Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin





Dit wel

Ik vind hier dingen van.
Ik snap je overweging Marit. Maar even advocaat van de duivel spelen Denk wel (of vooral hoop ) dat dit type tuinen snel achterhaald oogt, het split is ook niet kindvriendelijk. En 5 jaar is lang als je je een beetje ergert aan je eigen tuin. Split eruit, gras erin, paar klimmers tegen de schutting (iom de buren) en het is al gauw groen zonder al teveel kosten.
Alle reacties Link kopieren
Zonnigkleintje: Is inderdaad niet kindvriendelijk, het zijn wel echte starterswoningen (rijtjes), in een buurt waar je over het algemeen geen 20 jaar wil wonen.. Dus voor de kinderen hoef je het op zich niet te laten.. Daarnaast, helaas geen ruimte voor een grasmaaier dus gras ook geen optie :(
Alle reacties Link kopieren
Marit, wat je kunt doen is van een stuk grind een border maken. Zo ben ik in onze grindtuin begonnen, eerst een border van 50 cm diep bij 130 cm breed. Grind aan de kant, antiworteldoek wegknippen, zand losmaken, planken er omheen en klaar!

Plantjes en goede grond gekocht, huppakee.

Inmiddels is die border 70 cm bij 3 meter geworden
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 26 mei 2016 @ 14:11:

[afbeelding]



De ouwe poezel. Ik heb hem 6 jaar. Toen ik hem kreeg was hij tussen de 10 en 20 jaar. Beste schatting van meerdere katten kenners Awwww... schattig altijd die beetje voddige oudjes
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren


Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best veel steentjes in de tuin (zat een randje langs het huis maar omdat het zo verzakt ligt het overal en nergens. Heb al eens eerder bedacht dat het leuk zou zijn om er beestjes en mannetjes van te maken, dus wie weet
Tjezus, wat vals
whaha, dat ziet er wel heel grappig uit
Alle reacties Link kopieren
@steampunkcat, hier ligt ook veel glas in de tuin. Volgens mij hebben ze vroeger de ruitjes van de binnendeuren er in de tuin uitgeslagen, want ik vind overal van die gelige stukjes (rookglas) wat zo in was in de jaren 70 en 80. Daarnaast ook veel potscherven en serviesscherven. We wonen hier nu 6 jaar en nog steeds vind ik van alles. Het gekste wat ik vond, was een ruggenwervel van de hond van de vorige bewoners. Ze hadden die voor de verhuizing opgegraven om mee te nemen en een jaar later ging ik op die plek wat plantjes poten en lag daar nog een botje

Ik vind het knap dat jij van zo'n enorme vuilnisbelt zo iets moois hebt gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee ja, die poes geef je idd geen dubbeltje meer als je zou zien liggen....
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Zo! Terug van een dagje weg en weer veel bij te lezen. Wij hebben 5 meter gele lis voor een habbekrats op de kop kunnen tikken voor de vijver! Yes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag trouwens vandaag een prachtige akelei. Nog nooit gezien rood/roze buitenkant en wit/gelige binnenkant. Veel groter ook dan de normale soort. Ik zal m eens proberen op te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Als je googelt op afbeeldingen akelei kom je de gekste kleuren combinaties tegen. Ik vind dit een van de mooiste bloemen die er zijn. Samen met de stokroos.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat ik nog meer borders ga aanleggen, vandaag ook weer allemaal zaden gekocht
Je zou ook van pallets verplaatsbare borders kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Steampunkcat: Hoe bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 26 mei 2016 @ 21:01:

Ik zag trouwens vandaag een prachtige akelei. Nog nooit gezien rood/roze buitenkant en wit/gelige binnenkant. Veel groter ook dan de normale soort. Ik zal m eens proberen op te zoeken!Ik denk dat ik die in de tuin heb. Zal even plaatje plakken!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik had net gisteren foto's gemaakt omdat hij zo mooi bloeit nu



Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mag ik in dit topic ook anti-kunstgras zijn?

Vanmorgen zag ik op Funda ook weer zo'n droevige tuin, helemaal vol getegeld, lekker praktisch natuurlijk maar o ja, er moet wel wat groen in. Dus dan ligt er zo'n lullig stukje kunstgras (het lijkt meer op groen tapijt) voor het idee ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een lading bloembollen liggen die nodig de grond in moeten... Nu zitten er ook lelies bij die 1.10 m hoog zouden moeten worden, maar de wind staat vaak behoorlijk op mijn tuin.. Zouden ze dat wel overleven? Zit er aan te denken om ook een paar in potten op het terras te doen, maar ze moeten 20cm uit elkaar volgens het kaartje.. Vraag me af of het wel staat om maar 1 bol in een pot te hebben... Iemand antwoorden? Ik ben echt nog een tuin nitwit oh en goed nieuws, volgens mij komt de eupatorium waarvan ik dacht dat ie gesneuveld was gewoon weer terug!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik begin me werkelijk kapot te ergeren aan de slakken.

Ze vreten echt alles stuk in de tuin.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 27 mei 2016 @ 13:09:

Mag ik in dit topic ook anti-kunstgras zijn?

Vanmorgen zag ik op Funda ook weer zo'n droevige tuin, helemaal vol getegeld, lekker praktisch natuurlijk maar o ja, er moet wel wat groen in. Dus dan ligt er zo'n lullig stukje kunstgras (het lijkt meer op groen tapijt) voor het idee ofzo.Van mij mag het. En ook tegen een 'buitenkleed'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
@Caribic, ik zou er minstens 3 in 1 pot doen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wow, prachtig Maleficent!
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 27 mei 2016 @ 13:17:

@Caribic, ik zou er minstens 3 in 1 pot doen.Ja dat zou ik ook denken.. Maar dan staan ze lang geen 20 cm uit elkaar, want zulke grote potten heb ik niet
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lelie's in een pot die staan misschien 2 cm van elkaar.

Ik zal ze dit jaar na de bloei wel opgraven want ze krijgen steeds baby's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven