Welke stad in NL vind jij fijn om in te wonen?

25-05-2016 23:35 197 berichten
Ik woon momenteel in het buitenland, maar aangezien ik mijn familie erg mis zit ik erover te denken om terug naar Nederland te gaan. Aangezien ik niet plaatsgebonden ben wil ik graag weten welke steden fijn zijn om in te wonen. Ik hou zelf wel van wat natuur in de buurt zodat ik lekker kan wandelen of hardlopen.



Welke stad vind jij fijn om in te wonen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 26 mei 2016 @ 06:05:

Er gaat niets boven Groningen Jawel... ik woon er nog een stuk boven Maar niet in een stad natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Den Bosch!

Ik woon aan de rand van het centrum en ben met een kwartiertje in de auto midden in de Loonse en Drunense duinen om te wandelen!

Verder lekker centraal in Nederland, alle gemakken van een stad maar voelt niet te druk.

En natuurlijk geweldige sfeer!



Ik heb ook in Maastricht gewoond, heel erg leuk en je bent zo ook in de natuur, lekker wandelen in de heuvels. Voor mij was het te ver van de Randstad, maar als dat je niks uitmaakt is het wel echt een mooie stad. Je hebt altijd het gevoel op vakantie te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 26 mei 2016 @ 01:24:

[...]





Gheghe, dat heb ik ook een beetje met Maastricht. Niet dat van die mentaal beperkten, omdat ik wel eens bij instellingen kom waar daadwerkelijk mentaal beperkten zijn, en dat is echt anders hoor. Maar in Maastricht en lager lijkt alles langzamer te gaan dan in Amsterdam eo, de kakofonie aan geluiden en bewegingen die je wel in Amsterdam en Rotterdam aantreft mist ook gewoon.



Mijn man en ik werken beide regelmatig met mensen uit het zuiden en als je ze uitnodigt dan reageert men alsof er een bussinesstrip naar Stavanger in Noorwegen ondernomen moet gaan worden. Dan worden er weekendjes weg aangeplakt en worden wij op de hoogte gesteld van kinderopvangissues ed. Kennelijk is het iets bijzonders om je boven de rivieren te begeven. Terwijl wij regelmatig bij hen zijn en dat wordt als heel normaal gezien.



Haha wat grappig, dat laatste. Dat heb ik juist heel erg bij mensen uit Amsterdam.

Het is echt heel normaal dat ik vanuit het zuiden naar Amsterdam moet komen (is toch niet zo ver?) maar als zij Amsterdam uit moeten is dat echt een grote onderneming en kost dat wel heel veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 26 mei 2016 @ 01:22:



Overigens schijnt Groningen-Randstad veel minder ver te zijn dan andersom. Ik woon in Groningen en rij binnen twee uur naar Utrecht en Amsterdam.



Dat inderdaad.



En ik ben zelf nog wel in de Randstad geboren en getogen
Ik woon niet in een stad, ook nooit gewoond. Wel grotere plaatsen/dorpen ( meer dan 21.000) inwoners.



Maar als ik naar een stad moest verhuizen, dan werd het Enschede, Zwolle of Arnhem.



Enschede ken ik goed, gestudeerd, vrienden wonen er. In het centrum zou ik niet willen wonen, maar je hebt prima en leuke (buiten)wijken

Zwolle heb ik een tijd gewerkt en ik vond het echt een fijne plek om rond te lopen, leuke wijken ook gezien ( waar collega's wonen/woonden) en Arnhem is de plek waar we bijna zijn gaan wonen toen ik kleiner was Niet gedaan, in het Twente-land blijven wonen, maar ergens, heel misschien in de toekomst, dat man en ik die stap nog wel willen maken.



Maar verder dan Arnhem zal het niet gaan! Zoals het er nu uitziet blijven we in de huidige woonplaats wel even plakken Fijne, groene omgeving, een prettige plek om te wonen, niet te groot, niet te klein, alle voorzieningen in/rondom de woonplaats. En ik zie onze (hopelijk toekomstige ) kinderen hier ook goed opgroeien
quote:BassGroove schreef op 26 mei 2016 @ 07:25:

Aantal jaren in Hilversum gewoond en toen vond ik het er wel leuk. Ook even in Delft, vond ik niet zo. En Verder Rotterdam, en ja ik ben een echt stadsmens. Ik Rotterdam.Jij bent nu mijn favoriete forumster
Ik blijf om praktische redenen in Amsterdam. Woon gelukkig in een rustige buurt, dus toeristen, taxi's en trams heb ik weinig last van. Als ik zou verhuizen zouden Haarlem, Arnhem of Den Haag me leuk lijken.
Alle reacties Link kopieren
Zwolle

Een stad, met een dorps karakter. Hele mooie oude binnenstad. Mensen zijn open en vrije keuzes aan scholen. Alle wijken makkelijk bereikbaar vanwege een stadsring. Gemeente is druk met onderhoud van de stad. Spliksplinternieuw ziekenhuis. Lekker centraal in Nederland. Uurtje van Duitsland, Groningen en Utrecht met de auto. Trein ideaal, ook daar is het een middelpunt vanuit Apeldoorn, Groningen en Utrecht.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een stadsmens. Vroeger wel eens 3 dagen gelogeerd bij een vriendinnetje in Oostvoorne.. Daar liepen op koopavond 10 mensen op straat ofzo. De eerste en enige keer dat ik heimwee had in mijn leven.



Ik woon nu met man en kind in Rotterdam. Man woondde zelf in Leiden, maar hij kreeg mij niet weg. Rotterdam is echt mijn stad .. Ik zou ook niet graag verhuizen(behalve eventueel naar het buitenland, maar ook dan weer een grote stad)



Ik vind Rotterdam prachtig, met zijn rauwe centrum, wandelen in de avond over de Erasmusbrug, het kralingse bos(groen), de gezellige restaurantjes en qua wijk zou kralingen bijv wel perfect zijn.. Groen, maar zo in het centrum(10 minuten max).. Tsja als je het mij zou vragen Rotterdam! Maar kijkend naar je eerdere favorieten weet ik niet of je dat wel met me eens zou zijn
Als ik zou moeten kiezen zou ik in de buurt gaan wonen van je familie. Omdat je hen mist kom je tenslotte terug, dus dan lijkt het me handig als je ze ook een beetje in de buurt hebt. Dan kan ik bijvoorbeeld wel zeggen dat ik Groningen leuk vind, maar als je familie dan in Vlissingen woont, is het nog niks natuurlijk. (geen idee hoor, ik ken beide plaatsen niet).
Alle reacties Link kopieren
Groningen, Nijmegen en Deventer. Mocht ik ooit nog eens terugverhuizen dan het liefst naar 1 van die drie steden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Apeldoorn. Apeldoorn ligt centraal en de huizen zijn er net een slag goedkoper dan in Amerfoort. Uitgaan enzo is hier wel minder, het centrum heeft alles wat je nodig hebt maar is toch wat saaier dan Amersfoort. Daar staat tegenover dat de omgeving hier echt prachtig is, bossen en heide. Heerlijk om te fietsen en te lopen.

Ik ben ook erg tevreden over de scholen en middelbare scholen hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 26 mei 2016 @ 06:40:

[...]





+100000000



Nijmegen vind ik super. Leuke binnenstad, veel leuke betaalbare restaurantjes, regelmatig leuke evenementen. Goed bereikbaar met openbaar vervoer. Vlakbij Duitsland (ivm winkelen bij de DM en andere fijne Duitse winkels) en rondom Nijmegen is de natuur heel mooi. Ik woon met heel veel plezier in Nijmegen en ga hier niet meer weg. De binnenstad is precies groot genoeg, leuke stad met karakter, gezellig volk, heb uitzicht op het stadspark en hardlopen is heerlijk in deze omgeving.
Het wordt zo nog lastig kiezen! Zutphen lijkt me ook leuk trouwens. En verder natuurlijk Arnhem en Nijmegen en dan neig ik toch naar de laatste. Maar moeilijk woonruimte te vinden zo te lezen?
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam!

Omdat Rotterdammers ongedwongen en recht-voor-zn-raap zijn. Ze lijken gereserveerd en kunnen hard en ondoordacht uit de hoek komen, maar het zijn ruwe bolsters met een blanke pit.



Verder heeft Rotterdam mooie parken, up-and-coming wijken en veel gezellige en goede horeca.
Zelf woon ik er niet, maar Nijmegen is een hele mooie stad. Je hebt er eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ik heb familie in Nijmegen, als ik daar ben gaan we of lekker de stad in, of we staan zo in Duitsland waar je ook hele leuke winkeltjes hebt maar ook heerlijk in de natuur kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 26 mei 2016 @ 01:24:

[...]



Mijn man en ik werken beide regelmatig met mensen uit het zuiden en als je ze uitnodigt dan reageert men alsof er een bussinesstrip naar Stavanger in Noorwegen ondernomen moet gaan worden. Dan worden er weekendjes weg aangeplakt en worden wij op de hoogte gesteld van kinderopvangissues ed. Kennelijk is het iets bijzonders om je boven de rivieren te begeven. Terwijl wij regelmatig bij hen zijn en dat wordt als heel normaal gezien.Dat hebben wij met vrienden in de Achterhoek. Wij gaan gerust op één avond heen en weer naar Winterswijk. Zij vinden het een wereldreis om naar ons te komen. Ze durven ook nauwelijks in de stad te rijden. We moeten hen oppikken aan de rand van de stad en dan rijden ze achter ons aan, met zweethanden en hartkloppingen, de lieverds.
Geen enkele stad. Woon veel liever in een dorpje.
quote:Moosey schreef op 25 mei 2016 @ 23:41:

Als je familie heel verspreid zit en werkgelegenheid niet uit maakt, zou ik ergens gaan wonen waar je heel veel huis kunt kopen voor je geld Dat is hier dus. 125k voor een hoekhuis met 4 slaapkamers en ruime zolder, grote tuin. Maar dat is dus niet in een (grote) stad.
Nijmegen is heerlijk!
quote:Vl43inder schreef op 26 mei 2016 @ 01:24:

[...]





Mijn man en ik werken beide regelmatig met mensen uit het zuiden en als je ze uitnodigt dan reageert men alsof er een bussinesstrip naar Stavanger in Noorwegen ondernomen moet gaan worden. Dan worden er weekendjes weg aangeplakt en worden wij op de hoogte gesteld van kinderopvangissues ed. Kennelijk is het iets bijzonders om je boven de rivieren te begeven. Terwijl wij regelmatig bij hen zijn en dat wordt als heel normaal gezien.



Echt? Hier zijn het juist de Amsterdamvrienden die ik met geen stok hierheen krijg. Die denken dat we in Zuid Limburg wonen en dat staat gelijk aan Zuid Frankrijk ofzo.



Amsterdam is hier een uurtje rijden vandaan. Maar man oh man, alsof ze de Route du Soleil uit moeten tot Marseille ofzo. We wonen tussen DBosch en Utreg in.
quote:TheJoker schreef op 26 mei 2016 @ 10:19:

Nijmegen is heerlijk!Hoe vaker ik dat hier lees hoe meer ik er heen wil
quote:Woldertje schreef op 26 mei 2016 @ 10:12:

[...]





Dat is hier dus. 125k voor een hoekhuis met 4 slaapkamers en ruime zolder, grote tuin. Maar dat is dus niet in een (grote) stad. Waar dan wel ergens?
Apeldoorn heeft inderdaad een schitterende omgeving. Maar zelfs bij gezinnen staat het te boek als suf en saai. Het ligt ook best oostelijk.



Utrecht of Amersfoort zijn charmante steden. Harderwijk vind ik ook mooi, maar daar zijn de winkels denk ik niet open. En idd Haarlem of mss zelfs Alkmaar. Of 1 van de stadjes op de Veluwe. Dan heb je natuur en meertjes en je zit dichter bij de randstad. En is net wat beter te betalen.



de Elsevier stelt regelmatig een lijst op met beste/fijnste gemeentes om te wonen.
quote:amarna schreef op 26 mei 2016 @ 09:48:

Rotterdam!

Omdat Rotterdammers ongedwongen en recht-voor-zn-raap zijn. Ze lijken gereserveerd en kunnen hard en ondoordacht uit de hoek komen, maar het zijn ruwe bolsters met een blanke pit.



Verder heeft Rotterdam mooie parken, up-and-coming wijken en veel gezellige en goede horeca.+1, die was ik vergeten. Superveel cultuur, concerten, schitterende stad. Mooie smeltkroes van mensen op straat. En minder toeristisch dan Amsterdam. En je zit zo in Zeeland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven