Lijf & Lijn alle pijlers

De knop weer om, +/- 5 kilo afvallen! - Deel 2

22-05-2016 19:48 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 27 mei 2016 @ 14:51:

Ik had het voor je aangepast famke





Ohhh ...

Dank je!!



Ik zal eens even proberen of ik mijn startgewicht nog eens aan kan passen...
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Net trouwens een pizza en een cornetto op. Heerlijk! Mijn slechte dag van deze week maar weer gehad...

Wel hardgelopen vanmorgen, dus dat compenseert weer wat hoop ik. Op naar weer een gezonde week en wat gewichtsverlies.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, ik zal volgende week waarschijnlijk niet afvallen bedenk ik me nu... Ik moet flink koolhydraten stapelen voor een lange duurloop op zaterdag. Dus het kan zijn dat ik mijn gewicht een week niet meld. Dat is namelijk nogal vertekend. Ik loop het er in het weekend wel weer af en anders compenseert het zich in de week erop wel. Dat is meestal zo.

Maar goed. We zullen zien.



Het zijn gezonde koolhydraten, pasta en fruit voornamelijk, maar die zetten ook aan bij een hoge hoeveelheid natuurlijk.

Op zich niet erg hoor. Dit doe ik de laatste maanden al regelmatig en toch val ik af. Maar eerder woog ik me niet (meer) elke week, dus dan viel dat niet zo op. Nu met de tabel wel natuurlijk.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!



Heb enorm veel school-stres dus ben niet actief geweest. Wel 3 kilo afgevallen in de laatste weken dus dat is dan wel weer tof



Ben nu 57 kg
Oei, afvallen door stress klinkt niet zo tof eerlijk gezegd Rosamay. Sterkte met je schoolwerk.



Famke, hoe ver is je duurloop? Geen idee hoe dat werkt met koolhydraten stapelen hoor, maar is dat echt verstandiger dus? Ik hoor ook wel (en merk zelf ook) dat extra gewicht letterlijk ballast is bij het lopen, je vertraagt dus. Dat weegt er wel tegenop? Het is niet voldoende om tijdens het lopen genoeg hypertone drankjes te drinken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marana,

Het is echt verstandiger in dit geval. En weegt er zeker tegenop...



(misschien haal ik onderstaande weer weg, wil niet te herkenbaar zijn op het forum)



Ik ga zaterdag mijn eerste marathon lopen (hellup!!!).

Dus ik heb alle energie nodig en dan kan ik beter maar een beetje extra opslaan om de man met de hamer niet (al te vroeg) tegen te komen.



Ik denk dat ik me daarom deze week niet ga wegen. Daar moet ik nu niet mee bezig zijn.
tsja.....
Famke, wat goed van je. Je zal ongetwijfeld met discipline en doorzettingsvermogen hiernaar toe leven. (Ik zal je niet quoten.)



Ik heb een hele week geen chocola gegeten, wat een prestatie voor me is. Ik ben namelijk chocoholic. Er liggen 20 repen chocola in de voorraadkast. (Ze waren in de aanbieding.) Maar gek genoeg zijn 20 repen minder aanlokkelijk dan wanneer er maar één reep ligt. Weer wat geleerd over mijn psyche.



Ik had een mini-watermeloen gekocht. Heerlijk. Aardbeien, ook lekker.



Ik ga mezelf zeker belonen met kleine cadeautjes de komende tijd. Een cadeautje voor elke kilo gewichtsverlies.



Een vriendin en ik hebben afgesproken om volgende week te gaan zwemmen en daar heb ik veel zin in.



Succes, dames.
Oeh wat goed Famke, wat stoer! Heel veel succes! En inderdaad, maar even niet wegen dan.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat in een tempo waar de 'echte' marathonlopers waarschijnlijk hun neus voor ophalen hoor...

Maar ik heb inderdaad hard getraind. En nu al de zenuwen. Heb hele fijne duurlopen van rond de 30 gelopen, maar ook enorm mislukte loopjes van minder gedaan. Blessures en pijntjes en twijfels gehad. Dus vind het superspannend.

Nu zit ik in de fase dat ik denk: waarom heb ik ooit gedacht dat ik dit leuk zou vinden/zou kunnen... Maar goed. Ik ga ervoor. Lijkt me zo machtig om het te kunnen (voor 1x).
tsja.....
Ja dat lijkt mij ook. Ooit had ik deze marathon ook in gedachten voor mijn once in a lifetime... Maar zodra ik meer dan 10km loop raak ik geblesseerd, dus ik heb het opgegeven vorig jaar. Helaas.

Heel veel succes, en geniet ervan, het is zo gaaf dat je het gewoon gaat doen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heel gaaf Famke!Ik zal aan je denken zaterdag.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, gezellig hierzo Lekker bezig jullie allemaal. Hier heb ik de motivatie nog niet echt te pakken. Ben ook erg druk de afgelopen tijd en nog steeds. Veel feestjes en verjaardagen.

Dus het lukt me nog niet echt om in de flow te komen. Sporten staat ook echt op nul op het moment. Ik ga proberen wat meer te gaan wandelen, dat is sowieso goed en makkelijk in te plannen.

Ik heb mijn gewicht van afgelopen donderdag in de tabel gezet. Ik probeer gewoon mee te blijven doen en vind het sowieso leuk om jullie verhalen te blijven lezen.

Bij mij moet die knop weer even omgezet worden.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Hier een volgevreten weekend achter de rug Wel genoten, maar ook wel weer erg toe aan gezond eten. Sporten vorige week ook nul, net als jij Juul. Genoeg excuses, moe, geen zin etc. Terwijl ik van niet sporten júist moe word. Deze week weer aan de bak dus.



Is het een idee dat je het in fases doet, Juul? Niet tegelijk én helemaal strict gezond eten én sporten etc. Beetje bij beetje wat kleine zaken aanpassen misschien, zoals inderdaad wandelen.



Hier het voornemen om tot aan onze vakantie (over iets meer dan twee weken) niet meer 'onnodig' te snoepen. Dit weekend een BBQ waarvan ik wil genieten, maar dan niet ook nog eens vrijdag- én zondagavond die zakken chips en ijsjes en doorheen jagen.



Wat knap Famke!!
Jemig wat knap Famke, succes!



Hoe doen jullie het diëten/beter eten als je uit eten gaat? Ik vind dat zo lastig he. Ik eet dan niet al te veel hoor, maar dan komen de amuses, nog een lief mini taartje wordt zo neer gezet, en dan zit ik over de dag aan zo'n 2300 kcal terwijl ik 1500 max aan houdt. Ik zit wel gemiddeld op zo'n 1580, maar iedere keer uit eten (niet dat ik zooo vaak ga hoor) én af en toe toch over mijn max om dat ik honger heb (wat normaal gezien wel kan natuurlijk, dan balans je dat met volgende dagen) maakt toch dat ik mijn doel niet helemaal haal natuurlijk.



Sporten doe ik (nog) niet, misschien toch maar lid worden van die sport school in de buurt waar van ik de site al een eeuw in mijn favorieten heb staan (al is toch 90% eten als je wil af vallen...maar 't is wel goed natuurlijk).
Famke alvast succes voor zaterdag!



Strikjes; met uiteten probeer ik iets minder te eten als ik normaal deed. Af en toe een keertje kan vast geen kwaad denk ik maar. Let de volgende dagen dan wel weer wat meer op met eten.



Ik baal van het weer van vandaag.. blegh.. leek net droog te worden maar begint weer enorm te regenen en onweren dat word niet hardlopen.. Hopelijk morgen dan maar! Woensdag was de laatste x. Kon van het weekend geen motivatie ervoor vinden..
Alle reacties Link kopieren
Jeej, gelukkig is er weer iets af, dat motiveert weer.

Hoe gaat het bij jullie?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Goed bezig roxy!



Hier helaas slecht.. Door al dat slechte weer bijna niets gedaan en voelde me ook niet fit. Alleen woensdag een heel klein stukje hardgelopen maar had totaal geen energie.

Vandaag maar weer een stuk proberen.
Ik heb mijn gewicht maar op 64,9 gezet, ik zat iets onder de 65 maar kan het niet duidelijk zien want goedkope analoge weegschaal, maar heb een digitale besteld. Dan is het af lezen stuk makkelijker.



Ik heb dit jaar 67 of 68 gewogen, dus het is al stukken beter maar wil er wel meer van af en vind het beetje langzaam gaan, maar ik crash ook niet uiteraard. Ik vermijd vet beleg wel, want ik vermoed dat je toch snel net te veel pindakaas op smeert en dan heb je zo het dubbele binnen van wat je denkt (ik kom wel aan mijn vetten hoor).



Gelukkig liet mijn riem niet



Jammer Snowy, maar soms heb je van die dagen/weken, hopelijk snel weer meer energie!
Beter langzaam met resultaat als snel en dat het er zo weer allemaal aan zit toch!



Vanmorgen alweer een rondje hardgelopen ging al een stuk beter als woensdag.
Ik zit hier te balen.

Had ik net een uitgebreid bericht getypt. Na drukken op 'Plaats je reactie' kwam er de melding.

error code: engine::engine::action_not_permitted.

Bericht weg.

En ik ga nu lunchen, met een gezonde soep en salade.



Anyway, veel succes dames.
Heb een meet lint gekocht. Dat had ik beter niet kunnen doen



Mijn taille is zo'n 79 cm...mijn God hey. Waar is de tijd dat die 65cm was..ik ben skinny fat!



Maar goed, ik heb een lekkere salade gemaakt met bio bladsla, huttenkase bieslook, avocado en een geplette paranoot.



Laat iemand wel eens z'n vet percentage meten? Ik wil het wel en niet weten zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 05 juni 2016 @ 17:47:



Laat iemand wel eens z'n vet percentage meten? Ik wil het wel en niet weten zeg maar...Dat zou ik ook wel willen, volgens mij heb je daardoor een beter beeld of er echt nog iets af moet of eigenlijk wel prima is. Maar ik zou niet weten waar ik dat kan doen. Behalve misschien in zo'n fancy sportschool, maar daar wil ik niet naar binnen
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
quote:Roxy21 schreef op 05 juni 2016 @ 18:36:

[...]



Dat zou ik ook wel willen, volgens mij heb je daardoor een beter beeld of er echt nog iets af moet of eigenlijk wel prima is. Maar ik zou niet weten waar ik dat kan doen. Behalve misschien in zo'n fancy sportschool, maar daar wil ik niet naar binnenIk heb precies het zelfde. Had al gekeken, eventueel diëtisten (maar dat zijn bijna altijd van die huppel trutjes, sorry, maar daar heb ik ook geen zin in) of een fysio/sport arts.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vrijdag niet gewogen, zal ook vast wat zwaarder zijn geweest. Veel koolhydraten gehad eind vorige week.

Komende vrijdag weeg ik weer. Ik ga vanaf woensdag weer mijn best doen. Morgen heb ik een etentje met de loopgroep om ons marathon avontuur af te sluiten. En vandaag mag ik van mezelf alles waar ik maar zin in heb. Inc. een lekker wijntje vanavond.



De marathon is zaterdag goed gegaan. Heb de eindstreep gehaald. Maar wel langzamer dan ik gehoopt had. Het was ontzettend warm. Veel lopers hadden er last van en er zijn zeker geen persoonlijke records gehaald. Maar goed. Dat hoefde ik ook niet. Ik heb hem binnen de tijdslimiet uitgelopen en dat is wat nu voor mij telt. Ben er superblij mee.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:famke76 schreef op 06 juni 2016 @ 09:24:

De marathon is zaterdag goed gegaan. Heb de eindstreep gehaald. Maar wel langzamer dan ik gehoopt had. Het was ontzettend warm. Veel lopers hadden er last van en er zijn zeker geen persoonlijke records gehaald. Maar goed. Dat hoefde ik ook niet. Ik heb hem binnen de tijdslimiet uitgelopen en dat is wat nu voor mij telt. Ben er superblij mee.Knap hoor famke, helemaal in dat warme weer!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven