Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:37:

[...]





Ik lees net via een link naast dit bericht dat het OM in gesprek wil met Sylvana en gaat bekijken of er onderzoek of vervolging nodig is naar aanleiding van de reacties op haar.



Eindelijk, zou tijd worden dat het OM hierin eens wat pro-actiever wordt.



Genoeg opmerkingen waar wat mij betreft als witte Nederlander vervolging ingesteld mag worden omdat die echt niet door de beugel kunnen. Bedoel, dr zijn fatsoensnormen.



Zolang ze maar niet gaan vervolgen voor het gebruik van het woordje 'janknegerin' , want dan ben ik de pisang
Alle reacties Link kopieren
@Valia je aversie tegen duitsland komt niet omdat jij zelf de oorlog mee gemaakt hebt neem ik aan.

dat is je meegegeven net als mij. Duitsers waren moffen en moesten bij iedere vraag eerst gaan kijken of opa's fiets nog in de schuur stond.



De slavernij is ong 5 generaties geleden afgeschaft en daarna hadden ze heus niet meteen een woning van de woningbouw een betaalde baan met ziektekosten,pensioenplan en vakantiedagen. Dat is ook meegegeven alleen net ff anders. Het streven was voor veel exslaven en hun nazaten om maar zo blank mogelijk te zijn want zwart was per definitie kansloos. Als ik puur naar mijn eigen familie kijk die dus binnen 5 generaties van slavenstatus of in hun geval voortvluchtigen naar hoog opgeleide profesionals zijn geklommen dan voel ik daar wel wat bij ja. sla mezelf niet op de borst daarvoor maar het raakt me wel. Kan gek zijn maar zo ervaren velen het met mij. Zelfs mij vader die als 17 jarige op de boot werd gezet en bij een hospita in veldhoven terechtkwam en bij de daf een vak ging leren. Van niets eigenlijk heeft hij zichzelf opgewerkt naar zelfstandig ondernemer met een goedlopende zaak. Ik respecteer en bewonder die inzet. Ik hoefde werkelijk alleen mijn nest uit te komen en naar school te gaan om te bereiken wat voor mensen die van elders komen gewoon niet zo was.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 19:13:

[...]





En dat kind is goed terechtgekomen, gok ik



Of denk ik nu weer verkeerd, en zie ik het kleedgedrag en kapsel van bijv Marokkanen als een van de redenen waarom die jongeren het zichzelf moeilijk maken en waarom ze moeilijker aan een baan komen. Omdat ze aan het stereotiep van de stoere hangjongetjes blijven voldoen?Ja die schieten zichzelf helaas behoorlijk in hun voet met hun algehele houding.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 20:00:

[...]



Ja die schieten zichzelf helaas behoorlijk in hun voet met hun algehele houding.





En het ondertussen wel vreemd vinden dat een werkgever ze overslaat bij sollicitaties en daarover heel hard klagen dat ze gediscrimineerd worden.



Neuh, ik denk dat ze een deel aan zichzelf te danken hebben. En een deel is slachtoffer van die straatschoffies die het voor de rest verzieken.



Mja, nette brief, goede schoolresultaten, een nette spraak (zonder straattaal) en een keurig foto'tje bij je CV en de drempel om bijv. geen Marokkaan in dienst te nemen zijn voor een heel groot gedeelte weg.



Zelfde geldt voor anderen bevolkingsgroepen en Nederlanders. Als jij met een petje op, een versgedraaide joint achter je oor en in een hawaii shirt op sollicitatie komt zullen ze je ook rap de deur wijzen.
De meeste Marokkaanse jongeren die solliciteren zijn afgestudeerd en gaan keurig in pak op sollicitatie. Het is voornamelijk de Marokkaanse achternaam die er voor zorgt dat ze geen kans maken.



Ik vind dit gehannes van jullie getuigen van een zeer groot vooroordeel dames en er klopt geen jota van.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 20:20:

[...]



Mja, nette brief, goede schoolresultaten, een nette spraak (zonder straattaal) en een keurig foto'tje bij je CV en de drempel om bijv. geen Marokkaan in dienst te nemen zijn voor een heel groot gedeelte weg.



Nee dit gedeelte klopt dus helaas niet. Dat is nu juist het discriminatiegedeelte.
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 20:37:

De meeste Marokkaanse jongeren die solliciteren zijn afgestudeerd en gaan keurig in pak op sollicitatie. Het is voornamelijk de Marokkaanse achternaam die er voor zorgt dat ze geen kans maken.



Ik vind dit gehannes van jullie getuigen van een zeer groot vooroordeel dames en er klopt geen jota van.Wie zijn die dames waar jij het over hebt? Ik ben het met je eens hoor. De straatschoffies verpesten het voor zichzelf, maar de rest echt totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag zowaar een topic over racisme voor de verandering. Ik denk zomaar dat dat Sylvana kind, dat nu een proces lijkt te willen gaan aanspannen tegen mensen die haar hebben beledigd, een beetje van het padje af is. Ze heeft nu wel genoeg aandacht gekregen in de media. De manier waarop zij zich profileert bevestigt bij heel wat mensen hun vooroordelen maar ze is niet slim genoeg om dat te begrijpen. Toen ze een tijd geleden Simek verbaal aanvloog bij DWDD merkte je meteen al aan haar aanvallende manier van doen dat ze geen echt inhoudelijke discussie aankan. Ze praat veel maar ze zegt niks.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 19:22:

@Valia je aversie tegen duitsland komt niet omdat jij zelf de oorlog mee gemaakt hebt neem ik aan.

dat is je meegegeven net als mij. Duitsers waren moffen en moesten bij iedere vraag eerst gaan kijken of opa's fiets nog in de schuur stond.



De slavernij is ong 5 generaties geleden afgeschaft en daarna hadden ze heus niet meteen een woning van de woningbouw een betaalde baan met ziektekosten,pensioenplan en vakantiedagen. Dat is ook meegegeven alleen net ff anders. Het streven was voor veel exslaven en hun nazaten om maar zo blank mogelijk te zijn want zwart was per definitie kansloos. Als ik puur naar mijn eigen familie kijk die dus binnen 5 generaties van slavenstatus of in hun geval voortvluchtigen naar hoog opgeleide profesionals zijn geklommen dan voel ik daar wel wat bij ja. sla mezelf niet op de borst daarvoor maar het raakt me wel. Kan gek zijn maar zo ervaren velen het met mij. Zelfs mij vader die als 17 jarige op de boot werd gezet en bij een hospita in veldhoven terechtkwam en bij de daf een vak ging leren. Van niets eigenlijk heeft hij zichzelf opgewerkt naar zelfstandig ondernemer met een goedlopende zaak. Ik respecteer en bewonder die inzet. Ik hoefde werkelijk alleen mijn nest uit te komen en naar school te gaan om te bereiken wat voor mensen die van elders komen gewoon niet zo was.Wat een mooie wijze post.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Surinaamse Kirtie: 'Sylvana bereikt een omgekeerd effect'

Nederland raakt niet uitgepraat over Sylvana Simons. Haar stap in de politiek en uitspraken over racisme maken veel los.





De Surinaamse Kirtie Peters – Jhinkoe-Rai (foto, 68) zegt tegen LINDAnieuws dat ze zich niet in de Sylvana’s mening herkent.



‘Wie discrimineert wie?’

Kirtie, een gepensioneerd pedagogisch medewerker uit Nijmegen, is geboren in Suriname en woont sinds 1968 in Nederland. “Ik ben in 1973 getrouwd met een blanke Nederlandse man. Ik heb me nooit gediscrimineerd gevoeld door blanke Nederlanders. Als je ‘de Nederlander’ afschildert als een racist, word ik altijd wat kriegel. Ik denk vaak: wie discrimineert nu wie?”



Racisme bestaat wel

“Ik moet toegeven dat racisme in Nederland wel bestaat, maar dat zijn niet per se autochtone Nederlanders tegenover gekleurde allochtonen. Laatst nog, in mijn woonplaats Nijmegen. Ik liep op straat en werd door een moslimman uitgescholden voor hoer, omdat ik geen hoofddoek droeg. Hij zag me kennelijk aan voor een moslima. Ik was gechoqueerd en dacht: verdomme, wat doe jij in mijn land als je je niet fatsoenlijk weet te gedragen?”



Zwarte Piet-discussie

Toch blijft de Nijmeegse mensen met openheid benaderen. “Als je, zoals Sylvana Simons helaas doet, de strijd te veel aanwakkert, krijg je het omgekeerde effect. De ander, in dit geval ‘de Nederlander’, voelt zich óf aangevallen en als racist weggezet, óf hij voelt zich meteen schuldig als ware hij nog een ex-slavenhandelaar.”



Niet op de troon

“Ga niet zo op de troon zitten en wijs niet met je vingertje, alsof de Nederlander in wezen een racist is, die een volkstraditie niet los kan laten. Geen wonder dat zoveel mensen zich onterecht in een hoek gedrukt voelen. Zo win je geen debat.”



DENK

“Bij de nieuwe politieke partij DENK voel ik mij als Nederlander opnieuw aangevallen, ik doe weer iets verkeerd, ik begrijp de ander niet en ik discrimineer blijkbaar. Ze komen over als een boze partij en die hebben we al. Ze moeten zich beraden op welke koers ze willen varen. ‘Verbinden’ wordt de nieuwe slogan, dat lijkt aantrekkelijk, maar met wie moet ik mij verbinden volgens de partij? En is dat wel een haalbaar doel?”



Iedereen blij

Onderwijs, opvoeding en gelijkwaardigheid zijn het antwoord, volgens Kirtie. “Je kunt mensen toch gewoon fatsoenlijk en integer benaderen. Wat is daar nu zo moeilijk aan? Sta open voor nieuwe dingen en wees nieuwsgierig. Ga naast je medemens staan en niet tegenover hen.



Verrijking

Zelf merkt ze dat dit een positief effect heeft. “Ik vind het een verrijking dat ik met een Nederlandse man ben getrouwd. Zowel hij als ik hebben elkaars cultuur en religie leren waarderen. Hij doet met mij mee en ik met hem: iedereen blij.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 20:37:

De meeste Marokkaanse jongeren die solliciteren zijn afgestudeerd en gaan keurig in pak op sollicitatie. Het is voornamelijk de Marokkaanse achternaam die er voor zorgt dat ze geen kans maken.



.



Omgedraaid nemen ze in de Turkse supermarkt een wijk verderop bij mij ook geen Nederlands personeel aan.

Ik woon vlak bij een wijk met veel Turkse winkels, een Syrisch restaurant, Koerdische kapper etc, een paar snackbarren ook in handen van Turken, Chinezen etc. de afgelopen 20 jaar nog geen Nederlander gezien, ja als klant.



Er is in Nederland gewoon sprake van paralle samenlevingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 16:06:

[...]





Worden jullie nu zelf niet moe van dit riedeltje? Het is inderdaad geen racisme om te concluderen dat een bepaalde bevolkingsgroep buitenproportioneel vaak vulmaarin doet. Het is pas racisme als je zegt dat OMDAT ze van een bepaald ras of etniciteit zijn, ze DUS allemaal vulmaarin doen of zijn.



Als het een racistische mening van mij zou zijn, dan zou ik dus ook denken dat veel blanke Fransen, Engelsen, Duitsers, Belgen, etc racistisch zouden zijn. Immers dan zou mijn mening zijn dat ze racistisch zijn OMDAT ze blank zijn. Dat denk ik niet.



Ik denk dat specifiek NEDERLANDERS heel vaak racistisch zijn, omdat racisme in Nederland nog steeds heel diepgeworteld is in de cultuur. Dat vind ik zelf ook nu juist zo'n apart fenomeen, waar ik wel in de loop der jaren een aantal verklaringen voor heb gelezen of gehoord, maar die toch niet geheel dat enorme verschil begrijpelijk maken voor mij.



Zo denk ik ook dat specifiek NEDERLANDERS heel vaak ontzettend onbeschoft en ongemanierd zijn, veel meer dan blanke mensen uit andere culturen.



Dat is dus geen racisme, dat is een observatie die niet met jullie raciale afkomst te maken heeft, maar met jullie culturele afkomst.



[Ik reageer even op een post van vele pagina's terug, sorry maar wil dit toch nog even doen.]



Ok je hebt gelijk dat wanneer jij zegt dat (bijna) alle Nederlanders racisten zijn, dat dat geen racistische opmerking is als je het alleen over Nederlandse blanken hebt. Vooruit dan, dat klopt.

Echter, volgende vraag: is het dan wel ok om iets over een hele bevolkingsgroep te beweren, zoals jij dus doet?

Mag men dan ook zeggen: Surinamers zijn lui. Surinamers stelen altijd. Marokkanen zijn criminelen en terroristen. Turken steunen allemaal een dictator. Dit zijn allemaal beweringen over bevolkingsgroepen, waarvan men, net zoals jij, kan beweren dat ze niets met de raciale afkomst te maken hebben, maar met hun culturele afkomst. Echter, ik weet zeker dat iemand die deze uitspraken doet een racist word genoemd. Dus wil je dan voortaan ook de mensen corrigeren die dit soort uitspraken racistisch noemen, want dat zijn ze volgens jouw logica niet, want het gaat niet over het Marokkaanse, Surinaamse en Turkse rás maar over hun cultuur.

En het is zelfs nog gekker, want zelfs mensen die kritiek hebben op de Islam of moslims worden racisten genoemd, terwijl een godsdienst of iemand met een bepaalde godsdienst toch ook geen ras is. Dus aan die kant kan de term racisme ineens wel erg opgerekt worden....ben je daar ook tegen?



Trouwens, iemand beweerde hier ook, terecht, dat er helemaal geen mensenrassen bestaan. Lost dat niet direct het probleem van racisme op? Immers, hoe kan ik iemand op zijn 'ras' beoordelen als rassen niet eens bestaan. We zouden het woord eigenlijk moeten veranderen in huidskleur-oogkleur- en haarsoort-isme.



Verder is het onderhand wel erg duidelijk dat jij erg negatief staat tov Nederland en Nederlanders en dat we al jouw reacties vanuit die bril moeten bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 26 mei 2016 @ 22:01:

[...]

Trouwens, iemand beweerde hier ook, terecht, dat er helemaal geen mensenrassen bestaan. Lost dat niet direct het probleem van racisme op? Immers, hoe kan ik iemand op zijn 'ras' beoordelen als rassen niet eens bestaan. We zouden het woord eigenlijk moeten veranderen in huidskleur-oogkleur- en haarsoort-isme. ik quote mezelf even, want zo staat het er nogal raar , ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het woord racisme eigenlijk nergens op slaat als er geen mensenrassen bestaan (wat ook zo is), maar het probleem van mensen die worden beoordeeld op de kleur van hun huid, ogen en haar óf hun nationaliteit is daarmee uiteraard níet opgelost.
Ik vind het vreemd dat als jongeren door hun gedrag (veel Marokkaanse jongens) geen werk of stageplaats kunnen vinden het gelijk racisme wordt genoemd. Het heeft alles met cultuur te maken en dat is iets totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 26 mei 2016 @ 18:53:

[...]





Mijn leven onder paars was wel een puinhoop. Sorry maar ik vind je reactie totaal niet realistisch met dat veel allochtonen niet veranderd zijn, denk je niet dat daar juist het probleem schuilt waar veel mensen tegenaan lopen, niet willen veranderen. niet integreren, schijt hebben aan alles en iedereen, altijd maar het slachtoffer uithangen als een keer iets niet lukt terwijl er kansen genoeg zijn in Nederland. Van alles verwachten maar er vooral niet teveel voor terug willen doen, die eeuwige slachtoffer rol waar veel allochtonen in blijven hangen en zelfs Sinterklaas is nu al een aantal jaar een onderwerp van discussie. Te triest voor woorden.



Ik woon nu zelf in een moslim land ivm baanaanbod en is het toch opvallend dat je je hier aan zoveel regels dient te houden en terecht want ik vind dat ik mij hier aan moet passen en dat doe ik ook,terwijl in NL maar altijd maar een knieval gedaan moeten worden. Dus ben ik trots op Nederland, nee niet meer maar om andere reden dan die jij aanhaalt.



Wat is de knieval dan, ik ben wel benieuwd.



Ik zat midden in mijn pubertijd tijdens paars en heb totaal niet ervaren als de puinhopen van paars en de volwassenen van toen zeker niet.

Ik begrijp dat er slachtoffers waren en dat niet iedereen het makkelijk had, maar dat blijf je altijd houden.

Op dit moment ben ook erg tevreden met het huidige kabinet(vrij overeenkomstig)



Wij werken met diverse culturen en onze voertaal is 90% van de tijd engels, dus aanpassen zegt mij niet zo veel.

Aan wie, aan de Nederlandse cultuur in een werkomgeving? Ik verwacht van de volgende generatie juist dat ze beseffen dat de wereld niet eindigt bij de grens en dat ze niet regionaal georienteerd zijn, dat is nl wat werkgevers zoeken en waar behoefte aan is.

We hebben geen behoefte aan mensen die fronsen bij een hoofddoek,mensen die Nederlands willen spreken omdat het (verdorie nog aan toe) Nederland is, dat is de toekomst gewoon niet. De wereld ligt aan onze voeten !



Wat is aanpassen eigenlijk, wie bepaald dat je je genoeg heb aangepast, want het is nogal subjectief.Wie bepaald of je het wel verdiend hebt om Nederlander te zijn?

Aanpassen heeft niet per definitie iets met taal te maken, of het overnemen van een cultuur te maken.

Aanpassen heeft meer te maken met leven en laten leven, accepteren dat er verschillen zijn, het respecteren van die schillen, maar ook het samen omarmen van de verschillen.



Een keertje met kerst naar de kerk, is zo verschrikkelijk niet, zeker niet als je klein bent.Meedoen met het suikerfeest of paaseieren zoeken. Het begint met de kleine dingen.We hoeven niet identiek te zijn.



"De" Nederlandse cultuur bestaat niet, het betekent namelijk voor iedereen wat anders, dat is precies wat ons zo bijzonder maakt, de veelzijdigheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de grens,

Zou de lijst met Lemia reclame nog kunnen anno 2016

https://www.youtube.com/watch?v=4hZsO4BTEZA



Het is niet mijn humor en ik vind het niet grappig, maar dit soort dingen zijn wel typische 'simpele zielen' humor noem ik het.

Vandaag was ik op een niet nader te noemen bestemming en ik hoorde in de verte.

de volzin"Jij niet, dat is niet handig we raken je nl al snel kwijt in het donker.

Ik dacht wow, in die 30 jaar is dit de tweede keer dat ik 'm hoor en de eerste keer dat ik het volwassen persoon het hoor zeggen.

De persoon in kwestie gaf geen antwoord en negeerde(even lachen, ik denk,ik zet hem vast neer voor de simpele zielen die bovenstaande grappig vinden ) het.



De persoon die de opmerking maakte moest er zelf hartelijk om lachen, de ontvanger reageerde niet, een aantal mensen zeiden hoofdschuddend nee(allemaal autochtoon ) overigens.



Bepalen of iets racistisch niet iets subjectiefs moeten zijn.

Het woord racisme is eigenlijk vrij duidelijk, het feit dat het cultuur is maakt het niet minder racistisch

Dit geldt ook voor discriminatie.



Er is nogal een verschil tussen je gediscrimineerd voelen en gediscrimineerd worden, dat loopt vaak door elkaar heen.



Daarnaast houden we graag van ontkennen in Nederland,we discrimineren niet omdat onze beste vriend Marokkaan is of omdat we heel goed overweg kunnen met die ene zwarte van admin.



Omdat we allemaal zo een multiculturele vriendengroep hebben is niemand racistisch en discrimineren we al helemaal niet, juist daarom zit de verbale rem er niet op, zijn we onze manieren vergeten en behandelen we anderen vooral niet op een manier die we zelf zouden tolereren. Het aller ergste is claimen dat je niet kan discrimineren omdat je zelf een minderheid bent, tja





of deze, je moet blank zijn om te winnen

https://www.youtube.com/watch?v=QZ0kD-VYm8k



Of deze, die mensen aan het denken moet zetten, maar kan ook als racistisch uitgelegd wordt

https://www.youtube.com/watch?v=jtcbotOur2E
Alle reacties Link kopieren
Leg mij uit, wat is er racistisch aan het laatste filmpje? Ik zie het niet namelijk, maar degene die roepen 'racistisch' zullen dat wel zeggen omdat het een donker kindje betreft.



Ik op mijn beurt, link dat kindje direct aan de boodschap van de reclame: namelijk dat er veel honger is in de wereld. Ze vermekden het niet, maar mijn gedachten gaan dan direct naar Afrika. En daar leven verdomd weinig witte kindjes?



Toch zie ik heel veel reacties van racisme!-roepers onder het bericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 27 mei 2016 @ 01:02:

Leg mij uit, wat is er racistisch aan het laatste filmpje? Ik zie het niet namelijk, maar degene die roepen 'racistisch' zullen dat wel zeggen omdat het een donker kindje betreft.



Ik op mijn beurt, link dat kindje direct aan de boodschap van de reclame: namelijk dat er veel honger is in de wereld. Ze vermekden het niet, maar mijn gedachten gaan dan direct naar Afrika. En daar leven verdomd weinig witte kindjes?



Toch zie ik heel veel reacties van racisme!-roepers onder het bericht.





Het tweede filmpje: in Afrika en Azie gebruiken veel mensen bleekproducten voor de huid, het zit zelfs in veel standaard L'oreal producten.Zwart is Armoede,is het racistisch? Naar mijn mening wel.





Het derde filmpje: Is het racistisch?,wat mij betreft niet, maar het schijnt nogal een rel te zijn geweest.



Nu naar bed
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 19:13:

[...]





En dat kind is goed terechtgekomen, gok ik



Of denk ik nu weer verkeerd, en zie ik het kleedgedrag en kapsel van bijv Marokkanen als een van de redenen waarom die jongeren het zichzelf moeilijk maken en waarom ze moeilijker aan een baan komen. Omdat ze aan het stereotiep van de stoere hangjongetjes blijven voldoen?



Ik zou zeggen, kijk eens rond in een witte volksbuurt, genoeg jongens met hetzelfde hanggedrag en 'tokkie kledij' maar die komen best aan een baan als ze diploma hebben en willen werken.

Omdat ze Dylan Janssen heten. Of Destiny de Boer.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]





Persoonlijk, maar ik spreek uiteraard vanuit mijn gekleurde perspectief, ervaar ik het precies andersom. De Marokkanen van mijn leeftijd die net als ik hier al hun hele leven wonen, ikzelf, heel veel andere allochtonen die ik ken, wij zijn allemaal niet veranderd. Maar de houding van autochtone Nederlanders tov ons - of liever: mij - is wel veranderd. Waar ik een jaar of 25 geleden echt nooit last had van racisme, heb ik het nu om de haverklap.



In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".



Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".Ik denk dat de crisis ook een rol speelt. We hoeven niet ver in het verleden te kijken om te zien dat mensen daardoor conservatiever worden. Minder verdraagzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]





Persoonlijk, maar ik spreek uiteraard vanuit mijn gekleurde perspectief, ervaar ik het precies andersom. De Marokkanen van mijn leeftijd die net als ik hier al hun hele leven wonen, ikzelf, heel veel andere allochtonen die ik ken, wij zijn allemaal niet veranderd. Maar de houding van autochtone Nederlanders tov ons - of liever: mij - is wel veranderd. Waar ik een jaar of 25 geleden echt nooit last had van racisme, heb ik het nu om de haverklap.



In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".



Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".Nu ben ik wel benieuwd eigenlijk. Hoe uit het zich nu meer dan 25 jaar geleden, als je er nu om de haverklaap last van hebt? Heb je een paar voorbeelden?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:25:

[...]





Het jammere is echter dat waar je 25 jaar geleden alleen van dergelijke Tokkies kon rekenen op een racistische bejegening, je dat tegenwoordig ook van keurige kantoorlullen of schoolpleinmoeders krijgt.



woon jij in het westen?



dat zou voor mij namelijk verklaren waarom ik niets herken in jouw ervaringen. ik heb namelijk het idee dat het in het westen veel erger is dan in andere delen van het land
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 27 mei 2016 @ 01:40:

[...]





Ik zou zeggen, kijk eens rond in een witte volksbuurt, genoeg jongens met hetzelfde hanggedrag en 'tokkie kledij' maar die komen best aan een baan als ze diploma hebben en willen werken.

Omdat ze Dylan Janssen heten. Of Destiny de Boer.Wat bedoel je precies, zijn zij aan die baan gekomen vanwege hun naam of vanwege hun diploma en het feit dat ze willen werken? Want ik denk dat ook witte, ongeschoolde hangjongeren in tokkiekleding heel moeilijk aan een baan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 20:37:

De meeste Marokkaanse jongeren die solliciteren zijn afgestudeerd en gaan keurig in pak op sollicitatie. Het is voornamelijk de Marokkaanse achternaam die er voor zorgt dat ze geen kans maken.



Ik vind dit gehannes van jullie getuigen van een zeer groot vooroordeel dames en er klopt geen jota van.



helaas zit je hier mis. het is niet waar wat je zegt.



wij hebben regelmatig stagiaires van het ROC



nog vaker krijgen we aanvragen voor stageplaatsen. bij ons hebben alle kleurtjes al gewerkt en stagegelopen. er daar zat maar één Marokkaan tussen.



niet omdat al die andere abdullah heetten en deze jan, maar omdat deze mohammed tot nu toe de enige is die goed genoeg nederlands spreekt om de telefoon op te kunnen nemen (servicedesk, klanten helpen/te woord staan) van de rest weet ik als ze bellen om een stageplaats al dat het niks wordt. deze jongens zijn 19/20 jaar oud



en ik snap het niet. deze jongeren zijn niet 2 maanden geleden uit marokko gerukt toch? 99% is hier geboren. en ze hoeven geen strak ABN te praten, maar ik moet het wel kunnen verstaan en het is fijn als ze ook gewoon zinnen in de goede volgorde gebruiken.



ik begrijp oprecht niet hoe dat kan. en dat wordt versterkt door het feit dat wij nu een syrische vluchteling hebben rondlopen ivm een "help een vluchteling aan het werk" project die sinds september in nederland is, van hot naar her gesleept is hier, nu zijn tijdelijke status heeft gekregen, nog moet beginnen met nederlandse les en hier 's ochtends binnenkomt met: koedemorgen broadway, alles koed mat jou?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 27 mei 2016 @ 01:40:

[...]





Ik zou zeggen, kijk eens rond in een witte volksbuurt, genoeg jongens met hetzelfde hanggedrag en 'tokkie kledij' maar die komen best aan een baan als ze diploma hebben en willen werken.

Omdat ze Dylan Janssen heten. Of Destiny de Boer.



Dat schijnt ook weer niet helemaal te kloppen.

Destiny's hebben het ook weer lastiger als ze solliciteren dan een Sophie.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven