel aan taalfouten, maar deze vind ik oprecht vreselijk. En ook totaal niet passen bij iemand die bij de overheid werkt. En gefeliciteerd met je eerste ronde . Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Vrij vragen voor doktersbezoek. Algemene checkup. Geen woord van gelogen. Klaar.



Edit: of ik kijk eerst wanneer een topic gestart is



Succes met je verdere keuringen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel @MadameHooch !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 25 mei 2016 @ 16:19:

Alleen he... wil je alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft MIJN ipv ME schrijven.



Mijn werkgever, mijn fiets, mijn vriend, mijn best.



Ik stoor me niet snel aan taalfouten, maar deze vind ik oprecht vreselijk. En ook totaal niet passen bij iemand die bij de overheid werkt. En gefeliciteerd met je eerste ronde . Succes.Het was mij ook opgevallen, maar ik durfde het niet te zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er op letten @Ceylon & @amarna
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit zo'n baas gehad, die alles persoonlijk maakte, en die toen ik mijn baan netjes volgens de regelen der kunst opzegde deed of ik haar vreselijk persoonlijk leed had aangedaan. Nou nee dus. Mensen veranderen nu eenmaal van baan. En ja, dat moet je netjes en professioneel afhandelen, maar dat ga je dus ook doen. Gewoon negeren, dat manipulatieve gedoe.



Hopelijk heb je snel duidelijkheid van Defensie, ik duim in elk geval voor je.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik wist niet dat je mijn moeder als werkgever had



Zij vindt het al een persoonlijke aanval als een kind van 4 het niet eens is met haar over iets als smaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven