Je kind overleven en verder..

05-01-2016 11:53 2786 berichten
Al een poosje blijf ik steeds twijfelen tussen dit topic wel of niet openen. Toch maar wel dus, ik hoop dat het mij helpt om van me af te schrijven en misschien zijn er wel meer schrijfsters hier die het herkennen en er iets aan hebben, in dat geval schrijf gerust mee!



4 maanden en 22 dagen geleden heb ik na een zwangerschap van bijna 23 weken mijn dochtertje verloren. De zwangerschap zelf verliep zonder problemen, ons dochtertje was kerngezond. Ik heb een infectie opgelopen die vroegtijdige weeën heeft veroorzaakt. Ik heb niet doorgehad dat er iets mis was. De twee dagen voor de bevalling voelde ik me niet lekker, pijn in mijn rug en heel moe, maar we waren op vakantie en ik dacht dat ik gewoon een beetje teveel gedaan had. En dagje rust maakte dat ik me veel beter voelde en verder leek er niets bijzonders. Onze laatste vakantiedag wilden de kinderen nog iets gaan doen en dus gingen we er nog een dagje op uit. Rustig tempo dan ging het prima. Rond de middag leek het alsof ik koorts kreeg een weer ontzettend moe. Besloten terug naar ons vakantiehuisje te gaan en onderweg daarnaartoe ging het mis. Ik begon te bloedden, na overleg met de verloskundige zijn we met spoed naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat ik aan het behalen was en dat het al te laat was om de bevalling te stoppen. Ons meisje, wat we op dat moment nog niet wisten, ging geboren worden. De bevalling ging (met als bij mijn andere kinderen) razendsnel. Om 15.32 werd onze dochter geboren en om 16.10 is ze in mijn armen overleden. Ze was net onder de 24-wekengrens, waardoor ze niet behandeld werd.



De dagen erna werden we geleefd. Spullen ophalen van ons vakantie-adres, terug naar huis, de crematie regelen, iedereen op de hoogte brengen en uiteindelijk het afscheid. We hebben na het afscheid nog een kleine week onszelf afgeschermd, maar daarna moesten de kinderen weer naar school en begon het normale leven weer.



En dat is waar ik vastloop. Ik doe wat er verwacht wordt. Ben twee weken na de crematie van onze dochter weer begonnen met mijn studie, na mijn bevallingsverlof weer gaan werken (en met een tussenpoze omdat het niet lukte nu weer echt begonnen), zorg voor mijn kinderen. Oftewel ik functioneer, maar mijn hart ligt in allemaal scherven. Ik heb ruim 14 jaar geleden mijn oudste zoon op 8-jarige leeftijd verloren en ik boek mee compleet verloren. Ik heb deze weg door deze hel al een keer bewandeld en ik kan het niet nog een keer. Ik heb geen idee hoe je twee kinderen overleefd en ben er totaal kapot van.

Maar er is weinig ruimte voor mijn gevoel. Mijn kinderen hebben een sterke moeder nodig, zij hebben ook verdriet om hun zusje. Mijn man vlucht in zijn werk en als dat niet kan (kerstvakantie) dan loopt hij als een zombie rond. Mensen om ons heen gaan die, want het is al... geleden. En ik snap het, de wereld stopt niet, voor niemand, ook niet voor mijn kleine meisje. En toch heb ik een plekje nodig om de wereld soms even stil te mogen zetten, want ik verdrink vanbinnen in het verdriet en deze pijn.
Ik zou willen dat ik me weer veilig zou kunnen voelen bij mijn partner. Doordat ik me onveilig voel verval ik in oude patronen en daardoor voel ik me nog onveiliger en is het cirkeltje rond. Heel naar vind ik dat.



Ik weet niet wat ik in aanwezigheid zou willen. Op zich denk ik dat ik hem wel graag hier wil hebben, maar dan heel erg graag niet in mijn bed.
Alle reacties Link kopieren
Alleen even een voor je, ik zou je ook zo graag een veilig gevoel gunnen (en mezelf ook trouwens).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lieve Sunemom, ik hoop dat je kunt slapen straks.
Alle reacties Link kopieren
Ging je deze week met je man naar zijn hulpverlener ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het klinkt ook heel naar Sunemom. Wat zou ik jou een man gunnen waarbij je dit aan kunt geven (of laten lezen) en dat hij het oppakt.

Hoe ging de nacht?
Hoe was jullie relatie voor deze zwangerschap en overlijden van je dochtertje ?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie een goede dag gehad.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Slaap lekker Sunemom!
Hoe gaat het sunemom?
Als het goed gaat met mij (/ons) dan is onze relatie ook goed, maar zodra het moeilijk wordt stapt man achteruit. Dat is al een lange tijd een probleem tussen ons.



Verder ben ik op dit moment ontzettend opgelucht: Ik heb net mijn scriptie verstuurd om feedback te krijgen! Verder is hij af, twee dagen voor de echte deadline. Ik ben zo blij dat het bijna klaar is!
Alle reacties Link kopieren
Weer een mijlpaal.
Wat knap gedaan. Wat lekker zeg!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk !!!

Hier is de presentatie net achter de rug. Nog een hertentamen en dan is Snoezeman de eerste tien jaar genezen van school.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Sunemom en Snoesje, wat fijn voor jullie!
Heel knap! Hopelijk geeft het je wat lucht.
Alle reacties Link kopieren
Je scriptie gewoon ingeleverd! Wat geweldig zeg, dat je daar de energie en kracht nog voor hebt weten te vinden. Zal vast een ongelofelijke opluchting zijn!
Wat goed Sunemom!
Ik heb er de afgelopen weken, maar vooral met een sinds die kaakontsteking vorige week meer dan eens met tranen achter gezeten. Gefrustreerd, bang dat het niet af zou komen. Het schrijven ging zoveel moeilijker en langzamer dan ik van mezelf gewend ben, maar ik heb het gehaald. Nu hopen dat er een voldoende uitrolt, zodat dit voor volgend jaar van de lijst is!



Gisterenavond en hele gezellige avond gehad met mijn 'ouderteam'. We trainen en keertje per maand met een beroep ouders in de sport die onze kinderen doen. Gisterenavond laatste training van het seizoen en daarna uit eten met z'n allen. Was heel erg gezellig en dan hebben we vanmiddag/vanavond nog de seizoensafsluiting met alle kids van onze twee jongste jeugdteams. Daar zitten mijn kinderen in (en man is, maar de afgelopen maanden vooral ik ben, hun coach). Daar moet ik nog e.e.a voor regelen, dus daar ga ik nu maar snel aan beginnen.



Hoe gezellig ook allemaal ik zal best bij zijn als het afgelopen is vanavond. Even 2,5 maand geen trainingen, geen heen en weer gerace, geen wedstrijddagen. Stukje meer rust. Ik ben moe!
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk dat je moe bent. Nog even vandaag; daarna kun je van wat (meer dan) welverdiende rust genieten. Fijn!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heb je een rustige week voor de boeg.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Goede week Sunemom!
Sunemom, hoe gaat het met je?
Hier ook de vraag hoe het met je (jullie) gaat?
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven