Gezondheid alle pijlers

Anticonceptiedrama

25-05-2016 10:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben gisteren naar mijn huisarts geweest omdat ik weer met anticonceptie wilde beginnen. Niet eens letterlijk om zwangerschap te voorkomen, maar ivm ernstig bloedverlies en omdat ik in een monster verander twee weken per maand. Had al vanalles geprobeert. Begonnen met Diane 35. Werd ik depressief van. Daarna 10 jaar microgynon 30 geslikt en 10 jaar depressief geweest. Toen ik spontaan een keer stopte kwam ik er achter hoe veel beter ik me voelde zonder. Koperspiraaltjes (2) zakten uit (ligt blijkbaar aan de bouw van je baarmoeder).. Van de nuvaring werd ik ook depressief en ik vond het tromboserisico te eng... Zoely geprobeert..ik voelde me fantastisch maar had non stop bloedverlies elke dag 3 maanden lang... Ik gebruik nu al een hele tijd niets meer met dus als resultaat: twee weken "on top of the world" en twee weken "hell" (huilen, ruzie, agressief), gevolgd door een week kraamverband... Ook niet echt de oplossing...



Na wat googelen was ik geïnteresseert geraakt in Yasmin, maar mijn huisarts wilde die niet voorschrijven want het tromboserisico schijnt daarmee veel hoger te zijn dan met andere pillen. Ok.. Haar oplossing: Weer microgynon maar dan met een slikschema van 24 pillen slikken en een stopweek van 4 dagen... Okee, op zich sta ik overal voor open maar na 10 jaar microgynon klonk het voor mij niet logisch dat ik me nu beter zou voelen dan toen. Ik slikte heb toen regelmatig door, of met een kortere stopweek dus eigenlijk zou het nu geen verschil kunnen zijn denk ik dan...



Andere optie die ze gaf was yaz 24+4. Maar ze dacht dat ik daar ook doorbraakbloedingen bij zou krijgen omdat dit een lichte pil is en ik het bij de zoely ook had. Heb toch gevraagd of ik hem mocht proberen omdat ik het idee had dat ik alles een keer moet proberen omdat ieder lichaam anders is en ik misschien in deze pil "The holy grail" gevonden heb