Geen aparte kinderkamer?

24-05-2016 15:52 257 berichten
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het niet hebben van een aparte kinderkamer?



Het zit zo: man en ik wonen op dit moment in een ruime eengezinswoning, maar kunnen nu een tweekamerappartement krijgen in de stad waar man werkt en waar ik volgend jaar mijn phd ga doen. Dochter (11 maanden) slaapt op dit moment nog bij ons op de slaapkamer dus op korte termijn lijkt een kleine woning ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt als ze ouder wordt. Ik dacht zelf al aan een hoogslaper of een slaapbank in de woonkamer zodat ze haar eigen plekje heeft, maar toch twijfel ik of we het moeten doen. Heeft iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 09:16:

[...]



Naja ik zie dat zelf wat anders. Want dat terugkrijgen is vaak de faciliteiten en mogelijkheden van de stad, daar schermen ze altijd mee. Maar in de praktijk maken ze daar als er eenmaal kinderen zijn amper gebruik van. Het is meer dat ze bang zijn om wat te missen, buiten Amsterdam wonen burgerlijk vinden, niet voor vrienden willen onder doen, etc...Dit herken ik ook heel erg van de mensen met (grotere) kinderen die zo krampachtig vasthouden aan Amsterdam. Wat daar nog eens bij komt: hun huizen zijn zo gigantisch duur dat er bij veel van hen niet eens geld is om gebruik te maken van de faciliteiten van de stad.
Am Yisrael Chai!
quote:TheJoker schreef op 26 mei 2016 @ 10:24:

[...]





Vriend zegt, Noord is een Dorp. Net als Tuindorp en Floradorp. :-)



En iedereen ging dan in de vakantie naar Bakkum. wij niet hoor. Lekker naar de camping in Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zat gister voor de gein eens te kijken wat je met het budget van Mlle zou kunnen kopen als je net buiten Amsterdam (en dan niet in Vinex) zou gaan kijken. Als ik dat geld had, dan wist ik het wel. Moet je bijvoorbeeld eens kijken naar dit leuke huis in Loosdrecht:



http://www.funda.nl/koop/ ... oud-loosdrechtsedijk-141/



Of dit leuke huis in Zandvoort:



http://www.funda.nl/koop/ ... 63615-zandvoortselaan-44/



Of dit huis in Haarlem:



http://www.funda.nl/koop/ ... 7628-kinderhuissingel-40/



En zo kan ik nog wel even doorgaan met sfeervolle, grote huizen op niet-Vinex locaties rondom Amsterdam.



Maar goed, het is mijn geld gelukkig niet maar als ik met kinderen een dergelijk budget te besteden had dan wist ik wel waar ik liever mijn geld aan zou uitgeven.
Am Yisrael Chai!
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 10:25:

[...]



Ja maar dan ga je toch weer voorbij aan dat "alleen". Dan ben je als ouders toch weer verplicht om je kind te entertainen, of iig te faciliteren. Daar zit mijn kind echt niet op te wachten over het algemeen, die wil zelf bepalen wat ze doet, en die vind het maar wat vervelend als wij weer eens op pad moeten... want ze wil aanklooien.



Maar jouw kind is niet de maat der dingen. Ik vond het als kind hartstikke leuk om maar de volkstuin te gaan. Al hield ik ook van aanklooien. Maar ik wist niet beter dan dat we daar in het weekend zaten en had daar ook gewoon mijn kamertje, dus vond het prima. Voelde meer als een extended home



Een kind past zich gewoon doorgaans vrij makkelijk aan de omstandigheden aan. En ik wil de binnenstad niet voor mijn kinderen, maar misschien voelen ze zich als puber straks wel compleet opgesloten in een suf dorp. Je kiest als ouders wat het beste is voor je gezin en dat is voor iedereen anders.



Voor zowel stad als dorp valt in mijn optiek wat te zeggen.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 10:40:

Ik zat gister voor de gein eens te kijken wat je met het budget van Mlle zou kunnen kopen als je net buiten Amsterdam (en dan niet in Vinex) zou gaan kijken. Als ik dat geld had, dan wist ik het wel. Moet je bijvoorbeeld eens kijken naar dit leuke huis in Loosdrecht:



http://www.funda.nl/koop/ ... oud-loosdrechtsedijk-141/



Of dit leuke huis in Zandvoort:



http://www.funda.nl/koop/ ... 63615-zandvoortselaan-44/



Of dit huis in Haarlem:



http://www.funda.nl/koop/ ... 7628-kinderhuissingel-40/



En zo kan ik nog wel even doorgaan met sfeervolle, grote huizen op niet-Vinex locaties rondom Amsterdam.



Maar goed, het is mijn geld gelukkig niet maar als ik met kinderen een dergelijk budget te besteden had dan wist ik wel waar ik liever mijn geld aan zou uitgeven.Ik zeker ook zou uberhaupt geen 7 ton aan een huis uitgeven. Als ik zoveel geld had zou ik de geweldigste reizen maken
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 10:41:

[...]





Maar jouw kind is niet de maat der dingen. Ik vond het als kind hartstikke leuk om maar de volkstuin te gaan. Al hield ik ook van aanklooien. Maar ik wist niet beter dan dat we daar in het weekend zaten en had daar ook gewoon mijn kamertje, dus vond het prima. Voelde meer als een extended home



Een kind past zich gewoon doorgaans vrij makkelijk aan de omstandigheden aan. En ik wil de binnenstad niet voor mijn kinderen, maar misschien voelen ze zich als puber straks wel compleet opgesloten in een suf dorp. Je kiest als ouders wat het beste is voor je gezin en dat is voor iedereen anders.



Voor zowel stad als dorp valt in mijn optiek wat te zeggen.



Met de prijzen die in Amsterdam gelden hebben we het eigenlijk helemaal niet over "de stad vs het dorp". Haarlem vind ik ook een stad. Almere is ook een stad. Utrecht is ook een stad. Zaandam is ook een stad. Hilversum is ook een stad.

En in al die steden kun je beduidend meer comfort, ruimte, rust en veiligheid kopen voor 750K dan in Amsterdam.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 10:47:

[...]





Met de prijzen die in Amsterdam gelden hebben we het eigenlijk helemaal niet over "de stad vs het dorp". Haarlem vind ik ook een stad. Almere is ook een stad. Utrecht is ook een stad. Zaandam is ook een stad. Hilversum is ook een stad.

En in al die steden kun je beduidend meer comfort, ruimte, rust en veiligheid kopen voor 750K dan in Amsterdam.Tja, de liefde voor Amsterdam kan diep zitten 750k diep
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 10:41:

[...]





Maar jouw kind is niet de maat der dingen. Ik vond het als kind hartstikke leuk om maar de volkstuin te gaan. Al hield ik ook van aanklooien. Maar ik wist niet beter dan dat we daar in het weekend zaten en had daar ook gewoon mijn kamertje, dus vond het prima. Voelde meer als een extended home



Een kind past zich gewoon doorgaans vrij makkelijk aan de omstandigheden aan. En ik wil de binnenstad niet voor mijn kinderen, maar misschien voelen ze zich als puber straks wel compleet opgesloten in een suf dorp. Je kiest als ouders wat het beste is voor je gezin en dat is voor iedereen anders.



Voor zowel stad als dorp valt in mijn optiek wat te zeggen.

Ik denk juist wel dat mijn kind de maat der dingen is. Elk jong kind wil spelen en aanklooien.

Natuurlijk doen ze wat ze gewend zijn, en is sommige gevallen is dat veel binnen spelen of voor de tv/ipad. Maar mijn ervaring is dat logeetjes na 1 of 2 dagen exact dat doen wat mijn kind, en alle kinderen hier uit de buurt doen... spelen, rommelen, prutsen, verstoppen, voetballen, fietsen, rennen (in weer en wind).



Ik deed dat ook, de kinderen van mijn zus en mijn vriends zus doen dat ook (de 1 vinex wijk, de ander een hele rustige wijk in het gooi).... alle kinderen zijn hetzelfde als je ze hun gang laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 10:47:

[...]





Ik zeker ook zou uberhaupt geen 7 ton aan een huis uitgeven. Als ik zoveel geld had zou ik de geweldigste reizen maken





Oh, ik zou ook nooit 7 ton aan een huis uitgeven, hoor. Ten eerste omdat ik het niet heb, ten tweede omdat waar ik woon je voor beduidend minder al alles kunt krijgen wat ik in een huis zoek. En dat snap ik dus nooit zo goed aan mensen die in Amsterdam blijven wonen.

In praktijk blijft er naast werk en kinderen opvoeden helemaal niet zo gek veel tijd over om "gebruik te maken van de faciliteiten van de stad". En zeker met kinderen zijn de faciliteiten van de stad voor de kinderen behoorlijk waardeloos, vaak. Slechte kinderdagverblijven, slechte scholen, slechte clubjes, slechte speelruimte, you name it. Dus ik heb vaak de indruk dat het meer een idee is dan realiteit, al die faciliteiten van de stad.



Wat ik tenminste zie bij vrienden met kinderen is dat ze in praktijk net zo vaak gewoon thuis op de bank zitten als ik (want kinderen moeten morgen naar school en zelf hebben ze de hele dag gewerkt).
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 10:49:

[...]





Tja, de liefde voor Amsterdam kan diep zitten 750k diep Hahahaha, ja! Nou ja, laat ze lekker, hoor, ik heb er geen last van. Ik heb er alleen wel altijd een beetje medelijden mee. Lig je krom voor je kippenhok en kun je alsnog nooit lekker thuis ontspannen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 10:54:

[...]





Oh, ik zou ook nooit 7 ton aan een huis uitgeven, hoor. Ten eerste omdat ik het niet heb, ten tweede omdat waar ik woon je voor beduidend minder al alles kunt krijgen wat ik in een huis zoek. En dat snap ik dus nooit zo goed aan mensen die in Amsterdam blijven wonen.

In praktijk blijft er naast werk en kinderen opvoeden helemaal niet zo gek veel tijd over om "gebruik te maken van de faciliteiten van de stad". En zeker met kinderen zijn de faciliteiten van de stad voor de kinderen behoorlijk waardeloos, vaak. Slechte kinderdagverblijven, slechte scholen, slechte clubjes, slechte speelruimte, you name it. Dus ik heb vaak de indruk dat het meer een idee is dan realiteit, al die faciliteiten van de stad.



Wat ik tenminste zie bij vrienden met kinderen is dat ze in praktijk net zo vaak gewoon thuis op de bank zitten als ik (want kinderen moeten morgen naar school en zelf hebben ze de hele dag gewerkt).Ik ben het 100% met je eens, maar ik zie nu eenmaal dat vrienden van mij gelukkig zijn in die kippenhokjes. Ook al zitten ze thuis. Dus ben blij voor ze
Dat huis in Haarlem is tof! Ik vraag me wel af of het daar nou veel veiliger is dan in amsterdam zuid of watergraafsmeer. Als ik in Haarlem centrum loop zie ik ook maar weinig kikkerdril en kalveren door de straten hollen.

Overigens kan ik goed ontspannen in een stadstuin hoor. Ga morgen kijken bij een bescheiden huisje met grote tuin met bomen, vlakbij mn ouders, 10 mins fietsen naar mn werk en twee straten van Frankendael. Nu al zin in.
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 10:53:

[...]



Ik denk juist wel dat mijn kind de maat der dingen is. Elk jong kind wil spelen en aanklooien.

Natuurlijk doen ze wat ze gewend zijn, en is sommige gevallen is dat veel binnen spelen of voor de tv/ipad. Maar mijn ervaring is dat logeetjes na 1 of 2 dagen exact dat doen wat mijn kind, en alle kinderen hier uit de buurt doen... spelen, rommelen, prutsen, verstoppen, voetballen, fietsen, rennen (in weer en wind).



Ik deed dat ook, de kinderen van mijn zus en mijn vriends zus doen dat ook (de 1 vinex wijk, de ander een hele rustige wijk in het gooi).... alle kinderen zijn hetzelfde als je ze hun gang laat gaan.Je overdrijft nu wel een beetje. Je doet bijna of het kindermishandeling is om je kinderen in de stad te laten opgroeien. Ik ben het met je eens dat een kind méér vrijheden en mogelijkheden heeft buiten de stad en ik gun mijn kind (en mezelf ) dat. Maar het is niet of kinderen in de stad opgesloten zitten.
quote:Mlle_j schreef op 26 mei 2016 @ 11:00:

Dat huis in Haarlem is tof! Ik vraag me wel af of het daar nou veel veiliger is dan in amsterdam zuid of watergraafsmeer. Als ik in Haarlem centrum loop zie ik ook maar weinig kikkerdril en kalveren door de straten hollen.

Overigens kan ik goed ontspannen in een stadstuin hoor. Ga morgen kijken bij een bescheiden huisje met grote tuin met bomen, vlakbij mn ouders, 10 mins fietsen naar mn werk en twee straten van Frankendael. Nu al zin in.Vlakbij mij leuk! Mooie buurt is dat. Tijdens m'n middelbare schooltijd woonde ik in Zeeburg en kwam ik daar vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 26 mei 2016 @ 11:00:

Dat huis in Haarlem is tof! Ik vraag me wel af of het daar nou veel veiliger is dan in amsterdam zuid of watergraafsmeer. Als ik in Haarlem centrum loop zie ik ook maar weinig kikkerdril en kalveren door de straten hollen.

Overigens kan ik goed ontspannen in een stadstuin hoor. Ga morgen kijken bij een bescheiden huisje met grote tuin met bomen, vlakbij mn ouders, 10 mins fietsen naar mn werk en twee straten van Frankendael. Nu al zin in.

Haarlem huis is leuk, maar naast het spoor en langs een behoorlijk drukke doorgaande weg... dus nee geen aanrader.



Wij wonen in Haarlem, aan de zuidkant van het centrum (10min lopen van de grote markt zeg maar), en hier wel degelijk kikkerdril, grote vijver of 100m, groot park om de hoek, een park als binnentuin, polder en bos op 5minuten fietsen.... waar we wonen is laatst zelfs op tv geweest bij de van rossums

Dus ja het is hier extreem veilig voor kinderen.
Veel mensen op dit forum verheerlijken het landleven en trekken voor min onbegrijpelijke parallellen tussen een vinex in het groen en arcadie. Dat mag, maar ik word blijer van een park. Nou zal ik wel niet beter weten want zelf opgegroeid in de stad enzo. En heel gelukkig groot geworden
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 11:08:

[...]



Wij wonen in Haarlem, aan de zuidkant van het centrum (10min lopen van de grote markt zeg maar), en hier wel degelijk kikkerdril, grote vijver of 100m, groot park om de hoek, een park als binnentuin, polder en bos op 5minuten fietsen.... waar we wonen is laatst zelfs op tv geweest bij de van rossums

Dus ja het is hier extreem veilig voor kinderen.Dat klinkt idd leuk. Vooral die binnentuin, daar selecteer ik ook veelal op.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 11:02:

[...]





Je overdrijft nu wel een beetje. Je doet bijna of het kindermishandeling is om je kinderen in de stad te laten opgroeien. Ik ben het met je eens dat een kind méér vrijheden en mogelijkheden heeft buiten de stad en ik gun mijn kind (en mezelf ) dat. Maar het is niet of kinderen in de stad opgesloten zitten.Nee ik vind het geen kindermishandeling. Ik vind wel dat kinderen uit Amsterdam sneller "groot en wijs" worden en minder speels en creatief zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 26 mei 2016 @ 11:10:

[...]





Dat klinkt idd leuk. Vooral die binnentuin, daar selecteer ik ook veelal op.Mocht je ooit Haarlem overwegen dan wil ik je best tippen.
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 11:10:

[...]



Nee ik vind het geen kindermishandeling. Ik vind wel dat kinderen uit Amsterdam sneller "groot en wijs" worden en minder speels en creatief zijn.



Oh da's mijn ervaring totaal niet. Vind juist in Amsterdam opvallend veel stimulans voor creativiteit eigenlijk. Vind wel dat ze (we) geen flauw benul hebben van de natuur. Kon nog geen margriet van een geranium onderscheiden

En Amsterdamse kindertjes die in de bossen spelen vies vinden want daar zitten teken
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 11:08:

[...]



Haarlem huis is leuk, maar naast het spoor en langs een behoorlijk drukke doorgaande weg... dus nee geen aanrader.



Wij wonen in Haarlem, aan de zuidkant van het centrum (10min lopen van de grote markt zeg maar), en hier wel degelijk kikkerdril, grote vijver of 100m, groot park om de hoek, een park als binnentuin, polder en bos op 5minuten fietsen.... waar we wonen is laatst zelfs op tv geweest bij de van rossums

Dus ja het is hier extreem veilig voor kinderen.Eerlijk gezegd vind ik dit niet veel anders klinken dan de woningen in Frankendael.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 11:15:

[...]





Oh da's mijn ervaring totaal niet. Vind juist in Amsterdam opvallend veel stimulans voor creativiteit eigenlijk. Vind wel dat ze (we) geen flauw benul hebben van de natuur. Kon nog geen margriet van een geranium onderscheiden

En Amsterdamse kindertjes die in de bossen spelen vies vinden want daar zitten teken Ja opgelegde creativiteit... muziekles, dansles, tekenles, knutselles, kookles....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 11:10:

[...]



Nee ik vind het geen kindermishandeling. Ik vind wel dat kinderen uit Amsterdam sneller "groot en wijs" worden en minder speels en creatief zijn.Dit herken ik ook. Overigens ook bij kinderen uit Almere, waar veel Amsterdammers natuurlijk naartoe getrokken zijn om die grotestadsproblematiek te ontvluchten. Da's niet zo goed gelukt, zeg maar .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 26 mei 2016 @ 11:16:

[...]





Eerlijk gezegd vind ik dit niet veel anders klinken dan de woningen in Frankendael.Dat klopt, alleen is ons park (5000m2) privé eigendom, en is het hier an sich een heel stuk rustiger dan in Frankendael.
quote:spectral schreef op 26 mei 2016 @ 11:19:

[...]



Dat klopt, alleen is ons park (5000m2) privé eigendom, en is het hier an sich een heel stuk rustiger dan in Frankendael.Mja vind ik toch een beetje poteeto potahto. Maar fijn dat jij er happy bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven