Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!

21-07-2015 09:00 3014 berichten
En we gaan hier weer verder



Laatste reactie uit het vorige topic :



quote:sinnombre schreef op 21 juli 2015 @ 08:58:

Ik erger me aan verkopers die alleen foto's laten zien van van internet geplukte foto's van het product.

Ik wil zelf gemaakte eigen foto's. Als mensen dat niet laten zien, dan heb ik geen interesse meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat reserveren als ik akkoord ben met een koper, doe ik nooit. Het zorgt ervoor dat potentiele kopers verder kijken en jouw advertentie naast zich neerleggen. En jij als verkoper moet maar afwachten of de koop ook doorgaat.



Van de week mn fiets verkocht. Morgen gaat ie naar Frankrijk. Met die man was ik al in onderhandeling voordat een ander zich meldde die 25 euro meer bood. Dus was eigenijk al gereserveerd en dat heb ik ook aangegeven. Ik had deze 2e koper graag achter de hand gehouden, mocht de koop niet doorgaan. Nadien heb ik m nog gemaild of ie nog interesse had, omdat de Franse koper leek af te laten weten. Geen reactie meer gekregen, op twee mails. Ook weer een gevalletje typische marktplaats-mentaliteit. Teveel moeite om even een mailtje te beantwoorden. En dan zou ik voor een potentiele koper zo'n advertentie op gereserveerd moeten zetten als ze over een paar dagen pas kunnen langskomen? Nee, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een afspraak om 4 stoelen op de halen. Mooie prijs.

Mail ik om te vragen of we een uur later kunnen komen. Vertelt ie vent doodleuk dat ze al verkocht zijn!!!



Ik heb zijn adres en we hadden een ophaal afspraak. Zo asociaal!'
quote:Zusenzoo schreef op 25 mei 2016 @ 07:20:

Ik had een afspraak om 4 stoelen op de halen. Mooie prijs.

Mail ik om te vragen of we een uur later kunnen komen. Vertelt ie vent doodleuk dat ze al verkocht zijn!!!



Ik heb zijn adres en we hadden een ophaal afspraak. Zo asociaal!'Wow. Wat ontzettend schandalig zeg.
Huidige irritatie: verkopers die je een paar vragen stelt waarop je nooit antwoord krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Zware irritatie hier. Ik zag interessante luchtjes op MP staan. Ik gemaild of het wel originele luchtjes zijn want ik wil absoluut geen nep/namaak. Verkoper verzekerde mij dat het originele luchtjes waren. Kwamen van een winkel die failliet was gegaan. Ik nog gevraagd of ze het zeker wist.. ik denk wel 3 x gevraagd ( ook irritant voor haar, i know). Ze verzekerde mij bij hoog en laag dat het om originele flesjes ging ( 40,- per flesje). Ik heb 3 luchtjes gekocht en je raadt het al... Toch hartstikke nep. Ik zag het meteen toen ik de doosjes binnenkreeg. Slecht afgewerkte doosjes, geen duidelijke codes. Ik voelde mij zwaar genept. Ik heb direct contact opgenomen om aan te geven dat de parfum niet echt is. Mevrouw bleef bij hoog en laag beweren dat het wel echt was. Ik heb foto's gemaild van haar verpakking en een originele verpakking. Je zag duidelijke verschillen. Ik wilde retourneren en mijn geld terug. Zij bleef maar aangeven dat ik ongelijk had en dat het echte luchtjes waren. Ik kreeg mijn geld niet terug. Ik heb MP gemaild.. uiteraard een standaard mail gekregen dat je het zelf moet oplossen en zij niet verantwoordelijk zijn. terwijl het volgens mij illegaal is om namaak te verkopen ( al staat MP er vol mee).

Ik heb de verkoper gemaild dat ik aangifte zou doen ( principe kwestie, juist omdat ik het zo vaak heb gevraagd of het echt is. Het ging mij niet om het geld). Enige reactie was weer dat haar parfum echt was.

Aangifte gedaan en nu een half jaar na dato een mail van de politie dat zij er niets mee doen omdat het "te klein" is.

Ik vind het frustrerend dat zij de verkoper niet een mail sturen dat er aangifte is gedaan en dat zij er met mij uit moet zien te komen ( inmiddels staan de luchtjes op dochters kamer, meisje van 9 vindt het toch lekker) maar dat zij het af doen als een te klein vergrijp.

Ik snap gerust wel dat er geen mobiele eenheid voor haar huis gaat liggen om haar te arresteren als ze thuis komt maar gewoon niets mee doen vind ik frustrerend.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:Krulliebollie73 schreef op 25 mei 2016 @ 09:50:

Zware irritatie hier. Ik zag interessante luchtjes op MP staan. Ik gemaild of het wel originele luchtjes zijn want ik wil absoluut geen nep/namaak. Verkoper verzekerde mij dat het originele luchtjes waren. Kwamen van een winkel die failliet was gegaan. Ik nog gevraagd of ze het zeker wist.. ik denk wel 3 x gevraagd ( ook irritant voor haar, i know). Ze verzekerde mij bij hoog en laag dat het om originele flesjes ging ( 40,- per flesje). Ik heb 3 luchtjes gekocht en je raadt het al... Toch hartstikke nep. Ik zag het meteen toen ik de doosjes binnenkreeg. Slecht afgewerkte doosjes, geen duidelijke codes. Ik voelde mij zwaar genept. Ik heb direct contact opgenomen om aan te geven dat de parfum niet echt is. Mevrouw bleef bij hoog en laag beweren dat het wel echt was. Ik heb foto's gemaild van haar verpakking en een originele verpakking. Je zag duidelijke verschillen. Ik wilde retourneren en mijn geld terug. Zij bleef maar aangeven dat ik ongelijk had en dat het echte luchtjes waren. Ik kreeg mijn geld niet terug. Ik heb MP gemaild.. uiteraard een standaard mail gekregen dat je het zelf moet oplossen en zij niet verantwoordelijk zijn. terwijl het volgens mij illegaal is om namaak te verkopen ( al staat MP er vol mee).

Ik heb de verkoper gemaild dat ik aangifte zou doen ( principe kwestie, juist omdat ik het zo vaak heb gevraagd of het echt is. Het ging mij niet om het geld). Enige reactie was weer dat haar parfum echt was.

Aangifte gedaan en nu een half jaar na dato een mail van de politie dat zij er niets mee doen omdat het "te klein" is.

Ik vind het frustrerend dat zij de verkoper niet een mail sturen dat er aangifte is gedaan en dat zij er met mij uit moet zien te komen ( inmiddels staan de luchtjes op dochters kamer, meisje van 9 vindt het toch lekker) maar dat zij het af doen als een te klein vergrijp.

Ik snap gerust wel dat er geen mobiele eenheid voor haar huis gaat liggen om haar te arresteren als ze thuis komt maar gewoon niets mee doen vind ik frustrerend.Ik heb dat ook gehad een paar jaar geleden, maar de verkoopster was waarschijnlijk zo bang voor een aangifte geworden dat ze het geld heeft teruggestort.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik had in zo'n geval een bericht geplaatst op een site zoals opgeletopinternet.nl

Als mensen voor een paar tientjes mij op zo'n manier denken op te lichten, gooi ik met alle plezier hun naam online te grabbel. Wel eerst een eerlijke kans geven om het goed te maken uiteraard of om het geschil op te lossen.



Zeg maar een beetje a la 'wie niet horen wil, moet maar voelen' en 'actie, reactie'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 24 mei 2016 @ 00:00:

Dat reserveren als ik akkoord ben met een koper, doe ik nooit. Het zorgt ervoor dat potentiele kopers verder kijken en jouw advertentie naast zich neerleggen. En jij als verkoper moet maar afwachten of de koop ook doorgaat.

Doe ik ook nooit. Ik haal hem eraf als het verkocht is en verder blijft hij altijd op beschikbaar staan. En andersom is het ook zo, als ik een item zie op MP en er staat gereserveerd bij dan ga ik naar de volgende.
quote:Krulliebollie73 schreef op 25 mei 2016 @ 09:50:

Zware irritatie hier. Ik zag interessante luchtjes op MP staan. Ik gemaild of het wel originele luchtjes zijn want ik wil absoluut geen nep/namaak. Verkoper verzekerde mij dat het originele luchtjes waren. Kwamen van een winkel die failliet was gegaan. Ik nog gevraagd of ze het zeker wist.. ik denk wel 3 x gevraagd ( ook irritant voor haar, i know). Ze verzekerde mij bij hoog en laag dat het om originele flesjes ging ( 40,- per flesje). Ik heb 3 luchtjes gekocht en je raadt het al... Toch hartstikke nep. Ik zag het meteen toen ik de doosjes binnenkreeg. Slecht afgewerkte doosjes, geen duidelijke codes. Pfff wat stom! Echt balen zeg. Voor zo'n bedrag (120 euro) was ik het zeker op gaan halen. Misschien een tip voor de toekomst.....
Alle reacties Link kopieren
Ophalen is lastig aangezien ik haar adres niet heb. De politie kan dat wel uitzoeken met naam, emailadres en vooral rekeningnummer. Dus langsgaan was geen optie.



Aangezien het al een paar maanden geleden is vind ik het te lang geleden om op opgelicht te zetten. Maar dat is wel een hele goeie tip voor de volgende keer, al gaat het mij niet meer gebeuren hoor



Helaas was deze dame niet onder de indruk van de aangifte.. Misschien weet ze inmiddels, uit ervaring, dat de politie er toch niets mee doet.



Balen is het wel!
ach.. ik doe ook maar wat..
quote:Krulliebollie73 schreef op 27 mei 2016 @ 12:33:

Ophalen is lastig aangezien ik haar adres niet heb. De politie kan dat wel uitzoeken met naam, emailadres en vooral rekeningnummer. Dus langsgaan was geen optie.



Aangezien het al een paar maanden geleden is vind ik het te lang geleden om op opgelicht te zetten. Maar dat is wel een hele goeie tip voor de volgende keer, al gaat het mij niet meer gebeuren hoor



Helaas was deze dame niet onder de indruk van de aangifte.. Misschien weet ze inmiddels, uit ervaring, dat de politie er toch niets mee doet.



Balen is het wel!Nog steeds wel goed dat je aangifte gedaan hebt! Als dezelfde persoon vaker gerapporteerd wordt doen ze er soms wel wat mee; dus wie weet
quote:Krulliebollie73 schreef op 27 mei 2016 @ 12:33:

Ophalen is lastig aangezien ik haar adres niet heb. De politie kan dat wel uitzoeken met naam, emailadres en vooral rekeningnummer. Dus langsgaan was geen optie.



Aangezien het al een paar maanden geleden is vind ik het te lang geleden om op opgelicht te zetten. Maar dat is wel een hele goeie tip voor de volgende keer, al gaat het mij niet meer gebeuren hoor



Helaas was deze dame niet onder de indruk van de aangifte.. Misschien weet ze inmiddels, uit ervaring, dat de politie er toch niets mee doet.



Balen is het wel!Ja écht wel! Ongelooflijk aso. Die loopt nog wel een keer tegen de lamp hoor, linksom of rechtsom.
En als het je echt nog heel hoog zit..... Weet niet of ze nog advertenties online heeft staan? Bieden op iets anders en als ze akkoord is, aangeven dat je het op wil halen. Kan je alsnog verhaal halen. Maar weet niet of je daar het type voor bent, om op die manier je gelijk te gaan halen....
Over dat verhaal met die luchtjes: wat als de verkoper nu zelf echt dacht dat het gewoon echt was? Ik zou het een rare vraag vinden, maar heb dan ook nog nooit te maken gehad met neppe-luchtjes.
Dan had ze niet zo stelling hoeven beweren dat ze écht echt waren. Dan had ze ook kunnen zeggen: ''goh, goeie vraag, ik denk het wel maar ik weet het niet zeker, hoe kan ik dat controleren?''
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij inderdaad ook niet dat het per ongeluk is gegaan, vooral als je het meerdere keren expliciet vraagt of het origineel is



Ik had zojuist een geweldig gesprek.

Hij/zij: '€10'

Ik: 'nee'

Hij/zij: doei



. Ik kon het gewoon niet laten om zo te reageren
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:Pochacco schreef op 27 mei 2016 @ 18:58:

Lijkt mij inderdaad ook niet dat het per ongeluk is gegaan, vooral als je het meerdere keren expliciet vraagt of het origineel is



Ik had zojuist een geweldig gesprek.

Hij/zij: '€10'

Ik: 'nee'

Hij/zij: doei



. Ik kon het gewoon niet laten om zo te reageren Wel lekker kort. En het wekt niet zo'n irritatie op als een huilieverhaal en daaropvolgend een scheldkanonnade als blijkt dat je het niet voor nop wegdoet en ook nog eens het gore lef hebt om te weigeren dat spul voor nop ook nog eens aan huis af te leveren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Krulliebollie73 schreef op 27 mei 2016 @ 12:33:

Ophalen is lastig aangezien ik haar adres niet heb. De politie kan dat wel uitzoeken met naam, emailadres en vooral rekeningnummer. Dus langsgaan was geen optie.



Aangezien het al een paar maanden geleden is vind ik het te lang geleden om op opgelicht te zetten. Maar dat is wel een hele goeie tip voor de volgende keer, al gaat het mij niet meer gebeuren hoor



Helaas was deze dame niet onder de indruk van de aangifte.. Misschien weet ze inmiddels, uit ervaring, dat de politie er toch niets mee doet.



Balen is het wel!



Ik gok dat er bedoelt werd dat je de VOLGENDE keer iets van die waarde niet laat verzenden en dus gaat ophalen en anders niet koopt.

Een adres vraag je dan en als je die niet krijgt kan je het niet ophalen en koop je het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 27 mei 2016 @ 19:08:

[...]





Wel lekker kort. En het wekt niet zo'n irritatie op als een huilieverhaal en daaropvolgend een scheldkanonnade als blijkt dat je het niet voor nop wegdoet en ook nog eens het gore lef hebt om te weigeren dat spul voor nop ook nog eens aan huis af te leveren.Ja, je hebt rare types erbij zitten. Gelukkig was dit gewoon grappig
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
@krulliebollie73 , ik bedenk net dat je misschien testers gekocht hebt? Die hebben heel andere doosjes dan de parfums die voor de verkoop bedoelt zijn.

Zo heb ik ook wel eens via MP een tester gekocht van een geurtje dat uit de handel genomen is, verkoper was een zelfstandige parfumerie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag.. wat zouden jullie max. betalen voor iets in zeer goede staat met een nieuwwaarde van 315 euro? Verkoper vraagt 225, is dat reeel?
Ik zou dan liever de nieuwe kopen voor €315 denk ik.



Maar 2e hands hooguit € 150
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig dan ligt het niet aan mij.. verkoper geeft mij het gevoel dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, waardoor ik ging twijfelen aan de realiteit van mijn prijs. Bedankt!
quote:lizenlotte schreef op 28 mei 2016 @ 10:57:

Ik heb een vraag.. wat zouden jullie max. betalen voor iets in zeer goede staat met een nieuwwaarde van 315 euro? Verkoper vraagt 225, is dat reeel?Hm nee dat zou ik echt nog veel te duur vinden. 150-160 lijkt me dan redelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven