Verontwaardigde merel?

26-05-2016 21:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, beetje vreemde post misschien maar ik verwonder mij over een merel die al twee dagen af en aan voor de schuifpui op het terras ongelooflijk veel lawaai (tjirpen) zit te maken.

Ik vraag me af of het wat met mijn kat te maken heeft. Die is namelijk een ongelooflijke rover en neemt met regelmaat offers mee naar binnen. Nu trouwens alweer een tijdje niet.

Maar kan het zijn dat mijn kat het nest van de merel heeft geplunderd en dat de merel nu verhaal komt halen?

Nu zit mijn kat binnen voor de schuifpui naar buiten te kijken en op een meter afstand zit de merel er tegenover naar binnen te kijken waarbij hij dus eindeloos aan het tsjirpen blijft.



Iemand een idee wat dit kan betekenen?
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Haha, hier ook een 'privé'-merel. Als ik (of mijn man) hem 's winters stoor terwijl hij van het vogelvoer zit te eten, gaat hij op de schutting zitten schelden en als ik 's zomers aan het tuinieren ben, dan volgt hij me op een metertje afstand om wormen uit de net omgewoelde grond te halen. Leuke beesten
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezewo schreef op 26 mei 2016 @ 21:21:

Ik vind merels altijd ongelofelijke aanstellers. Uitslovers zijn het met hun overdreven getsjilp. Stelletje aandachtstrekkers.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 26 mei 2016 @ 21:25:

Ik heb wel eens een merel een kat zien achter volgen over een afstand van zo'n 300 m. Het jonkie was uitgevlogen maar kan in het begin nog weinig, daar om zijn papa en mama merel in de buurt (zo'n jonkie herken je aan een sullige uitdrukking, onhandig vliegen want de staart is nog niet je van het, en een hoog gepiep). Reken maar dat zo'n kat het op een lopen zet.



Deze merel is gewoon preventief bezig, soort buurt preventie zeg maar Een terrormerel ipv terroroehoe. (die woont nu trouwens in artis en gedraagt zich daar netjes, las ik.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben regelmatig een merel (of verschillende merels, zou het niet weten of het steeds dezelfde is) die staat te tjilpen voor de tuindeuren. Compleet met 'breed' maken (opschudden van de veren). Ik denk dat het gaat om hun spiegelbeeld. Wij hebben geen kat, de hond gaat op een kleine afstand van de vogel helemaal zen toekijken. Op de hond lijken de merels niet echt te reageren.



Ik jaag ze wel weg als ze de vaste 'huismus' terroriseren. Die komt al jaren een nestje in onze vlinderstruik bouwen. Die blijft gewoon op de tuinsalontafel zitten als wij op het terras zitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn meestal territoriumgeluiden. Hij wil vrouw, kinderen en iedereen laten weten dat dit zijn nest is (dag zoon, dag dochter, ik zit in deze boom en ik heb iets lekkers en iedereen die niet tot mijn gezin hoort moet maken dat ie wegkomt).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap aan merels is dit: ze bouwen hun nesten op grijphoogte. Bij een vriendin in het houthok zit een merelnest, je staart zo recht in die bekkies, een kat kan er zo makkelijk bij.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 26 mei 2016 @ 21:16:

Van eksters weet ik dat ze katten kunnen 'stalken'. Onze kat kwam regelmatig het luikje binnen gestoven met een ekster krijsend er achteraan. Die kwam nog net niet mee naar binnen.

Van merels weet ik het niet, maar ja, kersverse vaders en moeders kunnen raar reageren dus wie weet.Merels kunnen dat ook! In duikvlucht over onze katten maar ook over onze hoofden heen. Je bukt vanzelf, ze krijsen er ook bij. Alles om hun nest te beschermen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 mei 2016 @ 22:57:

Wat ik niet snap aan merels is dit: ze bouwen hun nesten op grijphoogte. Bij een vriendin in het houthok zit een merelnest, je staart zo recht in die bekkies, een kat kan er zo makkelijk bij.De kat moet natuurlijk ook gevoed . Ik denk dat ze voor de getallen gaan; ze leggen gemiddeld meer dan tien eieren per jaar en er hoeven er niet meer te overleven dan het aantal dat dient om de ouders te vervangen. Dat zijn de sterksten, de slimsten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:tonkje schreef op 26 mei 2016 @ 22:38:

[...]





Een terrormerel ipv terroroehoe. (die woont nu trouwens in artis en gedraagt zich daar netjes, las ik.)Compleet off topic, maar ik heb me rotgezocht om dit oude topic terug te vinden, vooral deze post omdat 'ie zo toepasselijk is: bartolomeus in "Het Grote Kleine Investigation Topic num..."
Ik heb 2 homo merels die samen een coniveer van ons verdedigen. Nooit een vrouwtje gezien ze zijn altijd met zn tweeen. Wel sip ze zullen nooit kindertjes kunnen krijgen.
Conifeer is t geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezewo schreef op 26 mei 2016 @ 21:21:

Ik vind merels altijd ongelofelijke aanstellers. Uitslovers zijn het met hun overdreven getsjilp. Stelletje aandachtstrekkers.en altijd zo in your face. ik heb er meteen dit beeld bij als ik een merel zie.

very metal
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 27 mei 2016 @ 00:42:

Ik heb 2 homo merels die samen een coniveer van ons verdedigen. Nooit een vrouwtje gezien ze zijn altijd met zn tweeen. Wel sip ze zullen nooit kindertjes kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij/zij n nestje heeft. In onze tuin gaan ze zo doen als er katten in de buurt zitten. Dit kan zijn om tegen de kat te zeggen dat ie weg moet wezen, maar ook om de rest te laten weten "gevaar gevaar" net zoals konijnen stampen op de grond om de rest te laten weten dat er een rover in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Een soort waarschuwingsalarm dus:)
Ha, héérlijke verhalen!

Wat zijn dieren toch leuk!
.
Ik vind het getuigen van een beperkt merelbeeld dat twee homo-merels geen nakomelingen kunnen krijgen.



Er zullen vast wel mogelijkheden zijn tot eidoptie.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 26 mei 2016 @ 21:16:

Van eksters weet ik dat ze katten kunnen 'stalken'. Onze kat kwam regelmatig het luikje binnen gestoven met een ekster krijsend er achteraan. Die kwam nog net niet mee naar binnen.

Van merels weet ik het niet, maar ja, kersverse vaders en moeders kunnen raar reageren dus wie weet.Ja hoor, ik heb weleens een kat weg zien sprinten met een krijsende merel er achteraan........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 27 mei 2016 @ 09:19:

Ik vind het getuigen van een beperkt merelbeeld dat twee homo-merels geen nakomelingen kunnen krijgen.



Er zullen vast wel mogelijkheden zijn tot eidoptie.Geweldig, 10 punten van mij
quote:Dymphnatam schreef op 27 mei 2016 @ 09:19:

Ik vind het getuigen van een beperkt merelbeeld dat twee homo-merels geen nakomelingen kunnen krijgen.



Er zullen vast wel mogelijkheden zijn tot eidoptie.
quote:Dymphnatam schreef op 27 mei 2016 @ 09:19:

Ik vind het getuigen van een beperkt merelbeeld dat twee homo-merels geen nakomelingen kunnen krijgen.



Er zullen vast wel mogelijkheden zijn tot eidoptie. Vertel het ze.
Echt niet te geloven dat niemand nog de angrybirdsgrap heeft gemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven