Naar Egypte in de zomer

26-05-2016 21:52 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar terug hebben vriend en ik besloten dat wij deze zomer naar Marsa Alam zouden gaan. De studies zijn afgemaakt, banen zijn gevonden, geld is gespaard en het duikbrevet is binnen. Tot vorige week waren wij ervan overtuigd dat we echt zouden gaan. Natuurlijk liggen Caïro en Marsa Alam ver uit elkaar, maar na de crash van vorige week zijn er twijfels. Een kennis is in de meivakantie geweest en heeft een heerlijke vakantie gehad. Niemand kan garanderen dat we veilig zouden zijn, maar dat geldt (helaas) voor veel vakanties.



Waarom zo graag Egypte?

We hebben veel gesnorkeld in de Middellandse Zee en willen graag een nieuwe bestemming. De Rode Zee schijnt zo prachtig te zijn! We hebben ook gekeken naar vakanties in Azië en Amerika, maar dat wordt te duur (we zijn vakantiegebonden ivm werk).



Ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Gaat er iemand naar Egypte? Is iemand net in Egypte geweest? Zou jij naar Egypte willen? Of misschien komt iemand nog wel met een geniaal ander idee! ;)
Ik vond de mannen daar verschrikkelijk opdringerig en vervelend, dus Egypte is een grote voor mij.
Ik ben vorige zomer in Marsa Alam geweest! De Rode Zee is echt prachtig dus ik begrijp dat je er graag naartoe wil.



Wij hadden al geboekt, waarna er voor ons gevoel "ineens" allerlei onveilige dingen aan de hand waren, zoals dat Egypte in oorlog was met de IS, allerlei onrust, aanslagen maar bijvoorbeeld ook die schietpartij op het strand van Tunesië. Wij werden door veel mensen voor gek verklaard dat we alsnog gingen. We konden niet kosteloos omboeken omdat Marsa Alam in principe geen risico gebied was. Toch moesten wij een "eigen verantwoordelijkheid verklaring" ondertekenen als we van het resort wilden en werden we gewaarschuwd dat er vijandigheid heerste t.o.v. toeristen. Ik had er toch een beetje een bedrukt gevoel door, vooral omdat we met de kinderen van mijn tweelingzus waren en die wil je natuurlijk beschermen en vooral niet in gevaar brengen. Vlak nadat wij terug waren, was er trouwens een vliegtuig neergestort bij het vliegveld waar wij zijn overgestapt op de terugweg. Ik ga dus NIET meer naar risico gebieden en omgeving. Wij gaan dit jaar naar Italië.
Ik ben er nog nooit geweest, dus aan mijn reactie heb je niet zoveel.



Ik heb het ooit wel gepland, nog voor dat er aanslagen waren en de schietpartij in Tunesië.



Alleen werd me dat sterk afgeraden door een vriendin die er wel geweest is.



Toch wilde ik me niet laten leiden door één zo een ervaring. Tot ik een aantal reisfora af ging. Als ik 10 reacties gelezen had, waren 8 daarvan zeker negatief. Ik heb nog nooit over een bestemming, attractie, activiteit, wat dan ook, zo in overheersende mate negatieve reacties gelezen.



Normaal laat ik me echt niet leiden door negatieve reacties. Ik kijk daar wel door heen en heb wel duidelijk wat meer een incident was, of iemand die gewoon te veel verwacht, maar Egypte kon ik er echt niet omheen.



Inmiddels hoef ik echt niet heen. Het pijkt mij niet mijn soort bestemming/vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn meest fantastische vakantie ooit was een rondreis Door Egypte. Maar dat is aleer 7 jaar geleden. Vlak voordat er onrust ontstond.

Nu zou ik ook niet meer durven..
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Egypte 2x geweest. Eerste keer was ongeveer 12 jaar geleden, top!

2 jaar geleden in de zomer geweest,Hurgada...was bloed en bloed heet ieder dag

rond 48 graden. Het was zo heet dat we onze kamer niet konden verlaten.

Behalve snorkelen vond ik helaas niks leuk. Ik zou met dit huidige situatie zou ik

zeker niet gaan.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Egypte is veel te heet in de zomer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
1x in Egypte geweest.

Heel mooi om te snorkelen. Dus duiken zal er geweldig zijn.

Mensen zijn er wel,opdringerig en in de zomer is het bloedheet.

Hoewel ik het een mooie vakantie vond gaan we er niet meer heen. Ik zou me er niet veilig voelen op dit moment.

In de resorts is er waarschijnlijk geen probleem maar je gaat niet op vakantie om in je resort te zitten.

Het landschap net buiten de resorts is er trouwens vuil. Veel afval e.d.

De piramides vond ik prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in de zomer gaan. Zelfs onze Egyptische gids werkte niet in de zomer omdat het zelfs voor hem bloedheet was. En de goede man liep bij 25 graden in het voorjaar nog in winterjas.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 26 mei 2016 @ 22:58:

Ik vond er geen reet aan: stom volk, vies eten, veel smerigheid op staat, bedelaars te over. Al krijg ik geld toe: voor mij nooit meer Egypte.

Ik vond het schitterend om er eens geweest te zijn (het cultuurhistorisch erfgoed is fantastisch), maar ik sluit me helemaal bij jou aan: ik hoef er nooit meer naartoe. Het is ook nog een extreem onhygiënisch land (alleen India scoort slechter) waar zo ongeveer elke westerling aan de race gaat.



Ik zou TO ook eerder aanraden om naar Eilat te gaan. Daar ben ik zelf nog nooit geweest, maar als je in de Rode Zee wilt duiken, is dat naar ik heb begrepen wel the place to be.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
als je alleen voor het duiken gaat en je blijft op je resort dan zou ik wel naar marsa alam gaan

het is wel echt heel warm in de zomer, je kunt eigelijk ook niets anders doen dan duiken snorkellen

want het is echt te warm . bevolking daar vind ik wel te doen ze zijn niet zo opdringerig als in hurgada .

voor de veiigheid zou ik het niet laten overal kan iets gebeuren kijk maar naar parijs en brussel
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Eens met suze.

Maar als jullie alsnog besluiten te gaan, onwijs veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hoor daar:

http://www.msn.com/nl-nl/ ... r-BBtxV3h?ocid=spartanntp
Alle reacties Link kopieren
I zou dolgraag weer naar Sharm el Sheikh gaan maar krijg mijn zus momenteel niet mee. Dat is samen met Marsa Alam het mooist om te snorkelen en de duiken. In Sharm el Sheikh is daarnaast nog wat te doen, in Marsa Alam is heel weinig te doen.



El gouna is ook heel fijn, heel veilig, geen mensen die je lastig vallen. Helaas kan je daar niet vanaf de kant snorkelen en duiken.



Mijn zoon is in november in Marsa Alam geweest. Hij had geboekt voor Sharm maar daar stopten ze toen met vliegen.

Ik ben in juni wel een keer in Egypte geweest. Het was heel heet maar toch heel goed te doen. Dat verbaasde mij eigenlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle (wisselende) reacties. Goed om andere gedachtes te horen!



Wij gaan echt alleen voor het duiken. De duikschool waar wij dan mee willen, heeft ook Nederlands personeel. Hoe de bevolking is het land is maakt voor ons dus eigenlijk niet uit. We zullen de dagen op en onder het water doorbrengen en alleen 's avonds in het resort zijn. Ik ga ook nog even kijken naar Eilat!
Alle reacties Link kopieren
quote:pingie schreef op 27 mei 2016 @ 09:26:

bevolking daar vind ik wel te doen ze zijn niet zo opdringerig als in hurgada .Ik vond het in Hurghada nog heel erg meevallen vergeleken met Caïro........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ooit gedoken in marsa alam. Heel rustig stuk Egypte. Helaas geen zeekoeien gezien. Behoudens het duiken weinig te beleven.

Egypte is goedkoop. Misschien iets meer geld uitgeven en naar Curacao gaan. Zelf ooit op Flamingo Park gezeten. Is heel goedkoop. Je hebt wel een auto nodig.
Alle reacties Link kopieren
Voor Curaçao betaal je al gauw €1000 meer en zit je alleen logies. Voor ons (net-afgestudeerden) is dat dit jaar nog teveel geld. Ik denk dat we toch voor Marsa Alam gaan. Misschien is het een risico, maar op dit moment is elke bestemming (helaas) een risico.
Alle reacties Link kopieren
Blijf dat een fascinerend Hollands fenomeen vinden, dat prijs doorslaggevend is.

Neem desinfectiegel mee naar Egypte. En drink op tijd een Colaatje. En trakteer jezelf bij de apotheek op een pakje Antinal. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik geef geen geld uit dat ik niet heb ;)
Ik heb een rondreis door Egypte gedaan twee maanden voordat de onrust begon. Ik vond het de culturele erfschatten indrukwekkend,

en heb prachtig kunnen snorkelen in de buurt van Dahab. Het eten is overigens ook fantastisch, als je de tourist-traps vermijdt en gewoon een lokaal restaurantje binnenstapt. De souvenirverkoipers waren echter wel behoorlijk opdringerig, en ik was blij dat ik mijn man bij me had ( al heeft iemand wel 17 kamelen voor me geboden). Wij waren er trouwens in November en toen was het er rond de 30 graden. Ik zou dus echt niet in de zomer gaan, maar eerder rond de kerst.



Nu zou ik echter niet meer durven. Het is in die regoi momenteel zo onrustig en idd het sentiment naar toeristen is volgens mij flink verslechterd. ik hoop dat over een jaar of 10 de rust is wedergekeerd en ik daar weer kan genieten van de prachtige onderwaterwereld, want dat was idd fantastisch, je kon zo vanaf de kant naar de meest prachtige koralen zwemmen.



Op zich is het bij de nederlandse Antillen trouwens ook erg mooi. Ik ben zelf meerdere malen op Aruba geweest. om te duiken schijnt Bonaire het mooist te zijn, maar ik snorkel alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Nederland leren duiken: na de Vinkeveense plassen en het Oostvoornsemeer is alles prachtig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 1 keer in Egypte geweest, ook aan de Rode Zee. Snorkelen was fantastisch maar ik ga er NOOIT weer heen. Ik vond het vreselijk, de mensen ontzettend onaardig, vies, bedreigend en een 5-sterren hotel met een groot hek en detectiepoorten hielpen ook niet echt mee.

Ik zou zeggen, nog even doorsparen en ergens een andere duikvakantie naar toe boeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 27 mei 2016 @ 12:11:

[...]



Ik vond het in Hurghada nog heel erg meevallen vergeleken met Caïro........

ja daar is het nog erger maar ik vond het in marsa alam wel mee vallen .



over het eten hoef je je geen zorgen te maken als je in je resort blijft ben 4x geweest en nog nooit ziek geworden.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Het is lang geleden dat ik in Egypte was. Toen vond ik het er prima, met kanttekeningen. Nu zou ik er niet meer heen gaan. Omdat het land niet veilig is, maar ook omdat ik tegenwoordig anders denk over het bezoeken van landen met dubieuze regimes.



De onderwaterwereld was geweldig, dus als je je over de minpunten heen kunt zetten, kun je gaan.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom open je een topic over een vraag, als je zelf het antwoord weet en niet openstaat voor de mening van anderen? je schrijft dat je benieuwd bent hoe anderen erover denken maar dat is flauwekul, want die meningen/waarschuwingen/ervaringen leg je allemaal naast je neer want jouw besluit staat en stond al vast.

Ik zou zeggen: veel plezier, geniet ervan en hopelijk kom je niet verzeild in problemen met opstanden en terroristen, vliegtuigen die uit de lucht vallen, buikproblemen. Eén goede raad: zorg dat je je vaccinaties op orde hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven