Hoevaak ben jij de dans ontsprongen?

25-05-2016 23:58 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij weleens bijna iets heel heftigs meegemaakt waardoor, als je de dans niet was ontsprongen, je ernstig gewond of mischien wel dood had kunnen zijn? Ik heb er best veel. Mijn moeder had mij als baby bijna in een badje laten verzuipen doordat ze even niet aan het opletten was, paar jaar later bijna onder een grote kast terecht gekomen, de kast had een klep die je naar beneden open kon maken. Mijn broer was daarop gaan zitten of zoiets waardoor de hele kast naar beneden kwam en ik zat er vlak onder maar ben net op het nippertje eronder uit gekropen(kon toen ook pas net kruipen), 5 jarige leeftijd bijna gestikt in een vrucht die vastzat in mijn keel. 9 jarige leeftijd bijna verdronken en gered door twee mensen. 3 jaar later bijna een grote brand veroorzaakt, weet nog steeds niet hoe het me gelukt is om het vuur te doven. Vloerbedekking vloog in de fik en het vuur verspreide zich binnen no time, maar ik heb het kunnen doven op 1 of ander manier. Als 10 jarige bijna onder een trein terecht gekomen tijdens het (illegaal) oversteken iemand trok me net op tijd weg. Was 16 jaar toen ik tevens bijna onder een bus terecht kwam en op dezelfde dag, 5 minuten later om precies te zijn, bijna een baksteen op mijn hoofd gekregen die uit het niets uit de lucht kwam vallen. Echt vlak voor mijn voeten. Paar jaar later weer iets met bakstenen iemand was bezig vanuit het raam bakstenen naar beneden te gooien en het scheelde echt niks of ze waren op mijn hoofd gevallen. Ik vraag me nu toch af ik de enige ben die vaker dit soort dingen meemaakt om de zoveel jaar lijkt er weer eens wat te gebeuren wat potentieel heel verkeerd had kunnen aflopen. Ik bekijk het maar positief ik zal wel een engeltje op mijn schouder hebben want elke keer ontspring ik toch de dans haha.

Deel hier je ervaringen.
Nee joh ze denkt dat alles in de statistieken terecht komt. Denk dat iedereen ooit wel iets heeft meegemaakt met een enge man, of er toen echt iets is gebeurt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste die roept bij spookverhalen over mannen in witte busjes dat we niet hysterisch moeten doen. Maar kom op Rhaegal, je bent echt aan het klieren.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Rhaegal schreef op 26 mei 2016 @ 21:27:

[...]



Eh snoes, er is er maar één die niet op de hoogte is, en dat ben jij

Geeft niks, maar onderbouwing blijft uit. En die heb ik wel.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... cht-een-clichebeeld.dhtml



http://www.huiselijkgewel ... isbruik/feiten-en-cijfers



Wat loop je moeilijk te doen. Elk kind is er een teveel. Waarom stoor je je aan de ervaring van mensen die in hun kindertijd een kinderlokker zijn tegen gekomen maar gelukkig niet mee zijn gegaan?



Dit is er niet voor niets.



https://en.wikipedia.org/wiki/AMBER_Alert



https://nl.wikipedia.org/wiki/AMBER_Alert
quote:Lovely1987 schreef op 26 mei 2016 @ 22:15:

Nee joh ze denkt dat alles in de statistieken terecht komt. Denk dat iedereen ooit wel iets heeft meegemaakt met een enge man, of er toen echt iets is gebeurt of niet.Idd in mijn geval is er geen melding gemaakt omdat ik gelukkig de auto niet ingestapt ben. Niemand zou me hebben zien instappen. Het lukt ze godzijdank vaak niet. Maar elke keer dat het wel lukt is vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk ongepast Rhaegel.
quote:Sapsorrow schreef op 26 mei 2016 @ 22:00:

Kinderlokkers waren imo meestal potloodventers, die dan hun potlood aan kinderen lieten zien. Exhibitionisten met een uitkering. Sorry maar heb weinig respect voor het soort mens natuurlijk maar ook voor de term, die verwarrend is en achterhaald. Maar een vriendin van vroegah, is wel een keer door een man in een steegje, gevraagd om zijn potlood vast te houden terwijl hij plaste. Zij is daar heel erg door beinvloed, negatief. Dus ik snap ook wel dat die mensen bestaan. Maar het blijft zo dat de meerderheid de dader kende. Ook in gevallen van vrouwen en sexueel geweld. Ik hoef echt geen gelijk te krijgen, maar het is wel zo dat ik zelf beschadigd ben geraakt op onherstelbare manier, door de man die ik als mijn vader beschouwde. Om de simpele reden dat hij heel dichtbij kon komen, en een pedosexueel was. (is?)



Geboefte, herken je niet aan hun streepjespak. Dat wil ik toch graag benadrukken, omdat er al teveel slachtoffers zijn gevallen wat mij betreft. Het enige wat echt helpt, is openheid en transparantie. Daar kan geboefte namelijk niet tegen. Dus bespreek het, alsjeblieft, en geef je mening. Je hoeft het niet met me eens te zijn, erover in discussie blijven, helpt al.Wat is precies je standpunt waar je wel of geen gelijk over hoeft te krijgen? Ik kan het hier niet uithalen. Volgens mij weet iedereen dat bij de meest gevallen van misbruik de dader een bekende of familielid is. Dat is toch al jaren algemeen bekend?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, wat heftig allemaal.



Ik ben er van overtuigd dat er achter mijn rug allerlei bloempotten naar beneden zijn gevallen, auto's op elkaar zijn geknald en mensen met slechte bedoelingen zich in de bosjes hadden opgesteld maar ik me net verslapen had, en dat ik ondertussen argeloos door ging met leven en me van niets bewust ben geweest.



Altijd zorgeloos en onbeschadigd overal rondgebanjerd. Een zegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 26 mei 2016 @ 22:23:

[...]





Wat loop je moeilijk te doen. Elk kind is er een teveel. Waarom stoor je je aan de ervaring van mensen die in hun kindertijd een kinderlokker zijn tegen gekomen maar gelukkig niet mee zijn gegaan?



Dit is er niet voor niets.



https://en.wikipedia.org/wiki/AMBER_Alert



https://nl.wikipedia.org/wiki/AMBER_AlertEens.
quote:MadameHooch schreef op 26 mei 2016 @ 08:39:

[...]



Allemaal uit de societeit gezet, en aanklacht poging tot aanranding. Die student die me er uit geholpen heeft wilde niet tot meer opbiechten, want ze hadden héle andere plannen. Maargoed, ze hebben taakstraffen gehad, en voor hun was het het ergst dat ze de societeit uitgezet werden.

Wat een zieke gasten

Voor jou
En voor iedereen die een dans is ontsprongen
quote:neener-neener schreef op 27 mei 2016 @ 08:51:

En voor iedereen die een dans is ontsprongen Ook een van mij aan iedereen, het is al erg genoeg als je zoiets meemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven