Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op het werk

26-05-2016 23:18 520 berichten
Je kan je overal aan ergeren ik iedergeval wel op dit topic mag je spuien over je collega's, werkvloer etc.





TO trapt af.



Ik ben altijd heel netjes ik zorg als ik het pand verlaat dat de volgende dienstdoende collega zo verder kan gaan zonder extra werk. Bureau opgeruimd alle informatie up to date etc. Ik kom op het werk vanmorgen, bureau is een chaos er zijn taken niet uitgevoerd bekertjes op de desk,een hotelgast had tot 2x aan toe gevraagd voor een extra kussen is niet verder geholpen. Ik mag alle shit gaan opruimen. Ik kan daar zo aan ergeren. ik ga effecient te werk in een opgeruimde nette omgeving. Dan verwacht ik dat ook van een ander.
quote:hans66 schreef op 27 mei 2016 @ 09:15:

[...]



Zij die overleggen of vergaderingen niet kunnen bijwonen, kunnen ook de notulen nalezen. Ik vind het bijwonen van een vergadering handiger dan het nalezen van notulen, tenzij het eerste door tijdgebrek niet mogelijk is.Ik verwijs naar notulen, echter collega beroept zich dan op: fijne om het te horen. Zucht.
Je hebt sinds een paar weken werk en opent er direct topics over. Heb je het wel naar je zin ?
Alle reacties Link kopieren
Aan mensen die de dagen tot hun pensioen aftellen. Als je zo tegen je zin komt, zoek dan iets anders!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:nausicaa schreef op 27 mei 2016 @ 01:01:

[...]





Ik vind dit inderdaad wel een bijzondere ergernis. Ik heb jarenlang 2 uur reistijd gehad (met trein zonder toilet). Ja, dan wil het wel eens gebeuren dat je naar de wc moet als je net aankomt. Ik snap niet goed wat daar zo raar/storend.Helemaal hetzelfde hier, ik zit een uur in de bus om op het werk te komen. Wat een belachelijke ergernis.
Heerlijk topic dit!



- vergaderzalen waar gelunched is en dan alle zooi gewoon blijft staan. Geldt ook voor bureaus trouwens.

- elk uur een kwartier roken en dan ook gewoon nog de hele pauze pakken, maar als jij dan een keertje 5 minuten eerder weggaat commentaar leveren "directietijden????"

- niet het fatsoen hebben om te groeten in de lift
Alle reacties Link kopieren
Een collega die na het eten nog eens uitgebreid in zijn neus gaat pulken en het daarna opvreet.

Ik heb er een paar keer wat van gezegd maar hij blijft het gewoon doen.

Tegenwoordig ga ik aan een andere tafel zitten en kan ik normaal eten zonder er misselijk bij te worden.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Mensen die op de afdeling (regelmatig) privé telefoontjes plegen, zonder dit in hun eigen pauze en even ergens anders (bijvoorbeeld op de gang of in een lege ruimte) te doen. Of nog erger, wanneer ze de telefoons van het werk (dus op kosten van de baas) hiervoor gebruiken. Leuk om dingen te horen die je niet aan gaan of die je niet wil weten.



Kan me ook ergeren aan mensen die laat beginnen en eerder weggaan, ruimschoots de tijd nemen om te roken of alleen de leuke werkzaamheden doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet tegen eetgeluiden. Vooral het geluid dat het eten van een appel maakt stoort me enorm. Ik doe dan oordopjes in. Ook als iemand gaat bellen, of als er een paar mensen iets te luid overleg hebben. Ik kan gewoon niet tegen veel geluid, dus stop ik mijn oren maar dicht. Dat scheelt.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1 zeurende collega's. Ik werk in de zorg en door bezuinigingen veranderd er gewoon heel veel op dit moment. Je kunt je schouders er onder zetten en ervoor gaan om het beste voor je cliënten waar te maken of je kunt jezelf heel zielig vinden en daar dan ook nog de hele dag over mouwen. pff..
Als iemand heel hoog van de toren blaast hoe goed hij wel niet is en vervolgens er niks van kan en rete traag is. En dan nog klagen over de slechte salarissen. "Bij vorige werk had ik meer salaris en een auto vd zaak..."

Nou, boohoo... daar ben je weggebonjourd. Meneer zijn contract zal dan ook waarschijnlijk niet verlengd worden over 2 maanden.



Verkondigen het heel druk te hebben, vervolgens meermaals 10 minuten ouwehoeren met collega's en dan de deadline niet redden waardoor ik wéér mag bijspringen.



Als iemand een heel sterk parfum of aftershave op heeft. Dus ookal staat hij of zij maar 3 minuten in jouw kamer je hem/haar nog een tijdje kunt ruiken...



Na ja, genoeg frustraties. Gelukkig is het werk en de meeste collega's wel leuk! :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij werken met aftekenlijsten. Ieder kwartaal moeten we een lijst inleveren op het hoofdkantoor. Zo'n kwartaal aan werk past met gemak op 1 lijst, zelfs als je twee keer per week bij de cliënt komt. Toch vinden mijn invallers het stuk voor stuk nodig om voor die ene keer dat ze invallen een nieuwe lijst te beginnen. Waarom?! Naast dat ik het verspilling vind, is het onoverzichtelijk voor het hoofdkantoor. Daarnaast laten ze dan het papier achter in de zorgmap, zodat ik het naar het hoofdkantoor kan brengen, doe dat dan ook lekker zelf.



Ik erger me ook aan de gemeente hier, die bepaald heeft dat we een woning alleen nog maar leefbaar mogen maken. Dit houdt in dat we geen ramen mogen lappen, niet mogen strijken en als een ruimte niet dagelijks wordt gebruikt mogen we er niet schoonmaken. Nog niet eens een stofzuiger erdoorheen. Door deze maatregels hebben ze de uren van vrijwel alle cliënten bijna gehalveerd. Fijne besparing. Als ik tijd heb, doe ik al deze dingen lekker toch. Helaas heb ik die tijd nog maar zelden. En het ergste is nog wel dat je je cliënten bijna ziet verslonsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor mij er ook aan dat collega's hun eigen servies mee willen nemen i.p.v. schoolservies te gebruiken (ik ben o.a. verantwoordelijk voor de vaat: afwassen, afdrogen en opruimen). Dit eigen servies neemt de ruimte in van schoolservies en die kastjes raken tjokvol.



Mijn ervaring is dat het eigen servies ook op een gegeven moment niet meer gebruikt wordt. Aan het eind van het schooljaar, moeten de collega's hun servies meenemen naar huis. Een deel van de collega's willen dat niet, dus gaat dat servies de vuilnisbak in.



Als het aan mij ligt wordt het gebruik van wegwerpbekers of schoolservies verplicht en - als men eigen servies wil gebruiken - was ik dat niet af, maar moeten de collega's dat zelf afwassen. En bekers waar de messen verkeerd in staan weiger ik ook af te wassen; ik heb vorig schooljaar al een paar keer mijn handen aan die messen opengehaald.
World of Warcraft: Legion
quote:hamaika schreef op 27 mei 2016 @ 15:44:

Heerlijk topic dit!



- vergaderzalen waar gelunched is en dan alle zooi gewoon blijft staan. Geldt ook voor bureaus trouwens.

- elk uur een kwartier roken en dan ook gewoon nog de hele pauze pakken, maar als jij dan een keertje 5 minuten eerder weggaat commentaar leveren "directietijden????"

- niet het fatsoen hebben om te groeten in de liftVolgende keer als ze directietijden zeggen nee even rookpauze houden en dan naar huis.
Alle reacties Link kopieren
De grootste ergernis op mijn werk is vandaag met pensioen gegaan
Sommige mensen worden zeikend verwekt
storemanager die niet normaal kan comuniceren, vriendjespolitiek

eigenwijze collega's die niet tegen kritiek kunnen.

rokkende collega's die het liefst met zijn 3e tegelijk willen gaan terwijl het druk is

collega's die niet snappen wat een goede schoonmaak inhoud.
Mag ik ook even mee spuien... ik heb een wat oudere collega die het altijd beter weet, altijd commentaar heeft en dan niet op een nette manier. Ik heb af en toe het idee dat hij meer bezig is met zijn collega's als met zijn eigen werkzaamheden. Bah.
quote:takkentrol schreef op 27 mei 2016 @ 20:59:

De grootste ergernis op mijn werk is vandaag met pensioen gegaan Ohh.. dat is leuk! Gefeliciteerd ;)
quote:hans66 schreef op 27 mei 2016 @ 18:23:

Ik stoor mij er ook aan dat collega's hun eigen servies mee willen nemen i.p.v. schoolservies te gebruiken (ik ben o.a. verantwoordelijk voor de vaat: afwassen, afdrogen en opruimen). Dit eigen servies neemt de ruimte in van schoolservies en die kastjes raken tjokvol.



Mijn ervaring is dat het eigen servies ook op een gegeven moment niet meer gebruikt wordt. Aan het eind van het schooljaar, moeten de collega's hun servies meenemen naar huis. Een deel van de collega's willen dat niet, dus gaat dat servies de vuilnisbak in.



Als het aan mij ligt wordt het gebruik van wegwerpbekers of schoolservies verplicht en - als men eigen servies wil gebruiken - was ik dat niet af, maar moeten de collega's dat zelf afwassen. En bekers waar de messen verkeerd in staan weiger ik ook af te wassen; ik heb vorig schooljaar al een paar keer mijn handen aan die messen opengehaald.



Huh waarom zou je eigen servies meenemen? Wat raar.. of is het schoolservies van plastic?



Wat dat afwassen betreft herken ik wel. Ik liep ooit ergens stage, en ik en al mijn klasgenoten hadden altijd gewoon een zakje of bakje met lunch mee en een flesje drinken. Ik was altijd degene die moest afwassen, en de bazin pakte voor ieder koekje, slokje drinken of crackertje een heel bord, servies en nauurlijk ook een kopje. Soms zelfs 2 kopjes als ze 2 keer achter elkaar koffie dronk, terwijl dat gewoon in hetzelfde kopje kan.



Dan had je aan het einde van de dag wel een hele berg afwas ja, meestal zelfs 2 keer op een dag. Er zat nooit iets van mij bij en wie mocht dat opruimen.. juist
quote:pommiaan schreef op 28 mei 2016 @ 09:36:

[...]

Huh waarom zou je eigen servies meenemen? Wat raar.. of is het schoolservies van plastic?

Uit milieuoverwegingen. Doe ik in elk geval daarom (eigen mok). Daarbij drinkt het een stuk prettiger dan die plastic automaatbekertjes en brand ik mijn handen niet. Maar... niemand heeft er last van en ik was hem zelf af.
.
anoniem_273911 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 20:18
Reden: Oud
99.43% gewijzigd
quote:Gele_Suikerspin schreef op 27 mei 2016 @ 03:27:

[...]





Ik weet bijna van iedereen zijn/haar stoelgang. Vooral van de lange poepers. 11uur? Ow dan zit Jan te kakken

Staat de wc bij jullie midden in de kantoortuin of zo? Vreselijk, ik wil dat soort dingen echt niet van mijn collega's weten.



Ik erger mij op het werk aan zinloos geklaag. Klagen is prima en gezond, maar dan alsjeblieft tegen de juiste persoon en vooral niet gaan klagen om het klagen. Ook erger ik me aan mensen die bananen eten op hun werkplek. Die vieze, weeïge geur zou je niet op een werkplek moeten verspreiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 27 mei 2016 @ 07:48:

Mijn ergernis ligt grotendeels aan mij......



Mijn overbuurman eet met nogal wat bijgeluiden. Soep slurpen en dat soort dingen. Ik ben daar echt zo ongeveer allergisch voor, dus als 'ie weer eens wat zit te eten, ga ik maar even een rondje buiten lopen....



Dat is gewoon omdat je geniaal bent, dat je dat nog niet wist zeg



http://www.hln.be/hln/nl/ ... chijnlijk-een-genie.dhtml
quote:takkentrol schreef op 27 mei 2016 @ 20:59:

De grootste ergernis op mijn werk is vandaag met pensioen gegaan Gefeliciteerd!!
quote:Pretzel66 schreef op 27 mei 2016 @ 18:33:

[...]



Volgende keer als ze directietijden zeggen nee even rookpauze houden en dan naar huis.Hij is leuk!!!!! Ik onthoud hem!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas nog geen vaste baan. Mijn grootste ergernis: mensen die klagen over hun baan (terwijl ze een vaste aanstelling hebben). Dan denken ik: ruilen?
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven