Privacy tuin: Hele hoge planten / stengel-bomen

27-05-2016 19:29 10 berichten
Ik heb ergens leuke planten gezien. Of bomen, of grassen? Misschien was het een soort bamboe, ik weet het niet. Ik heb helaas geen foto kunnen maken, maar hier komt de omschrijving:



Ze waren flink hoog, een meter of 3 - 4. Misschien zelfs wat hoger nog? Volgens mij waren het 2 verschillende planten.

Er waren er bij die bijna enkel bestonden uit dikke stengels, met wat sprietjes bovenaan.

Anderen waren ook wel een dikke stengel, maar hadden wat meer blad, idee van een bamboe al is een bamboe toch wat meer vanaf de grond al blad.

Bamboe op een stokje zeg maar.



Ik vond het een mooi idee om in de tuin te doen tegen inkijk. Leilinde is niet zo mijn ding.

Andere ideeen tegen inkijk zijn ook welkom trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Bamboe? Realiseer je wel wat je plant. Want bijna onuitroeibaar, met heel veel dikke wortels.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Niet alle bamboesoorten hebben blad vanaf de grond, ook kun je er voor kiezen de zijscheuten onderaan zelf weg te knippen zodat je alleen bovenin blad hebt.

Kies vooral een niet woekerende soort! (Fargesia)

...
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan rietsoorten zoals jij beschrijft. Maar ga er maar aan staan om die plant te vinden hoor. Er zijn zoveel planten. Alleen als je een gedetailleerdere beschrijving hebt, denk ik dat je zo'n plant gaat vinden.



Ik vind pampas-gras erg mooi. Bamboe, zo saai! Zwarte bamboe vind ik wel leuk maar ja, die wortels he. Je kunt ze wel in een grote plantenbak zetten natuurlijk.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bamboe juist helemaal niet saai. En een heel groot voordeel van bamboe is dat het 's winters ook groen is.
...
Doe maar geen bamboe.
Fargesia bamboe woekert niet. Ideaal. Ben er nog elke dag blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 27 mei 2016 @ 20:14:

Doe maar geen bamboe.
...
Ik heb idd fargesia in de tuin, hartstikke leuk hoor, altijd groen en woekert helemaal niet.

Dit zijn wel kleintjes, met zo'n 70 - 100 cm hoog en die staan al een aantal jaar dus hoger zullen ze niet worden. Pampoegras ga ik op zoeken
Alle reacties Link kopieren
Niet alle Fargesia blijft laag.

Sommige soorten kunnen wel 3 tot 5 meter hoog worden, bijvoorbeeld de Fargesia Robusta ‘Wolong’ of de Fargesia Robusta ‘Campbell’.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven