Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Wat doen wijkteams precies en waar bestaan ze uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 26 mei 2016 @ 16:58:

Muurbloempje, vader wilde wel dat t kindje uit huis werd geplaatst alleen de betrokken instanties deden daar niets mee.

Vader had dochter niet erkend ( en later bleek dat het ook niet zijn biologische dochter was.)

En wanneer vader dochter mee had genomen uit huis bij moeder was het ontvoering geweest en was hij veel verder van zijn dochter verwijderd. En kon hij een omgangsregeling wel op zijn buik schrijven. Hij zat dus gevangen in een netwerk van instanties..



Oh verdomd zeg. Zou het makkelijker geweest zijn als vader kind wel had erkent? Ik heb dit soort gezinsdrama's het gevoel dat een moeder te snel te veel rechten krijgt ivm de vader.

Jeetje waarom is niet naar hem geluisterd.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier word je ook niet vrolijk van





http://www.telegraaf.nl/b ... leyne_is_dichtbij___.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ja erg he Eindje...ik vraag mij ook altijd af hoeveel kinderen er in gevaar zijn...Het is al zo lang een probleem en het wordt maar niet beter.



Arme kinderen en arme ouders.



Een voor jou Eindje
Alle reacties Link kopieren
quote:LoesjeVuitton schreef op 27 mei 2016 @ 12:39:

Ja erg he Eindje...ik vraag mij ook altijd af hoeveel kinderen er in gevaar zijn...Het is al zo lang een probleem en het wordt maar niet beter.



Arme kinderen en arme ouders.



Een voor jou Eindje



Dànkjewel lieverdje, en vanzelfsprekend een dikke terug............



Je hebt helemaal gelijk............... maar ja ik heb wel docu's gezien, over die wantoestanden

en dan stuurt Jeugdzorg een brief :, '' dan en dan ( datum, tijdstip)... komen wij bij u op huisbezoek ''



Dat zijn dan intelligente ??? mensen, waarvan je je afvraagt, Hoe kan dit?????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
inspectierapport
quote:SuperWijf schreef op 27 mei 2016 @ 16:29:

inspectierapport
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 27 mei 2016 @ 11:07:

[...]





Waar ik woon bestaat bureau jeugdzorg zeker weten niet meer.

De toegang is opgegaan in de wijkteams en de jeudbescherming en jeugdreclassering heet gewoon jeugdbescherming. Ik ben niet bekend met BJZ gi (wat betekent gi?)Gecertificeerde Instelling. Daar rept de rechtbank over bij de toewijzing van een casus aan een van de instanties die daar dus voor gecertificeerd zijn. Leger des Heils, WSG en het Nidos zijn daar ook voorbeelden van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 27 mei 2016 @ 11:28:

Wat doen wijkteams precies en waar bestaan ze uit?Dat verschilt dus per gemeente. Dat is lekker ondoorzichtig sinds de transitie. Als je geluk hebt heeft je gemeente dat op een website inzichtelijk gemaakt.
quote:muurbloempje66 schreef op 27 mei 2016 @ 11:39:

[...]





Oh verdomd zeg. Zou het makkelijker geweest zijn als vader kind wel had erkent? Ik heb dit soort gezinsdrama's het gevoel dat een moeder te snel te veel rechten krijgt ivm de vader.

Jeetje waarom is niet naar hem geluisterd.Vader had dochter wel erkend maar geen gezamenlijk gezag , zoals duizenden ouders die gewoon samenwonen ipv getrouwd zijn en je komt pas in de problemen met t niet hebben van gezag wanneer je als ouders uit elkaar gaat en eisen gaat stellen mbt je kind.
quote:Frizz schreef op 27 mei 2016 @ 18:02:

[...]

Gecertificeerde Instelling. Daar rept de rechtbank over bij de toewijzing van een casus aan een van de instanties die daar dus voor gecertificeerd zijn. Leger des Heils, WSG en het Nidos zijn daar ook voorbeelden van.Ja, maar die heten dan toch gewoon 'leger des heils' 'wsg' enz. en niet BJZ? Offe....lekker verwarrend?
quote:SuperWijf schreef op 27 mei 2016 @ 16:29:

inspectierapportDe conclusies van al deze inspectierapporten (ook van andere incidenten in 2015) zijn vrijwel hetzelfde: communicatie en samenwerking tussen zorg- en hulpverleningsinstanties schiet ernstig tekort. Wat ik eng vind is dat hoewel het zo duidelijk als wat lijkt, hoewel de signalen veelvuldig aanwezig waren ik niet durf te zeggen dat het 'on my watch' niet was gebeurd (al vraag ik me in deze in hemelsnaam af hoe het mogelijk is dat er niet eerder fors is ingegrepen, dat lijkt met alle informatie tot nu toe onbegrijpelijk). Niet vanwege onwil, zeker niet. Iedereen werkzaam in de jeugdzorg wil dat kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien. Maar juist vanwege de cultuur in de jeugdzorg, de samenwerking tussen ketenpartners, de bureaucratie van de jeugdzorg krijg je dit soort problemen. Er wordt alleen maar bezuinigd, de transitie hakt er goed in, de werkdruk is in sommige gemeentes enorm. Wat mij betreft heerst er ook een angst voor verantwoordelijkheid in dit soort casussen. Onvoldoende begeleiding en ondersteuning voor uitvoerende medewerkers/hulpverleners. Laat dit een gruwelijke wake-up call zijn, het is overduidelijk dat dit voorkomen had kunnen worden en zo schrijnend dat dat toch niet is gebeurd. We moeten onze jeugdzorg verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 30 mei 2016 @ 11:32:

[...]





Ja, maar die heten dan toch gewoon 'leger des heils' 'wsg' enz. en niet BJZ? Offe....lekker verwarrend?Klopt. Zijn allemaal GI's.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 30 mei 2016 @ 11:38:

[...]





De conclusies van al deze inspectierapporten (ook van andere incidenten in 2015) zijn vrijwel hetzelfde: communicatie en samenwerking tussen zorg- en hulpverleningsinstanties schiet ernstig tekort. Wat ik eng vind is dat hoewel het zo duidelijk als wat lijkt, hoewel de signalen veelvuldig aanwezig waren ik niet durf te zeggen dat het 'on my watch' niet was gebeurd (al vraag ik me in deze in hemelsnaam af hoe het mogelijk is dat er niet eerder fors is ingegrepen, dat lijkt met alle informatie tot nu toe onbegrijpelijk). Niet vanwege onwil, zeker niet. Iedereen werkzaam in de jeugdzorg wil dat kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien. Maar juist vanwege de cultuur in de jeugdzorg, de samenwerking tussen ketenpartners, de bureaucratie van de jeugdzorg krijg je dit soort problemen. Er wordt alleen maar bezuinigd, de transitie hakt er goed in, de werkdruk is in sommige gemeentes enorm. Wat mij betreft heerst er ook een angst voor verantwoordelijkheid in dit soort casussen. Onvoldoende begeleiding en ondersteuning voor uitvoerende medewerkers/hulpverleners. Laat dit een gruwelijke wake-up call zijn, het is overduidelijk dat dit voorkomen had kunnen worden en zo schrijnend dat dat toch niet is gebeurd. We moeten onze jeugdzorg verbeteren.Daar sluit ik me bij aan!
........Sharleyne, ja. Wat ben ik stil geweest van die docu. En wat heb ik mij rotgezocht naar de achternaam van Helene J. of Heleen, zoals ze zich noemde. Ik ben benieuwd of zij met zichzelf kan leven. En stiekem hoop ik dat ze door een maismaaimachine in stukjes wordt gescheurd. In vol bewustzijn. Wat een monster.



Ze meldde zich ooit -in 2009- aan op een babybrabbelachtig forum met mooie en trotse woorden over haar dochter. Wat kan het snel misgaan.. Arm meisje. Terwijl dat meiske dood onder aan de flat lag, haalde Heleen haar sigaretten en bier uit de auto.



Ik hoop zo dat er gerechtigheid voor Sharleyne. Die ongelooflijke laksheid van de politie, recherche, instanties. Walgelijk. Na al dat misbruik, dat afschuwelijke leven wat ze had, werd haar op die manier ook nog eens haar complete bestaansrecht afgenomen door vooral te doen alsof zij er niet toe deed. Alsof ze 8 jaar had overleefd met alles wat ze waarschijnlijk als klein meisje aan kracht had, om uiteindelijk weggemoffeld te worden als zelfmoordenaar of slachtoffer van een ongeluk.



Pijn. Dat voel ik.
Update



Check fb vader Victor Remouchamps
Ik heb zelf geen kinderen, en wellicht ben ik ook nog enorm mosterd. Maar dat al die instanties zich verschuilen achter 'it wasn't me' en vooral druk zijn om aan te tonen dat zij niet schuldig zijn en zich aan alle regels hebben gehouden vind ik toch zo walgelijk. Het gaat om een kind. EEN KIND! Er is gewoon vreselijk gefaald. Punt. Ik vind dat er echt iets gruwelijk mis is in onze samenleving als het 'aantonen dat je je aan alle regels hebt gehouden' belangrijker is geworden dan het leven van een kind. Hoe triest is het dat niemand uit het (warme) bad van regels durfde of wilde stappen om dat kind te gaan helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 30 augustus 2016 @ 05:55:

Ik heb zelf geen kinderen, en wellicht ben ik ook nog enorm mosterd. Maar dat al die instanties zich verschuilen achter 'it wasn't me' en vooral druk zijn om aan te tonen dat zij niet schuldig zijn en zich aan alle regels hebben gehouden vind ik toch zo walgelijk. Het gaat om een kind. EEN KIND! Er is gewoon vreselijk gefaald. Punt. Ik vind dat er echt iets gruwelijk mis is in onze samenleving als het 'aantonen dat je je aan alle regels hebt gehouden' belangrijker is geworden dan het leven van een kind. Hoe triest is het dat niemand uit het (warme) bad van regels durfde of wilde stappen om dat kind te gaan helpen?



Eens. De overheid faalt met haar wurgende regelzucht, die het werken met mensen onmogelijk maakt.



Maar de overheid... dat zijn wij.



Of het nu gaat om thuiszorg, ouderenzorg, jeugdzorg, kinderbescherming, psychiatrische zorg, of welke zorg dan ook, wij laten toe dat die steeds meer wordt uitgekleed, dat er een harnas aan regels ontstaat die dat werk onmogelijk maakt en dat er - veel - slachtoffers vallen.
quote:SuperWijf schreef op 30 augustus 2016 @ 05:43:

Update



Check fb vader Victor Remouchamps Alsof het rapport al niet erg genoeg is blijkt het alsnog maar het topje van de ijsberg te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:toiletrol schreef op 30 augustus 2016 @ 07:00:

[...]





Eens. De overheid faalt met haar wurgende regelzucht, die het werken met mensen onmogelijk maakt.



Maar de overheid... dat zijn wij.



Of het nu gaat om thuiszorg, ouderenzorg, jeugdzorg, kinderbescherming, psychiatrische zorg, of welke zorg dan ook, wij laten toe dat die steeds meer wordt uitgekleed, dat er een harnas aan regels ontstaat die dat werk onmogelijk maakt en dat er - veel - slachtoffers vallen.



Dit heeft niks te maken met de regels, maar met de kwaliteit van hulpverlening.

Hier hebben echt abominabel slechte hulpverleners opgegeten.

Er nog helaas zijn die er meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 08:01:

[...]

Dit heeft niks te maken met de regels, maar met de kwaliteit van hulpverlening.

Hier hebben echt abominabel slechte hulpverleners opgegeten.

Er nog helaas zijn die er meer.Oh. Gelukkig dat het zo simpel ligt.
Mag dat bericht dat hij op zijn Facebook schrijft hier gequote worden?
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 augustus 2016 @ 08:54:

Mag dat bericht dat hij op zijn Facebook schrijft hier gequote worden?Het is ruim 200 keer gedeeld dus ik denk dat hij het niet bezwaarlijk vindt.
Nee, ik denk dat hij het superfijn vindt!!



Maar ik weet niet of dit van Viva mag



Ik vind het wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen hiervan weten. Schandalig verhaal hoe dit allemaal gegaan is en in elkaar zit!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 30 augustus 2016 @ 05:55:

Ik heb zelf geen kinderen, en wellicht ben ik ook nog enorm mosterd. Maar dat al die instanties zich verschuilen achter 'it wasn't me' en vooral druk zijn om aan te tonen dat zij niet schuldig zijn en zich aan alle regels hebben gehouden vind ik toch zo walgelijk. Het gaat om een kind. EEN KIND! Er is gewoon vreselijk gefaald. Punt. Ik vind dat er echt iets gruwelijk mis is in onze samenleving als het 'aantonen dat je je aan alle regels hebt gehouden' belangrijker is geworden dan het leven van een kind. Hoe triest is het dat niemand uit het (warme) bad van regels durfde of wilde stappen om dat kind te gaan helpen?Helemaal Eensch!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven