Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 26 mei 2016 @ 21:02:

@tsjatsjietsjie

Vind je het goed als @tsja zeg, anders moet ik steeds je hele forumnaam uittypen.

Maar hoeveel van die KC drink je dan? Want daar kan aardig wat kcal in zitten, plus je denkt wellicht dat je geen honger hebt omdat je juist een soort drankje heb gedronken?

Ik ben erg benieuwd wat die diëtist zal zeggen. Maar ik vermoed wel dat ze gaat zorgen dat je meer gaat eten. Meer brood, aardappelen etc.

Je zou je misschien flauw kunnen voelen, omdat je te weinig binnen krijgt. Tenminste aan volwaardig voedsel. Maar dat denk ik, weet het natuurlijk niet zeker.



Angst voor honger. Hoe zou ik dat uit moeten leggen? Idee van straks heb ik niet genoeg binnen gekregen. Terwijl dat juist wel zo is. Misschien moet ik dat van mezelf even gaan uitwerken, waar ik precies bang voor ben.

Ik denk bang voor duizeligheid. Bij mijn middelste zoon heb ik een jaar na de bevalling last gehad van duizeligheid. Dat was heel naar en beangstigend. Dat had met mijn bloeddruk e.d. te maken, maar toch heb ik dat misschien wel gelinkt aan eten.



Hoi,

Ja hoor geen probleem met afkorten hoor.

Hooguit 2 longdrink glazen met Kc siroop, en ik drink het dun, als je begrijp wat ik bedoel.

Misschien ligt het aan de suiker bij m'n koffie, Maarja kon ik altijd tegen. Misschien dat brood de boosdoener is, want dat is hetgeen ik echt ieder dag eet. Voorheen nooit problemen mee gehad, maar wellicht icm medicatie.

Want dat ik veel moet liggen Is ook al jaren, en dat heeft eerder ook niet voor zoveel aankomen gezorgd.



Is je bloeddruk inmiddels weer goed?

Ik voel me ook wel eens flauw en heb ik echt behoefte aan iets zoutigs.

Lijkt me vervelend om angst te hebben voor het gevoel flauw te worden zeg maar.

Want dan creëer je angst voor de angst, en dat is lastig.

Altijd handig om over na te denken toch.



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Poeh! Even de documentaire:'fed up' terugkijken dames... Heel leerzaam!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor, ik zou ook niet weten waar je nu goed aan doet tsja. Voor nu maar proberen stabiel te blijven en dan met de diëtiste verder kijken. Ben heel benieuwd wat zijn/haar conclusie zal zijn.



Leuke tas, waar kan ik de docu zien? Ben benieuwd.



Ik was niet helemaal duidelijk trouwens. Het was de app van hello fresh zelf die niet overeen kwam met de receptkaart. Maar als ik kijk naar hoeveel kcal er in noodles zitten en in groenten dan zou t toch wel kunnen kloppen. Ach, heb ik mooi weer een mager dagje gehad. Mocht ook wel, gisteren was niet zo mager. En ondanks dat ik dat al grotendeels gecompenseerd had door dan dus wat meer te bewegen voelt zo'n balandag er achteraan toch beter.

Je kan bij hello fresh gewoon je maaltijden kiezen trouwens. Tegenwoordig helemaal. Dan kies je uit acht gerechten. En dan kan je drie of vijf gerechten kiezen. Je kan ook bij t kiezen zien hoeveel kcal erin zitten dus dat is ook handig. Ze hebben ook een ontbijtbox. Die bestel ik ook af en toe. Leuk voor de variatie

Sommige mensen vinden t drie keer niks, voor ons is t een uitkomst. Het helpt ons echt gezondere keuzes te maken.

Anders is de goede snackbar zo makkelijk gekozen. Daarom hebben we nu ook een airfryer. Bewuster kunnen kiezen. De kinderen smikkelen patatjes zo weg. Maar dan maak ik liever gezondere patatjes. Heb nog geen diepvries patat geprobeerd trouwens. Tot nu toe zijn t meer gebakken aardappeltjes. Maar ze worden lekker hoor. Weinig vet maar vooral veel sneller dan de oven.



Ik had trouwens zelf dus alleen paprika met dip. Was meer een snack. Maar ik had ook niet echt honger ofzo. Ging er vooral om dat de kinderen goed aten en ik niet een maaltijd zou overslaan. Zelfs al is t dan maar iets kleins.



Nou, tijd om te slapen. Bijna weekend!
Alle reacties Link kopieren
Het geheim............is discipline. Ik sport niet, beweeg "normaal", eet nagenoeg geen vlees omdat ik daar niet zoveel om geef, eet verder gewoon alles, maar NOOIT tot dat ultra irritante vol-gevoel. Gewoon: genoeg is genoeg, ik ben verzadigd en heb lekker gegeten.

Als je stopt met zoet, neemt je verlangen ernaar ook af (ik heb het voor mijn tanden gedaan).

Schrijf met koeieletters op de snoepla: IK WIL DUS IK KAN! En je kunt het!

Op feestjes gewoon gezellig meedoen en de dag erna veel drinken, veel fruit eten etc.

Je moet wel een leven hebben hè. Succes!
quote:leuketas schreef op 26 mei 2016 @ 22:42:

Poeh! Even de documentaire:'fed up' terugkijken dames... Heel leerzaam!Ik heb gisteren een deel gezien en de rest opgenomen om nog eens terug te kijken. Erg interessant!
Alle reacties Link kopieren
Leuke tas: Mijn vriendin appte ook al dat het een interessante documentaire was.

Ga hem straks terug kijken.



Vorige week vrijdag ben ik echt begonnen met het bijhouden van mijn eten in de MyFitnessPal app.

Het lukt eigenlijk steeds om onder de 1550 calorieën te blijven. 1x zat ik er over heen met 60 calorieën.

Ik ben nog wel zoekende naar wat lekkere en gezonde tussendoortjes, ga straks nog even naar de markt en naar een natuurvoedingswinkel.



In totaal ben ik in 1week 1,7 kilo afgevallen. Dat vind ik best veel. Dat streven had ik ook helemaal niet, maar vind het voor nu wel even fijn



Vanavond met vriend zelfgemaakte pizza maken, nu al zin in.



Hoe gaat het met de rest?
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
Tsjatsjatsjie dat klinkt niet goed. Hopelijk kan die diëtist helpen met vinden wat er aan de hand is.



Ik had gisteren een beetje een cheatdag. Ik moest op een onmogelijke tijd bij een theater aan de andere kant van het land zijn. We hebben dus bij een wegrestaurant gegeten waar de keuze erg beperkt was en al helemaal geen salades of iets dergelijk te krijgen was. Ik heb fish and chips gehad en het was allemaal behoorlijk vettig.

Ik had het niet verwacht maar ik merk het vandaag echt aan mijn darmen. Ik weet niet of ik het me inbeeld maar ik voel me een stuk minder lekker. Vandaag dus even wat extra gezond om te compenseren.
Alle reacties Link kopieren
Tsja: (ik kort ook even af )

Ligt het bij jou niet aan je medicijnen? Zoiets had je arts toch ook gezegd?

Sommige medicatie geven nou eenmaal veel gewichtstoename en dat ligt dan helemaal niet aan je voedingspatroon. Mocht de diëtiste je daarmee kunnen helpen zou dat super zijn, maar anders zou ik ook weer contact opnemen met je arts. Want dit gaat wel heel erg hard, eventueel kan er in medicatie wat aangepast worden.
Choose love in everything you do! ♥
Dat kan heel goed zwart vlekje. Wij eten ook niet echt vet( gebruiken het wel om te bakken) dus ik merk het ook direct als ik vetter eet dan normaal.
Ik ben het boek van Mieke Kosters nu ook aan het lezen. Ik vind het heel interessant.
WEEKEND



Zelfgemaakte pizza, mjummie.was ie gelukt Morfientje?



Ha Zwartvlekje,

Dat vind ik ook lastig, als je ergens komt en er is niks gezonds te vinden. Het zou kunnen dat als je je idd niet lekker voelt, dat het door het andere soort eten kwam. Als ik s avonds borrelnootjes eet, heb ik de volgende ochtend het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb. Zoals Nikki dus ook al zegt.



Hi Elske, welk boek heb je? Ik merk dat hoe meer ik lees, des te meer ik het waardeer.



Door omstandigheden moeten wij nog eten. Nou ja, we hadden al een soepje op net. Rijst met goulash en doperwtjes. Ik had er al zo lang trek in. Lekker met een glaasje rode wijn.



Volgende week hebben wij een feestje met diner, ik denk dat ik daar dot weekend de calorien voor ga sparen. Zondagochtend weer wegen. Ik ben benieuwd.



Fijn weekend allemaal en hou vol!
Alle reacties Link kopieren
quote:advies schreef op 27 mei 2016 @ 00:10:

Lastig hoor, ik zou ook niet weten waar je nu goed aan doet tsja. Voor nu maar proberen stabiel te blijven en dan met de diëtiste verder kijken. Ben heel benieuwd wat zijn/haar conclusie zal zijn.



Leuke tas, waar kan ik de docu zien? Ben benieuwd.



Ik was niet helemaal duidelijk trouwens. Het was de app van hello fresh zelf die niet overeen kwam met de receptkaart. Maar als ik kijk naar hoeveel kcal er in noodles zitten en in groenten dan zou t toch wel kunnen kloppen. Ach, heb ik mooi weer een mager dagje gehad. Mocht ook wel, gisteren was niet zo mager. En ondanks dat ik dat al grotendeels gecompenseerd had door dan dus wat meer te bewegen voelt zo'n balandag er achteraan toch beter.

Je kan bij hello fresh gewoon je maaltijden kiezen trouwens. Tegenwoordig helemaal. Dan kies je uit acht gerechten. En dan kan je drie of vijf gerechten kiezen. Je kan ook bij t kiezen zien hoeveel kcal erin zitten dus dat is ook handig. Ze hebben ook een ontbijtbox. Die bestel ik ook af en toe. Leuk voor de variatie

Sommige mensen vinden t drie keer niks, voor ons is t een uitkomst. Het helpt ons echt gezondere keuzes te maken.

Anders is de goede snackbar zo makkelijk gekozen. Daarom hebben we nu ook een airfryer. Bewuster kunnen kiezen. De kinderen smikkelen patatjes zo weg. Maar dan maak ik liever gezondere patatjes. Heb nog geen diepvries patat geprobeerd trouwens. Tot nu toe zijn t meer gebakken aardappeltjes. Maar ze worden lekker hoor. Weinig vet maar vooral veel sneller dan de oven.



Ik had trouwens zelf dus alleen paprika met dip. Was meer een snack. Maar ik had ook niet echt honger ofzo. Ging er vooral om dat de kinderen goed aten en ik niet een maaltijd zou overslaan. Zelfs al is t dan maar iets kleins.



Nou, tijd om te slapen. Bijna weekend!



Ah ok dankjewel voor de Hello fresh uitleg

Ik dacht altijd, wat een lef hebben die mensen, steeds weer een surprise.

Airfryer uitgetest bij mijn ouders, heb er zelf geen.



Inderdaad herkenbaar, als de kinderen maar goed eten.

Heb krappere tijden meegemaakt, en wachtte vaak tot hun gegeten hadden.

Gelukkig heb ik geen moeilijke eters, enigste waar ik echt niet mee aan moet komen, zijn spruitjes, haha vind ze zelf ook niet te eten.



Btw mijn moeder had van die verse friet uit de koeling in de fryer.

Mijn ouders vinden het goed smaken, ik ben er geen fan van. Maar dat maakt niet uit, dat eten we toch niet wekelijks, dus dan maakt in olie gebakken niet echt uit.



Fijn weekeind
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:morfientje schreef op 27 mei 2016 @ 12:42:

Leuke tas: Mijn vriendin appte ook al dat het een interessante documentaire was.

Ga hem straks terug kijken.



Vorige week vrijdag ben ik echt begonnen met het bijhouden van mijn eten in de MyFitnessPal app.

Het lukt eigenlijk steeds om onder de 1550 calorieën te blijven. 1x zat ik er over heen met 60 calorieën.

Ik ben nog wel zoekende naar wat lekkere en gezonde tussendoortjes, ga straks nog even naar de markt en naar een natuurvoedingswinkel.



In totaal ben ik in 1week 1,7 kilo afgevallen. Dat vind ik best veel. Dat streven had ik ook helemaal niet, maar vind het voor nu wel even fijn



Vanavond met vriend zelfgemaakte pizza maken, nu al zin in.



Hoe gaat het met de rest?



Gaat lekker toch, fijn dat je resultaat merkt

Gezonde tussendoortjes ben ik op pinterest aan het zoeken, staan leuke recepten op.

Hoop dat je genoten heb van de pizza.



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwartvlekje schreef op 27 mei 2016 @ 12:50:

Tsjatsjatsjie dat klinkt niet goed. Hopelijk kan die diëtist helpen met vinden wat er aan de hand is.



Ik had gisteren een beetje een cheatdag. Ik moest op een onmogelijke tijd bij een theater aan de andere kant van het land zijn. We hebben dus bij een wegrestaurant gegeten waar de keuze erg beperkt was en al helemaal geen salades of iets dergelijk te krijgen was. Ik heb fish and chips gehad en het was allemaal behoorlijk vettig.

Ik had het niet verwacht maar ik merk het vandaag echt aan mijn darmen. Ik weet niet of ik het me inbeeld maar ik voel me een stuk minder lekker. Vandaag dus even wat extra gezond om te compenseren.



Hoi,



Cheatdag moet kunnen toch, meestal is he niet veel soeps bij wegrestaurants, hoop dat de fish and chips wel gesmaakt heeft.

Wel vervelend dat je er de dag erna last van kreeg, hoop dat het vervelende gevoel in je darmen over is.

Leuke voorstelling geweest?



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
De pizza was heerlijk!!



Deeg zelf gemaakt van volkoren tarwemeel en smaakte goed, nog beter dan uit zo'n koopmans pak.

Ook leuk om er al zo lang mee bezig te zijn, moet dan ook rijzen enzo.

Lekker met vriend in de keuken. Ook zelfgemaakte pesto gemaakt die is helemaal lekker! In een potje gedaan en dus komende tijd weer en voorraadje.



Oh en ik heb vanmiddag een broodbak machine gekocht. Via marktplaats. Spontaan idee, wou het al langer.

Een gevonden en kon hem direct ophalen (paar straten verderop)



Net het eerste brood al gebakken. Ruikt heerlijk. Zit alleen al helemaal vol. Dus morgen maar proeven. Hoorde al verhalen dat je hem snachts aan kan zetten met timer en dan sochtends vers brood.



Ook nog wat inkopen gedaan vanmiddag op markt en bij Ekoplaza. Was daar nog nooit geweest. Lekker rondgesneupt en wat voorraad ingeslagen. Toen ook nog de voorraadkast even opgeruimd en anders ingedeeld. Haha, even opruimwoede.



Nu nog met een glas groene smoothie op de bank.



Voel mij erg vol en voldaan en toch nog maar 1300kc.



Iemand nog leuke plannen dit weekend?
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren
quote:morfientje schreef op 27 mei 2016 @ 12:56:

Tsja: (ik kort ook even af )

Ligt het bij jou niet aan je medicijnen? Zoiets had je arts toch ook gezegd?

Sommige medicatie geven nou eenmaal veel gewichtstoename en dat ligt dan helemaal niet aan je voedingspatroon. Mocht de diëtiste je daarmee kunnen helpen zou dat super zijn, maar anders zou ik ook weer contact opnemen met je arts. Want dit gaat wel heel erg hard, eventueel kan er in medicatie wat aangepast worden.



Hoi, afkorten mag hoor

Ja mijn medicatie kan inderdaad een rol spelen, ik slik twee verschillende soorten medicatie, morfine pijnstillers zenuwpijn, echter de neuroloog waar ik voor mijn hoofd liep, die had het alleen over die zenuwpijnstiller dat die ook bij depressie in anderehoeveelheid word voorgeschreven en dat het eetlust kan creëeren, echter ik herken hetgeen hij omschrijft wel, ik heb dat gevoel voornamelijk later in de avond.



Maar ik geef daar niet aan toe, misschien hooguit 1 x per twee weken dat ik dan een boterham pak, als ik laat opblijf ivm bezoek. Dus dat is incidenteel .

Bij de apotheek gaf men aan dat ze er vaker van gehoord hebben,met name door de combinatie vd medicatie, hun begonnen over laxeermiddel ivm obstipatie.



Alleen de verklaring van de staat qua opgezetheid die is merkwaardig, sorry vd omschrijving. Maar je ziet soms toch van die arme kinderen uit Ethiopië met opgeblazen buik? Zo ziet het er ongeveer uit, opgeblazen begint dus ter hoogte van hart.



In ieder geval een afspraak kunnen maken, diëtiste werkt voor huisartsenpost en ziekenhuis, dus zal wel goed op de hoogte zijn.

Begin volgende week kan ik terecht. Mocht daar blijken dat mijn eetpatroon niet het probleem is, dan ligt het waarschijnlijk aan de medicatie, dan hoop ik dat ik een alternatief medicijn kan gebruiken. Anders is het misschien een keuze maken tussen, overgewicht en pijnvermindering. Of gezond gewicht en erg veel pijn.



Maar goed, eerst maar afwachten





Fijn weekeind allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:morfientje schreef op 27 mei 2016 @ 22:11:

De pizza was heerlijk!!



Deeg zelf gemaakt van volkoren tarwemeel en smaakte goed, nog beter dan uit zo'n koopmans pak.

Ook leuk om er al zo lang mee bezig te zijn, moet dan ook rijzen enzo.

Lekker met vriend in de keuken. Ook zelfgemaakte pesto gemaakt die is helemaal lekker! In een potje gedaan en dus komende tijd weer en voorraadje.



Oh en ik heb vanmiddag een broodbak machine gekocht. Via marktplaats. Spontaan idee, wou het al langer.

Een gevonden en kon hem direct ophalen (paar straten verderop)



Net het eerste brood al gebakken. Ruikt heerlijk. Zit alleen al helemaal vol. Dus morgen maar proeven. Hoorde al verhalen dat je hem snachts aan kan zetten met timer en dan sochtends vers brood.



Ook nog wat inkopen gedaan vanmiddag op markt en bij Ekoplaza. Was daar nog nooit geweest. Lekker rondgesneupt en wat voorraad ingeslagen. Toen ook nog de voorraadkast even opgeruimd en anders ingedeeld. Haha, even opruimwoede.



Nu nog met een glas groene smoothie op de bank.



Voel mij erg vol en voldaan en toch nog maar 1300kc.



Iemand nog leuke plannen dit weekend?



Fijn dat het heeft gesmaakt!

Is leuk en gezellig om te maken samen toch.

EkoPlaza ken ik niet, is dat een soort biologische supermarkt?



Vers brood is heerlijk,

Hoop dat het morgenochtend lekker zal smaken.



Smooty daar zijn mijn kinderen dol op.

Ik vries meestal verse aardbeien en bananen in, dan is het lekker fris.

Avacado met amandelen en melk is ook een lekkere combi.



Fijn weekeind
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjatsjietsjie schreef op 27 mei 2016 @ 22:19:

[...]





Hoi, afkorten mag hoor

Ja mijn medicatie kan inderdaad een rol spelen, ik slik twee verschillende soorten medicatie, morfine pijnstillers zenuwpijn, echter de neuroloog waar ik voor mijn hoofd liep, die had het alleen over die zenuwpijnstiller dat die ook bij depressie in anderehoeveelheid word voorgeschreven en dat het eetlust kan creëeren, echter ik herken hetgeen hij omschrijft wel, ik heb dat gevoel voornamelijk later in de avond.



Maar ik geef daar niet aan toe, misschien hooguit 1 x per twee weken dat ik dan een boterham pak, als ik laat opblijf ivm bezoek. Dus dat is incidenteel .

Bij de apotheek gaf men aan dat ze er vaker van gehoord hebben,met name door de combinatie vd medicatie, hun begonnen over laxeermiddel ivm obstipatie.



Alleen de verklaring van de staat qua opgezetheid die is merkwaardig, sorry vd omschrijving. Maar je ziet soms toch van die arme kinderen uit Ethiopië met opgeblazen buik? Zo ziet het er ongeveer uit, opgeblazen begint dus ter hoogte van hart.



In ieder geval een afspraak kunnen maken, diëtiste werkt voor huisartsenpost en ziekenhuis, dus zal wel goed op de hoogte zijn.

Begin volgende week kan ik terecht. Mocht daar blijken dat mijn eetpatroon niet het probleem is, dan ligt het waarschijnlijk aan de medicatie, dan hoop ik dat ik een alternatief medicijn kan gebruiken. Anders is het misschien een keuze maken tussen, overgewicht en pijnvermindering. Of gezond gewicht en erg veel pijn.



Maar goed, eerst maar afwachten





Fijn weekeind allemaal



Slik je pregabeline of lyrica? (Beide zelfde maar verschil in merknaam)



Laxeermiddel is sowieso belangrijk ivm obstipatie, morfine zorgt daar vaak wel voor. Tenminste dat had ik. Ik slikte dagelijks lactulose (drankje zoals hoestdrank) dat hielp goed voor opgeblazen gevoel en anders lukte wc gaan ook echt niet.



Ik had ook weinig eetlust en viel toen veel af. Misselijk veel enzo.



Dus dat aankomen herken ik niet zo daarvan. Was bij mij meer dat ik stukje beter werd en weer gewoon at zoals voor mijn ziekte alleen nu 0,0 kon bewegen. Maar hoor jou zeggen dat je al langer veel lag dus daar ligt het ook niet aan. Wel super vervelend.



Die buikjes waar je het over hebt is een vorm van oedeem en eiwit te kort.

Dan zou je dus toch ook een soort van vocht vast houden?

Maar nogmaals arts zou je daar beste mee kunnen helpen.



Heb je al een afspraak bij de dietiste gekregen? Stom niet goed gelezen. Fijn dat je daar volgende week terecht kan!

En is eten uit zo'n airfryer lekker?
Choose love in everything you do! ♥
Ik ben deze week maar 1 ons afgevallen. Eigenlijk een grote teleurstelling.

Ik las gisteren iets heel moois in een inspiratiemail van Mieke Kosters:



"Want: als honger niet je probleem is, is eten niet de oplossing."



Ik ga dus gewoon door met mijn nieuwe gezonde manier van eten en mezelf niet troosten met ongezonde dingen zoals hele repen chocolade en zakken chips. Want ik heb geen last van honger. Ik wil gewoon heel snel van mijn overgewicht af! Dat is natuurlijk niet realistisch want het is er ook niet binnen een maand bijgekomen. En nu weer gaan snoepen en snaaien is niet de manier om af te vallen.
Hoi Elske,

Dat valt tegen. Vooral als je je best doet door op je calorien te letten. Als je het nu voor elkaar hebt zonder hongergevoel is dat al super. De eerste week was je al flink afgevallen toch? En het is toch een ons minder.

Goed idee om gezonde keuzes te blijven maken. Verantwoord afvallen is geloof ik max 1 kg per week. Goed dat je dan weer aan het boek denkt.



@morfientje, ik ben ook fan van mijn broodbakmachine. Ik gebruik hem ook voor pizzadeeg of soms alleen het brooddeeg. Dan bak ik het brood zelf in een vorm in de oven. Brood en pizzadeeg koop ik in Duitsland, veel meer keus en een stuk goedkoper. Nog geen 1,- per kg pak.



Wij hebben dit weekend een wandeltocht op het programma staan. Verder niet teveel drukte. Door pech ben ik al een poos ziek thuis en ik moet mijn energie goed verdelen. Dus dat wordt alleen aan de hoognodige huishoudelijke dingen en verder rusten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor mijn brood de boerenbrood mix van de lidl. Lekker en niet te duur. Ik bak trouwens wel gewoon in de oven en niet met een broodbakmachine.





Ik vroeg me trouwens af wat jullie doen met wegen. Een ons is toch vrij lastig vast te stellen? Ik weet dat er bij mij best 2 kilo speling in kan zitten afhankelijk van de tijd van de maand, of ik al heb gegeten, naar de wc ben geweest, dat soort dingen.
Lidl is een goede 2e. Maar het pizzadeeg van kaufland is onovertroffen.



Vast weegmoment. Dat van mij is nu zondagochtend, voor het ontbijt. Exact is het nooit, omdat je lichaam soms sneller afvalt en soms stagneert. Ik ga voor het eindresultaat.
quote:lonelyryder schreef op 28 mei 2016 @ 09:07:

Ik ga voor het eindresultaat.



Ik ook. Daarom heb ik me vast voorgenomen om nu niet terug te vallen. Ik ben evengoed afgevallen, niet aangekomen. Volgende week gaat het vast weer beter. Het kost me ook geen moeite om mijn nieuwe eetpatroon aan te houden, dus die hobbel is ook genomen.

Ik ga zo zuurdesembrood kopen. Dat kun je ook zelf bakken, maar volgens mij is dat een heel gedoe. Voor mijn eenpersoonshuishouden vind ik zelf brood bakken niet nodig. Ik eet ook wel eens een dag helemaal geen brood. Dan is het zo oud en beschimmeld.
quote:elske1975 schreef op 28 mei 2016 @ 09:35:

[...]





Ik ook. Daarom heb ik me vast voorgenomen om nu niet terug te vallen. Ik ben evengoed afgevallen, niet aangekomen. Volgende week gaat het vast weer beter. Het kost me ook geen moeite om mijn nieuwe eetpatroon aan te houden, dus die hobbel is ook genomen.



that's the spirit Elske!





En helemaal gelijk wb broodbakken. Vroeger zei ik altijd een broodbakmachine is voor 30+ers. Bij ons is ie er gekomen omdat de kinderen vers/landbrood zo heerlijk vinden. En pizzadeeg lukt er gewoon erg goed mee. Overdag was ik toch meer thuis en dan heb je ook meer tijd voor dat soort dingen. De kinderen vinden het ook leuk om te kokkerellen, en het is altijd feest als ze horen dat we pizza gaan maken.
Zijn er koolhydraatarme broodmixen te koop? Ik heb ook een broodmachine ( op zolder staan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven