Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Tido

Mats

Melle

Lars
Alle reacties Link kopieren
Juliejetje; ik vind Krijn heel leuk. Niet te veel voorkomend, maar toch duidelijk qua spelling en uitspraak. Stoere naam die leuk is voor zowel een kind als ook voor een volwassene. Maar als je dan toch nog écht wat namen wilt :



Jelte

Thijmen

Timo

Ian

Stijn

Nolan

Boris

Noud

Mats

Stan

Oscar

Brent

Niels

Roan

Pepijn

Steffen

Vince

Nathan

Milas

Niek

Job

Koen

Gijs
Alle reacties Link kopieren
Grappig Mendy wat je schrijft, want dat zijn/waren precies de eisen waar een naam voor ons aan moet voldoen!



Nolan en Milas vind ik uit jou rijtje nog super. Die ga ik nog even voorleggen aan vriend.

Tido vind ik ook leuk maar ik weet nú al dat vriend die af gaat keuren .



Verder veel namen die ook allemaal de revue gepasseerd zijn maar het niet geworden zijn (te veel voorkomend, al in de omgeving enz.)



Thanks voor t meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik verwachtten een jongetje! Met de 16 weken echo dachten we te zien dat het een meisje was, dus het is even omschakelen en een naam bedenken



Nu dachten wij aan de naam Jona, lekker kort en stoer.

Misschien dat we hem dan de naam Jonathan geven met als roepnaam: Jona.

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben vooral benieuwd wat voor associaties dit bij jullie oproept.

Aangezien wij een christelijke achtergrond hebben zou ik het vervelend vinden als onze zoon de rest van zijn leven hoort over Jona in de walvis :-)
Alle reacties Link kopieren
Snowflake, ik ken de naam alleen geschreven als Jonah. Ik zou ook voor de spelling kiezen met een h erachter. Voor mijn gevoel wordt het daarmee een jongensnaam en ziet Jona eruit alsof hij net niet af is en meer als een meisjesnaam.

Verder wel een leuke naam. Tikje soft misschien maar dat is een kwestie van smaak; of je graag een heel stoere naam wilt of meer een lieve naam
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jona persoonlijk heel meisjesachtig klinken.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Jonathan leuker dan Jona. Jona klinkt onaf voor mij. De associatie met de walvis zal meevallen denk ik, in het Nederlands is Jonah vertaald naar Jonas.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heeft de actrice Liza Sips laatst een zoontje gekregen en hij heet Jonathan met als roepnaam Jonah. Ik vind het wel leuk! Maar zou het dan inderdaad wel met een h erachter schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden! M'n man wil perse geen h achter de naam (ik wel) omdat ie bang is dat mensen de naam dan op z'n Engels gaan uitspreken (dus Djonah) en dat vind hij niet mooi... we gaan hier nog even puzzelen.. Jonathan past helaas niet mooi bij onze achternaam (rijmt). Dus als jullie nog mooie namen weten zoals Jonah dan hoor ik het graag
Alle reacties Link kopieren
Snowflake, misschien vind je Joas ook mooi? Of anders:



Nolan

Simeon

Olaf

Timo

Menno

Jelmer

Melle

Guido

Gideon

Benjamin

Bastiaan

David

Fabian

Jesse

Sander

Ravi

Isaac

Michaël

Misha

Lucas

Joachim

Maxim

Jesper

Leon

Emiel

Thijn

Camiel

Gerben

Aron

Daniël

Silvan

Tijl

Arjen

Roald

Thijmen
Alle reacties Link kopieren
Thanks!! We hebben in elk geval genoeg stof tot nadenken hier ;-)!
Ik ga toch even jullie hulp inschakelen... Nu 34 weken zwanger van een jongen en man en ik blijven twijfelen over de naam. We hebben een vrij verschillende smaak en hebben een naam gevonden die we allebei best wel leuk vinden, maar we blijven beiden twijfelen. Eigenlijk ben ik zeker van de naam, dan twijfel ik weer en daarna denk ik weer: het moet m gewoon worden, want we hebben echt geen alternatief. Maar HET gevoel is er dus niet (misschien komt dat ook niet).



Mans favoriet is Sebastiaan. Dat vind ik te lang en spreekt me gewoon niet aan. Ik vind de afkorting Sebas wel leuk klinken, maar niet geschikt als echte naam. Andere namen van man die ik niks vind: Raf, Tom, James



Mijn favoriet is Ezra. Man vindt dat veel te apart en een beetje soft. Andere namen die ik leuk vind maar man niet: Boris, Max, Jurre



Ik ben toch nog op zoek naar wat suggesties, wie weet zit ineens DE naam erbij. Naam die we nu hebben, zet ik er liever niet op (ik ben vrij herkenbaar op het forum en wil jullie niet te veel beïnvloeden). Wat ik wel kan zeggen: man houdt niet van ingewikkelde/aparte namen, van mij mag het wel iets bijzonderder maar ook niet te gek. Voorkeur voor goed Nederlands uitspreekbare namen, waarvan het meteen duidelijk is hoe je t uitspreekt of schrijft. Lengte: 1 a 2 lettergrepen.



Ben erg benieuwd of jullie nog een serieuze tegenkandidaat kunnen vinden
Alle reacties Link kopieren
Ha Korf,

Namen die ik nu zo bij jullie rijtje vind passen:



Mats

Ferre

Bram

Friso

Brent

Jelle

Faber

Amon



Heel veel succes bij het vinden van dé naam!

PS Wij hebben over 18 weken ook een jongensnaam nodig!
Alle reacties Link kopieren
Haa Snowflake, man kunnen overtuigen jonah met een H? Hier ook nog steeds dillema!



Twijfels zijn er nu om de volgende namen:

- Vince, Senn en Levi



Wij komen er gewoon niet uit en net zoals korf vinden we het leuke namen, maar niet echt het "wauw" gevoel. Misschien iemand nog andere suggesties om het nog ingewikkelder te maken haha of jullie mening over de namen!
Alle reacties Link kopieren
Korf:



Jelte

Hidde

Ronan

Nando

Jack

Eldin

Silas

Mikai

Ivan

Timor

Tobin

Kai

Fender

Leon

Misha

Oscar

Victor

Sven

Stef

Niels

Reinder

Hugo

Milo

Chris

Manu

Xavi

Teun

Noud

Fedde

Wart

Wouter

Lenn

Vince

Mike

Sverre

Ferran

Casper

Guido

Quinten

Rens
Alle reacties Link kopieren
Drika, wil je dat we voor je meedenken? Wat voor soort namen vinden jullie mooi?



CLukkie, ik vind Vince veruit de leukste naam.
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Wij zijn eigenlijk al een tijdje uit de naam; -

Ik heb hier toevallig een tijdje terug inspiratie gevraagd voor een tweede naam.



Nu ben ik er eigenlijk zeker van en vind ik het helemaal bij ons passen. En toch word ik er een beetje zenuwachtig van of het niet te apart is? Of dat hij het ons later kwalijk gaat nemen dat hij een iets minder gangbare naam heeft gekregen. Of dat hij vaak de vraag krijgt; hé hoe heet je nou??

Of dat er Godin van gemaakt word. Of dat het meer als een hondennaam klinkt. Of dat het te soft is. En ga zo maar door.



Die hormonen doen heel wat met een mens



Eigenlijk ben ik dus gewoon benieuwd wat andere er van vinden.. en aangezien ik het nog niet met de mensen om ons heen wil delen..
Alle reacties Link kopieren
Odin is inderdaad wat aparter dan gemiddeld. Ik vind het zelf een prima naam. Of de associatie met de god een vervelende is weet ik niet. Zou kunnen maar dat weet je niet van te voren. De associatie met hondennaam snap ik. Veel honden heten Wodan of Odin. Maar veel honden heten ook Max en veel jongens dragen die naam ook. Daarnaast vind ik het geen belediging om een naam te hebben die honden ook wel eens dragen. Je kan van te voren nooit weten of een kind de naam mooi zal vinden. Daarom is het handig om inderdaad een tweede naam te geven. Roan is wat gangbaarder. Ook een mooie naam trouwens. Je zoon kan altijd nog voor Roan kiezen als hij Odin echt niks vind.



Je kan van te voren niet inschatten hoe een kind een naam zal vinden. Bij een wat minder gangbare naam zou ik altijd voor een iets meer gangbare tweede naam kiezen zodat ze de keuze hebben. Verder zou ik het belangrijk vinden dat de naam niet heel pestgevoelig is (ik denk niet dat Odin pestgevoelig is), niet iets heel vreemds betekend, hele vreemde associaties heeft (bij Odin denk ik aan de germaanse god, ik vind dat zelf geen vervelende associatie) en dergelijke.



Dus ik vind niet dat er wat mis is met de keuze voor Odin verder. Het is een prima naam
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een Odin, die nu 4 jaar

is. Die heeft, volgens mij, nog nooit "last gehad" van zijn naam. Mijn zoontje heeft ook een naam die niet veel voorkomt. Wat ik van tevoren niet had bedacht is dat mensen er wel eens een letter tussen plakken, waardoor het opeens een wat ouderwetse, suffe naam wordt. Ik hethaal zijn naam dan altijd nog een keer heel duidelijk en dan vergeten ze het echt niet meer.
quote:drika79 schreef op 25 mei 2016 @ 22:09:

Ha Korf,

Namen die ik nu zo bij jullie rijtje vind passen:



Mats > mwah

Ferre > vind man vast te apart, zelf denk ik aan een stomme ferry

Bram > beetje saai

Friso > meteen associatie met prins friso...

Brent > doet me niks

Jelle > al in te nabije omgeving, wel leuk

Faber > meer een achternaam

Amon > doet me denken aan Egypte en aan Schindler's List (was er geen nazi die zo heette?)... nee dus



Heel veel succes bij het vinden van dé naam!

PS Wij hebben over 18 weken ook een jongensnaam nodig! Ha Drika, wat leuk, een jongen!!! Zijn jullie al uit de naam of kom je ook hier voor inspiratie? Zie hierboven mijn reactie op jouw namen, zit helaas niks bij, maar toch bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Odin een leuke, stoere naam. Niet te apart, maar wel bijzonder. Op een goede manier. Er bestaat wel een biologisch groente-abonnement met die naam, maar kinderen hebben daar toch geen weet van.



Mendy, wij hebben nog niet eens een shortlist. Ik denk dat ik over een maandje nog eens terugkom voor suggesties.



Korf, we waren tegelijk aan het typen. Ik kom nog even inspiratie opdoen. Moeilijk, zo'n naam uitkiezen...
Mendy, dank voor je reactie!!! Jouw lijst was zo lang dat ik ze even gegroepeerd heb



Leuk, maar kan niet ivm omgeving: Ivan, Jack, Timor, Leon, Sven, Niels, Chris, Fedde, Rens

De revue gepasseerd, maar was het niet: Jelte, Misha, Reinder, Hugo, Milo, Noud (allemaal suggesties van mij die man niks vond)

Te apart: Ronan, Nando, Eldin, Silas, Mikai, Tobin, Fender, Manu, Xavi, Lenn, Sverre, Ferran

Op zich niks mis mee, maar niet mijn smaak: Kai, Oscar, Victor, Stef, Teun, Wart, Wouter, Vince, Mike, Casper, Guido, Quinten, Hidde



Dit wordt een hopeloos geval vrees ik... Misschien is elke andere naam afschieten uiteindelijk ook voldoende bevestiging dat het DE naam is
Alle reacties Link kopieren
@ Korfje, nog een aantal suggesties:



Melle

Pelle

Nolan

Mels

Domien

Imre

Ferijn

Ludo

Zeno

Micha

Jonne

Tonjes

Nelson

Nilz

Taio

Loets
Alle reacties Link kopieren
@korfje



Ik noem gewoon een aantal namen die ik hier al vaker genoemd heb, dus dikke kans dat je die allang afgeschoten heb maar probeer het toch haha.



Simme

Ebian

Eloi

Elmar

Roman

Lyo

Alec

Cesco

Jarde

Mas

Bowie

Jorn

Timme

Joppe

Fenn
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Oooh mas vind ik zo leuk, maar vriend vindt het niets helaas....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven