Werk & Studie alle pijlers

Blijven jullie nog hangen op het werk

24-05-2016 15:11 317 berichten
Toch even nieuwsgierig of ik de enige ben die stipt op tijd naar huis gaat.





Veel collegas's blijven altijd hangen, maar ik ga stipt op tijd naar huis. Ik begin 5 min van te voren al met opruimen, en aanstalten maken om naar huis te gaan.



Zijn er meer mensen die dat ook doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 26 mei 2016 @ 17:53:

[...]





Dus als een klant ergens op zit te wachten is het "Nou doei he, morgen misschien"?Dan heb je niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat compleet afhankelijk is van de sector waar je in werkt.

Werk je in de horeca of zorg is het toch gek als je op de minuut af je omdraait en wegloopt want tijd is tijd, terwijl er iemand (klant, patient) voor je neus staat.

Andere sectoren zijn prima geschikt om na je contract uren weg te gaan.



Plus dat een thuissituatie ook meetelt, moet je kinderen ophalen van de opvang op een bepaalt tijdstip of is het vooral van belang dat de poes tussen vijf en 8 wat te eten krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 25 mei 2016 @ 22:54:

[...]





Opvallende woordkeuze, voor de show langer doorwerken.



Ik werk door omdat ik iets doe wat ik leuk vind om te doen, omdat ik zelf graag wil dat iets af is of omdat ik slecht gepland heb een al afgesproken was dat iets af zou zijn, maar ik nog niet zover ben.





Dat is precies mijn punt. Ik vind mijn werk ook leuk, maar mijn leven daarnaast ook. Als ik dan alles af heb en ook goed plan, wat heel goed te doen is in mijn functie, waarom zou ik dan met de nek aangekeken worden of irritatie bij een ander opwekken als ik mooi op tijd naar huis vertrek? Dan is het toch voor de show! Want voor het werk dat af moet is het immers niet, dat is af.



En daarnaast als je structureel je werk niet af hebt, is er iets uit balans. En dat is voor mij reden om met mijn werkgever om de tafel te gaan om een oplossing te zoeken en niet om structureel langer te werken.



Want daar gaat het hier wel om, structureel dagelijks langer werken. Niet om incidenteel overwerk wanneer er nood aan de man is.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:OXO schreef op 26 mei 2016 @ 18:34:

Zelf ben ik ook niet van stipt op de klok.

Ik merk ook dat ik me ook al wat erger als ik lees dat mensen om 5 minuten voor tijd al de computer uitdrukken. Ergens roept dat blijkbaar ergenis bij me op, waarom weet ik eigenlijk niet eens precies.



Het doet me denken aan de type medewerker die enorm zit op zijn rechten, ipv balans in rechten en tegelijk je plichten. Degene die precies 5 minuten voor tijd zijn computer uitdrukt: doe je nooit iets privé op je werk? Privé apje sturen? Privé telefoontje? Privé mail? Roken buiten je pauze? Compenseer je die tijd van de baas wel? Want ook die tijd kost geld.



Ik ken ook mensen die al enorm zuchten het enorm druk hebben gehad:PAS 18:00 thuis, ipv 17;30. Poeh poeh denk ik dan, wat een flexibiliteit.



Zal wel met gewenning te maken hebben en bedrijfscultuur. Maar ik houd als werkgever van een wederkerige relatie. Als iemand precies op de minuten zit, dan roept dat andersom dit gedrag ook op: benut jij dan alle 7,50 X 60 minuten productief?



5 minuten voor tijd opruimen vind ik ook niet oke. Bij ons willen ze ook weleens niks doen als het bijna tijd is want bijna tijd zeggen ze dan. Maar dan zet ik ze weer aan het werk(leidinggevend)



Overigens kan ik geen prive dingen doen tijdens mijn werk en werk ik de volle 8 uur.

Stilstaan en niks doen kan ik ook niet,want leidinggevend en ik vind het ook niet goed als anderen dat doen.



Ik werk vaak genoeg op zaterdag dus de flexibiliteit is er wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 25 mei 2016 @ 23:17:[/b



Daarnaast wat is werk en wat is privé? Ik doe rustig privé dingen op werk (hier op het forum zitten, even boodschappen bestellen, een telefoontje, facebook) en ik doe ook heel veel werk dingen thuis. Het loopt in elkaar over. Ik doe ook regelmatig allerlei dingen die niet direct in mijn contract staan maar toch wel te maken hebben met werk: lezingen bezoeken, lezingen geven, vakliteratuur lezen, aan projecten meewerken met buitenstaanders, artikelen reviewen.... soms zijn die zaken betaald, soms ook niet. Het is vooral voor mezelf dat ik dat doe en voor mijn carrière maar uiteraard heeft de werkgever daar ook profijt van. Dat is een keuze die ik voor mijzelf niet zou maken. Ik heb juist voor het werk gekozen wat ik sinds kort doe, om het werk op het werk te laten. Het heeft mij jaren van onrust gekost toen de lijnen tussen privé en werk wazig waren. Deze werkwijze is niet voor iedereen weggelegd.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 26 mei 2016 @ 19:56:

[...]





5 minuten voor tijd opruimen vind ik ook niet oke. Bij ons willen ze ook weleens niks doen als het bijna tijd is want bijna tijd zeggen ze dan. Maar dan zet ik ze weer aan het werk(leidinggevend)



Overigens kan ik geen prive dingen doen tijdens mijn werk en werk ik de volle 8 uur.

Stilstaan en niks doen kan ik ook niet,want leidinggevend en ik vind het ook niet goed als anderen dat doen.





Ik werk vaak genoeg op zaterdag dus de flexibiliteit is er wel.



Dan is het niet raar dat mensen alles uit hun handen laten vallen wanneer het tijd is.

Rond 17 u. :

- Eerst de blaas leegmaken.

- Even de make up bijwerken

- Boodschappen lijstje maken

- Opruimen

- Toetsenbord uitkloppen.

En dan naar huis
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik zet doorgaans stipt om 16 uur de pc uit. Dan ben ik wel al sinds 7 uur 's ochtends in touw geweest, want ik begin standaard een half uur te vroeg omdat ik dan de eerste ben en veel productiever ben, ik doe er dan ook niet ingewikkeld over als ik eens een keer langer met pauze ben oid. Ik kan wel langer blijven om een klus af te maar ik werk in een sector waar standaard enorme achterstanden zijn en het geen zoden aan de dijk zet als ik een uur langer werk, mijn bureau ligt dan nog steeds vol. Ik kan me ook niet voorstellen dat je überhaupt nog scherp bent na acht uur hard doorwerken, als je dan nog energie hebt om een klus op te pakken dan vraag ik mij af of je de rest van de dag wel echt productief bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfitz schreef op 27 mei 2016 @ 00:26:

Ik zet doorgaans stipt om 16 uur de pc uit. Dan ben ik wel al sinds 7 uur 's ochtends in touw geweest, want ik begin standaard een half uur te vroeg omdat ik dan de eerste ben en veel productiever ben, ik doe er dan ook niet ingewikkeld over als ik eens een keer langer met pauze ben oid. Ik kan wel langer blijven om een klus af te maar ik werk in een sector waar standaard enorme achterstanden zijn en het geen zoden aan de dijk zet als ik een uur langer werk, mijn bureau ligt dan nog steeds vol. Ik kan me ook niet voorstellen dat je überhaupt nog scherp bent na acht uur hard doorwerken, als je dan nog energie hebt om een klus op te pakken dan vraag ik mij af of je de rest van de dag wel echt productief bent geweest.Mee eens. Als ik de gehele dag besprekingen, presentaties en meetings heb gehad tot half 5, ga ik daarna gewoon naar huis. Ik kan wel doen alsof ik nog ergens nieuws aan begin om half 5, maar dat zou enkel voor de show zijn. Morgen weer een nieuwe dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 25 mei 2016 @ 23:29:

[...]





Maar wat is gestalte geven aan je privé leven nou?



Ik kan mijn tijd ook maar 1 keer besteden, maar doe dat bewust aan mijn werk omdat dat me gelukkig maakt. Gelukkiger dan meer tijd besteDen aan privé zelfs.



Dus je leeft om te werken?



Je kan ook wat aan je privéleven doen zodat je daarin gelukkiger wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrepeDeFromage schreef op 26 mei 2016 @ 19:09:

Ik denk dat dat compleet afhankelijk is van de sector waar je in werkt.

Werk je in de horeca of zorg is het toch gek als je op de minuut af je omdraait en wegloopt want tijd is tijd, terwijl er iemand (klant, patient) voor je neus staat.

Andere sectoren zijn prima geschikt om na je contract uren weg te gaan.



Plus dat een thuissituatie ook meetelt, moet je kinderen ophalen van de opvang op een bepaalt tijdstip of is het vooral van belang dat de poes tussen vijf en 8 wat te eten krijgtMet deze reactie heb ik persoonlijk erg veel moeite. Ik werk namelijk in de zorg en ik zorg dat ik ga als het tijd is. Het zit namelijk zo. 15 minuten koffie pauze ken ik niet, 30minuten lunch pauze, ben je mal. De zorg is een 24 uurs bedrijf waar alles altijd doorgaat. Je kan je er gigantisch op stuklopen. Als mijn tijd er op zit neemt een collega het over (ik kijkt echt niet op 5 minuten en laat echt geen clienten/patient aan hun lot over) genoeg is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 24 mei 2016 @ 16:06:

Ik krijg ook wel eens mail om 14:50 die antwoord ik de volgende dag als ik weer aan het werk ben, of een klant die stuur ik door naar de dienstdoende collega.

Dit vind ik een vreselijke mentaliteit. Om14:50 al niet meer willen mailen omdat je dan niet om 14:55 kunt gaan inpakken. Bij een vorige werkgever moesten we in- en uitlokken. Dan waren er altijd collega's die al tien minuten van tevoren met hun jas aan bij het klokapparaat gingen staan wachten tot 'ie op 17:00 uur sprong. Afgrijselijk, zo'n mentaliteit.



quote:mano28 schreef op 24 mei 2016 @ 16:47:Ik ook maar zou het niet gratis verrichten,jij wel?

Ik doe vrijwilligerswerk dat in het verlengde ligt van mijn betaalde werk. Dus ja, ik 'werk' ook gratis. Ik vind het eerder raar dat je je niet kunt voorstellen dat mensen werken ook echt leuk kunnen vinden en er energie van krijgen.



Bij mijn huidige werkgever hebben we flexibele werktijden en -plekken. Ik mag dus zelf weten waar en wanneer ik werk. Meestal is dat drie dagen op kantoor (7:00-16:30) en één dag thuis (ik werk vier dagen van negen uur). Het gebeurt regelmatig dat ik iets langer doorwerk om nog iets af te maken, of dat ik 's avonds nog even iets oppak dat grote spoed heeft. Geen probleem, ik ben immers op mijn werk ook niet de volle negen uur alleen maar voor mijn werkgever bezig. En daartegenover staat ook dat ik die uren weer kan compenseren. Als ik wel eens een afspraak in het centrum heb loop ik dus net zo makkelijk even een winkel in tijdens werktijd, daar doet niemand moeilijk over. Als ik thuiswerk ga ik rustig tussendoor even brood halen of een was ophangen. En als ik het een keer rustig heb of vroeg in de avond privé-afspraken heb ga ik om drie uur naar huis, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 27 mei 2016 @ 10:24:

[...]



Dit vind ik een vreselijke mentaliteit. Om14:50 al niet meer willen mailen omdat je dan niet om 14:55 kunt gaan inpakken. Bij een vorige werkgever moesten we in- en uitlokken. Dan waren er altijd collega's die al tien minuten van tevoren met hun jas aan bij het klokapparaat gingen staan wachten tot 'ie op 17:00 uur sprong. Afgrijselijk, zo'n mentaliteit.





[...]



Ik doe vrijwilligerswerk dat in het verlengde ligt van mijn betaalde werk. Dus ja, ik 'werk' ook gratis. Ik vind het eerder raar dat je je niet kunt voorstellen dat mensen werken ook echt leuk kunnen vinden en er energie van krijgen.



Bij mijn huidige werkgever hebben we flexibele werktijden en -plekken. Ik mag dus zelf weten waar en wanneer ik werk. Meestal is dat drie dagen op kantoor (7:00-16:30) en één dag thuis (ik werk vier dagen van negen uur). Het gebeurt regelmatig dat ik iets langer doorwerk om nog iets af te maken, of dat ik 's avonds nog even iets oppak dat grote spoed heeft. Geen probleem, ik ben immers op mijn werk ook niet de volle negen uur alleen maar voor mijn werkgever bezig. En daartegenover staat ook dat ik die uren weer kan compenseren. Als ik wel eens een afspraak in het centrum heb loop ik dus net zo makkelijk even een winkel in tijdens werktijd, daar doet niemand moeilijk over. Als ik thuiswerk ga ik rustig tussendoor even brood halen of een was ophangen. En als ik het een keer rustig heb of vroeg in de avond privé-afspraken heb ga ik om drie uur naar huis, geen probleem.



Als je in loondienst bent vind ik het vreemd dat je structureel 1 of 2 uur langer werkt. Kun je dat compenseren met een dag vrij een keer is het helemaal niet erg. Maar om nou 10 uur meer te maken in de week zonder dat je er iets voor krijgt,nee dat snap ik niet. Werkgever vind dat natuurlijk niet erg,die houd het geld in zn zak. Dat je een keer iets afmaakt wat 10 tot 15 minuten duurt zou ik ook niet moeilijk over doen maar niet elke dag. Ik heb ook een prive leven en dat vind ik belangrijker.

Er zijn genoeg mensen die 100% inzet hebben getoond maar bij een reorganisatie op straat worden geknikkerd,houdoe en bedankt! Werkgevers werken ook voor het geld,net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrepeDeFromage schreef op 26 mei 2016 @ 19:09:

Ik denk dat dat compleet afhankelijk is van de sector waar je in werkt.

Werk je in de horeca of zorg is het toch gek als je op de minuut af je omdraait en wegloopt want tijd is tijd, terwijl er iemand (klant, patient) voor je neus staat.

Andere sectoren zijn prima geschikt om na je contract uren weg te gaan.



Plus dat een thuissituatie ook meetelt, moet je kinderen ophalen van de opvang op een bepaalt tijdstip of is het vooral van belang dat de poes tussen vijf en 8 wat te eten krijgt



Ik vind dit echt de grootste onzin. Je krijgt een contract voor bepaalde uren ongeacht in welke sector je werkt en wat je privé leven ook is. Op je werk wordt je betaald voor die uren en hoor je daaraan te voldoen. Als je kinderen krijgt wordt je niet opeens een andere werknemer die aan andere eisen moet voldoen of andere rechten heeft (op ov etc na).



En ja tuurlijk komt het in bepaalde sectoren vaker voor. Ik werk in de zorg en vond dit er vaak bijhoren. Maar sinds de waardering weg is, het alleen maar geven is van mijn kant (overuren mogen niet meer opgeschreven worden, keertje wanneer het kan iets later beginnen/eerder weg kan niet meer) ben ik ook geneigd niet meer over te werken. Dan moet mijn werkgever maar of zorgen dat alles goed geregeld is, of het moet weer geven en nemen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrepeDeFromage schreef op 26 mei 2016 @ 19:09:

Ik denk dat dat compleet afhankelijk is van de sector waar je in werkt.

Werk je in de horeca of zorg is het toch gek als je op de minuut af je omdraait en wegloopt want tijd is tijd, terwijl er iemand (klant, patient) voor je neus staat.

Andere sectoren zijn prima geschikt om na je contract uren weg te gaan.



Plus dat een thuissituatie ook meetelt, moet je kinderen ophalen van de opvang op een bepaalt tijdstip of is het vooral van belang dat de poes tussen vijf en 8 wat te eten krijgtMensen met kinderen hebben echt geen andere rechten als mensen zonder kinderen. Ik heb geen kinderen maar wel 2 hondjes die het leuk vinden als ik thuis ben,en dat vind ik ook belangrijk dat ze genoeg aandacht krijgen
Het ligt eraan met welke collega ik samenwerk! Soms is het nabespreken iets te gezellig en dan wil het nog weleens later worden. Maar het ligt er ook aan hoe (on)rustig het is op de groep. Ik ga bijvoorbeeld 's avonds laat pas weg als alle jongeren rustig op hun kamer zijn. Soms moet je dan langer blijven, dat hoort erbij.
quote:mano28 schreef op 27 mei 2016 @ 11:50:

[...]





Mensen met kinderen hebben echt geen andere rechten als mensen zonder kinderen. Ik heb geen kinderen maar wel 2 hondjes die het leuk vinden als ik thuis ben,en dat vind ik ook belangrijk dat ze genoeg aandacht krijgen Ik heb ook jarenlang een hond gehad en voelde me inderdaad mega schuldig als ik haar langer dan nodig alleen thuis liet. Maar dat is natuurlijk totaal iets anders dan wanneer ik een kind voor 18:00 opgehaald MOET hebben omdat de crèche anders sluit.
quote:prik schreef op 27 mei 2016 @ 10:24:

[...]



Dit vind ik een vreselijke mentaliteit. Om14:50 al niet meer willen mailen omdat je dan niet om 14:55 kunt gaan inpakken. Bij een vorige werkgever moesten we in- en uitlokken. Dan waren er altijd collega's die al tien minuten van tevoren met hun jas aan bij het klokapparaat gingen staan wachten tot 'ie op 17:00 uur sprong. Afgrijselijk, zo'n mentaliteit.





[...]



Ik doe vrijwilligerswerk dat in het verlengde ligt van mijn betaalde werk. Dus ja, ik 'werk' ook gratis. Ik vind het eerder raar dat je je niet kunt voorstellen dat mensen werken ook echt leuk kunnen vinden en er energie van krijgen.



Bij mijn huidige werkgever hebben we flexibele werktijden en -plekken. Ik mag dus zelf weten waar en wanneer ik werk. Meestal is dat drie dagen op kantoor (7:00-16:30) en één dag thuis (ik werk vier dagen van negen uur). Het gebeurt regelmatig dat ik iets langer doorwerk om nog iets af te maken, of dat ik 's avonds nog even iets oppak dat grote spoed heeft. Geen probleem, ik ben immers op mijn werk ook niet de volle negen uur alleen maar voor mijn werkgever bezig. En daartegenover staat ook dat ik die uren weer kan compenseren. Als ik wel eens een afspraak in het centrum heb loop ik dus net zo makkelijk even een winkel in tijdens werktijd, daar doet niemand moeilijk over. Als ik thuiswerk ga ik rustig tussendoor even brood halen of een was ophangen. En als ik het een keer rustig heb of vroeg in de avond privé-afspraken heb ga ik om drie uur naar huis, geen probleem.Ik heb al een hele dag op zitten. Ik blijf echt niet langer dan nodig.
Ligt eraan; ik werk 2 dagen per week en op de ene dag moet ik de kinderen perse op een bepaalde tijd ophalen. Dus dan ga ik idd stipt op tijd naar huis. Maar ik ben er 's ochtends wel vaak iets eerder (tussen de 5 en 15 minuten). De andere dag heb ik wat meer speling en maak ik dus ook iets af als dat nodig is. Maar dat gaat nooit om uren overwerken. Hooguit een half uurtje. En daar heb ik echt geen moeite mee, ook omdat het niet structureel is.
Bij ons wordt er overigens heel relaxt omgegaan met werktijden door de werkgever. En dat merk ik dus ook aan mijn collega's; die flexibiliteit werkt 2 kanten op. Bij een vorige werkgever die bijna kinderachtig was in het controleren of iedereen wel op tijd was en zijn uren maakte, waren alle werknemers ook veel strikter in het op tijd naar huis gaan enzo. Jammer zo'n cultuur!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 26 mei 2016 @ 17:53:

[...]





Dus als een klant ergens op zit te wachten is het "Nou doei he, morgen misschien"?Die klant zit tegen die tijd vaak zelf allang lekker thuis en is de volgende ochtend blij dat het binnen is. Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar collega's vaak persé nog vandaag 'moesten' leveren en dus overwerken, waarna de klant vrolijk de volgende dag pas bedankte want die was natuurlijk gewoon op tijd naar huis gegaan. Gestrest overwerk voor niks dus. Ik belde dan de klant tijdig dat het vandaag niet meer zou lukken en dat was 99% van de tijd geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 27 mei 2016 @ 11:50:

[...]





Mensen met kinderen hebben echt geen andere rechten als mensen zonder kinderen. Ik heb geen kinderen maar wel 2 hondjes die het leuk vinden als ik thuis ben,en dat vind ik ook belangrijk dat ze genoeg aandacht krijgenIk ben gek op honden en heb ze al mijn hele leven, maar dit is toch echt appels met peren vergelijken. Ze zijn mijn beste vrienden maar het zijn dieren, dat is toch heel wat anders. En ja dat vond ik ook vóór ik kinderen had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 27 mei 2016 @ 13:05:

[...]





Ik ben gek op honden en heb ze al mijn hele leven, maar dit is toch echt appels met peren vergelijken. Ze zijn mijn beste vrienden maar het zijn dieren, dat is toch heel wat anders. En ja dat vond ik ook vóór ik kinderen had.Dan nog hebben mensen met kinderen geen voorrang omdat ze kinderen hebben en ze moeten echt naar huis. Mensen zonder kinderen willen net zo goed op tijd naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:OXO schreef op 26 mei 2016 @ 18:34:

Zelf ben ik ook niet van stipt op de klok.

Ik merk ook dat ik me ook al wat erger als ik lees dat mensen om 5 minuten voor tijd al de computer uitdrukken. Ergens roept dat blijkbaar ergenis bij me op, waarom weet ik eigenlijk niet eens precies.



Het doet me denken aan de type medewerker die enorm zit op zijn rechten, ipv balans in rechten en tegelijk je plichten. Degene die precies 5 minuten voor tijd zijn computer uitdrukt: doe je nooit iets privé op je werk? Privé apje sturen? Privé telefoontje? Privé mail? Roken buiten je pauze? Compenseer je die tijd van de baas wel? Want ook die tijd kost geld.



Ik ken ook mensen die al enorm zuchten het enorm druk hebben gehad:PAS 18:00 thuis, ipv 17;30. Poeh poeh denk ik dan, wat een flexibiliteit.



Zal wel met gewenning te maken hebben en bedrijfscultuur. Maar ik houd als werkgever van een wederkerige relatie. Als iemand precies op de minuten zit, dan roept dat andersom dit gedrag ook op: benut jij dan alle 7,50 X 60 minuten productief?



Probleem is dat de mensen die zich ergeren aan collega's die op tijd naar huis gaan, zelf juist degenen zijn die blijkbaar heel erg op de klok kijken en zich ermee bezig houden. Mij zou het echt niet opvallen of iemand wel of niet elke dag minimaal zijn 8 werkuren haalt.

Je moet dan als 'klager' wel hebben gezien/mentaal genoteerd wanneer die collega binnenkwam, hoe weet je anders of de 8 uur gehaald zijn.

Alsof je zelf beter bent 'omdat je extra werkt', dat is toch eigenlijk een rare denkwijze, dat je langer werkt zegt niks over je output of inzet. Ik werk zelf heel efficiënt en ben regelmatig voor mijn officiële eindtijd klaar met het werk dat ik had ingepland voor de dag. Dan kan ik voor de show blijven zitten om kleinzielige collega's geen zeurmateriaal te geven (Gaat Tiger weeeer precies om 17.30 weg..tssss), maar ik kan ook gewoon naar huis gaan en andere dingen doen.



En nee, ik doe in principe nooit privedingen op mijn werk, behalve als ik echt niks te doen heb even, dan check ik soms mijn facebook.



(Meeste mensen die ik ken worden niet doorbetaald in hun half uur middagpauze, dus dat is 8×60.)
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 27 mei 2016 @ 13:09:

[...]





Dan nog hebben mensen met kinderen geen voorrang omdat ze kinderen hebben en ze moeten echt naar huis. Mensen zonder kinderen willen net zo goed op tijd naar huis.Als je echt rigoreus wilt zijn in dit idee zou je als ouder het zo moeten regelen dat je niet persé op tijd van je werk wegmoet om kind te halen, want 'je kunt op je werk niet gemist worden dus moet overwerken. Je kunt een klant toch niet teleurstellen' etc etc
Alle reacties Link kopieren
Ik let niet op tijd, maar ik heb wel een privéleven. Dus als ik niets belangrijks te doen heb ga ik niet blijven zitten om aanwezig te zijn. Ik heb collega's die dat wel doen, dat snap ik ook niet. Soms werk ik 50 uur per week, soms 36. Ik krijg voor 40u betaald, overwerk wordt niet uitbetaald of gecompenseerd. Is wel gebruikelijk in mijn vak. Ik vind het wel raar als mensen standaard na 7 uur en 55 minuten weggaan. Als ik dan een mail krijg beantwoord ik die toch echt wel even. Aan de andere kant hou ik ook niet van de aanwezigheidsplicht, het gaat erom hoe je je werk doet en wat je oplevert, niet of je voldoende aanwezig bent op de minuut nauwkeurig. Mijn baas denkt daar helaas soms anders over. Dat vind ik moeilijk, ik hou van mijn werk, maar er zou wel anders gestuurd mogen worden imo.

Verder werk ik ook weleens s avonds indien nodig en ik heb vrij veel borrels en etentjes in de avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven