Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op het werk

26-05-2016 23:18 520 berichten
Je kan je overal aan ergeren ik iedergeval wel op dit topic mag je spuien over je collega's, werkvloer etc.





TO trapt af.



Ik ben altijd heel netjes ik zorg als ik het pand verlaat dat de volgende dienstdoende collega zo verder kan gaan zonder extra werk. Bureau opgeruimd alle informatie up to date etc. Ik kom op het werk vanmorgen, bureau is een chaos er zijn taken niet uitgevoerd bekertjes op de desk,een hotelgast had tot 2x aan toe gevraagd voor een extra kussen is niet verder geholpen. Ik mag alle shit gaan opruimen. Ik kan daar zo aan ergeren. ik ga effecient te werk in een opgeruimde nette omgeving. Dan verwacht ik dat ook van een ander.
Rokers die onder werktijd gaan paffen en dan een half uur wegblijven daar kan ik zo slecht tegen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (senior) collega die minimaal 1x per uur naar buiten gaat (vanaf derde etage) om te roken, dan 20 minuten wegblijft, en dan 45 minuten - 1 uur later weer gaat. Hij moet mijn werk (junior) soms controleren, en ik heb wel eens deadlines gemist omdat hij zo traag is (dan ligt het nog bij hem ter controle, en wegsturen zonder controle is niet altijd een optie).
quote:Sommar schreef op 26 mei 2016 @ 23:21:

Rokers die onder werktijd gaan paffen en dan een half uur wegblijven daar kan ik zo slecht tegenIk ook grr.
Alle reacties Link kopieren
Collega roker die dan ook 5 minuten voor einde werktijd pc afsluit en met jas aan zit te wachten tot werkdag voorbij is..... grrr
Als het leven je laat struikelen, maak dan een Salto!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik hier op dit forum mij niet al te uitgebreid kan ergeren aan het functioneren van collega's, vanwege herkenbaarheid.



De leerplichtambtenaar wil dat open absenties worden afgehandeld op straffe van verlaging van subsidie aan de school waar ik werk. Daar zijn mentoren nogal laks in. Op mijn locatie valt het nog wel mee omdat twee coördinatoren daar op toezien (en die verdienen een compliment). Op andere locaties van dezelfde school hebben zij of ik geen toezicht daarop, en loopt het compleet uit de hand.
World of Warcraft: Legion
Ik vind de radio van mijn collega heel vervelend. Gelukkig is hij op vakantie. Ik denk niet dat ik er iets van kan zeggen want ik werk er 1,5 maand en hij 30 jaar. Ik kan ook nergens anders gaan zitten omdat het een beetje apart is om niet naast degene die je inwerkt te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Collega's die gelijk gaan poepen bij binnenkomst 's morgens. Ik denk dan altijd, had je thuis niet kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat rokers verhaal heeft natuurlijk niks met roken maar met mentaliteit te maken. Ik mag in de ochtend 20 min pauze in totaal nemen. Ik kies er dus voor om twee keer 10 min te gaan omdat ik rook. Maar ik ben altijd op tijd terug.
Ik heb 2 collegas die nog op school zitten en dit echt als een bijbaan zien (horeca). En dat is te merken. Plannen de weekenden vol met uitjes terwijl ze wéten dat horeca altijd weekend is, letten er niet op welke tafels nog open staan in de kassa en of deze al betaald zijn en er dus uit moeten, worden chagrijnig bij drukke chaotische uren en laten dat ook merken.



Ze zijn beide erg aardig maar het begint me wel redelijk te irriteren. Ik ben namelijk degene die dergelijke dingen op mag lossen, wel uit vrije wil maar ik heb niet zo'n instelling van "het zal allemaal wel, niet mijn schuld dat is het probleem van de bazin". Nee, ik wil zulke dingen opgelost hebben zodat de bazin aan het einde van de avond niet denkt "mijn god wat moet ik hiermee". Daarbij is het nog erger als ze samen werken, het is een stelletje en ik heb het gevoel dat het meisje van dit stel de jongen wat terug probeert te houden. Hij doet namelijk opzich wel zijn best áls hij er is, maar zodra ze samen werken is die motivatie weg. Alsof het niet "cool" is dat je hard werkt.



Maar goed, ik geef het de leeftijd van hen maar de schuld.. echt ik snap hun instelling hoor, maar met zo'n instelling moet je gewoon niet in de horeca gaan werken. Neem dan een supermarktbaantje waarbij je hooguit 10 uurtjes in het weekend bijverdient.



Wij krijgen in de zomer 2 nieuwe collega's en ik hoop zo zo zo erg dat zij ook niet meer op school zitten, of anders iniedergeval bereid zijn om veel en hard te werken in hun zomervakantie. Als we zo het hoogseizoen door moeten komen wordt dat echt een ramp.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, ga je nu steeds topics openen over hoe netjes en goed je bent in je werk? Mits je maar op tijd thuis bent?
Alle reacties Link kopieren
Want daar wacht je welgestelde familie op je?
quote:missdory schreef op 26 mei 2016 @ 23:42:

Collega's die gelijk gaan poepen bij binnenkomst 's morgens. Ik denk dan altijd, had je thuis niet kunnen gaan? ik heb dus vaak dat ik nét moet als ik aan moet rijden. Ik ga dan niet op het werk, maar kan me voorstellen dat veel mensen dat ook hebben en dan wel op het werk gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb collega's gehad die, nadat ze dagelijks minimaal een half uur te laat kwamen, continu met hun koptelefoon muziek zaten te luisteren terwijl ze ondertussen met elkaar zaten te chatten en hartjes zaten te sturen via een systeem op het werk. En dan tegen elkaar janken dat ze zich buiten gesloten voelen door de rest
Dat mijn bazin toendertijd tassen controle, camera's in de kleedruimte en microfoontjes plaatste en nog veel meer omdat ze het personeel moest betrappen op het ontvreemden van geld. We vonden het raar om te zeggen dat de baas enkele keren per dag een graai uit de kassa deed voor zijn cocaïneverslaving.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die altijd ongevraagd advies geeft. Dingen die al crystal clear zijn tekent ie nog nét niet uit. En dat werkt mij, en veel collega's, op de zenuwen. Ergens vind ik 't heel sneu voor 'm, want het is absoluut een jongen met een hart van goud, maar hij wil net iets te graag laten zien dat ie het allemaal goed weet...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-baas die ik net niet bij de hand nam omdat hij letterlijk het dubbele of meer van de geplande tijd nam als hij een mooie vrouwelijke cliënte had. Ik kreeg de eervolle taak om iedereen aan te sturen en mijn baas af en toe streng toespreken wanneer het tijd was voor de volgende. Vond ie niet altijd leuk maar het was noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 26 mei 2016 @ 23:54:

[...]





ik heb dus vaak dat ik nét moet als ik aan moet rijden. Ik ga dan niet op het werk, maar kan me voorstellen dat veel mensen dat ook hebben en dan wel op het werk gaan.Ik vind dit inderdaad wel een bijzondere ergernis. Ik heb jarenlang 2 uur reistijd gehad (met trein zonder toilet). Ja, dan wil het wel eens gebeuren dat je naar de wc moet als je net aankomt. Ik snap niet goed wat daar zo raar/storend.
quote:MinkeDeWit schreef op 26 mei 2016 @ 23:38:

Ik vind de radio van mijn collega heel vervelend. Gelukkig is hij op vakantie. Ik denk niet dat ik er iets van kan zeggen want ik werk er 1,5 maand en hij 30 jaar. Ik kan ook nergens anders gaan zitten omdat het een beetje apart is om niet naast degene die je inwerkt te gaan zitten.Neem een Bose quietcomfort koptelefoon, dan wordt t geluid en alle ruis meer naar de achtergrond gedrukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan collega's die vinden dat ik niet mag poepen.

Ik moet nu eenmaal iedere ochtend om 8 uur. En niet om 7 uur als ik van huis vertrek.

Ophouden is ook geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat je niet mag poepen maar mijn collega's komen bijna dagelijks binnenlopen en lopen dan direct naar het toilet om daar een half uur te kakken. Vervolgens lopen ze weg zonder handen te wassen en gaan dan aan het werk. Aangezien wij slechts een toilet en kleine werkplek (lees stank) hebben vind ik dit vrij ergelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 26 mei 2016 @ 23:42:

Collega's die gelijk gaan poepen bij binnenkomst 's morgens. Ik denk dan altijd, had je thuis niet kunnen gaan?



Haha. Dit heb ik zelf vaak. Ik ben het met jou mening eens, maar mijn baas wil dat ik er exact op een bepaald tijdstip ben, absoluut geen 5 min later. En heb nou eenmaal mijn stoelgang in de ochtend. Meestal net als ik wil vertrekken

Ik heb het maar geaccepteerd.



Nu is bij ons op het werk wel het motto, als je moet móet je. Als je er dus al wel maar fysiek in het pand bent



Ik weet bijna van iedereen zijn/haar stoelgang. Vooral van de lange poepers. 11uur? Ow dan zit Jan te kakken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben binnen een minuut klaar. Dat dan weer wel .

En ik was ook gewoon mijn handen hoor.
Poepen en plassen is een levensbehoefte.

Niets mis mee.
Collega's die zelf geen zin hebben om bepaalde overleggen bij te wonen en nadien nauwkeurig uitgelegd willen krijgen wat besproken is.

Dan denk ik: joh.....ik heb tijd geïnvesteerd in overleg en jij wil dat ik nu nog eens alles gladjes voor jou ga overdoen? Heb wel betere dingen te doen.



Anders is het wanneer een collega het druk heeft en daarom het overleg niet kon bijwonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven