Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Mapressa en Hats, hoera!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Wat een goed nieuws Mapressa! Ik slaakte een zucht...

Hats, ik begon je al te missen.

Voor jullie allebei zet ik de bellenblaasmachine aan die de hele kamer vult!
Oh wat ontzettend fijn mapressa! En ook fijn voor jou hats .
Mapressa wat fijn!!! Gefeliciteerd met het goede nieuws.



Slingers voor het aardbeien-seizoen! Net een heerlijk ontbijtje van havermout met verse aardbeien op. Fijn begin van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Mapressa en Hats wat fijn!!



Hier bijna een week verder en alweer bijna een kilo minder gewicht mee te nemen (weeg normaal op vrijdag, maar daar heb ik morgenochtend geen tijd voor, dus een dagje 'gesmokkeld'). En ook mijn riem kon vanochtend een gaatje strakker, whoehiee!



Laten we allemaal ook wat vrolijke discolampen en spiegelbollen ophangen, om onze succes te vieren
Mapressa, veel slingers en ballonnen voor jou! Wat een heerlijk nieuws!



Hats, voor jou ook een slinger en een ballon voor het goede nieuws!
Voor mij ook een ballon, ik ben 1 kg afgevallen! Nog twee en dan zit ik op mijn streefgewicht. Als het me lukt mogen er dan nog 3 af, maar het hoeft niet.
Ik ga volgende week met behandeling starten, één keer per week. Slingers daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Na onderzoek blijkt dat ik waarschijnlijk geen blijvend hersenletsel heb, maar dat het weer helemaal goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Lady Grey! Goed dat je doorzet en de hulp krijgt die je verdient.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Lady Grey en Lapflop! Hebben ze je ook een termijn gegeven waar ze aan denken qua herstel, Lapflop?



Slinger voor mij omdat ik, nadat ik erachter kwam dat ik pilatesles wel heel fijn vond, maar het me met mijn extreem onregelmatige leven echt niet ging lukken om meer dan 2x per maand op te komen dagen, niet heb opgegeven maar naar een flexibeler oplossing ben gaan zoeken. Maandagavond proefles bij een sportschool waar ze ook meer lessen aanbieden die me leuk lijken en waar ik op een strippenkaart kan sporten ipv met een maandabbonement.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Moosey. Er is geen prognose, alleen dat het maanden kan gaan duren. Er zijn 'gevallen' waarbij het twee jaar ofzo duurt, maar ik zou me ook over een maand of vier weer ok kunnen voelen. Maar dinsdag heb ik intake in het ziekenhuis voor therapie/revalidatie, dus misschien dat zij me daarna wel een indicatie kunnen geven.
quote:hatsetats schreef op 17 mei 2016 @ 21:11:

Sorry jongens er viel ff eeinig te slingeren. Maar nu kunnen de slingers niet groot en bont genoeg: enorm goed gezondheids nieuws voor iemand waar ik enorm veel van hou. Beter worden zit er niet meer in maar er is enorme tijdswinst geboekt.Bij deze even een hoop slingers voor jou Hatsetats en jij ook van harte bedankt voor je steun op mijn topic over mijn broer!
quote:mapressa schreef op 17 mei 2016 @ 21:13:

Slingers, ballonnen, confetti en serpentines! De uitslag van het ziekenhuis was helemaal goed! Nu dus alleen nog herstellen, en dan kan de rest van mijn leven beginnen!



verder sorry dat ik zo weinig op iedereen reageer, zit bij mijn ouders en weinig tijd om er even goed voor te gaan zitten. Maar jullie zijn allemaal toppers!!Wat ben ik blij dat de uitslag goed is! Een hoop slingers voor jou!
Voor iedereen hier een hoop slingers (sorry lukt me niet om op iedereen te reageren). En ik hang ook een hoop slingers op voor mijn vriend en voor mezelf omdat we een prachtige vakantie hebben gehad en veel hebben geleerd over Elzas in een week en goed door deze week zijn begonnen,we afgelopen maandag heerlijk hebben kunnen wandelen en omdat ik een fijne week met prachtige indrukken heb gehad in het verpleeghuis en veel mensen samen met mijn collega's blij heb gemaakt.
Wordt er niet meer geslingerd?

Een slinger voor mij omdat mijn enthousiasme al 4 anderen aan het dieet heeft gekregen.

Ik heb nu al zo'n -18 kg op mijn naam
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Oogjes! Wat ben jij goed bezig. Heb je ook een bepaald doel voor ogen?



Ik hoopte met andere te kunnen vieren want ik heb even niet zo veel te vieren. :( ik baal dat ik niet sneller herstel en dat alles zoo lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan doe ik een klein slingertje. Ik heb al een maand of twee trouw getandenstokerd. Ik had het eerder weleens een weekje gedaan (de week nadat ik bij de tandarts was geweest) en nu heb ik het eindelijk in mijn ritme weten te proppen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Tandenstokeren! Dat is een gezondheidsdoel wat ik ook (ooit) wel eens ga nastreven. Goed van je May_ka!

Lapflop, even voor de duidelijkheid: Die 18 kg zijn dus niet allemaal van mij hè!? Die zijn ook van alle andere mensen die via mij aan dit dieet zijn begonnen. Ik heb zelf nog zo'n 3 kg te gaan. Hoe gaat het met jou? Heb jij een doel op korte termijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik niet helemaal begrepen 00gjes, wat leuk dat je dat samen doet! Erg motiverend lijkt me.

Mijn kortetermijn doel was in shape blijven on deze zomer in mijn trouwjurk te passen. Maar het is niet meer nodig. het herstel gaat te langzaam dus mijn bruiloft gaat niet door. Ik heb nu even geen kortetermijn doelen. Volgende week beginnen testen in het ziekenhuis, dat is het begin van een revalidatieprogramma, ik hoop dat zij me doelen kunnen geven. Want de kleine slingers lukken even niet zo goed.
Ahhh wat een teleurstelling... Voor jou een dikke
Alle reacties Link kopieren
Och Lapflop, wat balen!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Lieve Lapflop, wat balen!

Wellicht een dooddoener: je kunt beter je huwelijk voorbereiden wanneer je je goed voelt dan wanneer je je beroerd voelt. Je moet er van kunnen genieten.

Dus om het positief om te zetten; je hebt nu wat meer ruimte voor je herstel en straks een prachtige trouwdag!

Slingers: ik zit al 2 weken op mijn streefgewicht!!!!!!

Zonder hongergevoel of idiote diëten.



Ik ben trots op mezelf
Ik moet hier even een slinger ophangen:

Sinds ik 5 weken geleden besloot dat ik geen dikke vrouw wil zijn, ben ik 8 kilo afgevallen! En zonder te crashen, op een gezonde manier. Mijn lijf wilde blijkbaar net zo graag van die kilo's af als ikzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven