Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Isabela, dat is inderdaad precies mijn situatie en wat ik bedoel! Vervelend dat jij dat ook hebt.



Lief dat je speciaal voor mij een berichtje schrijft Elko. Hoe gaat het met jou?

Jouw situatie klinkt inderdaad als de mijne, minus de drukke studententijd en de kinderen dan. Ik vind het altijd ook een beetje een wonder hoe ouders kunnen opvoeden, sporten en ook nog eens met vrienden wat gaan doen. Kan me voorstellen dat jij en je vrienden alles moeten verdelen omdat het anders gewoon echt niet te doen is. Knap dat het je lukt.
Alle reacties Link kopieren
Hm gebruikersnaam, lastig. Ik moet ook veel van te voren plannen om m'n vriendinnen te zien. Maar ik kan er wel goed tegen om alleen te zijn en ik app heel veel (en tegenwoordig ook snapchat ) met m'n vriendinnen in de tijden dat we elkaar niet zien. Doordeweeks werk ik fulltime dus dan gebeurt het niet zo snel om spontaan bij elkaar langs te gaan ofzo..



Maar als we eenmaal iets gepland hebben gebeurt het meestal wel.



En ik heb niet heel veel vriendinnen (en ruzie met eentje om iets van een paar maanden geleden, ze is nog steeds boos op me en ik weet heeeel zeker dat ik niks verkeerd gedaan heb). En als ik teveel plan in een week ben ik kapot. Dan moet ik weer ff opladen thuis.



Tja en als we gaan emigreren heb ik helemaal geen vriendinnen. Of familie. Heb ik nog wel natuurlijk, maar niet in de buurt.



Ik zie m'n familie wekelijks een paar uur en m'n vriendinnen denk ik 1/2 keer per.. maand. Oei.



Dit weekend naar de markthal. Ik ben denk ik ook wel gewend om dingen alleen te doen want ik zou niet zo snel 1 van hen bellen om te vragen of ze meegaan. Al zo vaak gebeurd dat ze dan toch niet kunnen, tja dan maar alleen.
Goeiemorgen,



Gebruikersnaam, gewoon even een dikke knuffel, ben nog te wazig alles begrijpend te lezen Sorry.



Vannacht slecht geslapen, veel pijn en kon niet lekker liggen. Vanmorgen na het ontbijt en medicijnen lekker gedoucht, mocht niet eerder vanwege de wonden, heerlijk zeg! Nu weer op de bank, de medicijnen werken goed dus ben behoorlijk wazig.



Ontbijt, 2 cracotte crackers met kaas en twee koppen koffie, glas water voor de medicijnen en een glas movicolon
Alle reacties Link kopieren
Marlye! Wat fijn dat je thuis bent! Beterschap en doe rustig aan.



Finjie, hoe gaat het met jou?



En met jullie moeders, Isa en Momo?
Marlye, maar goed dat je medicijnen goed werken. Zoveel pijn is ook niks. Hebben ze je de tip meegegeven van een kussen(tje) tegen je buik doen? Ik sliep met dat kussen en overdag duwde ik ook een kussen tegen mijn buik als ik wat ging lopen of bewegen. Dat scheelde echt tegen de pijn. Alle bewegingen deden zeer de eerste paar dagen. Maar bij jou is het wel heel erg pijnlijk zo te lezen.
Leighton, met mijn moeder gaat het nog steeds niet goed. Ze ligt al weken in het ziekenhuis nu en ze krijgen de situatie niet stabiel. Om behoorlijk wanhopig van te worden inmiddels. Ze wil zo graag nog eens een poosje naar huis, maar dat zit er nu niet in.
Isabela, wat vervelend dat je moeder zich nog zo slecht voelt.



Ik heb de pijn zwaar onderschat, mijn buik is gewoon blauw/zwart. De gal zat behoorlijk vast aan mijn lever dus ze hebben aardig moeten wroeten. Kussen tegen mijn buik heb ik ook ja als ik loop en liggen doe ik half zittend omdat ik niet plat kan liggen nog.
Het is bij jou een heftige operatie geweest, mijn hemel. Ik zal nooit meer vantevoren tegen mensen zeggen dat het heel erg meevalt. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Als het goed is kun je, als deze pijn voorbij is, eindelijk weer normaal gaan eten zonder de galblaasklachten die je eerder had. Even doorbijten nu (makkelijk gezegd, ik weet het)
Jeetje Marlye klinkt een stuk heftiger dan dat ik bij mensen in mijn omgeving heb gehoord. Ik ken iemand die ging 2 of 3 dagen na de operatie met een bus naar de kerstmarkt in Duitsland. Kan je nagaan hoe ontstoken het bij jou is geweest! Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen.



Isa wat naar van je moeder. Hoe gaat het nou onderling in de familie? Moet jij nog steeds alles regelen en hoe trek jij alles?



Troetel jij klinkt weer een heel stuk opgewekter dan een tijdje terug, thuis weer wat rustiger allemaal?



Leighton zijn de emigratieplannen echt concreet of is het meer dromen? Lijkt me zo onwijs gaaf en eng om dat te doen! Mijn oom heeft een grote farm in Australië en hij wil met pensioen en zoekt iemand die het overneemt. Kriebelt wel hoor, maar no way dat ik nu ver bij mijn moeder vandaan ga. En buiten dat is het ook praktisch niet te doen, het is in the middle of nowhere dus met de kids en school en vriendjes enzo is dat echt geen optie.



Vandaag even een relax dagje. Net alle weekboodschappen gedaan met mijn meisje samen, is altijd gezellig met haar. En toen heb ik gewoon dik een uur geslapen terwijl zij tv keek! Straks naar de kinderboerderij en dan zoon weer halen (hij gaat naar een vriendje maar ik moet dan wel naar het plein komen haha).



O: boterham met kaas

T: plak ontbijtkoek

L: cracker met eiersalade

T: meloen

D: broccoli, gehaktballetjes en pasta

T: handje Japanse mix of zoute popcorn
Momo, onderling is het inmiddels weer rustig, zolang het duurt. Meestal is dat niet zo lang. Hoe is het nu met jouw moeder?

Lekker hoor, een relaxdagje. Wat grappig dat je dan wel even naar het plein moet komen van je zoon. Stukje zekerheid zeker voor hem?



Ik ga zo op weg naar de beautysalon voor mijn uitgebreide behandeling. Lekker! Ik kom als herboren terug (hoop ik), eindelijk wat me-time.
Oh wat heerlijk Isabela! Geniet er lekker van joh!



Ja mijn zoon houdt erg van vastigheid, dus ik fiets gewoon even op en neer . Kan ik hem nog ff een kus geven en zijn tas vast meenemen.



Met mijn moeder gaat het wel. De chemo hakt er gewoon zwaar in, zowel lichamelijk als psychisch. Ze komt vanmiddag thuis van vakantie, ze is een weekje weg geweest met mijn vader. Zo te horen hebben ze er genoten. Ze heeft zelfs durven zwemmen met een doekje om haar hoofd, hele overwinning voor haar! Volgende week ga ik een nachtje weg met haar!
Alle reacties Link kopieren
Marlye, fijn dat je inmiddels weer thuis bent, maar wat balen dat je nog zoveel pijn hebt joh! Doe je het wel echt rustig aan en neem je niet meteen weer teveel zorgtaken etc. op je? Goede tip van Isabela van dat kussentje. Sterkte hoor. Lukt het inmiddels wel weer om een beetje te eten?



Isabela, een welverdiend relaxmoment voor jou! fijn. Wat rot te horen van je moeder. Ga je er veel heen? gelukkig nu wel weer even rust in de familie, maar het klinkt alsof je niet verwacht dat dat blijvend zal zijn. Met je vader heb je een betere band geloof ik he?



Momo, wat roerend van je zoon die je dan toch even op het schoolplein wil zien. En wat lief van jou om dat dan ook te doen. Fijn dat je moeder ondanks de zware weerslag van de chemo toch een fijn vakantieweekje had. En wat leuk dat jullie samen binnenkort ook even weggaan.



Troetel, pas je wel een beetje goed op jezelf? je werkt zo hard en legt de lat altijd zo hoog voor jezelf. Het is gelukkig vrijdag, hoop dat je een rustig weekend hebt.



Leighton, ben ook wel benieuwd hoe concreet de emigratieplannen zijn bij jullie!



Elko, zo te horen loopt het bij jullie allemaal wel lekker. Ben je alweer bezig met oriënteren op nieuw werk? of laat je het lekker even zo om wat langer verlof te hebben?



Gebruikersnaam, eenzaamheid is ook moeilijk en niet leuk. Hoe staat je vriend erin? heeft hij wel voldoende contacten? Het lijkt me wijs om aan je gevoel over jezelf te werken, niet om een leuker mens voor anderen te worden zozeer, maar om minder aan jezelf te lijden. Heel herkenbaar trouwens hoor, en een lastige zoektocht. Neem de tijd ervoor. Altijd vluchten in meer werken is trouwens ook niet de oplossing.



Lijstje hier vandaag:

ontbijt: yoghurt met muesli, banaan en blauwe bessen

tussendoor: appel

lunch: 2 boterhammen met hummus, stuk komkommer, hand cherrytomaten, halve paprika, hand worteltjes

avondeten: auberginecurry met zilvervliesrijst en cashewnoten
Wil goed voor mezelf zorgen. Echter lukt niet altijd.

Het gaat met ups en downs.

Werk er aan.
Alle reacties Link kopieren
@marlye: hoe ging t vandaag met je?

@isa: heerlijk & verdiend! Hopelijk heb je kunnen genieten?

@momo: lief v je zoon dat hij je even wil zien! Leuk dagje gehad zo te lezen!

@gebruikersnaam: die broeken zitten idd heerlijk! Heb m gisteren meteen aangedaan.



Wat het afspreken betreft. Mijn heeft alles achtergelaten om met mij mee te komen. Hij heeft op aan zn vorig werk 1 vriendin overgehouden. Ik heb nog 2 andere vriendinnen. Dat is alles, rest zijn kennissen.



Die ene vriendin v mijn man is een gezamenlijke vriendin geworden. Met haar ga ik regelmatig eens uit (avondje dansen zoals vroeger). Man ziet dat door gezondheid niet meer zitten. Maar vroeger ging hij gewoon mee. Doordeweeks spreken wij zelden af. Dan zijn we gewoon blij dat we 's avonds in onze zetel kunnen zitten. Ik bel dan wel even met mijn vriendinnen.



Afspreken doen we meestal in het weekend zodat de kids samen kunnen spelen. Wij hebben door de gezondheidsproblemen v manlief besloten om maar 1 activiteit per weekend te plannen. Als het meevalt doen we dan nog eens een ongeplande activiteit met de kids maar zeker niet elk weekend. Rustige weekends dus maar vind dat eigenlijk zelf oon fijn. Snap vaak niet hoe mensen het volhouden; vrijdag, zaterdag en zondag iets te doen hebben.



Hehe weekend! Oef! Vandaag stage gehad. Was druk. Er was iem ziek dus dan is het rush rush. Ze waren blij dat ik er was. Vanmiddag dan activiteit gedaan met de bewoners, yoga. Leuk!



Stage tot 16u30, vlug naar huis want van 17u tot 18u gaat mn jongste naar papa. Ondertussen het eten klaargemaakt. Papa is gisteren zichzekf tegengekomen in een sessie. Veel overeenkomsten met de symptomen v depressie. Kwam ff aan. :-/



En nu de zetel in! Straks kids in bed en ff me-time! Ga wat puzzelen denk ik. Op de tablet, dan kan je de randjes uitsorteren. In het echt doe ik het puzzelen wel graag maar het sorteren niet.



Lijstje:

O: niets had gewoon geen honger

T: banaan vlug vlug opgegeten op stage

L: slaatje met kalfsworst, komkommer, wortel en gekookt eitje

T: 2 koekjes (gekregen van een bewoonster omdat ik haar hielp )

D: macaroni met ham & kaas

T: geen idee nog
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 27 mei 2016 @ 19:02:

Wil goed voor mezelf zorgen. Echter lukt niet altijd.

Het gaat met ups en downs.

Werk er aan. je bent een bikkel hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 27 mei 2016 @ 19:13:

@marlye: hoe ging t vandaag met je?

@isa: heerlijk & verdiend! Hopelijk heb je kunnen genieten?

@momo: lief v je zoon dat hij je even wil zien! Leuk dagje gehad zo te lezen!

@gebruikersnaam: die broeken zitten idd heerlijk! Heb m gisteren meteen aangedaan.



Wat het afspreken betreft. Mijn heeft alles achtergelaten om met mij mee te komen. Hij heeft op aan zn vorig werk 1 vriendin overgehouden. Ik heb nog 2 andere vriendinnen. Dat is alles, rest zijn kennissen.



Die ene vriendin v mijn man is een gezamenlijke vriendin geworden. Met haar ga ik regelmatig eens uit (avondje dansen zoals vroeger). Man ziet dat door gezondheid niet meer zitten. Maar vroeger ging hij gewoon mee. Doordeweeks spreken wij zelden af. Dan zijn we gewoon blij dat we 's avonds in onze zetel kunnen zitten. Ik bel dan wel even met mijn vriendinnen.



Afspreken doen we meestal in het weekend zodat de kids samen kunnen spelen. Wij hebben door de gezondheidsproblemen v manlief besloten om maar 1 activiteit per weekend te plannen. Als het meevalt doen we dan nog eens een ongeplande activiteit met de kids maar zeker niet elk weekend. Rustige weekends dus maar vind dat eigenlijk zelf oon fijn. Snap vaak niet hoe mensen het volhouden; vrijdag, zaterdag en zondag iets te doen hebben.



Hehe weekend! Oef! Vandaag stage gehad. Was druk. Er was iem ziek dus dan is het rush rush. Ze waren blij dat ik er was. Vanmiddag dan activiteit gedaan met de bewoners, yoga. Leuk!



Stage tot 16u30, vlug naar huis want van 17u tot 18u gaat mn jongste naar papa. Ondertussen het eten klaargemaakt. Papa is gisteren zichzekf tegengekomen in een sessie. Veel overeenkomsten met de symptomen v depressie. Kwam ff aan. :-/



En nu de zetel in! Straks kids in bed en ff me-time! Ga wat puzzelen denk ik. Op de tablet, dan kan je de randjes uitsorteren. In het echt doe ik het puzzelen wel graag maar het sorteren niet.



Lijstje:

O: niets had gewoon geen honger

T: banaan vlug vlug opgegeten op stage

L: slaatje met kalfsworst, komkommer, wortel en gekookt eitje

T: 2 koekjes (gekregen van een bewoonster omdat ik haar hielp )

D: macaroni met ham & kaas

T: geen idee nog



klinkt goed je stagedag Finjie! maar vanavond nog wel wat eten bij het puzzelen hoor, je lijstje is zo wel erg mager vandaag.



confronterend voor je man, die overeenkomst met depressie. Maar inzicht in zijn eigen ziektebeeld is wel de eerste stap naar genezing natuurlijk.
Het besef, het inzicht, dat er iets niet goed is is zo belangrijk dat het zonder dat besef, dat inzicht uitzichtsloos is.



Dat geld denk ik voor alle psychisch gerelateerde zaken.
Weet je Finjie, ik vind je heel anders lezen sinds je man is opgenomen. Alsof er wat rust in de tent is. Klopt dat ook?



Inzien dat je een depressie hebt is een lastig proces weet ik helaas uit ervaring. Ik was me toch boos op mijn man toen hij uiteindelijk eiste dat ik naar de huisarts ging om hulp te zoeken. Ik kon toch zelf wel uit dat dipje komen, het viel toch allemaal best wel mee!? Nou nee dus...
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt momo. Voel me stuk rustiger. Voel me er ook soms schuldig over..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Momo, wat fijn dat je moeder toch op vakantie kon gaan. En wat stoer van haar dat ze ging zwemmen!



Finjie, je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Een depressieve (of anderszins zieke) partner drukt zwaar op de hele omgeving. Dus ik vind het vrij logisch dat er nu wat rust is ook voor jou. Goed dat hij nu ook inzicht krijgt, ziet hij zelf inmiddels al het nut van zijn opname? Toch wel zwaar allemaal zo hè.
Marlye, hoe ben jij de dag doorgekomen? Beetje vol te houden met de pijn nog?



Het was toch zo lekker bij de salon,,ik had nog nooit zoiets gedaan. Maar dat gaat vanaf nu wel vaker gebeuren hoor, de volgende afspraak staat al
Alle reacties Link kopieren
Finjie, je hoeft je zeker niet schuldig te voelen! Leven met een depressieve partner legt een deken van zwaarte over het hele gezin, het is juist heel goed dat je die last even niet dagelijks in huis hebt. Je man kan er niks aan doen, behalve de behandeling toelaten en daaraan naar vermogen meewerken. Ik ben blij dat het iets makkelijker en lichter voor je voelt nu.



Isabela, wat heerlijk dat je zo van de behandeling in de salon genoten hebt. Zeker vaker doen dan.



Andere dames, fijne zaterdag, ik hoop dat jullie allemaal een beetje kunnen relaxen!



Infinity hebben we hier al een tijdje niet meer gezien geloof ik he? zou haar proefschrift al klaar zijn?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: yoghurt met muesli, banaan en blauwe bessen

Tussendoor: appel

Lunch: 2 boterhammen met kaas, stuk komkommer, cherrytomaten en worteltjes

Tussendoor: paar pepermuntjes

Avondeten: auberginecurry met zilvervliesrijst en cashewnoten
Finjie ik gun het juist, even wat meer rust. Niet schuldig over voelen meis!



Isabela wat heerlijk dat je zo verwend bent. En de volgende staat alweer gepland, goed bezig!



Gember heb jij een lekker dagje?



Ik heb een heerlijke rommeldag. Stuk gefietst, boodschapje gedaan, cadeautje gekocht, in de tuin gewerkt en ff bijgekletst met de buurvrouw. En uitgebreid nagels gelakt, gescrubt etc.



O: cracker met eiersalade

T: meloen en wat dropjes

L: bolletje met vlokken

T: meloen en cappuccino

D: stukje pizza margarita en veel sla

T: kersenflap
Lekker dagje gehad hier, heerlijk weer, geen drup regen tot nu toe!



O : krentenbol en croissant

T : appel

L : broodje zalm bij la place

T : niets

D : tapas met vis en vega, Op het terras in de stad, met een fruitcocktail erbij.

Na : ijsje Italiaanse ijssalon : smaken chocolade en caramel, met een hoorntje met een laag chocolade er omheen.



Nu uitbuiken, morgen nog een lekker niks-doe-dagje voor de boeg
Alle reacties Link kopieren
Ijsss lekker gizzmo!



We gaan over 2 weken naar het buitenland voor salarisonderhandelingen en als ze aan al onze eisen (haha het klinkt wel heel streng zo) kunnen voldoen dan eh.. Dan gaan we gewoon. Ik vind het doodeng maar ook heel spannend. Ik denk zelf dat als we het niet nu proberen, het ook niet meer gaat gebeuren. We zitten nu nog nergens aan vast, geen kinderen, geen huisdieren, geen koophuis.



Weinig gegeten vandaag, laat wakker, jetlag.



O: meergranen bol met filet americain

T: gedroogde ananas

D: quinoa salade met pittige knoflook kip

T: wat patatjes gejat van man

T: kinder surprise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven