Zwangerschapsmisselijkheid of buikgriep?

26-05-2016 10:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Momenteel ben ik 16 weken zwanger. Tot de 13/14 weken was ik vooral 's ochtends voor het ontbijt misselijk en hing ik ook boven de wc. Zodra er wat eten in zat ging het goed. Toen is het eigenlijk 1 á 1.5 week weggeweest. Maar sinds afgelopen maandag voel ik mij echt zo ontzettend beroerd. Ik twijfel eraan of het een buikgriep is omdat het anders is dan een paar weekjes terug.



- darmen rommelen de hele tijd,

- een soort kramp/steek in mijn bovenbuik en midden. Dit duurt enkele seconden,

- waterdunne ontlasting,

- geen eetlust,

- braken



Echt alles wat erin komt dat gaat er ook weer uit :( en ik probeer al zoveel tips die ik tegenkom maar niks helpt. Gister de vk en dokter gebeld en heb ik emesafene gekregen. Gister werkte het in ieder geval niet, vandaag poging 2.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Wij gaan ook bijna met vakantie dus ik houd mijn hart al vast.



Wat denken jullie hiervan? Een buikgriepje of toch de zwangerschapsmisselijkheid?
.
Alle reacties Link kopieren
Buikgriep
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen



Niks

Aan beide kan je niet zoveel doen. Klinkt als buikgriep, dus uitzieken en goed blijven drinken.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt echt als buikgriep.
Lijkt op buikgriep en als dat het is, is het vaak met een paar dagen vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Mocht het een buikgriep zijn ben ik toch een beetje opgelucht.. denk ik. Weet niet waarom. Moet wel extra alert zijn dat ik niet uitdroog.



Na hoeveel dagen moet ik dan toch de dokter bellen? Want meestal moet dat na een week wel over zijn toch?
.
Alle reacties Link kopieren
https://www.thuisarts.nl/diarree/ik-heb-diarree
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden wij het beter weten dan de vk en arts die je gisteren al gebeld hebt?
Ik denk niet meteen zwangerschapsmisselijkheid, vooral door de diarree. Dat is niet gebruikelijk toch bij zwangerschapsmisselijkheid.

Maar goed... een buikgriepje, of virusje je zal toch moeten uitzieken. Drink voldoende en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@pikkie22, in eerste instantie dacht ik dat mijn zwangerschapsmisselijkheid gewoon weer was terug gekomen en zo vertelde ik het ook aan de vk en dokter. De vk zei meteen dat ik de dokter moest bellen en de dokter zei dat ze wel wat voor mij zou klaarleggen. Dus ik heb ook niet helemaal goed uitgelegd hoe of wat. Mijn fout.

Naderhand dacht ik dat het ook wel eens een buikgriep zou kunnen zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje19 schreef op 26 mei 2016 @ 11:54:

@pikkie22, in eerste instantie dacht ik dat mijn zwangerschapsmisselijkheid gewoon weer was terug gekomen en zo vertelde ik het ook aan de vk en dokter. De vk zei meteen dat ik de dokter moest bellen en de dokter zei dat ze wel wat voor mij zou klaarleggen. Dus ik heb ook niet helemaal goed uitgelegd hoe of wat. Mijn fout.

Naderhand dacht ik dat het ook wel eens een buikgriep zou kunnen zijn.En wat let je om terug te bellen of langs te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hm. Ben niet iemand die snel naar de dokter gaat voor iets. Vond het al heel wat dus dat ik gister had gebeld. En ik dacht: laat ik eerst eens kijken wat de emesafene doet.

Mocht het na het weekend verergeren of nog zo zijn dan ga ik wel bellen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven