Powerbanks, wie heeft er ervaring mee?

25-05-2016 20:27 45 berichten
Ik zit er aan te denken om voor op vakantie een powerbank aan te schaffen zodat ik mijn telefoon tussendoor kan opladen overdag maar uiteraard is zo'n ding zowiezo handig voor onderweg als je je oplader bent vergeten of er geen stopcontact in de buurt is.



Nu zag ik dat er bij mediamarkt in de aanbieding zijn voor 11 euro (o.a. ISY IAP 2003) maar ik vraag mij af, hoe snel laden die dingen op en hoe snel laad je je telefoon ermee op?
Ik rook ook niet maar gebruik hem voor de tomtom of om mijn mobiel op te laden
Daar gebruiken de meeste mensen hem voor. Ik heb zelf gewoon pech iedere keer auto's te kopen waarin dat ding ontbreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van de Lucardi, een gemarmerde. Heel fijn ding!
Ik zal morgen eens bij en paar winkels langs gaan om prijzen etc te gaan vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:36:

Daar gebruiken de meeste mensen hem voor. Ik heb zelf gewoon pech iedere keer auto's te kopen waarin dat ding ontbreekt.



Dit is dus echt iets wat mij zou overkomen... Net als mijn laptop, die bleek eenmaal thuis geen cd-rom laatje te hebben... Daar ga je toch vanuit dat die er gewoon in zit?



Ik heb een powerbank van Duracel. Geloof me, daar rennen die konijntjes echt niet veel harder van. Als mijn telefoon eenmaal is opgeladen, begint het ding zich doodleuk weer op te laden aan mijn telefoon. Schiet niet echt op
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze.

LogiLink Powerbank 12000mAh

Kan er verschillende telefoons én een paar keer de tablet mee opladen. Er zitten verschillende aansluitingen aan (verschillend vermogen)

Lekker als ik ergens ben zonder stopcontact. Film kijken op tablet kost best wat batterij.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Rue schreef op 25 mei 2016 @ 21:18:

[...]Oeps, nu heb ik deze zomaar besteld. Ik denk, als ik het zo lees, dat het toch aan de (heel goedkope) powerbank lag en bovendien heb ik inmiddels een nieuwe telefoon (wel weer iPhone, maar goed) dus ik heb goede hoop dat deze gaat werken![/quote





Mijn man vond GROOOOOTE onzin dat ik hem kocht.

En wie heeft er al met veel plezier op diverse weekenden in een tent altijd voldoende batterij gehad

Juist, mijn man. Ik heb 'm eigenlijk gekocht voor vakanties en voor een lange vliegreis naar Amerika.

Op de heenweg bleek dat je met een eigen stekker je telefoon-tablet kon opladen op de stoel voor je. Ook mooi.

Maar op de terugweg niet. Toen was het wel handig. Je zit toch al uren eerst op het vliegveld en dan nog 8 uur in het vliegtuig. Fijne, geruststellende gedachte dat je zeker voldoende batterij hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 25 mei 2016 @ 23:58:

[...]





Dit is dus echt iets wat mij zou overkomen... Net als mijn laptop, die bleek eenmaal thuis geen cd-rom laatje te hebben... Daar ga je toch vanuit dat die er gewoon in zit?

Zie zitten al een aantal jaar in bijna geen een laptop meer
Alle reacties Link kopieren
Binnen ons gezin allemaal een telefoon en tablet.

Wij hebben de powerbanks van xiaomi in hus, ook de heule grote waar zelfs moeiteloos een tablet opgeladen wordt.





diverse formaten voorbeeld



Redelijk onmisbaar bij ons thuis en onderweg ondertussen :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 25 mei 2016 @ 23:53:

Ik zal morgen eens bij en paar winkels langs gaan om prijzen etc te gaan vergelijken.Toch niet letterlijk naar winkels? Online weet ik zeker dat je ergens goedkoper uit bent
Wie wind zaait zal storm oogsten
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:36:

Daar gebruiken de meeste mensen hem voor. Ik heb zelf gewoon pech iedere keer auto's te kopen waarin dat ding ontbreekt.Tegenwoordig zit de aansteker zelf er vaak niet eens meer in. Dan is het alleen een aansluiting voor een oplader.
Alle reacties Link kopieren
Let erop dat je er eentje koopt met meet dan 10000 mAh. Anders kun je je telefoon er misschien 1x mee opladen. Ik heb er een van het merk cube array (googelen) en ik kan mn telefoon er 3/4 keer mee opladen en mn tablet 1x.
quote:elninjaa schreef op 26 mei 2016 @ 11:54:

Let erop dat je er eentje koopt met meet dan 10000 mAh. Anders kun je je telefoon er misschien 1x mee opladen. Ik heb er een van het merk cube array (googelen) en ik kan mn telefoon er 2-3 keer mee opladen en mn tablet 1x.Kijk dat is een goede tip, ik heb er eentje nodig voor festival, ik moet zeker 2x mee kunnen opladen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 mei 2016 @ 08:21:

[...]





Zie zitten al een aantal jaar in bijna geen een laptop meer Nouja, over het algemeen koop ik niet elke dag een laptop, dus ik vind dat de verkoopmeneer daar best even op had mogen wijzen...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Het KABELTJE van mijn powerbank is alleen geschikt om de powerbank op te laden.

Voor ieder apparaat dat geladen wordt via powerbank. Daarvoor heb ik de kabel van het apparaat nodig.



(Ligt aan de besturing en de software. Je loopt risico op "ontploffen" als je die anders gebruikt.

Mijn oude telefoon kon ik alleen opladen door speciale stekkertje er tussen te koppelen. De usb daarvan is alleen voor gegevens en niet voor opladen. Even om aan te geven waar op te letten bij het gebruik.)
quote:_Vogeltje_ schreef op 26 mei 2016 @ 12:22:

[...]





Nouja, over het algemeen koop ik niet elke dag een laptop, dus ik vind dat de verkoopmeneer daar best even op had mogen wijzen...Inderdaad! En waarom zitten ze er tegenwoordig eigenlijk niet meer in? Ik vind dat erg onhandig.
Als je er eentje neemt zou ik wel een goeie, wat duurdere kopen. Ben je uiteindelijk goedkoper uit dan steeds een goedkope moeten kopen.

Had er eerst eentje van de hema, die begon te smelten (was later ook een terugroepactie).

Later eentje van de action, die 'ontplofte'.

Verder vond ik het wel ideaal, gaf mij ook een fijn gevoel als ik een hele dag weg zonder mogelijkheid om op te laden bij een stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 26 mei 2016 @ 11:56:

[...]





Kijk dat is een goede tip, ik heb er eentje nodig voor festival, ik moet zeker 2x mee kunnen opladen.Misschien deed je dit al maar als je telefoon op vliegtuigstand zet tijdens opladen gaat opladen veel sneller
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 26 mei 2016 @ 12:33:

[...]





Inderdaad! En waarom zitten ze er tegenwoordig eigenlijk niet meer in? Ik vind dat erg onhandig.Om dezelfde reden waarom er geen floppydisk meer in kan :-) :-) :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte een typfout, de cube array kan wel 3-4 keer mn iPhone opladen, heb het al aangepast, wat ook handig is is een oplader met 2 of meer uitgangen. Op de mijne zitten er 2. Een met 1 ampère en een met 2,1 ampère, die laad nóg sneller op. Ook handig om te weten is dat de meeste oplaadstekkers een output hebben van maar 1 amp. Het vierkante blokje dat bij een iPad hoort, heeft 2.1 amp. Ik ben thuis meteen al mijn opladers nagelopen. Alles onder de 1 amp weggedaan; veel te langzaam. En inderdaad, telefoon van wifi afhalen en scherm uitzetten. Daan laadt ie nog sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven