Voor een 2de vanaf mei/juni 2016

28-04-2016 19:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is helaas vol!



NaamLeeftijdEerste kindStartRondeNODBijzonderhedenMiss-flower30/32mei 2015mei1 uitgerekend 30-1, 20-6 echoZonnestraal8828/42juli 2015juniRoosjetulp26/29juli 2015april3 Lezertje138maart 2015januariTabaa27/29juni 2015juniBella200033/332014mei1VivaMamaJST2013mei1 Prettymama27/27februari 2016augustusBam198431juli 2015maart46-7Pianella201634/32juli 2015maart4
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar... Het enige verschil is dat het bij mij dan juist zo snel mogelijk moet
Alle reacties Link kopieren
klein verschilletje.

Heb jij met je donor ook seks of insemineer jij jezelf? (Sorry als je al op deze vraag hebt geantwoord).

Na geboorte heb ik trouwens ook minder zin in seks. Baal ik behoorlijk van! en het excuus van moe gaat niet altijd op begreep van m'n man dat als we een 2e willen we dan wel wat meer seks moeten hebben (weer wat geleerd)

Heeft iemand daar ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niks! Krampen houden aan. Voelt me echt alsof ik ongesteld ga worden, dus daar ga ik nog steeds vanuit. Dag 7 inmiddels



Wij hebben bij mn eerste zwangerschap ook de combinatietest gedaan. Gaan we bij de volgende wel weer doen denk ik.



Welkom @gebruiker!



Spannend he @zonnestraal?! En herkenbare cliché's



@bam al bezwangerd?
gebruiker2016 welkom!



wij hebben geen combinatie test laten doen of iets dergelijks het is maar een kans berekening en wij hebben in de omgeving mensen die te horen kregen na al die testen dat het niet goed was en gehandicapt zou zijn. zij hebben ervoor gekozen het toch te houden en wat denk je toen het geboren werd bleek het kern gezond.. je zou het maar weg hebben laten halen zeg jakkie moet er niet aan denken. en ook bij de 2de doen wij geen testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik insemineer mezelf idd, zonnestraal.

Je zult idd wel op frequente basis sex moeten hebben, of iig op het juiste moment





Pianella had je nou al getest? Ben het vergeten, ik had wsl al 7 testen er tegenaan gegooid haha..

Hoop dat ik bezwangerd ben ja even afwachten nog.



Prettymama als de uitslag van de combinatie test afwijkend is laat ik sowieso de nipt doen, als ik dat al niet meteen doe... Natuurlijk laat je niet zomaar een kind aborteren op een kansberekening. Van daaruit ga je verder testen toch.. als het je niks uitmaakt of je kind een afwijking heeft is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Pff hier ook nog niks.. gister natuurlijk veel te vroeg een test gedaan en harstikke witter dan wit

Terwijl vandaag eigenlijk pas mijn Nod zou zijn (en vaak irritant dat ik het 's nachts wordt!).. Zo lang heb ik nog niet de regelmatige cyclussen, dus blijft moeilijk.



Balen die krampen @ Pianella. Wie weet toch stiekem wel zwanger!



Wij hebben toen ook de combi test gedaan, puur omdat er geen risico's waren in de eerste fase voor het kind. Was alleen maar bloedprikken bij mij. Dan zagen we wel weer verder dachten we mocht daar iets uit komen. Volgende keer zou ik het denk ik ook weer doen.
Dag 7 van wat pianella? Na nod? Dan zou ik idd ook al een x aantal testen hebben gedaan, dat geduld heb ik niet



Ik neig nu bij de tweede ook naar een nipt. Maar dan idd wel een vroege. Maar dat dacht ik bij de eerste ook een die hebben we toen ook niet gedaan uiteindelijk.



Spannend wachtbankdames! Mijn cyclus is voorlopig nog even op hol denk ik. Wacht maar eerst m'n menstruatie af voor ik weer op ovulatie ga testen.
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraal 88: wel spannend dan hè? Ik heb ook last gehad van minder zin in seks. Realiseer me inderdaad ook dat je seks moet hebben om zwanger te raken. Ik probeer sowieso wat vaker zin te maken. Als we dan seks hebben geniet ik er ook echt van.

Pianella 2016: Zit je nu 7 dagen na dat je ongesteld zou moeten worden? Spannend zeg!

Roosjetulp: even afwachten dus. Stom die witte testen!



Mag je eigenlijk een Nipt laten doen als je geen combinatietest doet? Kansberekening zegt mij niks. Zo'n Nipt misschien wel....
Alle reacties Link kopieren
Tabaa: hopelijk wordt je cyclus snel een beetje voorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Liep net met een zwangerschapstest in mn handen naar de wc toen ik ongesteld werd! Baaalen!!! Precies een week overtijd. Nou ja, terug naar af; dag 1, ronde 4. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Word toch niet zo snel zwanger als ik dacht, gezien ik bij mn zoon na letterlijk 1x zwanger was...
Alle reacties Link kopieren
De nipt moet je zelf betalen tenzij je een afwijkende uitslag hebt bij de combinatie test (1:200) of al eerder een kindje met down heb gekregen...



Jammer pianella!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze keer ook weer een test doen zonnestraal. Na de afwijkende combinatietest de vorige keer overwoog ik om bij een volgende meteen een NIPT te doen. Nu twijfel ik en denk ik dat we misschien toch weer eerst de combinatietest doen. De NIPT biedt ook geen 100% zekerheid, is nog niet standaard en kost best veel geld. Je mag ook een NIPT doen zonder combinatietest maar dan moet je zelf betalen. Bij een afwijkende combinatietest wordt de NIPT wel vergoed (of vlokkentest of vruchtwaterpunctie). Het is natuurlijk niet zo dat je bij een afwijkende test meteen de zwangerschap afbreekt! De vorige keer hebben we naar aanleiding van combinatietest een vlokkentest laten doen. Er wordt dan DNA onderzoek gedaan bij de baby en dan krijg je zekerheid of er een genetische afwijking is. Dat is gelukkig geen kansberekening.



Seks is wel vrij essentieel om zwanger te worden. Aan de andere kant, 1 keer op het juiste moment kan voldoende zijn.



Balen pianella dat je ongesteld bent geworden. Ik had er ook allang een paar testen tegenaan gegooid.



Ben je inmiddels ongesteld geworden roosjetulp?



Ik ben inmiddels daadwerkelijk overtijd dus een voorzichtige

20 juni eerste afspraak bij de gynaecoloog.
fijn miss!



Waarom meteen bij de gynaecoloog?



Jammer pianella! Inderdaad nieuwe ronde, nieuwe kansen....
Alle reacties Link kopieren
Mehh hier ook naar ronde 2! Net ongesteld geworden verdorie



Jij ook jammer Pianella, volgende ronde.



Fijn miss-flower dat je nu echt je NOD voorbij bent! Gaat al gauw de eerste afspraak
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Pianella en RoosjeTulp! Hopelijk volgende ronde meer geluk.



Spannend hoor Miss Flower. Hopelijk goed nieuws 20 juni. Waarom moet ( of mag) je direct naar de gynaecoloog?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een chronische ziekte vandaar begeleiding door de gynaecoloog. Als ik perse zou willen zou ik ook wel bij de verloskundige mogen maar gezien het verloop van de vorige zwangerschap heb ik een voorkeur voor de gynaecoloog. De benadering van de gynaecoloog past ook beter bij me.
Fijn dat je daar terecht kan dan toch? Ik had niet zo'n match met de gynaecoloog maar meer met de verloskundige(n)



Ik had gehoopt dat het lekker weer werd vandaag, is het nog bewolkt. Had graag even met dochter naar de speeltuin gefietst om te gaan schommelen. Dan ga ik nogwel hoor, maar vind t voor mezelf dan wel lekker als de zon schijnt

Zit er over te denken om zo'n babyschommel in de tuin te zetten. Heeft iemand van jullie zoiets? Doe je daar veel mee?
anoniem_161474 wijzigde dit bericht op 28-05-2016 08:38
Reden: Autocorrect
% gewijzigd
Oh en jij ook succes voor ronde 2 Roosjetulp!
Alle reacties Link kopieren
Hier schijnt de zon nog wel. Wij hebben geen babyschommel, maar als dochter er bij anderen wel eens in zit, vindt ze het wel erg leuk.



Waar zijn jullie de vorige keer bevallen en hoe zou je dat een volgende keer willen?

Ik wilde bevallen in zo'n geboortekliniek, maar werd uiteindelijk een keizersnede. Bij een volgende bevalling moet ik dus in ziekenhuis bevallen. Vind ik ook wel prima!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zonnig



Ik heb een geplande ks gehad en zou dat graag weer willen. Hoop dat ik de keuze krijg
Alle reacties Link kopieren
Hier mag je na een keizersnede de volgende keer ook kiezen voor een keizersnede. Ik weet nog niet wat ik zou willen. Keizersnede vorige keer was prima, maar nu met al een kindje en niet mogen tillen voor zes weken....weet ik het nog niet.
In het ziekenhuis (eigen keuze) en onder begeleiding van de gyn (niet eigen keuze). Volgende keer graag weer in het ziekenhuis en aangezien ik de ruggenprik best fijn vond dan toch maar weer onder begeleiding van de gynaecoloog & verloskundigen van t ziekenhuis. Het is officieel geen geboortehotel hier maar vind het concept wel hetzelfde overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van de praktisch aanpak en ben niet zo van de koetjes en kalfjes. Ik kom nu weer bij dezelfde gynaecoloog.



Ik ben bij de eerste ingeleid (in het ziekenhuis dus) onder begeleiding van de 2de lijns verloskundige + leerling.



Hier ook vollop zon! Geen ervaring nog met schommels.
Alle reacties Link kopieren
ik ook keizersnede, hoop op gewone bevalling, maar natuurlijk moet het nu verplicht in het ziekenhuis. Vind ik eigenlijk wel best! Zou keizersnede ook niet ontzettend-ontzettend ellendig vinden btw, maar zou nu liever gewoon willen bevallen. (kom ik misschien ooit van op terug )

Ik vond het gewoon ellendig die buikwond en kreeg ook nog eens een stomme bloedprop die ze met ks niet voldoende hadden weggehaald.



Ja zo'n babyschommel hebben wij! Gekregen van buurvrouw van little tikes dacht ik. Hier vind ze het geweldig (en hoe hoger hoe beter). Zit er stevig in.Beetje rondkijken naar omgeving. Maar ja.. zo vaak doe ik het nou ook weer niet haha.



Wij hebben hier een zandbak 'bult' en dat vind ze sowieso leuker! Nu nog wel zonnetje dus ga maar eens lekker naar buiten met d'r..
Ok ga eens met man overleggen voor de schommel. Mooi verjaardagscadeau lijkt me



Ik moest op een gegeven moment extra controles bij de gyn voor de groei goed te monitoren. Hadden ze al weken/maanden de verkeerde uitgerekende datum in het systeem staan (en klopten de prognoses dus ook niet)

Maar snap t wel, denk dat het ook aan de verloskundige ligt miss. Eentje van de praktijk vond ik ook iets te 'meelevend' ofzo, weet niet hoe ik t goed uit moet leggen. Het was in ieder geval irritant. De andere twee waren wel leuke dames! Kon m'n afspraken gelukkig altijd bij hun plannen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven