Geen benzine in Frankrijk

23-05-2016 09:09 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al een topic is met rellen Frankrijk....maar niet veel mensen lezen het, niet belangrijk of zoiets. Maar misschien dat dit wel doordringt?



Bron: ANWB:



Nijpend tekort brandstof Franse tankstations



22 mei 2016 - Honderden pompstations zijn (deels) gesloten omdat ze geen benzine en/of diesel meer hebben. Daar waar nog wel brandstof te krijgen is, stonden zaterdag lange rijen.





Vooral in het noorden en westen van Frankrijk, onder meer in de bij toeristen populaire regio’s Normandië en Bretagne, is de situatie penibel. Maar ook rond Lyon staan verschillende tankstations droog. Het gaat dan vooral om benzinepompen langs N-wegen of bij supermarkten.



Het tekort en de gebrekkige bevoorrading is het gevolg van stakingen. Veel automobilisten zijn de laatste dagen brandstof gaan hamsteren, wat ook weer tot tekorten leidde. Bij meerdere tankstations is een maximum afname ingesteld.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ach de Fransen.... ze hebben een fulltime baan aan het staken.

Frankrijk, het land waar ze maar niet willen begrijpen dat de sociale voorzieningen ergens van betááld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 23 mei 2016 @ 09:36:

Ik weet dat er al een topic is met rellen Frankrijk....maar niet veel mensen lezen het, niet belangrijk of zoiets. Maar misschien dat dit wel doordringt?



Waarom zou het moeten doordringen? Zo belangrijk is dit nieuws inderdaad niet voor ons, anders dan voor degenen die van plan zijn met de auto door Frankrijk te reizen.



Oh, gelukkig komen er niet een heleboel nederlandse vrachtwagens doorheen.



De Franse arbeidswetgeving is compleet doorgeslagen, waardoor oa de grote multinationals hun werkzaamheden naar andere landen verplaatsen. Het werd tijd dat er eens iets aan gedaan werd.En waarom zouden die fransen dat dan zonder slag of stoot opgeven? Het is gewoon een race naar de bottom, en voor je het weet zit je in de armoe net als in India.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 24 mei 2016 @ 09:35:

Ach de Fransen.... ze hebben een fulltime baan aan het staken.

Frankrijk, het land waar ze maar niet willen begrijpen dat de sociale voorzieningen ergens van betááld moet worden.Die betalen ze met zijn allen, waarom zou dat heden ten dage niet meer kunnen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 09:36:

Werkelijk. Je denkt dat dat de reden is dat die winkels zijn omgevallen of op omvallen staan? He, nou. Gelukkig zit jij niet in de politiek want dat heeft er namelijk niets mee te maken gehad.Nou fijn dat jij wel in de politiek zit. Gefeliciteerd, de economie is op sterven na dood.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 09:38:

[...]





Compleet mee eens. Ze hebben meer dan 30 vakantiedagen en een werkweek van 35 uur maximaal. Zo heel heel slecht hebben de franse medewerkers het echt niet. Daarbij secundaire arbeidsvoorwaarden waar wij alleen maar van kunnen kwijlen (denk aan meestal volledig betaalde ziektekostenverzekering en pensioen). Pensioengerechtigd op je 58ste/60ste (ligt aan de branche). Moet ik je even helpen herinneren hoe hoog die hier momenteel is? En whoop whoop die in Frankrijk willen ze verhogen tot 62. Ook iets waar we hier al lang niet meer over kunnen dromen



Hier was dat ook helemaal niet nodig, die verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd heeft alleen tot gevolg gehad dat de jongeren zonder baan thuis zitten.



Nou lekker hoor! Wat die vakantiedagen betreft, ze hebben het nu goed, waarom zouden de fransen het opgeven?



Het is in Frankrijk bijna onmogelijk iemand te ontslaan. In Nederland is dat al moeilijk, in Frankrijk is dit nog vele malen moeilijker. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de echte materie TO....Het ontslaan gebeurt in de regel alleen maar omdat ze iemand willen aannemen die goedkoper is. Wat is hier eerlijk aan?
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 24-05-2016 12:04
Reden: bbbb
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 23 mei 2016 @ 12:35:

Ik vind helemaal niet dat we in Nederland zwaar onderbetaald worden. Vraag me af waar je dat op baseert eigenlijk. Onze inkomens en koopkracht zijn wereldwijd gemiddeld een van de hoogsten....



Klaas Knot is het niet met je eens:



AMSTERDAM - Nederlandse burgers en ondernemers zullen nog jaren rekening moeten houden met magere economische tijden.



Die verwachting spreekt president Klaas Knot van De Nederlandsche Bank (DNB) vrijdag uit in een gesprek met De Telegraaf. Uiteindelijk zal de eurocrisis overwonnen worden.



Volgens Knot heeft de Nederlandse economie een flinke knauw gekregen. Er is geen andere optie dan de tering naar de nering te zetten, zo weet hij. ''Dat kost tijd en zet een rem op de bestedingen'', aldus de centrale bankier.



Bron Nu.nl 20/4/2016
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 23 mei 2016 @ 10:01:

[...]





De overuren die de huidige werknemers maken, zorgen dat het bedrijf nog een stuk kan doorgroeien, zonder nieuwe medewerkers aan te nemen. Als zij die overuren niet zouden maken, zou het bedrijf sneller geneigd zijn om toch nieuwe mensen aan te nemen.



Dus... als je overuren lager betaalt zijn mensen minder geneigd ze te maken. En dus wordt niet al het werk gedaan dat er ligt. En dus neemt het bedrijf nieuwe mensen aan. En dus heb je weer een uitkering ingewisseld voor een betalende baan.Wat een rare bewering....Alsof een werkgever zelf niet kan beslissen om nieuwe medewerkers aan te nemen ipv overuren laten maken door reeds in dienst zijnde werknemers?!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk, belachelijk land. Een vriend van mij heeft gewerkt voor de Franse afdeling van het internationale bedrijf waar hij werkte, hij moest daar orde op zaken stellen want daar werd gewoon NIET gewerkt. Als er naar Frankrijk werd gemaild, wisten ze gewoon dat er nooit antwoord zou komen. Het is hem niet gelukt orde op zaken te stellen; ze pikten zijn Hollandse directheid niet. Ook was er een conflict over de arbeidsvoorwaarden. Dat werd op de Franse manier aangepakt: de directie werd opgesloten in haar kantoor.
't Is al met al een heel gedoe
quote:mienietjefietje schreef op 24 mei 2016 @ 11:59:

[...]





Die betalen ze met zijn allen, waarom zou dat heden ten dage niet meer kunnen?



Dat is steeds moeilijker op te brengen, minder werkenden moeten meer opbrengen voor alle niet werkenden en de

te ruim bemeten arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 25 mei 2016 @ 22:06:

[...]





Dat is steeds moeilijker op te brengen, minder werkenden moeten meer opbrengen voor alle niet werkenden en de

te ruim bemeten arbeidsvoorwaarden.Goh, ik dacht zomaar dat mensen als mensen behandeld zouden kunnen worden....maar nee, het moet weer terug naar de slaventijd. Werken,werken werken en je bek houden!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 25 mei 2016 @ 21:05:

Frankrijk, belachelijk land. Een vriend van mij heeft gewerkt voor de Franse afdeling van het internationale bedrijf waar hij werkte, hij moest daar orde op zaken stellen want daar werd gewoon NIET gewerkt. Als er naar Frankrijk werd gemaild, wisten ze gewoon dat er nooit antwoord zou komen. Het is hem niet gelukt orde op zaken te stellen; ze pikten zijn Hollandse directheid niet. Ook was er een conflict over de arbeidsvoorwaarden. Dat werd op de Franse manier aangepakt: de directie werd opgesloten in haar kantoor.Dit gebeurt van elke dag in Frankrijk
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 07:18:

[...]

Goh, ik dacht zomaar dat mensen als mensen behandeld zouden kunnen worden....maar nee, het moet weer terug naar de slaventijd. Werken,werken werken en je bek houden!Lees eens een boek of kijk eens een film over de slaventijd. Als je ook maar enigszins begreep waar je over praatte, dan kun je onmogelijk zo respectloos zijn om de luilekkerland arbeidsomstandigheden in Frankrijk te vergelijken met wat die mensen allemaal hebben moeten doorstaan.
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 07:18:

[...]





Goh, ik dacht zomaar dat mensen als mensen behandeld zouden kunnen worden....maar nee, het moet weer terug naar de slaventijd. Werken,werken werken en je bek houden!Laat maar, rationeel denken is aan jou niet besteed lees ik wel.
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 07:18:

[...]





Goh, ik dacht zomaar dat mensen als mensen behandeld zouden kunnen worden....maar nee, het moet weer terug naar de slaventijd. Werken,werken werken en je bek houden!Dus jij vindt dat wij hier worden behandeld als slaven?
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 26 mei 2016 @ 07:30:

[...]





Lees eens een boek of kijk eens een film over de slaventijd. Als je ook maar enigszins begreep waar je over praatte, dan kun je onmogelijk zo respectloos zijn om de luilekkerland arbeidsomstandigheden in Frankrijk te vergelijken met wat die mensen allemaal hebben moeten doorstaan.Mensen hebben nu nog rechten ja, maar de regering wil dit toch veranderen! Stukje bij beetje wordt het dan weer zoals voor de oorlog, en ja, dat vind ik slavernij.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 mei 2016 @ 07:50:

[...]





Dus jij vindt dat wij hier worden behandeld als slaven?Als die veranderingen doorgaan wel.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 26 mei 2016 @ 22:46:

[...]

Mensen hebben nu nog rechten ja, maar de regering wil dit toch veranderen! Stukje bij beetje wordt het dan weer zoals voor de oorlog, en ja, dat vind ik slavernij.En zo wordt maar weer eens onderstreept hoe gebrekkig jouw algemene ontwikkeling is.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 26 mei 2016 @ 22:59:

[...]





En zo wordt maar weer eens onderstreept hoe gebrekkig jouw algemene ontwikkeling is.



Ik denk dat je zelf niet weet waar je over praat, de regering in Frankrijk wil het mogelijk maken dat iedere werknemer ontslagen kan worden zonder reden. Gewoon, omdat de werkgever van hem af wil. Ipdv kan de werkgever dan iemand aannemen die goedkoper is.

Ook wordt het mogelijk om werknemers 60 uur per week te laten werken.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Interessant artikel van hoogleraar Ewald Engelen:



https://www.groene.nl/artikel/revolutie
Power to the people
quote:mienietjefietje schreef op 27 mei 2016 @ 00:00:

[...]



Ik denk dat je zelf niet weet waar je over praat, de regering in Frankrijk wil het mogelijk maken dat iedere werknemer ontslagen kan worden zonder reden. Gewoon, omdat de werkgever van hem af wil. Ipdv kan de werkgever dan iemand aannemen die goedkoper is.

Ook wordt het mogelijk om werknemers 60 uur per week te laten werken.....



Misschien moet jij je zelf eens wat meer verdiepen in wat daar echt aan de hand is, want jouw post gaat echt nergens over.



Men wil de werkweek uitbreiden van 35 naar 39 uur, met de mogelijkheid om overwerk tot max 46 uur per week voor een beperkte periode toe te staan. Ook wil men het ontslagrecht iets versoepelen, zodat het niet langer onmogelijk is om niet werkende medewerkers te ontslaan. Wel moet ontslag nog steeds getoetst worden door de rechter. Werkgevers gaan ipv 30 maanden nu 15 maanden het salaris doorbetalen na ontslag. Het plafond in de ontslagvergoeding is niet doorgevoerd. Tenslotte wil men de pensioenleeftijd naar 65 jaar bijstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 27 mei 2016 @ 02:09:

Interessant artikel van hoogleraar Ewald Engelen:



https://www.groene.nl/artikel/revolutieZeker....alleen waarom moet de PVV de schuld krijgen aan het einde?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven