Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 16:36:

[...]





Dat is wel wat ze zoekt, zegt ze zelf.



Ik kan mij voorstellen dat je dat idd ook uiteindelijk wenst.

En tussen one nightstands en gelijk voor iets serieus gaan ligt ook de optie om een tijdje gezellig aan te klooien met iemand.

Je weet daarnaast ook nooit uit welke fling iets serieus kan groeien. Maar er voor open beginnen te staan en de gedachte hebben dat je eigenlijk best behoefte begint te krijgen aan iets gezelligs met iemand lijkt mij een prima stap vooruit.



In ieder geval klinkt dat een stuk positiever dan je alleen thuis in je verdriet te blijven wentelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 26 mei 2016 @ 19:39:

[...]





Ik kan mij voorstellen dat je dat idd ook uiteindelijk wenst.

En tussen one nightstands en gelijk voor iets serieus gaan ligt ook de optie om een tijdje gezellig aan te klooien met iemand.

Je weet daarnaast ook nooit uit welke fling iets serieus kan groeien. Maar er voor open beginnen te staan en de gedachte hebben dat je eigenlijk best behoefte begint te krijgen aan iets gezelligs met iemand lijkt mij een prima stap vooruit.



In ieder geval klinkt dat een stuk positiever dan je alleen thuis in je verdriet te blijven wentelen.





Bloem haar sociale kring is niet - meer - zo groot.

Met een vaste vriend hoopt ze dat gat meteen te vullen. Hetzij met die man alleen, dan wel met die man zijn sociale kring.



Tuurlijk heeft haast bijna iedereen graag een levenspartner, dat snap ik prima.

Maar zolang een partner hebben voelt als " gered worden " en het ook de leegte in jezelf op moet vullen hang je wel enorm veel op aan die ander en is de kans dat je ook rationeel een goede keuze maakt een stuk kleiner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 19:49:

[...]





Bloem haar sociale kring is niet - meer - zo groot.

Met een vaste vriend hoopt ze dat gat meteen te vullen. Hetzij met die man alleen, dan wel met die man zijn sociale kring.



Tuurlijk heeft haast bijna iedereen graag een levenspartner, dat snap ik prima.

Maar zolang een partner hebben voelt als " gered worden " en het ook de leegte in jezelf op moet vullen hang je wel enorm veel op aan die ander en is de kans dat je ook rationeel een goede keuze maakt een stuk kleiner.



Met het laatste ben ik het met je eens.



Bloem, begin gewoon met open staan voor een leuke man waar je het voor nu gezellig mee kan hebben en er niet gelijk teveel gewichtigheid aan vast te koppelen.



Het is natuurlijk ook níet zo dat je vooraf de deal kan sluiten dat het iets serieus moet worden

Gezelschap en op zijn tijd lol tussen de lakens is een prima begin.
Ik herhaal ook nog maar eens wat ik hier eerder heb gezegd. Met het wegvallen van veel mensen in je omgeving, bloem, heb je gemerkt hoe je aangehaakt was bij de sociale omgeving van je partner. Je noemde toen al een eventuele nieuwe relatie en de nieuwe sociale kring die daarbij hoort. Ik hoop echt dat je dit geen tweede keer gaat doen en geleerd hebt hoe belangrijk het is je eigen kring te hebben, ook al heb je een relatie. Toen vroeg ik ook waar de mensen uit je eigen sociale omgeving zijn gebleven, die je al had voordat je iets met je ex kreeg of de contacten die je hebt opgebouwd in de tijd daarna die niet aan hem gerelateerd zijn. Dat is me toen niet duidelijk geworden. Belangrijke vraag is waarom deze er nu nog nauwelijks zijn. Daar kun je van leren.



Je zegt dat dat je wel weer iemand in je leven wilt hebben, een paar weken geleden niet inderdaad zoals BGB zegt, en tegelijkertijd schrijf je het heel moeilijk te vinden mensen te ontmoeten, met hen te praten. Lijkt me niet te verenigen met elkaar. Daarnaast, ook al zou je je nu op datinggebied gaan begeven dan is het nog steeds belangrijk om een grotere sociale kring op te bouwen. Belangrijk is dat je beseft dat het een het ander niet vervangt.



Ik geloof niet dat ik mensen ken die het ok vinden dat mannen binnen een halfjaar een nieuwe relatie hebben en dat voor vrouwen andere regels zouden gelden. Iedereen mag zelf weten wat hij doet, maar als ik zie hoe snel sommigen soms een ander hebben, of hoe ze van diepe treurigheid ineens op wolken zweven door een nieuwe relatie vraag ik me af of diegene goed bezig is. Want dat lijkt echt op het vullen van leegte.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben bezig met een scheiding. Aangezien ook mijn sociale kring in de loop der tijd een beetje uitgedund is, ben ik er nu ook actief mee bezig om die weer te vergroten. Dit doe ik door oude contacten weer aan te halen, vaker afspreken met vriendinnen en actief op zoek naar nieuwe contacten.



Dit onder andere met behulp van de site van nieuwe mensen leren kennen, lid geworden van een kookclubje in de buurt, een beetje dat soort werk.
Alle reacties Link kopieren
Och, soms moet je ook niet altijd alles kapot willen analyseren.

Ik wil niet zeggen dat niet nadenken altijd zo goed is.

Maar soms levert je het meer op om gewoon een sprong in het diepe te nemen, en je niet tot in den treure jezelf van alles af blijven vragen en wikken en wegen.





Lieve Bloem, ga gewoon leven en doe lekker waar je zin in hebt.

Stoot je je kop, dan stoot je je kop, dat heelt wel weer hoor. Maar wie weet brengt het je een hoop positiviteit.

Dat zou mooi zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 26 mei 2016 @ 22:26:

Och, soms moet je ook niet altijd alles kapot willen analyseren.

Ik wil niet zeggen dat niet nadenken altijd zo goed is.

Maar soms levert je het meer op om gewoon een sprong in het diepe te nemen, en je niet tot in den treure jezelf van alles af blijven vragen en wikken en wegen.





Lieve Bloem, ga gewoon leven en doe lekker waar je zin in hebt.

Stoot je je kop, dan stoot je je kop, dat heelt wel weer hoor. Maar wie weet brengt het je een hoop positiviteit.

Dat zou mooi zijn toch?



Quote van jou : " ga gewoon leven " .

Enig idee hoe vaak Bloem de laatste maanden " hoe pak je je leven weer op? " heeft geschreven hier?

Ze weet het niet, hoe je dat doet.

Daarom had ik al die links om nieuwe mensen te leren kennen opgezocht. Maar kennelijk is voor Bloem het leven oppakken een nieuwe kerel aan de haak slaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als dat het is voor bloem, dan is dat het.



Zijn overigens idd hele leuke organisaties waar je nieuwe mensen kan leren kennen.

Ik kan ook wel snappen dat het een drempel blijft als je je alleen in een vreemde groep moet storten.

Maar wie weet, trekt ze ook daar een keer de stoute schoenen aan als het haar wel leuk lijkt.



Wat ze ook doet, en of dit nu goed of fout zou kunnen zijn, ik hoop voor bloem dat ze in ieder geval iets gaat doen om uit haar tredmolen te komen.
verstandige vrouw die bianca. En zo lekker gewoon gebleven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al veel nieuwe mensen ontmoet. Ik heb door mijn (nieuwe) werk erg leuke collega's gekregen, waar ik af en toe mee op stap ben geweest en dus ook in hun vriendengroep mee gegaan ben.



Die dingen doe ik wel allemaal, ik pak het ook op. Maar ik blijf iets missen, er is inderdaad nog een leegte én ik wil die ook niet vullen met een nieuwe man.

Maar het is meer het feit dat ik me bewust geworden ben van het feit dat het vinden van een nieuwe relatie moeilijk gaat zijn. Dus niet dat ik het nu wil (in de toekomst heel zeker wel) maar dat het moeilijk gaat worden. Omdat ik kinderen heb met name. Aan de ene kant vind ik dat je dan serieus met relaties om moet gaan, maar aan de andere kant ben ik zelf ook nog iemand en wil ik ook genieten en leven.
Je lijkt het een beetje te willen plannen allemaal meid. Zou je ook openstaan voor een casual fling?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik hou van plannen



Ik snap wat je bedoeld. Maar ik heb overduidelijk moeite met loslaten (1 van de kenmerken dat ik ook de anorexia ontwikkeld heb). Maar ik doe mijn best, ik heb al best veel losgelaten. De kinderen moet ik al 'delen' en dat is het grootste loslaat ding.



Maar er zit ook in mijn hoofd dat veel dingen niet kunnen, omdat ik moeder ben en ik ben ook wel bang voor roddels. Niet dat ik veel spannende dingen zou willen doen haha. Maar ik maak me ook nog (te) druk wat andere er allemaal van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het is totaal niet belangrijk wat anderen van je vinden!

Boeien!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Weet ik. Dat zeg ik zelf ook tegen anderen, maar voor mezelf voelt het toch anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 11:07:





Maar er zit ook in mijn hoofd dat veel dingen niet kunnen, .Zoals wat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 10:31:

Ik heb ook al veel nieuwe mensen ontmoet. Ik heb door mijn (nieuwe) werk erg leuke collega's gekregen, waar ik af en toe mee op stap ben geweest en dus ook in hun vriendengroep mee gegaan ben.



Die dingen doe ik wel allemaal, ik pak het ook op. Maar ik blijf iets missen, er is inderdaad nog een leegte én ik wil die ook niet vullen met een nieuwe man.

Maar het is meer het feit dat ik me bewust geworden ben van het feit dat het vinden van een nieuwe relatie moeilijk gaat zijn. Dus niet dat ik het nu wil (in de toekomst heel zeker wel) maar dat het moeilijk gaat worden. Omdat ik kinderen heb met name. Aan de ene kant vind ik dat je dan serieus met relaties om moet gaan, maar aan de andere kant ben ik zelf ook nog iemand en wil ik ook genieten en leven.Ik vrees bloem (leuke avatar heb je) dat die "leegte" in jezelf zit. Dat is helemaal niet erg trouwens want heel veel mensen ervaren dat. Leegte is dan vaak synoniem voor verdriet, rouw, verlies, trauma etc. Als jij kan aanvaarden dat die "leegte" gewoon een onderdeel is van jou en net zo bij je hoort als je liefde, je plichtsgetrouwheid en al je andere leuke en minder leuke eigenschappen dan ben je al een heel eind.
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 10:31:

Ik heb ook al veel nieuwe mensen ontmoet. Ik heb door mijn (nieuwe) werk erg leuke collega's gekregen, waar ik af en toe mee op stap ben geweest en dus ook in hun vriendengroep mee gegaan ben.



Die dingen doe ik wel allemaal, ik pak het ook op. Maar ik blijf iets missen, er is inderdaad nog een leegte én ik wil die ook niet vullen met een nieuwe man.

Maar het is meer het feit dat ik me bewust geworden ben van het feit dat het vinden van een nieuwe relatie moeilijk gaat zijn. Dus niet dat ik het nu wil (in de toekomst heel zeker wel) maar dat het moeilijk gaat worden. Omdat ik kinderen heb met name. Aan de ene kant vind ik dat je dan serieus met relaties om moet gaan, maar aan de andere kant ben ik zelf ook nog iemand en wil ik ook genieten en leven.waarom? er zijn zoveel mannen en vrouwen die met kinderen een nieuwe relatie krijgen waarom zou het voor jou moeilijk zijn?
Bloem, stel dat je nooit meer een nieuwe relatie krijgt, om wat voor reden dan ook. Hoe zie jij dan jouw toekomst en de kwaliteit van je leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 11:18:

Weet ik. Dat zeg ik zelf ook tegen anderen, maar voor mezelf voelt het toch anders.Dan moet je daar wat aan doen. Al eens hulp gezocht?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 mei 2016 @ 12:21:

[...]



waarom? er zijn zoveel mannen en vrouwen die met kinderen een nieuwe relatie krijgen waarom zou het voor jou moeilijk zijn?Het stikt hier op het forum van de samengestelde gezinnen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 mei 2016 @ 12:20:

[...]





Ik vrees bloem (leuke avatar heb je) dat die "leegte" in jezelf zit. Dat is helemaal niet erg trouwens want heel veel mensen ervaren dat. Leegte is dan vaak synoniem voor verdriet, rouw, verlies, trauma etc. Als jij kan aanvaarden dat die "leegte" gewoon een onderdeel is van jou en net zo bij je hoort als je liefde, je plichtsgetrouwheid en al je andere leuke en minder leuke eigenschappen dan ben je al een heel eind.



echt heel erg dit....maar nu je het zegt zie ik zelf pas dat het bloemen zijn haha!



Maar misschien heb je wel gelijk. Is die leegte in mij. Maar waarom dan?

Ik voel me altijd wel een beetje alleen. Maar ik weet eigenlijk niet meer of dat ook was toen ik getrouwd was.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 mei 2016 @ 12:22:

Bloem, stel dat je nooit meer een nieuwe relatie krijgt, om wat voor reden dan ook. Hoe zie jij dan jouw toekomst en de kwaliteit van je leven?



Daar heb ik wel over nagedacht. Ik ben daar ook best wel bang voor moet ik zeggen. Waarom? Omdat ik eigenlijk niemand ken die alleen is. En omdat ik nu merk dat als ik wat af wil spreken er vrijwel niemand tijd heeft of iets met het gezin wil doen.



En ik weet het.....zoek nieuwe vrienden. Maar ik vind dat dus heel moeilijk en ik ben gewoon niet iemand die snel nieuwe vrienden maakt. Ik weet heel vaak niet wat ik moet zeggen, ik denk te veel na, ik ga er al bijna vanuit dat ze mij niet leuk vinden.



Het is ook niet heel makkelijk om nieuwe vrienden te zoeken. De kinderen komen ook echt op de 1e plek bij mij. Maar ik heb wel een leven daarnaast nu, dat zie ik ook. Ik zie ook heel erg op tegen de vakantie, als ik de kinderen niet heb. Ik moet dan wel meer werken maar er is dan niemand 'thuis', omdat het vakantie is.



Oud en nieuw wil ik nog helemaal niet over na denken.



Maar ik weet ook dat ik mijn manier van denken moet veranderen. Ik moet positiever denken, niet ervan uit gaan dat iedereen fout is of fout denkt.



Ik moet (en wil) meer genieten. En ja....iedereen heeft het al 1000 x gezegd maar ik doe echt mijn best en ik haal veel uit jullie tips en schoppen onder mijn kont.



Voor nu neem ik al jullie tips ook weer mee. Ik sta al positiever tegenover (ooit!!) gaan date via internet.



Eerst verhuizen en dan weer verder zien, het gaat ook allemaal niet tegelijk. Maar dan komt mijn 'maar' stemmetje weer....en ga ik naar mijn ex kijken die een leuk huis gekocht heeft, een nieuwe vriendin en alles heeft wat ik had en wat ik nu mis en dat doet gewoon nog erg pijn.



Maar ik ga er zelf ook wat van maken, dat wil ik in elk geval zeer zeker!!
Het CBS maakte bekend dat de komende veertig jaar het aantal single mannen en vrouwen in Nederland zal stijgen naar 3.7 miljoen. Dat is één miljoen vrijgezellen meer dan nu het geval is. In 2060 zal zelfs 44 procent van alle Nederlandse huishoudens uit één persoon bestaan. (bron CBS)



Nu denk jij misschien: wauw wat een grote visvijver, maar daarom plaats ik het niet. Denk jij dat die mijoenen vrijgezellen allemaal een kwalitatief slechter leven hebben dan die met een partner? Weet je dat je meeste ouderen alleenstaand zijn? Als je niet zal scheiden dan is de kans groot dat hoe ouder je wordt hoe groter de kans is dat je weduwe wordt. Wat ik wil zeggen is dat er vele mensen zijn die gedwongen of gekozen alleen staan. En deze zitten heus niet allemaal te verpieteren thuis. Je kan alleenstaand en gelukkig zijn. Ik ken er genoeg. En jij vast ook als je maar eens om je heenkijkt en verder kijkt dan je lievelingsonderwerp: verkering.
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 21:38:

[...]





echt heel erg dit....maar nu je het zegt zie ik zelf pas dat het bloemen zijn haha!



Maar misschien heb je wel gelijk. Is die leegte in mij. Maar waarom dan?

Ik voel me altijd wel een beetje alleen. Maar ik weet eigenlijk niet meer of dat ook was toen ik getrouwd was.waarom vragen zijn niet altijd zinvol omdat er soms geen antwoord is. Vaak is zo'n leegte ontstaan in je jeugd/ ontwikkeling/ schade door opvoeding of ervaringen. Maar dat hoeft niet, kan ook aangeboren zijn natuurlijk. En omdat veel mensen het hebben is het misschien wel normaal
Weet je, ik vraag me inmiddels af wat je wil en of je zelf weet wat je wil. Je geeft aan nieuwe vrienden te willen. Tegelijkertijd zeg je dat je kinderen op de eerste plaats komen en ik begrijp gewoon niet wat je met die uitspraak bedoelt te zeggen. En je zegt op te zien tegen de vakantietijd zonder kinderen. Ik krijg de indruk dat je mensen om je heen wilt als het jou uitkomt. Om de leegte te vullen als je kinderen er niet zijn. En als die er wel zijn je niet veel tijd wilt vrijmaken voor anderen. Of zit ik ernaast? Zo ja, dan ben ik de draad kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven