Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb Mercy Mercy gezien.



Wat droevig.
Alle reacties Link kopieren
Kijk nu naar Wedding Day, documentaire over trouwen op Urk en het geloof. Bijzonder...
Alle reacties Link kopieren
Welke zender?
Alle reacties Link kopieren
Nederland 2, VPRO.

Zie net dat het een serie is, dit was de eerste. Er volgen nog meer afleveringen van trouwen over de hele wereld.
Ik heb zojuist ook 'wonderouders' gezien en ben het eens met de bovenstaande opmerkingen.

In eerste instantie moest ik een beetje grinniken om dat stel met een visuele beperking waarvan de moeder zei "Als ik om me heen kijk..." Later begreep ik heel duidelijk hun verschil tussen kijken en zien.

Wat ik erg droevig vond was het verdriet van zowel de zoon als de moeder met de verstandelijke beperking. Hij voelt zich de vader en had liever een moeder gehad en zij vindt het verschrikkelijk om te horen dat zij niet de moeder is die ze had willen zijn. Pure onmacht van beide kanten.
Alle reacties Link kopieren
ik keek naar , enkele reis naar het kalifaat, vreselijk om naar te kijken, maar wel een heel goeie reportage!



Je ziet de vaders, ouders en een zusje van hen die zijn afgereisd, de AIVD monitoort de geradicaliseerden, maar grijpt vervolgens niet in. En wat moet er gebeuren mett degenen die terugkeren?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Een leerling van mij) zijn moeder en kleine broertje zijn naar het Kalifaat vertrokken. Van de een op andere dag. Zo'n bizar verhaal.

Jongen is er kapot van en kan geen contact met zijn moeder krijgen.

Zijn moeder is overigens van een afkomst waarbij je deze actie totaal niet vindt passen.



Deze docu kijk ik liever een keer overdag
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 22:40:

ik keek naar , enkele reis naar het kalifaat, vreselijk om naar te kijken, maar wel een heel goeie reportage!



Je ziet de vaders, ouders en een zusje van hen die zijn afgereisd, de AIVD monitoort de geradicaliseerden, maar grijpt vervolgens niet in. En wat moet er gebeuren mett degenen die terugkeren?Ik vond het ook zo aangrijpend, het verdriet van de achterblijvers kwam keihard binnen hier. Goeie reportage , niet mooi daar is de problematiek te heftig voor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:calvijn1 schreef op 26 mei 2016 @ 23:45:

Een leerling van mij) zijn moeder en kleine broertje zijn naar het Kalifaat vertrokken. Van de een op andere dag. Zo'n bizar verhaal.

Jongen is er kapot van en kan geen contact met zijn moeder krijgen.

Zijn moeder is overigens van een afkomst waarbij je deze actie totaal niet vindt passen.



Deze docu kijk ik liever een keer overdag



Wat erg.

Calvijn, als je wil dat ik de quote weghaal, laat het dan even weten.



Ik heb het teruggekeken en ik weet niet eens wat ik ervan moet zeggen, ik ben er stil van. Vreselijk, wat een verdriet.
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
pepexx wijzigde dit bericht op 27-05-2016 13:22
Reden: dubbel
% gewijzigd
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 22:40:

ik keek naar , enkele reis naar het kalifaat, vreselijk om naar te kijken, maar wel een heel goeie reportage!



Je ziet de vaders, ouders en een zusje van hen die zijn afgereisd, de AIVD monitoort de geradicaliseerden, maar grijpt vervolgens niet in. En wat moet er gebeuren mett degenen die terugkeren?Zoals die zus al zei "er is geen weg terug".
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje1 schreef op 26 mei 2016 @ 20:38:

Kijk nu naar Wedding Day, documentaire over trouwen op Urk en het geloof. Bijzonder...Ik ook, maar ik had het wel 'meer' verwacht. Ik kom van de Bible Belt, en daar zie ik nog wel wat 'extremere' dinge, ook qua kleding (trouwen in het zwart of grijs van nek tot enkel)/kerkdiensten/etc.
Ow wow ik vond mercy mercy heel heftig. En wat werd ik boos op die adoptieouders! Vooral die moeder. Waarom is zij niet eerst gescreend voordat ze uberhaupt een kind op mocht voeden? Dat arme meisje
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 27 mei 2016 @ 12:42:

Ow wow ik vond mercy mercy heel heftig. En wat werd ik boos op die adoptieouders! Vooral die moeder. Waarom is zij niet eerst gescreend voordat ze uberhaupt een kind op mocht voeden? Dat arme meisje





Ik weet niet of je mijn post had gezien :



Gisteren voor de 2e keer de docu Mercy Mercy gekeken.

Had ik het maar niet gedaan



Hartverscheurende film over een adoptie /Ethiopië/Denemarken.



Alles gaat mis.



http://www.vpro.nl/lees/tv/mercy-mercy.html

-------------------------------------------------------------

Ik was als volwassen vrouw al doodsbenauwd voor die vrouw, met die inktzwarte ogen, maar ja ze waren beide therapeut, ik denk echt dat dat een rol mee gespeeld heeft
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar echt een slapeloze nacht van gehad.....................



"" Ja mama, ik begrijp het ''
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja die moeder had hele enge ogen inderdaad. En dat het therapeuten waren, daar zag ik ook vrij weinig van terug. Wat een koele, afstandelijke mensen.



Ik heb meteen de petitie getekend om het meisje weer naar haar biologische ouders te brengen, maarja, daar is het nu te laat voor natuurlijk
En wat deed dat meisje nou precies met haar mond waar die moeder zich zo aan ergerde?
Alle reacties Link kopieren
Er is letterlijk geen weg terug voor dat meisje. Terug naar haar biologische ouders is vlg mij ook geen optie (meer). Dit zal opnieuw problemen opleveren, zeker met haar hechtingsproblematiek.

Ik vind het echt heel triest. Je zou het bijna kindermishandeling noemen vd adoptieouders.
Die hechtingsproblematiek, dat was eerder iets dat ze verzonnen hadden omdat het meisje zich niet meer aan haar NIEUWE ouders kon hechten. Heel vreemd is dat trouwens niet op die leeftijd. Wie zegt dat ze voor de adoptie ook al hechtingsproblemen had?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu Enkele reis naar het Kalifaat aan het kijken.

vréselijk, wat een verdriet en onmacht
Frankly my dear, I don"t give a damn
'Love me' op Netflix.



Bijzonder om te zien hoeveel geld mannen er voorover hebben om hun ware liefde te ontmoeten. $ 10,- per mailbericht en $ 12.000,- voor een ontmoetingsreisje.. Gouden business!
Oh, en Going Clear, ook op Netflix, fascinerend!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 mei 2016 @ 12:47:

[...]





Ik weet niet of je mijn post had gezien :



Gisteren voor de 2e keer de docu Mercy Mercy gekeken.

Had ik het maar niet gedaan



Hartverscheurende film over een adoptie /Ethiopië/Denemarken.



Alles gaat mis.



http://www.vpro.nl/lees/tv/mercy-mercy.html

-------------------------------------------------------------

Ik was als volwassen vrouw al doodsbenauwd voor die vrouw, met die inktzwarte ogen, maar ja ze waren beide therapeut, ik denk echt dat dat een rol mee gespeeld heeft



Nu heb ik 'm ook net bekeken, mensen wat een ellende voor die kinderen en ouders. Wat een nare vrouw die adoptiemoeder. Heel de tijd met een brok in mijn keel zitten kijken maar vanaf het moment dat ze zaten te eten kon ik het niet meer droog houden

Echt mijn moederhart brak gewoon bij het zien van dat arme meiske.
Alle reacties Link kopieren
Mercy mercy aan t kijken, verschrikkelijk.



Meisje is dood ongelukkig !

Wat deed ze nou fout tijdens het eten?

Bij de happen die ze nam zag je haar juist zoeken naar contact met die ouders van "kijk eens, ik eet "

En toen was t dus ook niet goed... Hoe snel ze ook van tafel ging toen ze "mocht"



Is er nog ergens te zien hoe het nu gaat? Van wanneer is drze docu ?



Ook die biologische ouders , wat een verdriet zeg jeetje !
De docu is al vrij oud.



Volgens mij stoorde die vrouw zich heel erg aan bepaalde mondbewegingen die het meisje maakte. Waarschijnlijk had ze last van bepaalde tics omdat ze zo onder de plak zat bij haar moeder. Wat een takkewijf was dat zeg.

Ook zielig dat het meisje ook bij haar broertje werd weggehaald. Ik had steeds het idee dat het adoptieouders naar wilde straffen omdat ze het zogenaamd verziekt had. Terwijl ze "blij" moest zijn met zulke goede ouders die haar uit de Afrikaanse ellende hadden weggelegd, dat zeggen ze op een gegeven zelfs letterlijk. Ik geloof dat ik dat nog wel het ergste vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven